ועדת הכלכלה התכנסה (יום ג', 5.9.23) לדיון מעקב נוסף בנושא רפורמת צדק תחבורתי שמקדמת שרת התחבורה
מירי רגב. גם הפעם, התעלם יו"ר הישיבה ח"כ
דוד ביטן מיתר סעיפי הרפורמה, שחלקם בוטלו או נדחו למועד לא ידוע, והתמקד באוכלוסייה שכבר מקבלת 50% הנחה בתחבורה הציבורית - אזרחים ותיקים מגיל פרישה עד גיל 74, שלהם מבקש ביטן לגדיל את ההנחה ל-100%.
גם הפעם לא נרשמה התקדמות כלשהי, ובכינוס ועדת המחירים שהיה לאחרונה ובו נקבע כי הרפורמה תחל לפני סוף השנה, לא ננקב מועד ליישום השלב השני של הרפורמה - שהוא תלוי תקציב. "בגלל שלחצתי אומרים שתהיה פעימה שנייה, כדי להשתיק אותי", טען ביטן.
ביטן תבע ליישם את השלב השני של הרפורמה עד סוף השנה, ודרש מכתב חתום בעניין משרי האוצר והתחבורה. נציגת משרד האוצר אמרה כי אין יתרות מזומן ל
משרד התחבורה, וביטן השיב שבתקציב הכללי יש יתרות. "אני לא יכול להכריח אתכם", אמר ביטן. "אתם הממשלה ואנחנו הכנסת, ולכל צד יכולות וסמכויות. זה לא מקובל עלי [שלא יינתן פטור מלא מתשלום לכלל האזרחים הוותיקים כבר כעת, ע.י.].
לנציגת משרד התחבורה נעה אבירם, שציינה כי כבר כעת קיימת הנחה לאזרחים ותיקים, אמר ביטן כי "זו מכבסת מילים. את לא הפרטנר. אני לא מצפה מכם [מגורמי המקצוע, ע.י.] לכלום. לא יכולים למכור את המבוגרים בתמורה לדברים אחרים. בכל העולם המפותח והמערבי יש הנחות לוותיקים ויש לזה השלכות כלכליות".