|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
ביטן. מוכרים את המבוגרים [צילום: ערוץ כנסת]

הרחבת הפטור מתשלום בתחב"צ לוותיקים תעלה 150 מלש"ח

אין התקדמות בדרישת יו"ר ועדת הכלכלה לתת פטור מלא מתשלום בנסיעה התחבורה הציבורית לאזרחים ותיקים מגיל פרישה עד סוף השנה ביטן מאיים במרומז: "משרת התחבורה התייאשתי" גם הפעם התעלמה הוועדה מרכיבים שנגרעו מהרפורמה של רגב
05/09/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות
"עבודה בעיניים": צו תעריפי האוטובוס נקרע לעיני המנכ"ל
עידן יוסף
סערה בוועדת הכלכלה בדיון על ביטול ההטבה לאזרחים ותיקים בתחבורה ציבורית * היו"ר ביטן דחה את הטענה כאילו הוועדה מטעה את האזרחים הוותיקים ואמר: את הצו להפחתת מחירים צריך לקרוע כי הוא עבודה בעיניים על הציבור - ב-2024-2025 המחיר יעלה ב-18% * מנכ"ל משרד התחבורה בן זקן: עדיין לא נקבעו תאריכים לשני שלבי הרפורמה
לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה התכנסה (יום ג', 5.9.23) לדיון מעקב נוסף בנושא רפורמת צדק תחבורתי שמקדמת שרת התחבורה מירי רגב. גם הפעם, התעלם יו"ר הישיבה ח"כ דוד ביטן מיתר סעיפי הרפורמה, שחלקם בוטלו או נדחו למועד לא ידוע, והתמקד באוכלוסייה שכבר מקבלת 50% הנחה בתחבורה הציבורית - אזרחים ותיקים מגיל פרישה עד גיל 74, שלהם מבקש ביטן לגדיל את ההנחה ל-100%.

גם הפעם לא נרשמה התקדמות כלשהי, ובכינוס ועדת המחירים שהיה לאחרונה ובו נקבע כי הרפורמה תחל לפני סוף השנה, לא ננקב מועד ליישום השלב השני של הרפורמה - שהוא תלוי תקציב. "בגלל שלחצתי אומרים שתהיה פעימה שנייה, כדי להשתיק אותי", טען ביטן.

ביטן תבע ליישם את השלב השני של הרפורמה עד סוף השנה, ודרש מכתב חתום בעניין משרי האוצר והתחבורה. נציגת משרד האוצר אמרה כי אין יתרות מזומן למשרד התחבורה, וביטן השיב שבתקציב הכללי יש יתרות. "אני לא יכול להכריח אתכם", אמר ביטן. "אתם הממשלה ואנחנו הכנסת, ולכל צד יכולות וסמכויות. זה לא מקובל עלי [שלא יינתן פטור מלא מתשלום לכלל האזרחים הוותיקים כבר כעת, ע.י.].

לנציגת משרד התחבורה נעה אבירם, שציינה כי כבר כעת קיימת הנחה לאזרחים ותיקים, אמר ביטן כי "זו מכבסת מילים. את לא הפרטנר. אני לא מצפה מכם [מגורמי המקצוע, ע.י.] לכלום. לא יכולים למכור את המבוגרים בתמורה לדברים אחרים. בכל העולם המפותח והמערבי יש הנחות לוותיקים ויש לזה השלכות כלכליות".

שחר בר ואסתי פלדמן [צילום: ערוץ כנסת]

בדיון התברר כי יישום הפטור לוותיקים יעלה 150 מיליון שקל בשנה. ביטן הופתע לשמוע זאת מפיה של שחר בר מאגף התקציבים ואמר כי משרד האוצר אמר לו שהעלות היא 360 מיליון, וציין שכעת זה פחות בעייתי. זוהי הפעם הראשונה בכל דיוני ועדת הכלכלה על הרפורמה שבו נמסר אומדן על אחד מרכיבי הרפורמה, ועד היום לא נמסר אומדן לגבי יתר הרכיבים שלה, למרות דרישת חברי כנסת שנכחו בדיונים. היו"ר ביטן אינו דורש מנציגי הממשלה את הפירוט המתבקש.

ח"כ גלעד קריב (העבודה), יו"ר משותף בשדולה למען גמלאים וגמלאות בישראל, אמר כי התקציב לא הביא בשורה לציבור הגמלאים - הקצבאות לא הוגדלו, אין הנחה בתרופות ולא הוגדלו השירותים החברתיים. "אוכלוסייה של 1.2 מיליון הושלכה מתחת גלגלי האוטובוס", אמר. ביטן דייק את דבריו הבהיר שלא נשללו הטבות קיימות - ואמר כי אוכלוסייה זו לא קיבלה הטבות נוספות.

היו"ר ביטן הודיע שיקיים ישיבת עבודה עם איליה כץ מהאוצר. "משרת התחבורה התייאשתי", אמר.

תאריך:  05/09/2023   |   עודכן:  05/09/2023
עידן יוסף
+חרם טלפוני? הצעת החוק להגבלת חיוג מעוררת חשש לפגיעה בתחרות
00:26 06/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה התכנסה לדיון ראשון במסגרת הכנה לקריאה שנייה ושלישית, בנוסח המתוקן של הצעת החוק שתאפשר למנויי שירותי תקשורת להסכים להגביל או לחסום שירותים - ולקבל סלולר כשר  ▪  הצעת החוק עוררה ביקורת מצד גורמים שונים, הטוענים כי היא פוגענית
בהתאמה אישית [בינג AI]
+רשות שוק ההון וביטוח מציעה שינויים בביטוח הסיעודי
12:11 05/09/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל משרד הבריאות נגד התוכנית שמציעה רשות שוק ההון בתחום הביטוח הסיעודי: "אי אפשר לתת מענה ריק ולהסתובב עם תחושת כזב שלא תימשך יותר ממספר חודשים. לא מדובר בפלסטר, אנו נגד פתרונות של גדיעת איברים חיוניים"  ▪  מ"מ ראש רשות שוק ההון: "המטרה המידית כרגע לייצב את התוכניות בקופות החולים. החלופה היא ביטול מוחלט של ביטוח סיעודי של כמעט מחצית מאזרחי ישראל"  ▪  יו"ר ועדת הבריאות: "אולי הגיעה העת להקמת ביטוח סיעוד ממלכתי לכלל אזרחי ישראל"
הביטוח הסיעודי עומד בפני קריסה [בינג AI]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אגד   אגד תעבורה   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   אמיר אסרף / Amir Asraf   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן / Dan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מטרופולין /  Metropoline   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מנסור עבאס / Mansour Abbas   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרחבת הפטור מתשלום בתחב"צ לוותיקים תעלה 150 מלש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הבריאות דנה (יום ב', 4.9.23) בפגיעה במבוטחי הביטוח הסיעודי של קופות החולים יו"ר הוועדה, ח"כ אוריאל בוסו, אמר כי לאור נתוני הלמ"ס והצפי לגידול במספר האזרחים הוותיקים בישראל עד שנת 2045 דרושים מאיתנו מחשבה ותכנון עתידי מעמיק בכל הנושא של הביטוח סיעודי. הוא ציין, כי לנוכח המשבר המסתמן בביטוח הסיעודי, רשות שוק ההון, הביטוח וחיסכון פרסמה טיוטה ובה צעדים לשינויים כדי ליצור איזון בקרנות הביטוח, עם זאת הועלו מנגד חששות כבדים מצד משרד הבריאות וארגוני העובדים מההשלכות הצפויות על המבוטחים וקופות החולים.
05/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הבריאות קיימה (יום ב', 4.9.23) דיון בנושא מצבן הפיננסי של קופות החולים. הדיון התבסס על דוח מסכם פעילות קופות החולים לשנת 2022 שפורסם לאחרונה על-ידי משרד הבריאות. על-פי הדוח, בסוף שנת 2022 היו קופות החולים בגירעון של 1.5 מיליארד שקל, זאת לאחר קבלת תמיכות מהמדינה בשווי של מעל 2 מיליארד שקל. עוד עולה מהדוח כי הצפי הוא שבשנת 2023 יגיעו הקופות לגירעון כפול של כ-3 מיליארד ש"ח לאחר התמיכות.
04/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות

04/09/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בעקבות החלטת היועצת המשפטית לממשלה, להגיש כתב אישום נגד ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) בחשד להכאת שוטר, ארגון זכויות האדם בצלמו פנה במכתב לוועדת האתיקה של הכנסת בדרישה להרחקת כסיף מדיוני מליאת הכנסת וועדותיה לתקופה המרבית הקבעה בחוק - חצי שנה.
23/08/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה לתחרות ושירות במערכת הבנקאית דנה (יום ב', 14.8.23) בקידום תוכניות לחינוך פיננסי ולעידוד התנהלות כלכלית נבונה. היו"ר רון כץ פתח את הדיון ואמר כי מדובר בנושא משמעותי שנופל בין הכסאות והמשרדים. הוא הזכיר כי חלק מרפורמת בכר ב-2005 היה להקים קרן לחינוך פיננסי, וביקש לדעת מדוע היא עדיין לא הוקמה. בנוסף ציין כי ישנה החלטת ממשלה משנת 2011, לפיה רשות שוק ההון הייתה צריכה לגבש תוכנית ולהקים אגף לטיפול בנושא, וביקש דיווח גם על יישום החלטה זו.
15/08/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il