|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
אייכלר. רטוריקה מתקופת השואה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

אייכלר: הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה; קיש: דברי בלע אנטי ציוניים

ראש הממשלה נתניהו מזהיר מפני סכנות הנסיעה לאומן שס רומזת: הקב"ה יגן על הנוסעים לאומן שרת ההתיישבות סטרוק הצביעה נגד ההחלטה לתקצוב הנסיעה מטעמי פיקוח נפש השר פרוש מסביר את ההיערכות הממשלתית לנסיעת ישראלים לאומן
10/09/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות
למרות אזהרת המסע: הממשלה אישרה היערכות נסיעת ישראלים לאומן
מירב ארד
בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי "נוכח הצלחת המשרד לנהל את הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון השנה, לבקשת המל"ל - אשר פנה לשר ירושלים ומסורת ישראל בעניין - נרתם המשרד בראשות השר מאיר פרוש להצטרף לפעילות הממשלתית בכל הנוגע לתנועת ישראלים במעברי הגבול"
לרשימה המלאה

ברקע אזהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני נסיעת ישראלים לאומן שבאוקראינה לראש השנה, שר החינוך יואב קיש קורא לח"כ ישראל אייכלר לחזור בו מדברי הבלע האנטי ציוניים שכתב.

אייכלר תקף את מה שכינה ״דברי הבורות של נתניהו, וכתב: ‏״זה יותר ממאה שנה שאלוקי ישראל מציל את ארץ ישראל מיד אלילי הכוח, התרבות הרעה והתבוללות המשטר החילוני. הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה. הגרמנים נבלמו בדרך לכיבוש ארץ ישראל בניסי ניסים ולא בגלל הציונים״.

קיש אמר: "‏כנכדו של בריגדיר קיש שנלחם בנאצים, כציוני, כיהודי וכחייל בצבא הגנה לישראל שלחם באויבנו, אני מתבייש בדברים שכתבת".

בעקבות דברי נתניהו, אומרת (יום א', 10.9.23) תנועת שס כי "הקב״ה תמיד הגן על עם ישראל בכל הגלויות ובכל הרדיפות, וזו הסיבה שעם ישראל הוא היחיד השורד באורח פלא כבר אלפי שנים, בעוד עמים רבים וחזקים נכחדו. כמובן, התנאי להשגחה האלוקית הוא דבקות באמונה ושמירת התורה והמצוות כפי שהעם היהודי עושה מאז היותו לעם.

תנועת שס פרסמה הודעה זו, שבה נרמז כי לא יאונה רע למאמינים שיגיעו לאומן, ללא ציון שמו של היו"ר אריה דרעי וללא ציון גורם רבני כמו מועצת חכמי התורה שיתמוך בהודעה. הודעה זו עומדת לכאורה בסתירה לעמדתה המסורתית של ש"ס בכניסה לסכנה במקום שבו קיים חשש לפיקוח נפש, שאותה הביע בעבר מנהיגה הרוחני המנוח הרב עובדיה יוסף.

במסגרת דיון בישיבת הממשלה בנושא הצעת השר לירושלים ומסורת מאיר פרוש על היערכות לנסיעת ישראלים לאומן שבאוקראינה לקראת ראש השנה הקרוב, הסביר ראש הממשלה כי בשיחתו עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הבהיר הנשיא כי אין באומן מספיק מקלטים לתושבי המקום וכל שכן לתיירים מבחוץ. נתניהו ביקש לחדד לציבור הנוסעים לאומן: "אזרחים ישראלים שנוסעים לאוקראינה צריכים לשאת באחריות אישית לנסיעתם בעת הזו. הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה. יש להבין, במדינת ישראל כשנופלים טילים אזרחים נכנסים למקלטים ויש הגנות - שם או מקלטים ואין הגנות".

ראש הממשלה הנחה את שר החוץ אלי כהן לחדד את אזהרת המסע של משרד החוץ בנוגע לאוקראינה ולפרט את האיום בנסיעה לשם.
היערכות לנסיעת ישראלים לאומן שבאוקראינה - ערב ראש השנה התשפ"ד / הצעה להחלטה
לגבש תכנית פעולה לסיוע ולהקל את תנאי השהיה במעברי הגבול היבשתיים לנוסעים ישראלים לאומן אשר תוגבש בשיתוף משרד החוץ שיבצע את התיאום הנדרש עם ממשלת אוקראינה ועם מדינות המעבר הרלוונטיות (6 עמ')

פרוש. אזהרת המסע [חיים גולדברג/פלאש 90]

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק התייחסה להצבעתה נגד החלטת הממשלה לתקצוב הנסיעה לאומן ואמרה: "4 מיליון שקל להקלה במעברי הגבול, זה כל מה שיש בהחלטת הממשלה על אומן. אין שם שקל אחד שיכול לתת הגנה של ממש ל-35 אלף יהודים שהולכים לסכן את החיים שלהם בשטח פתוח בלי שום מקלט, בלי שום הגנה מפני מתקפה אכזרית שיכולה לבוא בכל רגע. אני הצבעתי נגד כדי שמי שמכם ששוקלים או מתלבטים אם ליסוע, תחליטו לא לנסוע, זה מסוכן מדי. בואו נעשה את זה בשנה אחרת. אני מבינה שהחוויה היא חוויה רוחנית מרוממת ומיוחדת. זה לא הזמן לחוויה הזאת, עכשיו זה זמן סכנה".

השר פרוש סקר בישיבת הממשלה את ההיערכות הממשלתית לנסיעת ישראלים לאומן הנעשית בשיתוף משרד החוץ והמאמצים למניעת משבר הומניטרי בגבולות. בפתח דבריו אמר כי "לפני שאתייחס להחלטה שעל סדר היום, אני מבקש לשוב ולהודות לראש הממשלה על השיחה שקיימת עם נשיא אוקראינה בשבוע שעבר, מה שלמעשה פתח את הדלתות וכבר לפני השבת שמענו מהשגריר שלנו באוקראינה בשורות טובות על השינוי בגישה של הרשויות שם בכל הנוגע ליחס בגבולות".

"בעניין הזה גם תודה גדולה מאוד לשר החוץ, שמוביל ומלווה את כל השיח עם המדינות השונות, ואף טס למולדובה, שהיא מדינת המעבר המרכזית לאומן, כדי לפותח את ההידברות עם הממשל שם בנושא הגבולות".

פרוש הסביר את הרציונל בהחלטה הממשלתית לטפל בנושא: "בשנה שעברה, השנה הראשונה של מצב המלחמה, נקלענו למצב בעייתי, כשעשרות אלפי אזרחים ישראלים מנסים לעבור בגבולות קטנים, ללא תיאום מראש והיערכות מתאימה. חלק מהאנשים חיכו קרוב ליממה, והיו גם כאלו שלא הצליחו לעבור לפני החג.

"השנה התקבלה החלטה משותפת לגורמים הממשלתיים הרלוונטיים ש-לא עוד. ישראל תישא באחריות על האזרחים שלה. נכון, איננו מתעלמים מאזהרת המסע, ואנו גם מביאים אותה לידיעת הציבור. אבל מי שבכל זאת בוחר לנסוע, יקבל שירות מטעם המדינה".

השר סיפר כי התבקש על-ידי הגורמים הרלוונטיים בממשלה להשתתף בעניין הזה ונענה. "אחרי ההצלחה של פרויקט מירון חלחלה ההבנה שהדרך הנכונה לעשות פרויקטים מאין עוברת דרך האנשים שבאים מהציבור הרלוונטי ומייצגים אותו [הכוונה לציבור החרדי]. בהידברות משיגים הכל יותר טוב.

"המשימה שלנו היא אחת. למנוע משבר הומניטרי בגבולות. על כן הצעת המחליטים תאפשר הקמת מתחמי ויסות קהל בגבולות אוקראינה, נוכחות של נציגים דוברי עברית ונציגים דוברי השפה המקומית לניהול המתחמים, סיוע לקידום הליכים בתיאום עם הממשל ואנשי הביטחון המקומיים, ביצוע פעולות הסברה לקהל הנוסעים, הקמת חדר מצב ושליטה בישראל, סיוע בהכוונת קהל לגבולות ולמתחמים שיוגדרו לצורך ויסות ובידוק ועוד".

לסיום ביקש להתייחס לקשיים שעלו בהיערכות: "נכנסתי לדבר הזה בעקבות בקשה שהגיע אלי מטעם הממשלה, דובר על כך שאקבל תקציב נפרד לפרויקט הזה, אך זה כנראה כבר לא יקרה. ויתרנו על זה והסכמתי שחלק מהעלויות ייצאו מתקציב המשרד שלי, לצד משרדים נוספים שאמורים לקחת חלק. דברתי בעניין הזה עם משרד החוץ, אך בינתיים רק משרדי שם את הכסף. אבל בחרתי שלא להתעכב כעת על כך.

"מסתבר שגם זה לא עוזר. לא אעלה אתכם בפרטים, אבל הסיבה היחידה שאנחנו מתכנסים כאן כעת לדון בהחלטת הממשלה, חמישה ימים לפני ראש השנה, על פרויקט שכבר היה אמור לצאת לדרך, הוא נטו בגלל קשיים ביורוקרטיים תקציביים. בצד השני היו אנשים חרוצים, שעבדו כל הסוף שבוע האחרון, למעט שבת קודש, כדי לעקוף את הקשיים ולהביא את ההחלטה הזו כאן לשולחן. סגנית חשבת משרד ראש הממשלה - הילה רבני אמיר, היועצת המשפטית של משרדי - עו"ד שירן שושנה, וראש המטה שלי, שימי אלבום", דברי השר פרוש.

תאריך:  10/09/2023   |   עודכן:  11/09/2023
עידן יוסף
+הממשלה קבעה מפה חדשה ליישובים בעלי עדיפות לאומית
00:46 11/09/23  |  עידן יוסף
הממשלה הגדירה יישובים ואזורים כבעלי עדיפות לאומית בראי התכליות הבאות:
1. עידוד פריסת האוכלוסייה במדינת ישראל והגדלת האוכלוסייה באזורי העדיפות הלאומית;
2. הגדלת הצמיחה הכלכלית וצמצום פערים בין אזורי העדיפות הלאומית לבין מחוז תל אביב, כהגדרתו על-פי משרד הפנים;
3. חיזוק החוסן האזרחי-ביטחוני של מדינת ישראל;
4. שיפור איכות החיים באזורי העדיפות הלאומית.

כמו-כן, הממשלה קבעה אזורי עדיפות לאומית למתן הנחות בתחבורה ציבורית לאוכלוסיות שונות בפריפריה הגאוגרפית והחברתית.
+למרות אזהרת המסע: הממשלה אישרה היערכות נסיעת ישראלים לאומן
14:43 10/09/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי "נוכח הצלחת המשרד לנהל את הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון השנה, לבקשת המל"ל - אשר פנה לשר ירושלים ומסורת ישראל בעניין - נרתם המשרד בראשות השר מאיר פרוש להצטרף לפעילות הממשלתית בכל הנוגע לתנועת ישראלים במעברי הגבול"
אומן, אוקראינה. קיימת אזהרת מסע [צילום: פלאש 90]
+הגרעון בקופה מתרחב: עלה באוגוסט ל-1.3% מהתוצר
13:57 10/09/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מתחילת השנה עדיין קיים עודף מזערי של 0.4 מיליארד שקל  ▪  הכנסות המדינה מתחילת השנה הסתכמו בכ-303 מיליארד שקל לעומת כ-315.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד
סמוטריץ'. ירידה בהכנסות ממיסים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+נתניהו וורסרלאוף מציגים: תוכנית לטיפול במבקשי מקלט
12:33 10/09/23  |  מירב ארד
בהמשך להנחיית ראש הממשלה נתניהו שבוע שעבר, בצוות השרים המיוחד לבחינת דרך הטיפול במסתננים מפרי חוק, הביא (יום א')לאישור הממשלה שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף תכנית עומק לטיפול בבעיית המסתננים, בתקציב כולל של כ-30 מיליון ש"ח. עיקרי התכנית: תקצוב של כ-20 מיליון ש"ח לעידוד עזיבה מרצון של מסתננים; הקמת צוות בין-משרדי בראשות מנכ"לים לתכלול המענה לתושבים; תמיכה בכפרי הסטודנטים בשכונות בתקציב של 1.5 מיליון ש"ח כל שנה עד 2025; חיזוק האזרחים הוותיקים עם תכניות להפגת הבדידות, סיוע משפטי, מיצוי זכויות ומוקד טלפוני; תגבור פעילות הרשות לצעירים בשכונות; שיפוץ בתי כנסת שנפגעו מוודליזם בתקציב של 1.5 מיליון ש"ח כל שנה עד 2025; סיוע משפטי לתושבים המקומיים.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אבנר שלו / Avner Shalev   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אלי ויזל / Eli Vizzel   אלי כהן / Eli Choen   אלי כהן / Eli Cohen   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   ג'ון איואן דמיאניוק   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   הומניטרי   וינסטון צ'רצ'יל / Winston churchil   ולדימיר זלנסקי / Volodymyr  Zelenskyy   חיים כץ / Haim Katz   יגאל אב-זיו / Yigal Even-Ziv   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל מאיר לאו / Israel Meir Lao   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עדי אלטשולר / Adi Altshuler   עובדיה יוסף   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   ש"ס   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אייכלר: הציונים והפרטיזנים לא מנעו שואה באירופה; קיש: דברי בלע אנטי ציוניים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
10/09/23 21:17
2
רו נן
13/09/23 07:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
הגירעון המצטבר של הממשלה ב-12 החודשים האחרונים גדל בכ-0.3 נקודות
10/09/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
מישאל וקנין לא יועבר מתפקידו כיו"ר חברת דואר ישראל עד להכרעה בעתירה נגד הדחתו. כך קובעים (10.9.23) שופטי בית המשפט העליון יצחק עמית, יוסף אלרון ואלכס שטיין. הם הוציאו צו על תנאי המורה לשר התקשורת, שלמה קרעי, ולשר הממונה על רשות החברות, דוד אמסלם, לנמק מדוע לא יבוטלו הפיטורים.
10/09/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
שרת התחבורה מירי רגב הכריזה לפני שבועיים על כוונתה לקדם החלטת ממשלה, שתאפשר גם לתושבים המתגוררים בשכונות מוחלשות באזורים מבוססים שאינם בפריפריה, הנחות בתחבורה הציבורית במסגרת רפורמת "צדק תחבורתי" שהיא מקדמת.
10/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, אומרת (יום ד', 6.9.23) כי "הפקטור המרכזי של המשילות הוא התיישבות. איפה שאין התיישבות לא יעזרו כל השוטרים שבעולם ולכן אני שוקדת על הסוגיה. לדוגמה, יש אזורים בגליל שהמשילות היא מהן והלאה ואיזה פלא ההתיישבות שם קורסת".
06/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
פחות משלושה שבועות לפני המועד שקצב נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, להציג לו המלצה לטיפול במשבר שנוצר בין מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים לשר הממונה על הרשות דוד אמסלם על כלל היבטיו המשפטיים והניהוליים, עולה המאבק שלב.
05/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il