|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מנכ"ל ראש יהודי, אלי זעירא ומפגינים [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

עימותים בעקבות ניסיון להקמת הפרדה בכיכר דיזנגוף

ארגון ראש יהודי ניסה לקיים את תפילת כל נדרי תוך הפרדה מגדרית באמצעות דגלי ישראל במרחב הציבורי מפגינים הגיעו למחות ולאחר שעה התקיימה התפילה בבית כנסת סמוך
25/09/2023  |   איציק וולף   |   חדשות   |   חגים ומועדים   |   תגובות

עימותים התפתחו בכיכר דיזנגוף בתל אביב בעקבות התפילה הציבורית של ארגון 'ראש יהודי' שביקש לחצוץ בין הגברים לנשים באמצעות דגלי ישראל. זאת, לאחר שבית המשפט העליון אסר על הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי.

לקראת כניסת יום הכיפורים הכינו אנשי הארגון את המקום לתפילה, והציבו במקום כסאות, שולחנות ומחזורי תפילה של יום הכיפורים. ההיערכות קיבלה את אישור המשטרה. לצורך יצירת חציצה מגדרית השתמשו בארגון בדגלי ישראל.

בשעה 18:00, עם כניסת יום הכיפורים, היו בני אדם רבים בכיכר, והתכוננו לתפילת כל נדרי. אל המקום הגיעו מפגינים רבים שדרשו מן המשטרה ליישם את פסיקת בג"ץ ולמנוע את ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי. אחד המוחים, שהחל להסיר את הדגלים שהוצבו כאמצעי הפרדה, נעצר על-ידי השוטרים ושוחרר לאחר מספר שעות. רק לאחר כשעה שבה התעמתו הצדדים החליטו אנשי ראש יהודי ללכת לבית כנסת סמוך ולקיים שם את התפילה.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הגיב על התקרית בצאת יום הכיפורים. "לצערי אתמול בערב החליטו גורמי קיצון דתיים ומשיחיים לרמוס את החלטת בית המשפט והקימו הפרדה בין גברים לנשים בתפילת ערב יום הכיפורים", אמר.

[צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
תאריך:  25/09/2023   |   עודכן:  25/09/2023
איציק וולף
+ארגון ראש יהודי: פעלנו במסגרת החוק
00:29 26/09/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בארגון שעומד מאחורי התפילה בכיכר דיזנגוף ביום הכיפורים טוענים כי קבוצת מתפרעים קיימה "מופע צרחות וביריונות" והצליחה להדוף מאות תושבי תל אביב שביקשו להתפלל  ▪  טוענת ששורת הדגלים האוורירית שהקימה עמדה בפסיקה המשפטית
מנכ"ל ראש יהודי, ישראל זעירא [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+ח"כ ביטון: אצום מחר בגלל העימותים בתל אביב, קורא לאחרים להצטרף
23:46 25/09/23  |  איציק וולף
ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) הודיע כי יצום מחר בעקבות העימותים שהתרחשו בערב יום כיפור בתל אביב.

"על מה שקרה ביום הכיפורים בתל אביב ראוי לצום מחר. מחר אצום (אפשר רק מים) על שבר בת עמי. על שסע שנוצר והעמיק בתוך היום המיוחד והקדוש הזה. מזמין אתכם להצטרף לצום זה. אין ראוי יותר ממנו בעת הזאת. האחריות היא של כולנו. הערבות ההדדית מחייבת את כולנו לבדוק ולבחון איך הגענו למצב הזה", כתב בציוץ שפרסם.
+סגן השר אבי מעוז: איפה הגינוי של סער, אלקין וטרופר?
22:37 25/09/23  |  איציק וולף
סגן השר ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) גינה את תגובותיהם של יאיר לפיד ושל בני גנץ בעקבות העימותים בכיכר דיזנגוף בתל אביב.

"יש מילה אחת המתארת את המחזות הקשים מיום הכיפורים בתל אביב, ולא פחות מכך, את התגובות המופרכות של מנהיגי מחנה השמאל יאיר לפיד ובני גנץ - בושה! בושה! בושה! איפה גדעון סער, זאב אלקין וחילי טרופר מהמחנה ה"ממלכתי"? האם נשמע מהם גינוי?", טען
+ח"כ מיכאלי: מה שהיה בדיזנגוף אינה תפילת יום כיפור אלא ניסיון להרחבת מרחב ההדתה
22:26 25/09/23  |  איציק וולף
יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי, טענה כי מה שהיה בדיזנגוף איננה תפילת יום כיפור. "אסור ליפול בפח. יש כאן ניסיון נוסף של הגרעינים התורניים שמתוקצבים על ידי הציונות הדתית כדי להרחיב את מפעל ההדתה שלהם ולשנות את הצביון של מדינת ישראל. הם עושים את זה בדרום תל אביב, הם עושים את זה בפריפריה וכעת הם ניסו להגדיל את ההימור ולתקוע אצבע בעין של הציבור הליברלי בתל אביב. המטרות שלהם אינן תמימות וזו הסיבה שהציבור הליברלי הוציא להם כרטיס אדום", טענה.

עוד הוסיפה: "לא ניתן לכם להפלות נשים. לא ניתן לכם לשנות את המרחב הציבורי. לא ניתן לכם לפגוע בשוויון. אל תנסו אותנו".
+גנץ: נתניהו - מחולל השנאה הגדול ביותר - בוחר ללבות את האש
22:23 25/09/23  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, מאשים את ראש הממשלה וטוען כי הוא "מחולל השנאה הגדול ביותר" בישראל.

"במשך 75 שנה הצליח רוב גדול של הישראלים להגיע להסכמות על המרחב הציבורי ביום הכיפורים, כך שיותאם לפי הקהילה. 75 שנה הצליחו ציבורים לכבד האחד את השני למרות השוני, ולא הכניסו פוליטיקה ליום הכיפורים. כעת, מי שהחליט להפריד בינינו - הצליח לחלל גם את היום הקדוש הזה בכפייה ובשנאת חינם. ומי אם לא ראש הממשלה, מחולל השנאה הגדול ביותר, הוא זה שבוחר כעת ללבות את האש, ביחד עם פוליטיקאים שהחליטו להפוך את המרחב הציבור שלנו - לאזור אסון", כתב בעקבות התקרית שבה התפתחה מהומה סביב ניסיון להפרדה מגדרית בתפילת יום כיפור בכיכר דיזנגוף.

גנץ הוסיף כי הוא קורא לכל המנהיגים לגלות אחריות, ולהפסיק את השיח ואת המעשים מחרחרי המדון.

"לציבור אני מבקש להגיד, יש היגיון לאפשר למרחב הציבורי להתנהל לפי מאפייני האוכלוסייה, ובמקרה הזה התקבלה פסיקה נכונה לטעמי, שהסמיכה את עיריית תל אביב לקבוע את הנהלים. אך חשוב מכך, עלינו לזכור - במקום שבו יש מי שמדרדרים אותנו למלחמת אחים, המשימה של כולנו היא למנוע אותה", כתב.
+הרב הראשי לישראל: הסתה פראית הביאה למראות שמזכירים ימים קשים בהיסטוריה היהודית
21:53 25/09/23  |  איציק וולף
הרב הראשי לישראל, דוד לאו, טוען כי האירועים שאירעו בתל אביב בערב יום כיפור מזכירים "ימים קשים בהיסטוריה היהודית" ונובעים מ"הסתה פראית של גורמים שונאי דת".

"שמעתי בצער רב על האירועים שקרו סביב התפילה ביום הקדוש ביותר לעם ישראל. היום המיוחד ביותר בשנה הפך בשל הסתה פראית של גורמים שונאי דת ליום עצוב. יש מי ששכחו את מהות היום והמשיכו את גלי השנאה הרוחשת. לתפילות הגיעו תושבי תל אביב אשר ביקשו להתפלל כפי ההלכה בלי לכפות דבר על אף אחד אלא רק עבור מי שמעוניין מעוניינת בכך ואז ראינו כי במסווה של חופש מונעים מציבור רחב מאד להתפלל כפי מנהגיו. האירועים מזכירים ימים קשים בהיסטוריה היהודית. מדינת ישראל אשר הוקמה כבית לעם היהודי צריכה להוות מקום שניתן לחיות בו כפי שהיהדות מחייבת. כל הטוענים שמדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמקורטית אנא זכרו שהיהודית לא פחות חשובה מהדמוקרטית", טען.

לדבריו, כיליד תל אביב אין לו ספק שרוב תושבי תל אביב סולדים מההפרעות והמחאות כנגד תפילות יום כיפור ברחובה של עיר. "אני קורא למי שממשיכים להלהיט את הרוחות תעצרו, תעצרו לפני שיהיה מאוחר", אמר.
+ראש האופוזיציה: רוב האנשים שמחו נגד כפיית המשיחייים צמו והתפללו ביום הכיפורים
21:41 25/09/23  |  איציק וולף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, הגיב על האופן שבו ראש הממשלה תקף את המפגינים שמחו נגד הצבת מחיצה בכיכר דיזנגוף וצייץ בחשבון שלו ברשת X כי בצאת יום הכיפורים ראש ממשלה לא אמור להוסיף להסתה ולמריבה, אלא לנסות להרגיע את הרוחות.

"לידיעתך, רוב האנשים שבאו למחות נגד הכפייה של המשיחיים צמו והתפללו ביום הכיפורים הזה. הם לא נגד היהדות, הם מנסים להציל את היהדות מהחבורה הגזענית והקיצונית שנתת לה במתנה את השלטון", כתב.
+נתניהו: מפגיני שמאל התפרעו נגד יהודים בעת תפילתם, אין גבולות
21:04 25/09/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על המהומה שפרצה בכיכר דיזנגוף בתל אביב ותקף את המפגינים שלטענתו "התפרעו נגד יהודים בעת תפילתם". "עם ישראל ביקש להתאחד ביום הכיפורים בבקשת סליחה, מחילה ואחדות בתוכנו. לתדהמתנו, דווקא במדינת היהודים, ביום הקדוש ביותר לעם היהודי, מפגיני שמאל התפרעו נגד יהודים בעת תפילתם. נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל. אני, כמו רוב אזרחי ישראל, דוחים זאת. אין להתנהגות אלימה כזאת מקום בתוכנו", טען.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עימותים בעקבות ניסיון להקמת הפרדה בכיכר דיזנגוף
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
במבה
25/09/23 20:38
2
במבה
25/09/23 22:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
מערכת News1 מאחלת לגולשיה ולכל בית ישראל גמר חתימה טובה. המערכת תשוב לפעול במוצאי כיפור לאחר שבירת הצום. במקרה חרום יועברו כאן עידכונים. מדור "תכנים ברשת" יעדכן באופן אוטומטי על הנעשה בחדשות (בעיקר מאתרי חדשות בחו"ל). שאר התוכן באתר יתעדכן אוטומטית.
24/09/2023  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
האם לדבר על מוראות הזמן, על זוועת הרחוב היהודי המתנפל על יהודים, על הריסת הממלכתיות ושבירת הכלים כמעט בכל תחום? השיח הציבורי מלא בזה עד להתפוצץ, ובתוכי מתעוררת תנועת סירוב כלפי הרצון לגרור את כולנו למדמנה הזאת. יהיה לנו די זמן אחרי החגים להמשיך ולהתכתש. אך הנה הזמן היהודי דוחק בנו להתכנס פנימה אל עצמנו, האני הפרטי והאני הקולקטיבי, לעזוב את המציאות המקומטת, להתרומם מעל החשבונות הקטנים העכשוויים ולהישיר מבט אל הנצח.
24/09/2023  |  דרור אידר  |   יומני בלוגרים
רעייתי ואני גרים בדיור מוגן בבית אבות. מטבע הדברים, שמרבים באלו הימים לדבר על הצום ועל קדושת יום הכיפורים. אני מוצא לנכון לשתף את הקוראים בחוויה שהייתה לי בבית הכנסת ביום הכיפורים לפני שנה, כשבעת התפילה בבית הכנסת הריביתי לשוחח עם עצמי. לשיחה שלי עם עצמי הגיעו אלי דברי הנביא ישעיהו בן אמוץ ביחסו לצום בפרק נ"ח פסוק ה', בו שואל הנביא את השאלה - הֲכַזֶּה יִהְיֶה יוֹם אַבְחֲרֵהוּ ...יוֹם עַנּוֹת אָדָם נַפְשׁוֹ... הֲלַזֶּה תִּקְרָא...יוֹם רָצוֹן לַיְּהֹוָה"?
אחרי פסיקות בתי המשפט המאשרות את החלטת עיריית תל אביב יפו להתנות את קיום תפילות יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף בכך שלא תהיינה מחיצות המפרידות בין גברים לנשים, חזר בו ארגון ראש יהודי מהחלטתו שלא לקיים את התפילה.
24/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בן שמונה הייתי כשאבי יצא מבית הכנסת עטוף בטליתו הבוהקת, בן שמונה הייתי כשהתפוז ובו ציפורן תקוע בו בכל מקום אפשרי, סגולה להתמודדות עם הצום ומיועד להרחה, נשמט מידי בבהלה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il