|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מגדל אייפל הואר בצבעי דגל המדינה [צילום: מישל אוילר/AP]

5 מדינות במערב: נבטיח שישראל תוכל להגן על עצמה

ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה ואיטליה מביעות בהצהרה משותפת את תמיכתן האיתנה והמאוחדת בישראל, ואת הגינוי החד-משמעי שלהן לחמאס ולמעשי הטרור המחרידים שלו
10/10/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

מנהיגי ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה ואיטליה פרסמו הצהרה משותפת בה הם מביעים את תמיכתם האיתנה והמאוחדת במדינת ישראל ואת הגינויים החד-משמעיים שלהם לחמאס ולמעשיו הנוראיים של הטרור.

בהצהרה, הבהירו המנהיגים כי הפעולות הטרוריסטיות של חמאס אינן ניתנות להצדקה, אין להן לגיטימציה, ויש לגנות אותן בכל רחבי העולם. הם ציינו כי העולם צפה בחלחלה בימים האחרונים כיצד מחבלים של חמאס טבחו במשפחות בבתיהן, רצחו למעלה מ-200 צעירים שנהנו מפסטיבל מוזיקה וחטפו נשים קשישות, ילדים ומשפחות שלמות, המוחזקים כעת כבני ערובה.

המנהיגים הדגישו כי מדינותיהם יתמכו בישראל במאמציה להגן על עצמה ועל תושביה מפני זוועות שכאלה. הם הוסיפו כי זהו לא הזמן עבור שום צד עוין לישראל לנצל את התקפות אלה כדי להשיג יתרון.

בהצהרה נכתב גם כי כל המנהיגים מכירים בשאיפות הלגיטימיות של העם הפלשתיני ותומכים אם ווה של צדק וחופש עבור ישראלים ופלשתינים כאחד. עם זאת, המנהיגים הבהירו כי חמאס אינו מייצג שאיפות אלה, וכי אין לו מה להציע לעם הפלשתיני מלבד עוד טרור ושפיכות דמים.

המנהיגים ציינו כי בימים הקרובים הם יישארו מאוחדים ומאוגדים, יחד כבעלי ברית, וכידידים משותפים של ישראל, כדי להבטיח שישראל תוכל להגן על עצמה, וכדי לקבוע בסופו של דבר את התנאים למזרח תיכון שלום ומאוחד.

תאריך:  10/10/2023   |   עודכן:  10/10/2023
עידן יוסף
+"חרבות ברזל": כישלון צפוי מראש (2)
15:10 10/10/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
"מי שאינו לומד מן ההיסטוריה - נידון לחזור עליה"  ▪  בכל מלחמות ישראל כשלה ההרתעה כיוון שהיא מושג עמום לחלוטין, שיסודותיו פסיכולוגיים, אך גם תרבותיים  ▪  בכל מלחמות ישראל לא השגנו הכרעה
יום שחור [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+"להקפיא רגולציה, הארכת שעות העבודה והוצאת עובדים לחל"ת"
14:57 10/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לין: ע"ל הממשלה לקבל מיידית שורה של צעדים שיסייעו לעסקים לצלוח את התקופה המאתגרת הצפויה לנו"  ▪  קורא לתת הטבות מיוחדות לתושבי עוטף עזה כגון הקפאת חובות לבנקים של עסקים ותושבים באזור
לין. לסייע לעסקים לצלוח את התקופה [צילום: אסף לב]
+ראשוני: אירוע ביטחוני מתרחש בגזרת זיקים
14:41 10/10/23  |  מירב ארד
ראשוני: אירוע ביטחוני מתרחש בגזרת זיקים. התושבים הונחו להיכנס לבתים ולנעול את הדלתות.

+חמ"ל החירום איתר כ-30 נעדרים בקיבוץ עין השלושה שבדרום
14:36 10/10/23  |  מירב ארד
חמ"ל החירום הלאומי של צה"ל, שב"כ, משטרת ישראל, משרדי ממשלה ומערך הסייבר הלאומי, איתר אמש (ב') כ-30 נעדרים בקיבוץ עין השלושה שבדרום. אתמול בשעה 21:00, התקבלה במוקד החמ"ל הודעת מצוקה על קבוצת אזרחים נעדרים. אנשי המוקד ביצעו אימות של פרטי האירוע, ובאמצעות איכונים הצליחו לאתרם. בשעה 21:52 צוותים טקטיים של צה"ל הגיעו לקיבוץ והצליחו לחלץ את 30 הנעדרים ששהו במקום. מדברי ע. קצין התנהגות אוכלוסייה מחוז דן, קמ"א יוסי גרייבר: "בתוך החושך הגדול, הייתה לנו אתמול בלילה נקודת אור קטנה. בזכות דיווחים של אזרחים, איכון, איתור ושיתוף פעולה בין צוות מיוחד של פיקוד העורף, שב״כ ומשטרה, 30 בני אדם אותרו וניצלו מהתופת. התרגשות גדולה הייתה בחמ״ל בעת שקיבלנו את הדיווח שהם נמצאו ביחד חיים ובריאים ונמצאים בדרכם למקום מבטחים. זה רגע שאתה מבין את עוצמת המשימה שלנו".
+התנועה הקיבוצית: זקוקים למתנדבים בהשתתפות בלוויות
14:26 10/10/23  |  מירב ארד
פניה מטעם התנועה הקיבוצית:

חברים יקרים,

אנו זקוקים למתנדבים בשליחות ממעלה ראשונה בהשתתפות בלוויות של חברי הקיבוצים במיידי.
ניידות חובה.
יתכן צורך בעזרה בקבורה.
להתנדבות אנא פנו בווטסאפ לענת רוזנבלט - 0502001466
+תא"ל במיל' דדי שמחי: ארצנו לא שינתה את פניה. בנינו יהיו לוחמים
14:24 10/10/23  |  מירב ארד
נציב הכבאות לשעבר תא"ל במיל' דדי שמחי ששכל את בנו בלחימה, אמר בראיון לניב רסקין בחדשות 12: "לפני כמה שבועות המדינה התרגשה מדברי של גיל רגב שאמר ארצי שינתה את פניה והנכד שלי לא יהיה לוחם. אני אומר פה לכל אזרחי ישראל - ארצנו לא שינתה את פניה, שרטו את פניה. אבל היא חזקה ואנחנו נהיה לוחמים ובנינו יהיו לוחמים ונכדינו יהיו לוחמים כי אחרת יקרה מה שקרה בקיבוץ בארי. אני מצפה שבמלחמה יפעלו כמו במלחמב. צריך לנשום חזק, אנחנו נקבור את מתינו, נתחקר, אבל עכשיו אני אומר גם לחבריי במטה הכללי - להרים ראש, לשנס מותנים וקדימה לעבודה".
+ניו-יורק טיימס: להקים ממשלת אחדות בישראל
14:09 10/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מאמר המערכת של העיתון תומך בגיבוי המוחלט של ביידן לישראל, אבל גם קורא להבטיח שהפגיעות באזרחים בעזה "לא ייצאו מכלל שליטה"
ביידן בהצהרתו ב-7 באוקטובר [צילום: מנואל סנטה, AP]
+משרד הבריאות: 535 פצועים מאושפזים בבתי החולים
14:07 10/10/23  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן (יום ג', 10.10.23) על 535 פצועים המאושפזים בבתי החולים, מהם 1 אנוש, 105 קשה, 262 בינוני ו-167 קל. עד כה פונו לבתי החולים 2806 פצועים, מהם: 26 אנוש, 336 קשה, 534 בינוני, 1479 קל, 107 חרדה ו-210 בהערכה רפואית.

עד כה פונו לבתי החולים 2,806 פצועים, מהם: 26 אנוש, 336 קשה, 534 בינוני, 1479 קל, 107 חרדה ו-210 בהערכה רפואית.
+הנשיא הרצוג: להקים עוד היום ממשלת חירום לאומית
13:54 10/10/23  |  מירב ארד
נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (שלישי) משפחות מעוטף עזה שמתארחות במלון במעלה החמישה. "אני חושב שמוסכם על כולנו שסדרי העדיפויות הלאומיים שלנו משתנים וישתנו בהתאם. הדבר הראשון והקריאה הראשונה שעולה כדרישה וכתביעה - היא להקים עוד היום ממשלת חירום לאומית, כדי שנראה גם פנימה וגם החוצה שאנחנו לא מפולגים ולא מפוצלים, אלא מתקדמים הלאה ומסתערים ליעדים הבאים כאומה", דברי הנשיא הרצוג.
+ברקת: נתגבר על המחסור של עובדים ערבים מהרש"פ באמצעות גיוס בני נוער
13:42 10/10/23  |  מירב ארד
שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת בהערכת מצב מיוחדת הבוקר: "בעקבות המלחמה ומצב החירום במדינה, קיים מחסור של עובדים ערבים שלא מגיעים לעבודה מהרשות הפלשתינית. זו ירידה קלה מאד מסך היקף הייצור במדינה, פער שצפוי להיפתר בימים הקרובים, בין השאר באמצעות סיוע של משרד הכלכלה לגיוס כ-4,000 בני נוער, בני מכינות, מלש"בים ועוד״.
+צה״ל תוקף יעדים רבים של חמאס במרחב רצועת עזה
13:36 10/10/23  |  מירב ארד
צה״ל ממשיך לתקוף בשעה זו יעדים רבים של ארגון הטרור חמאס במרחב רצועת עזה.
+משרד החוץ מגייס את משפיעני הרשת הבולטים לטובת ההסברה הישראלית בעולם
13:34 10/10/23  |  מירב ארד
משרד החוץ מגייס את משפיעני הרשת הבולטים לטובת ההסברה הישראלית בעולם. המשפיענים שהצטרפו לבקשת שר החוץ: ארסן אוסטרובסקי, נעה תשבי, חן מזיג, טלי אשכולי, מייקל דיקסון, ג'ו זבולוני, נטלי דדון, אמילי שריידר, מיכל קוטלר-וונש ופלר חסן-נחום. בעקבות המצב, שר החוץ אלי כהן קיים אמש שיחה עם משפיעני רשת מרכזיים הפועלים לטובת קידום ההסברה הישראלית בעולם.
+הוסר החשש מפני חדירת כלי טיס עוין לאזור עוטף עזה
13:32 10/10/23  |  מירב ארד
בהמשך לדיווחים על חדירת כלי טיס עוין למרחב העוטף, צה"ל זיהה מטרה שנעה לעבר שטח מדינת ישראל ושיגר מיירט לעברה. מבדיקה עולה כי לא מדובר בכלי טיס עוין ולא נשקף איום לתושבים.
+משפחות החטופים והנעדרים ייפגשו עם נשיא המדינה
13:10 10/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נציגי משפחות החטופים והנעדרים כוללים, בין היתר, את הורי משפחת הדר גולדין ואחיו של אורון שאול, לצד נציגי משפחות הנעדרים ממבצע ׳חרבות ברזל׳
נציגי משפחות הנעדרים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+מבקר המדינה יקיים היום סיור בדרום
13:04 10/10/23  |  עידן יוסף
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן יסייר היום בדרום. בין היתר יבקר בשדרות, במועצה האזורית מרחבים ובבית החולים ברזילי. בשעה 14:30 יקיים פגישה עם ראש עיריית שדרות אלון דוידי. המפגש יתקיים בחמ"ל העירוני. בפתח הפגישה המבקר יתן הצהרה לתקשורת.
+ניתוח וושינגטון פוסט של סרטוני חמאס: הרגו ארבעה בני ערובה
12:53 10/10/23  |  מירב ארד
ניתוח ה-Washington Post של סרטוני חמאס מראה שהם הרגו ארבעה בני ערובה זמן קצר לאחר שלקחו אותם בשבי בשבת בבוקר.
+בשל המצב הביטחוני: מספר מקוצר לדיווח על תקלות תקשורת בגבולות
12:52 10/10/23  |  עידן יוסף
בהנחיית שר התקשורת מופעל קו ייעודי לדיווח על תקלות ברשתות סלולאר ואינטרנט ביישובי עוטף עזה וגבול הצפון

בשל המצב הביטחוני, משרד התקשורת מפעיל מוקד פניות ציבור ייעודי עם מספר מקוצר לדיווח על תקלות ברשתות סלולאר ואינטרנט ביישובי עוטף עזה וגבול הצפון במספר כוכבית 4928.

המוקד מאוייש 24/7 על ידי מענה אנושי ונועד לתרום משמעותית לקיצור זמני המענה לתקלות תקשורת באזורי הגבולות, פעולה שעשויה להציל חיי אדם.
+השר מיקי זוהר: בן-גביר, זה לא הזמן לפוליטיקה
12:50 10/10/23  |  מירב ארד
שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "בן גביר, זה לא הזמן לפוליטיקה. זה הזמן לממשלת אחדות מיידית ובלי תנאים שתוביל את עם ישראל לניצחון מכריע מול החלאות בעזה. מספיק לבזבז זמן על שטויות, עם ישראל נלחם על הקיום שלו.
+מצב החרום: אושרו התקנות המאפשרות לדחות דיונים בבתי הדין הרבניים
12:49 10/10/23  |  עידן יוסף
לנוכח מצב החרום, אישרה ועדת החוקה תקנות לדחיית מרבית הדיונים בבתי הדין הרבניים, למעט דיונים דחופים בעניינים המפורטים בתקנות. תקנות מקבילות חלות בבתי משפט ובתי דין אחרים, ומכוחן שר המשפטים הוציא הודעה על דחיית דיונים.

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן פתח את דיון הוועדה בהתייחסו למצב: "יהיה הרבה מאוד זמן בעז"ה לדיונים ויכוחים ותחקירים. האויבים שלנו לא מכירים בהבדלים בינינו, בשטחי הכינוס בדרום בצפון ובמרכז, ובכל מקום שהם, החיילים שלנו לא מכירים בהבדלים בינינו. לא את האויבים ולא את האוהבים שלנו לא מעניין איזה פתק שמנו בקלפי, את מי אנחנו חושבים שמתאים להיות ראש ממשלה, ואפילו לא מעניין מה אנחנו חושבים על מערכת המשפט. את האויבים שלנו מעניין דבר אחד - להשמיד אותנו ואותנו מעניין דבר אחד- לנצח. את כל ההבדלים והוויכוחים נשים בצד ונפעל בעז"ה יחד, נעשה ונצליח". לאחר דברים אלו קרא את פרק י"ח בספר תהלים כשקולו נשבר לפרקים

ח"כ טלי גוטליב: "אנחנו כאן לשירות הממשלה לחוקק תקנות שיאפשרו למשרדי הממשלה להתנהל בעת מלחמה. ממשלת ישראל-אבקש מהשרים לצאת מהשקט ולדברר את הדברים לציבור מדי יום. אנחנו נמצאים בתופת, ואסור לשכוח שעם נבל צריך להתנבל. לפני שמישהו מתכוון להכניס כוחות קרקעיים יש לזנוח את החמלה כלפי בלתי מעורבים. אין יותר בלתי מעורבים. דמם של חיילינו ואזרחינו סמוק יותר. ביטחון המדינה חשוב יותר. יש כאן אחדות דעה בין קואליציה לאופוזיציה, לחזק את ידי מגיננו וכוחות הביטחון. את השאלות יש לשאול אחרי שנצא מהמערכה הכואבת הזו. יש לפעול אחרת ממה שהכרנו, לרסק ולשטח את עזה".
+המשטרה: להשאיר מכשירים ניידים של נעדרים ומחוברים
12:17 10/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
משטרה מדגישים כי בשעות האחרונות מופצות המלצות מטעות למשפחות הנעדרים וכי מידע מטעה ועלול לסכל את מאמצי האיתור  ▪  דובר צה"ל ציין כי הודעות נמסרו ל-50 משפחות חטופים
מסיבת העיתונאים של משפחות הנעדרים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+"כשלון המודיעין הישראלי - ברמות הפוליטיות הבכירות ביותר"
11:48 10/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אקונומיסט מנתח את הכישלון המהדהד מול מתקפת חמאס: הארגון שמר על משמעת, היו נסיבות מקלות ברמת השטח, אך הקונספציה הייתה שגויה מהיסוד ונתניהו התעלם מעזה לטובת לבנון
פלסטינים נכנסים לכפר עזה, 7.10.23 [צילום: חסן אסלייח, AP]
+גל שקט בכאן מורשת בלילות ובסופי שבוע
11:48 10/10/23  |  עידן יוסף
בצל האירועים הביטחוניים, ולטובת ציבור שומרי השבת, כאן מורשת תהפוך בלילות ובמהלך השבת לגל שקט.

במסגרת זו, תחנת הרדיו כאן מורשת (בתדרים 90.5, 90.8, 92.5, 100.7), תפעיל גל שקט בשידור שיופר רק בהודעות מתפרצות של פיקוד העורף על אזעקות ברחבי הארץ. שימו לב: בתחנה ישמעו הודעות באשר לאזעקות בכל אחד מיישובי הארץ, ולא רק באזור ההאזנה. כמו-כן, במקרה של אירוע משמעותי שמחייב עידכון מידי של הציבור, מעבר להתראות פיקוד העורף, יאוחדו השידורים מייד עם כאן רשת ב.

הגל השקט יפעל גם בכל לילה מחצות ל-05:00 בבוקר ועם סיום השידורים ביום שישי בשעה 17:00 ועד לאחר צאת השבת בשעה 19:00.
+צה"ל: נשלל חשד לחדירה במרחב האווירי באיזור רמת הגולן והגליל
11:46 10/10/23  |  מירב ארד
בהמשך לדיווח הראשוני, נשלל חשד לחדירה במרחב האווירי באיזור רמת הגולן והגליל. אין חשש לאירוע ביטחוני
+מסתערבי מג"ב חילצו חיילים פצועים תחת אש כבדה
11:44 10/10/23  |  מירב ארד
משמר הגבול מפרסם (יום ג', 10.10.23) תיעוד של מסתערבים שפעלו, תחת אש כבדה, לחילוץ חיילים שנפגעו באזור ניר-עם.
+חיזבאללה: יתקיפו או לא?
11:32 10/10/23  |  ירון פרידמן   |   לרשימה המלאה
הצפון במתיחות שיא בעקבות חילופי אש בהם היה מעורב חיזבאללה האזור הר דוב. הלבנונים בדרום חוששים מאד. אירן ממתינה עם ההחלטה. מהם הסיכויים להתערבות חיזבאללה?
טנק בישוב סמוך גדר בגבול לבנון [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+דרעי: קורא לכל המעורבים בדבר - הקימו ממשלת חירום לאומית מיידית
11:23 10/10/23  |  מירב ארד
יו״ר ש״ס אריה דרעי קורא להקמת ממשלת חירם לאומית: "בדרכי כעת לקריית הממשלה בתל אביב, לפגישת ראשי הקואליציה אצל ראש הממשלה נתניהו. אני קורא לכל המעורבים והנוגעים בדבר - הקימו ממשלת חירום לאומית מיידית. אין לנו זמן לעיכובים נוספים, מדינת ישראל זקוקה כאן ועכשיו לקבינט חירום."
+נמשך הפיחות המואץ בשקל מול הדולר והאירו
11:00 10/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
למרות התערבותו של בנק ישראל, הדולר עולה ל-3.95 שקלים והאירו מטפס ל-4.19 שקלים  ▪  העליות בבורסה התמתנו לשיעור של פחות מ-0.5%
פיחות של 2.3% ביומיים [צילום: מארק לניהאן, AP]
+חשש לאירוע ביטחוני בגליל העליון, תושבים נקראו להיכנס למרחבים מוגנים
10:59 10/10/23  |  מירב ארד
על רקע חשש לירוע בטחוני, מנחה הצבא את תושבי דן, דפנה, שניר, הגושרים ושאר ישוב להיכנס למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה

+בן גביר הורה למשרדו לרכוש כלי ירייה שיחולקו לכיתות כוננות ברחבי הארץ
10:59 10/10/23  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה למשרד לביטחון לאומי לרכוש למעלה מ-10,000 כלי ירייה ממפעל ישראלי כמו כן מינה את ניצב בדימוס שמעון לביא, מפקד מחוז הצפון במשטרה לשעבר, לתפקיד הפרויקטור לחלוקת נשקים לאזרחים ולכיתות כוננות ביישובים ברחבי הארץ, כהיערכות להפרות סדר ביישובים מעורבים.
+אושר גיוס עד 360 אלף אנשי מילואים
10:51 10/10/23  |  מירב ארד
שרי הממשלה אישרו במשאל טלפוני את הצעת שר הביטחון גלנט לגייס עד 360 אלף חיילים למילואים.
+דו"צ: חיל האוויר במערך מלאה; תוקפים במהלומות כל 4 שעות
10:41 10/10/23  |  מירב ארד
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר בהצהרה לתקשורת: "ביצענו הלילה תקיפות תקדימיות מבחינת סדר גודל ברחבי עזה. עברנו לשיטת התקפה אחרת, בגלי תקיפה. אנחנו תוקפים במהלומות של כל 4 שעות, חיל האוויר במערך מלא מקצה לקצה. התקיפות האלה הן תקיפות של אלפי חימושים על אלפי מטרות. זה מייצר מקסימום נזק במרחבי הרצועה".

על התקיפות בשכונת רימאל בעזה אמר: "היא סמל ברצועת עזה, סמל של פאר. היא מהווה משמעות מאוד גדולה להנהגת חמאס ופעילי הארגון". הוא הוסיף: "חיל הים תוקף במרחב הימי, עשרות מחבלים חוסלו בחוף או בים".

לדבריו, צה"ל נמצא בשליטה מלאה בעוטף עזה. "אין חדירות חדשות של מחבלים, יש מקרים בודדים של היתקלויות של מחבלים שהסתתרו בשטח. השלמנו את פינויי היישובים צמודי הגדר".
+לוין: אני עושה מאמץ גדול להקמת ממשלת חרום לאומית
10:36 10/10/23  |  מירב ארד
סגן ראש הממשלה השר יריב לוין אומר כי בימים אלה נדרש נדרשת הקמת ממשלת חרום לאומית לאלתר, ואמר כי הוא עושה בימים האחרונים מאמץ גדול כדי שכך יקרה.

"הלב של כולנו קרוע ומרוסק נוכח הטרגדיה העצומה שאנו עוברים. אלו ימים קשים, שבהם נדרשת לכידות, נדרש חוסן ונדרש להמעיט בהצהרות. אלו ימים של מלחמה ובזכות חיילי צה״ל וכוחות הביטחון, ובזכות עמידה איתנה של העורף - ננצח בה", הסיף השר.
+ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב טלפונית
10:34 10/10/23  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר הערכת מצב טלפונית. בשיחה השתתפו שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגיים, הרמטכ"ל, ר' הסגל, ר' המל"ל, ר' השב"כ, ר' המוסד, המזכיר הצבאי של רה"מ, מזכיר הממשלה, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, ר' אגא"ס, מתפ"ש ורח"ט מחקר.
+התמונה של הזוג ששרד את התופת במסיבה ברעים
10:19 10/10/23  |  מירב ארד
בני הזוג עמית וניר צילמו את עצמם כשהם מסתתרים בשיחים ממחבלי חמאס שטבחו במאות צעירים ישראלים במסיבת הטבע "נובה" סמוך לרעים. הם צילמו כדי להשאיר זיכרון של אהבה למקרה שהם ימותו. אחרי 5 שעות שהם מתחבאים, ניר שם לב שבכל כמה דקות עובר באזור רכב צבאי - וכך הם ניצלו.
+שופרסל מגבילה רכישת מוצרי מזון בסיסיים
10:04 10/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מגבילה את כמויות המים המינרליים, הביצים, החלב והלחם שיוכל לרכוש כל לקוח  ▪  רשתות נוספות צפויות ללכת בעקבותיה וייתכן שהמגבלות יתרחבו
"בשל קשיי אספקה" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
+פורסמו שמותיהם של 38 חללים נוספים
09:39 10/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
122 שמות של חללים שנהרגו במהלך מתקפת הפתע של חמאס הותרו עד כה לפרסום  ▪  כמו כן, פורסמו שמותיהם של חמישה חללי שב"כ
[צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+בכיר בקואליציה: מצאנו את הנוסחה לכניסת גנץ לממשלה
09:30 10/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התשובה הסופית בנושא הקמת ממשלת חרום לאומית עשויה להתקבל אחרי פגישת ראשי הקואליציה  ▪  ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי): "זה בידיים של נתניהו. אם אין רצון - נגבה מבחוץ"
ח"כ משה טור פז (יש עתיד) בכנסת. יו"ר מפלגתו לפיד מסרב להצטרף [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
+הוקפאו חשבונות של מטבעות קריפטוגרפיים ששימשו את חמאס לגיוס תרומות
09:06 10/10/23  |  מירב ארד
יחידת הסייבר של המשטרה בלהב 433 בשיתוף המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון, שב"כ וגופי מודיעין נוספים, הקפיאו חשבונות של מטבעות קריפטוגרפיים ששימשו את ארגון הטרור של החמאס לגיוס תרומות ברשתות חברתיות. היחידה הסייבר של המשטרה פעלה גם מול המשטרה האנגלית והביאה להקפאת חשבון נוסף בבנק ״בארקלי׳ס״ הבריטי, שפרטיו פורסמו על ידי חמאס לצורך הפקדת כספי תרומות.

+דו"צ: יחידת יהל"ם עובדת על הפרצות בגדר; הושלם פינוי היישובים צמודי הגדר
09:00 10/10/23  |  מירב ארד
דובר צהל תא"ל דניאל הגרי מעדכן: "צה״ל השיג שליטה ביישובי עוטף עזה - הכוחות ממשיכים לבצע סריקות על-מנת להבטיח הרג של מחבלים שמסתתרים. יחידת יהל"ם של צה"ל עובדת ברגעים אלו על הפרצות בגדר עבור ארגון המרחב, על-מנת להחזיק באופן מלא את הגדר. צה״ל מקים מחסום של טנקים, כלי טיס וכלי שיט על-מנת למנוע כל כניסה או יציאה מהרצועה. לצד זאת, צה"ל השלים את פינוי היישובים צמודי הגדר בעוטף עזה, למעט בעלי תפקידים חיוניים ומקרים חריגים שנשארו. צה"ל מטהר את מרחב העוטף באמצעות 35 גדודים, 4 תתי-אלופים שמפקדים על גזרות שונות לצד מפקד אוגדת עזה. ישנם עשרות אלפי לוחמים במרחב.
+בוטל טכס הפרישה של אסתר חיות
08:53 10/10/23  |  איתמר לוין
הנהלת בתי המשפט ביטלה בשל המלחמה את טכס הפרישה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, המסיימת את כהונתה בשבוע הבא (16.10.23) עם הגיעה לגיל 70. קודם לכן בוטל טכס הפרישה של השופטת ענת ברון הפורשת השבוע (12.10.23).

שני הטכסים עמדו להיות במתכונת מצומצמת מאשר בעבר, בלא נאומים של שר המשפטים, יריב לוין, היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, וראש לשכת עורכי הדין, עמית בכר, וזאת בשל העתירות התלויות ועומדות בנוגע לרפורמה המשפטית. בשל אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים, לא יתמנה מחליף לחיות והמשנה לנשיאה, עוזי פוגלמן (הפורש בעוד 11 חודשים) יהיה הנשיא בפועל - לראשונה בתולדות המדינה.
+שירות התחבורה הציבורית מצומצם גם היום
08:52 10/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מקצה באופן שוטף אוטובוסים ונהגים למשימות יעודיות  ▪  הציבור נקרא שלא לבצע נסיעות שאינן חיוניות  ▪  מחדל המידע: האמצעים הדיגיטליים אינם מעודכנים בשינויים
חיילים ממתינים לאוטובוס בכניסה לירושלים [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+משרד הבריאות בעזה מעדכן את מספר הנפגעים
08:50 10/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות בעזה: 687 הרוגים ו-3,726 פצועים בתקיפות צה"ל.
+משרד התחבורה: שינויים בשירותי התחבורה הציבורית בעקבות המצב
08:40 10/10/23  |  מירב ארד
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מעדכן (יום ג', 10.10.23) כי לנוכח המצב הביטחוני יופחת באופן משמעותי היקף שירותי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ. הציבור נדרש להימנע מנסיעות שאינן חיוניות. בהתאם להנחיית משרד הביטחון, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מקצה באופן שוטף אוטובוסים ונהגים למשימות יעודיות.

להלן השינויים הצפויים היום (יום ג׳) בשירותי התחבורה הציבורית:

לא יופעלו קווי תחבורה ציבורית באזור עוטף עזה, באזור שבין אשקלון ובאר שבע.

לא יופעלו קווי תחבורה ציבורית באזור עוטף עזה לישובים נתיבות, שדרות ואופקים ובינן לבין מרכז הארץ.

בערים אשקלון ובאר שבע יופעל שירות עירוני מצומצם.

מאחר שעל-פי הנחיות פיקוד העורף לא יתקיימו היום לימודים בכלל מוסדות החינוך בארץ, לא יופעלו היום קווי התלמידים והקווים למוסדות האקדמאים.

    שירות רכבות בין אשקלון ובאר שבע אינו פועל, בהנחיית פיקוד העורף. בשאר קווי הרכבת ברחבי הארץ קיימת פעילות במתכונת חירום ובתדירות מופחתת, יש להתעדכן במוקד המידע של רכבת ישראל 5770
  • .

שירות הרכבת הקלה בגוש-דן יופעל במתכונת חלקית. בתחנות תל אביב-יפו יופעל שירות כל עשר דקות, בשאר התחנות יופעל שירות כל רבע שעה.

שירותי ההיסעים של הנתיב המהיר יופעלו במתכונת מצומצמת, בשיטת "מתמלא ויוצא".

כמו-כן, יתכנו שינויים בשעות פעילות עמדות "על הקו", יש לפנות למוקדי המידע הטלפוני של מפעילי התחבורה הציבורית הרלוונטיים, לקבל מידע עדכני.
+המשטרה פרסמה שמות של שני חללים נוספים
08:36 10/10/23  |  מירב ארד
המשטרה פרסמה את שמותיהם של שני חללים נוספים משורותיה:

סגן-ניצב יצחק בזוקה שוילי ז"ל שנפל בקרב ברעים. בן 43 בנופלו. תושב מיתר, הותיר אחריו הורים, רעיה, שלושה ילדים ואח.

ס״מ מליק קרים ז"ל שנפל בקרב ברעים. בן 34 בנופלו. תושב דימונה, הותיר אחריו אמא, רעיה ושני ילדים.
+היום הרביעי למלחמה: הרמטכ"ל שוחח עם עמיתו מארה"ב
08:25 10/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הותר לפרסום כי בתקרית בגבול לבנון נהרג סא"ל עלים עבדאללה, חמישה ישראלים נוספים נפצעו  ▪  מחבל חוסל באזור סעד, ירי הרקטות לעוטף עזה נמשך במהלך הלילה  ▪  יותר מ-900 בני אדם נרצחו ו-2,600 בני אדם נפצעו עד כה  ▪  משרד הבריאות מעדכן על 544 פצועים המאושפזים בבתי החולים, מהם 3 אנוש ו-126 קשה
הלחימה נמשכת [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+הסיוע לישראל עלול להיתקע בפוליטיקה האמריקנית
08:13 10/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כל עוד לא ייבחר יו"ר לבית הנבחרים, לא ניתן יהיה להעביר סיוע המחייב חקיקה - ואיש אינו יודע כמה זמן יימשך המבוי הסתום בסיעה הרפובליקנית
בית הנבחרים משותק [צילום: מארק שיפלביין, AP]
+פרשן בכיר בניו-יורק טיימס: להפיל את חמאס
08:12 10/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ברט סטיבנס סבור שיש להפוך את הרצועה למקום בו נפגשים האינטרסים של ישראל, ארה"ב, סעודיה, מצרים והרשות הפלשתינית - וכך להפיל את שלטון חמאס
להציל את תושבי עזה מידי עריץ אכזרי [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
+ארה"ב תסייע לישראל במודיעין ובמעקב לאיתור החטופים
01:41 10/10/23  |  עידן יוסף
ארה"ב מציעה לישראל תמיכה בתכנון מבצעים מיוחדים ומודיעין כחלק מהמאמץ לחלץ חטופים שנלקחו על-ידי חמאס. התמיכה לא תכלול חיילים אמריקנים על אדמת ישראל. במקום זאת, הסיוע יגיע בצורה של מודיעין ומעקב. דובר הבית הלבן ג'ון קירבי מסר את הדברים במענה לשאלה, האם בתרחיש כלשהו של מערכה כוללת ארצות הברית תצטרף ללחימה. עוד הוסיף שאין כוונה כרגע לבקש תמיכה מהקונגרס בצעדים שיכולים לאפשר לחימה.
+אונר"א: 137 אלף עזתיים נמלטו למחסות שלנו
01:36 10/10/23  |  עידן יוסף
אונר"א: 137 אלף עזתיים נמלטו למחסות שלנו ברחבי הרצועה בעקבות התקיפות. אנחנו בתפוסה של 90%.
+סמח"ט חטיבה 300 נהרג בהיתקלות בלבנון
01:21 10/10/23  |  עידן יוסף
הותר לפרסום כי סגן מפקד חטיבה 300, סגן-אלוף עלים עבדאללה ז"ל הי"ד נהרג (ב') בהיתקלות עם מחבלים שחדרו מגבול לבנון לשטח ישראל. סגן-אלוף עלים עבדאללה ז"ל, בן 40, מיאנוח-ג׳ת. הוא הותיר אחריו הורים, 12 אחיות ושני אחים. הודעה נמסרה למשפחתו.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
5 מדינות במערב: נבטיח שישראל תוכל להגן על עצמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע (יום ב', 9.10.23) על הקמת חדר מלחמה כלכלי, במטרה להבטיח את חוסנה של הכלכלה הישראלית במהלך המלחמה בעזה.
10/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
אזרחי ישראל, אנחנו ביום השלישי למערכה. אנחנו במלחמה על הבית, מלחמה על הבטחת קיומנו, מלחמה שבה ננצח.
09/10/2023  |  בנימין נתניהו  |   נאומים
ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ב', 9.10.23) דיון חסוי ארוך על "חרבות ברזל". חברי הוועדה טרם מיצו את הדיון בנושא המצב המיוחד בעורף ואישור צו שר הביטחון לגיוס מילואים בנסיבות חירום. הוועדה תתכנס שוב להמשך הדיון בימים הקרובים.
09/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה (9.10.23) לתקשורת: "אנחנו במערכה על הבית, מלחמה על הבטחת קיומנו. מלחמה שבה ננצח. את הזוועות שחמאס ביצע לא ראינו מאז זוועות דאעש. ילדים כפותים הוצאו להורג. מספר מחבלים שפלים עדיין נמצאים בשטחנו.
09/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
  • אילו יכולתי --- להשתתף בדיוני הקבינט הביטחוני כי אז הייתי מציע כי חיל-האוויר יעצים בהדרגה מתמדת את ההפצצות על אוכלוסיית הדמים בעזה, ובולם לפי שעה חדירת כוחות יבשה אלא אם יש כורח או הזדמנות מיוחדת בנקודת מקום וזמן ברמה הטקטית.
09/10/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il