|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מינהלת רשות ההשקעות אישרה:

הקלות וסיוע לתעשיה ולעסקים בתחומי שדרות ויישובי עוטף עזה

בהחלטה זו נכללים היישובים במועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון, שדות נגב ואשכול, אשר בתיהם, כולם או חלקם, שוכנים עד 7 ק"מ מגדר המערכת המקיפה
16/10/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשיה, שלמה אטיאס, אישר (יום ב', 16.10.23) באמצעות מינהלת הרשות, נהלי הקלות המיועדים לעסקים בתחומי שדרות ויישובי עוטף עזה, להם תוכניות השקעה מאושרות או מבוקשות במסלולי מענקים והון אנושי.

בהחלטה זו נכללים היישובים במועצות האזוריות שער הנגב, חוף אשקלון, שדות נגב ואשכול, אשר בתיהם, כולם או חלקם, שוכנים עד 7 ק"מ מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה לרבות אזורי תעשיה) אשר קיבלו כתבי אישור במסלולים השונים.

ההקלות מיועדות להקל על העסקים, לעודד המשך השקעות ולאפשר ביצוע התוכניות המאושרות. הנהלים יחולו בהוראת שעה למשך שנתיים מיום אישורן על-ידי המנהלה/ועדות, ולאחר מכן תיבחן המשכיותן.

שלמה אטיאס, מנהל הרשות להשקעות: ״התעשיה הישראלית הינה מנוע צמיחה עיקרי בכלכלה במדינת ישראל וככזו, עלינו לספק לה את התנאים המיטביים לעבוד, בשגרה, בוודאי בעת מלחמה. לשם כך יזמנו הקלות עבור התעשיה והעסקים בשדרות ועוטף עזה שיסייעו לשיקום הנדרש ויעודדו המשך ביצוע השקעות. נמשיך להיות קשובים לשטח ולספק פתרונות מיידים לצרכים שיעלו".

מסלול מענקים על-פי חוק עידוד השקעות הון:

תשלום מלוא המענק למפעלים כנגד עמידה ב-50% מתוכנית הביצוע, במקום דרישה לעמידה ב-80% מתוכנית הביצוע כיום.
הגדלת שיעור המענק הראשוני שניתן למפעלים הזכאים לכדי 90% מהמענק, במקום תשלום ראשוני של 65% כיום. היתרה תשולם לאחר בחינת עמידה ביעדי התוכנית.
עידכון אמות המידה בכללים להקצאת תקציב לצורך תעדוף בקשות, כך שיינתן ניקוד גבוה יותר לבקשות מפעלים ביישובי עוטף עזה.
אפשרות למתן מענק מוגדל במדרגה אחת מדרגת גודל החברה, כך לדוגמה חברה קטנה (הכנסות בין 10-75 מיליון שקל) תהיה זכאית לתקרת השקעה של חברה בינונית, קרי השקעה של עד 50 מיליון שקל במקום עד 20 מיליון שקל.
הגדלת יחס השקעות במבנים לעומת ציוד בתוכניות חדשות כך שהשקעות במבנים יהוו עד 60% מסך ההשקעה שאושרה בתוכנית, במקום 50% כיום, במטרה לאפשר השקעה בשיקום ומיגון מבנים.
אישור שינויים מתחייבים בכתבי אישור כתוצאה מפגיעה במצבת כוח האדם בעקבות המלחמה בעת בחינת עמידה ביעדי תוכנית.
מתן ארכה להגשת דוח ביצוע סופי תוך 6 חודשים מסיום ביצוע השקעות, במקום 3 חודשים כיום.
מתן סמכות לרשות להקפיא טיפול בדוח ביצוע סופי לשנתיים, במקום שנה כיום, וכך לסייע למפעלים לעמוד ביעדי התוכנית המאושרת.
הארכת מועד ביצוע בכתבי אישור פעילים או בתוכניות חדשות בשנה אחת נוספת, מה שיאפשר למפעלים תקופה נוספת להשלמת ההשקעות ועמידה ביעדיה.
הקטנת שיעור הדרישה להחזר מענק מצד המפעל במקרה של ביטול תוכנית.
תוכניות הון אנושי:

ההקלות למעסיקים להם תוכנית פעילה באחר ממסלולי התעסוקה וכן על הבקשות שיאושרו עד סוף השנה:

  • הארכת תקופת הקמה: חברות להן אושר מענק יוכלו להגיש בקשה להארכת תקופת ההקמה. חברות הנמצאות בתהליך אישור יזכו לתקופת הקמה מקסימלית וזאת על-מנת לעמוד ביעדים ולמקסם את אפשרותם לזכות במלוא המענק שאושר להן.

  • הקפאת התוכנית: עסקים אשר נמצאים כבר בתוך תקופת התוכנית, וכתוצאה מהמצב שנוצר נפגעה עמידתם בתנאי התוכנית יוכלו לבקש את הקפאת התוכנית ולהמשיכה במועד עתידי כך שיוכלו לממש את מלוא המענקים שאושרו להן.

  • חילוט ערבויות והחזר מענקים: חברות שנפגעו כתוצאה מהמלחמה אשר יבחרו שלא להמשיך בתוכנית, תושב להן ערבות הביצוע.

  • שינויים בכתבי אישור: יאושרו שינויים מתחייבים בכתבי אישור כתוצאה מפגיעה במצבת כוח האדם בעקבות המלחמה.

ההקלות המחייבות הן כפי שיאושרו במנהלה ובוועדות, ובהתאם לנוהל שיפורסם באתר הרשות להשקעות.

תאריך:  16/10/2023   |   עודכן:  16/10/2023
מירב ארד
+2,000 חיילי מרינס יגיעו לאזור חופי ישראל
01:08 17/10/23  |  עידן יוסף
רשת CNN מדווחת: 2,000 חיילי מרינס יגיעו לאזור חופי ישראל - במטרה להרתיע את אירן וחיזבאללה.

בתוך כך, נצפתה שיירה של עשרות רכבים אמריקנים משוריינים בעוטף עזה, אולי כהכנה לקראת ביקור של בכיר אמריקני במקום.
+חמאס לוחצת לההפסקת אש באמצעות קלף החטופים הזרים
01:05 17/10/23  |  עידן יוסף
מוסא אבו מרזוק, בכיר חמאס חו"ל: "אם תהיה הפסקת אש וייפסקו התקיפות הישראליות, אין לנו שום אינטרס להחזיק בחטופים הזרים. נמצא דרך לשחרר אותם".
+"לכי מפה, נבלה" | השרה סטרוק מתייחסת לסרטון התקיפה
00:54 17/10/23  |  עידן יוסף
שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק התייחסה לסרטון שפורסם מביקורה באילת שבו הותקפה מילולית. בראיון לרשת ב', אמרה: "ירדתי לאילת לפגוש את האנשים שפונו מהישובים ולבחון צרכים ראשוניים. נפגשנו עם נציגים של כרם שלום, באותו מלון בו נמצאים תושבי ניר עוז. תושבי ניר עוז לא רצו לפגוש אותנו ולא לחצנו עליהם. אין מרצין אדם בשעת כעסו. האנשים האלה עברו גהינום והם ממשיכים לעבור גהינום, יש להם קרובים וחברים חטופים בעזה והם קוברים חברים כל יום, זה סבל בל יתואר.

"ועל גבי הזוועה של הטבח נוספת תחושת המחדל והלבד של שעות בממ"ד. ועל גבי כל זה בא מישהו שהשתיל להם שקר בראש, שכביכול לקחו חיילים מאוגדת עזה כדי לשמור ביהודה ושומרון. והשקר הזה, שדובר צה"ל כבר הבהיר שזה שקר, מוציא אותם מדעתם ממש. חבל שיש מי שמפיץ שקרים כאלה, שגורמים לאנשים האלה להרגיש שאנחנו הפקרנו אותם, זה סבל נורא נוסף, ומיותר".

סטרוק סיפרה מה עשתה כשראתה עד כמה תושבי ניר עוז נסערים: "יצאתי החוצה, ובחוץ דיברתי עם תושבים שכן רצו לדבר איתי". השרה התייחסה לפעילות משרדה בימים אלה: "אני אחראית על ההתיישבות הכפרית, ומשקיעה זמן, מאמץ ותקציב לסייע לשיקום הישובים והקהילות האלה. הסטנו תקציב ראשוני לסיוע ראשוני, כ-8 מיליון ש"ח".
+ועדת העלייה דנה בהיערכות הממשלה לפינוי עולים חדשים
00:36 17/10/23  |  עידן יוסף
הוועדה לקליטת העלייה דנה (ב׳) בהיערכות משרדי הממשלה לפינוי עולים חדשים במקרה של אירוע בטחוני. יו״ר הוועדה ח״כ עודד פורר ביקר בחריפות את היערכות הממשלה, ואמר כי "לא נראה שיש היערכות מספקת לגבי פינויים גם מצפון. לזה צריך להיערך בטווח הזמן המיידי. צריך לדעת במדויק לאן מזיזים את מי שירצו ויהיו כאלה רבים".

סמנכ״ל דיור במשרד הקליטה והעלייה, אולגה דדון, אמרה בדיון כי המשרד פעל למיפוי צרכים בדרום, וכי הוצאו כאלף עולים ממרכזי קליטה למקומות מוגנים בצפון ובמרכז. מנכ״ל עמיגור, ארז שני, אמר כי יש קשישים אשר נמצאים במבני מגורים באשקלון באזורים שהיו בהם מחבלים והם חשופים ללא כל אבטחה. הוא קרא לממשלה להקצות שומרים לאבטחת המבנים.

הוועדה דורשת מהשרים הממונים להיערך מיד לפינוי עולים חדשים במקרה של אירוע בטחוני.
+גורמים בישראל ובארה"ב מעריכים: נסראללה אינו מעוניין במלחמה
00:32 17/10/23  |  עידן יוסף
גורמים ישראלים ואמריקנים מעריכים כיום כי מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אינו מעוניין במלחמה כוללת עם ישראל, מחשש לנזק שיגרם לחיזבאללה וללבנון. פקידים אמריקים אמרו כי ההערכה עשויה להשתנות ככל שייאספו מודיעין נוסף ויתפתחו אירועים (ניו-יורק טיימס).
+בכנסת קוראים להקמת מוקד אקטיבי למניעת פוסט טראומה בקרב אזרחים
00:30 17/10/23  |  עידן יוסף
ועדות העבודה והרווחה והנגב והגליל קיימו (ב׳) דיון חרום בנושא הרווחה בעקבות מלחמת חרבות ברזל. הדיון עסק בהפעלת תכניות לשעת חרום בשירותי הרווחה ובהקמת מוקד ארצי למתן מענה מיידי ואקטיבי לאזרחים למניעת פוסט טראומה.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר אמר בפתח הדיון כי "שנים רבות אנחנו עוסקים במוכנות לתרחישים כאלה ואחרים של הגנה, פינוי וטיפול באוכלוסיות הרווחה בעת חירום. כעת זהו זמן אמת, עכשיו צריך לדאוג להם ואנחנו כאן כדי לשמוע מה עושים כלל הגורמים ולסייע בקידום כל צעד שנדרש כדי לשפר את המענים ואת המעטפת לכל מי שצריך סיוע".

אייכלר קרא להכיר מיד במשפחות החטופים כנפגעי פעולות איבה "כדי שנוכל לתת מעטפת נדרשת למשפחות החטופים כבר מעכשיו", וביקש להגיש לאלתר לאישור הוועדה תקנות שיאשרו את ההכרה על פי סעיף קיים בחוק העוסק בנפגעי פעולות איבה מאושפזים.

ח"כ מיכאל ביטון קרא להקים מיידית מרכז טראומה ייעודי כוללני (מטרי"ה) משותף לפיקוד העורף, משרד הרווחה והביטוח הלאומי, משרדי הבריאות, החינוך והביטחון הלאומי וארגוני בחברה האזרחית, אשר יפעל אקטיבית להגיע ולהעניק טיפול לכל מי שזקוק לסיוע נפשי עקב המלחמה.
+נתניהו לפוטין: לא נעצור עד השמדת יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של חמאס
00:16 17/10/23  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ראש הממשלה הבהיר כי ישראל הותקפה ע"י רוצחים שפלים ואכזריים, יצאה למלחמה כשהיא נחושה ומאוחדת, ולא תעצור עד שתשמיד את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של החמאס.
+נשיאי מצרים וארה"ב דנו בטלפון במלחמה באזור
23:58 16/10/23  |  עידן יוסף
לשכת הנשיאות המצרית מעדכנת כי נשיא מצרים א-סיסי שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב ביידן. השניים הסכימו כי בהקשר המלחמה בעזה העדיפות היא להגן על אזרחים ולהעביר סיוע הומניטרי לעזה.

הבית הלבן: הנשיא ביידן שוחח בטלפון עם קנצלר גרמניה אולף שולץ לפני נסיעתו של האחרון לישראל ולמצרים מחר ודן עמו במלחמה בעזה. ביידן שוחח בטלפון גם עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.
+משרד הבריאות: מאוכזבים מתגובת ארגון הבריאות העולמי
23:54 16/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מבקש להביע את אכזבתו מתגובת ארגון הבריאות העולמי למצב שבו שרויה עתה ישראל ולמעשיה, לאחר הזוועות והפשעים הנוראים שביצע ארגון הטרור חמאס כלפי אזרחי ישראל. בעוד חמאס ביצע מעשי טרור בישובים ישראליים, עינה ורצח תינוקות, אנס נשים ולקח כבני ערובה חולים וקשישים, בהם ניצולי שואה, ארגון הבריאות העולמי בחר להתמקד בעיקר בהפסקת פעולות הנגד של ישראל.

לדברי המשרד, ישראל נקטה מאמצים גדולים כדי לצמצם את הסכנה לחיי אזרחים ותושבים פלשתינים באזור הלוחמה ברצועת עזה, ולהציל את חייהם על ידי פינויים מאזור העימות בצפון רצועת עזה. אולם מאמצים אלה סולפו והושמצו, למרות העובדה הידועה לכל כי אנשי חמאס ממשיכים להשתמש באזרחים ותושבים אלה כבמגנים אנושיים.

"חמאס ממשיך לתקוף אזרחים ישראליים ותשתיות בריאות. הוא מסתיר טילים ונשק המשמשים לטרור מתחת לבתי חולים, ומציב משגרי רקטות ליד מתקנים רפואיים. הוא עושה זאת במכוון, תוך הפקרה מודעת של חיי הפלסטינים תושבי רצועת עזה. הקריאה של ישראל לפינוי תושבי הרצועה מאזור העימות היא אמצעי להגנה על תושבים אלה, אבל היא נתקלת במאמצים מצד חמאס להפריע לכך. אנו מצרים על התעלמות ארגון הבריאות העולמי מהזוועות שממשיכות להתבצע על ידי חמאס, ועל הניסיון ליצור משוואה בלתי מתקבלת על הדעת בין הצדדים".
+שר החוץ של אירן מאיים: פעולות מנע של חזית ההתנגדות נגד ישראל בשעות הקרובות
23:48 16/10/23  |  עידן יוסף
שר החוץ האירני בראיון מאיים לרשת IRNA: תיתכן פעולה מקדימה של ציר ההתנגדות בשעות הקרובות. אם לא נגן על עזה היום ניאלץ להתמודד עם פצצות הזרחן הישראליות בבתי החולים שלנו מחר.

האיום מאירן נועד לסכל כניסה קרקעית ישראלית לעזה. שגריר אירן בלבנון, מוג'תאבא אמאני צייץ: "יש לקחת את אזהרותיו של שר החוץ האירני במלוא הרצינות. האחרים עשויים לפעול ללא התרעה מוקדמת".
+צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש מועצת השורא של חמאס
23:32 16/10/23  |  עידן יוסף
צה"ל ושב"כ חיסלו את אסאמה אלמזיני, ראש מועצת השורא של חמאס ברצועה, במסגרת פעילותו היה אחראי על תיק האסירים והכווין טרור כנגד מדינת ישראל. אלמזיני, חבר בלשכה המדינית של חמאס, החזיק בעבר את תיק גלעד שליט. דיווח נוסף מהרצועה מדבר על 8 מחוסלים בתקיפה באזור שכונת רימל לשעבר.


+מיארה תאשר נוסח תקנות שיאפשר סגירת אל-ג'זירה בישראל
22:51 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר התקשורת קרעי קרא לחברי הקבינט לאשר את הסגירה לאחר פרסום עיתונאי לפיו היועצת המשפטית מתנגדת, פרסום שהוכחש בידי מיארה  ▪  אל-ג'זירה דוחה את הטענות נגדה, ומאשימה את ישראל בעלילת שווא נגדה
אלג'זירה. בעיה משפטית [צילום: קמרן ג'בריילי/AP]
+מורשת נתניהו - הנכבה הישראלית
22:48 16/10/23  |  ד"ר גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
מורשת נתניהו היא מורשת הנכבה הישראלית של ה-7 באוקטובר 2023  ▪  כמו שצמד המילים גולדה מאיר מתקשר ישר למלחמת יום הכיפורים, כך בנימין נתניהו יקושר מיידית לשבת השחורה בגבול הדרומי שלנו
שר ההיסטוריה לא ימחק. גולדה מאיר ובנימין נתניהו [צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90 ו-AP]
+לוחמה פסיכולוגית: חמאס שידר תיעוד של חטופה בת 21 משהם
22:44 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הארגון טוען שיש ברצועה 250-200 חטופים ושבויים  ▪  דובר הזרוע הצבאית אומר כי מתייחסים לחטופים הזרים כמו אל אורחים והם ישוחררו ברגע שיתאפשר
החטופה מייה שם
+מטח נורה למרכז הארץ
21:46 16/10/23  |  עידן יוסף
כשמונה רקטות נורו למרכז הארץ. לפחות שני יירוטים מוצלחים.
+שתי החזיתות: לחימה והסברה
21:45 16/10/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
צבא לוחמי ישראל יפתור את הבעיות בשטח, ישטח את צפון הרצועה, יחסל את ראשי הנחש של החמאס ופקודיהם, אבל היכן צבא מסבירי ישראל, שיפשוט על מערכות העיתונים ואולפני הטלוויזיה בעולם, למנוע את היפוך התמונה - מהזדהות עם ישראל, שכמותה ראינו לאחר מלחמת הישע של ששת הימים, להפגנות שטנה ושקרים ולתעמולה אנטישמית נגדה
היכן צבא המסבירים? [צילום: אנדרו הרניק, AP]
+דובר צה"ל: אנחנו פועלים בצורה אחראית ושקולה
21:31 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תא"ל הגרי רומז כי צה"ל לא יתחשב בביקור ביידן לפני כניסה קרקעית לרצועה  ▪  "צה"ל פועל בצורה אחראית ושקולה, ומנסה להשלים את מאמץ גילוי הנעדרים"  ▪  "חיזבאללה מנסה להסיט את הקשב מעזה, אך צה"ל יכול להילחם בשתי חזיתות"
שיירה בגבול הרצועה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+שרים בקבינט הבהירו לנתניהו כי לא יתמכו בפתיחת מעבר רפיח לסיוע
21:14 16/10/23  |  עידן יוסף
לקראת ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שרים בקבינט הבהירו לסביבה הקרובה של נתניהו: ״אם תעלה את פתיחת מעבר רפיח לכניסת סיוע לעזה - לא יהיה לך רוב בקבינט" (כאן חדשות).
+השר סמוטריץ' נפגש עם קודמו בתפקיד ליברמן
21:12 16/10/23  |  עידן יוסף
יו״ר הציונות הדתית שר האוצר סמוטריץ׳ נועד עם יו״ר ישראל ביתנו שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן לדון בסוגיות השונות בענייני השעה.
+עיריית שדרות מדווחת על פגיעה בבית מגורים
21:11 16/10/23  |  עידן יוסף
עיריית שדרות מדווחת על פגיעה ישירה בבית מגורים. נזק נגרם, אך מכיוון שהבית היה ריק מיושביו. בעיר נחתה גם רקטה נוספת שלא גרמה לנזק. לגבי האזעקות באזור בית שמש והעוטף לא נמסר על נפגעים.
+הכשל המודיעיני: תרחיש הקיצון של צה"ל היה נמוך בהרבה מהמציאות
21:06 16/10/23  |  עידן יוסף
הכשל בהערכות המבצעית באוגדת עזה: התרחיש הקיצוני ביותר שהתכוננו אליו כלל חדירה במקביל לחמישה עד שבעה מוקדים לכל היותר, בעוד שבפועל כללה מתקפת הפתע של חמאס חדירה ל-22 מוקדים (כאן חדשות).
+ארדן: לא לתרום לאוניברסיטות בארה"ב שמאפשרות תמיכה ברצח ישראלים
21:04 16/10/23  |  עידן יוסף
אחרי שקרן וקסנר הודיעה על ניתוק היחסים עם אוניברסיטת הארוורד וביטול הפרויקט בה, שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, קורא ליהדות ארה"ב ולתומכי ישראל שלא לתרום ולנתק קשרים עם אוניברסיטות בארצות הברית, שלא גינו מייד את מעשי הרצח והטבח של חמאס, ושמאפשרות בקמפוס תמיכה בחמאס וברצח ישראלים: "מי שלא מגנה מייד רצח וחטיפת ילדים ואזרחים חפים מפשע, לא ראוי לחנך את הדור הבא", אמר.
+בקריאה ראשונה: שינוי תנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים
20:48 16/10/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מצב חירום כליאתי) הוראת שעה - חרבות ברזל, התשפ"ד 2023. 13 תמכו מול 5 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדה לביטחון לאומי.

מוצע בה לקבוע כי השר לביטחון לאומי, בהמלצת נציבת בתי הסוהר ובהסכמת ראש הממשלה ושר הביטחון, יהיה רשאי להכריז על מצב חירום כליאתי אם יש צורך במקומות כליאה נוספים באופן מיידי או שעל סמך חוות דעת גורמי הביטחון יש סבירות גבוהה שיהיה צורך כאמור. במסגרת זאת יהיה ניתן להלין אסירים ועצורים, בתנאים מסוימים, תוך חריגה מהוראות הדין לעניין שטח מחיה ולהלינם שלא על מיטה, בחריגה מהוראות הדין לעניין זכאות למיטה.

תוקפה של הכרזת השר תהיה לחמישה ימים, וניתן יהיה להאריך אותה, באישור הממשלה, בתקופות נוספות שלא יעלו על 8 ימים, ובסך הכל עד 30 ימים. באישור הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת ניתן יהיה להאריך את תוקף ההכרזה בתקופות נוספות. ההסדר מוצע כהוראת שעה לשלושה חודשים.
+הדי פיצוצים נשמעו בשמי דמשק
20:43 16/10/23  |  עידן יוסף
דיווח בסוריה: הדי פיצוצים נשמעו בשמי דמשק
+הדי פיצוצים בגליל המערבי כתוצאה מתקיפת כוחותינו
20:33 16/10/23  |  עידן יוסף
הדי פיצוצים נשמעים בגליל המערבי כתוצאה מתקיפת כוחותינו. תושבים שנשארו במטולה התבקשו להסתגר במרחבים מוגנים.
+אזעקות בגבעתיים, רמת גן ותל אביב
20:00 16/10/23  |  עידן יוסף
אזעקות גם בבת ים ובחולון. זהו המטח השלישי היום לעבר מרכז הארץ. מדובר בשיגור מספר מצומצם של רקטות.
+תושב רהט נעצר בחשד להתבטאויות טרור
19:44 16/10/23  |  עידן יוסף
תושב רהט נעצר לאחר שהתבטא ברשת החברתית כי הוא מתכוון להיות שהיד. בעקבות דיווח שהתקבל במשטרת ישראל על צעיר שפרסם את תמונתו עם סרטונים נוספים של שהידים ברשת ואטסאפ, נעצר בן 20, והועבר להמשך חקירה.
+גלנט מקשיח עמדות מול לחצי בלינקן להכנסת ציוד הומניטרי לעזה
19:41 16/10/23  |  עידן יוסף
שר הביטחון גלנט לצד מזכיר המדינה האמריקני בלינקן: ״בראש סדר העדיפות ומעל לכל שיקול, אנו מחויבים לאזרחינו וחיילינו הנמצאים בשני צידי הגבול. נגיע לכל המקומות וננצח במלחמה הזו".

הדברים של גלנט נאמרים ברקע הלחצים האמריקניים על ישראל להכניס ציוד הומניטרי לרצועה. ישראל לא מוכנה בשלב זה להכנסת ציוד הומניטרי כל עוד החטופים לא חוזרים, ולכן גלנט מבהיר לשר החוץ בלינקן שזה לא יקרה.
+מנותקי תקשורת: המחבלים ללא טלפונים ולא ניתן לדבר איתם על החטופים
19:32 16/10/23  |  עידן יוסף
אנשי חמאס מתחבאים מתחת לאדמה, ללא תקשורת, מה שמקשה על המתווכים להשיג אותם. "הם זרקו את הטלפונים הניידים שלהם ואי אפשר היה להגיע לאף אחד מהם", אומרים לעיתון וול סטריט ג'ורנל פקידים מצרים וטורקים. "כל מדינה עם קשר לחמאס ניסתה להגיע אליהם".
+קרן וקסנר מפסיקה את ההתקשרות עם הרווארד
19:18 16/10/23  |  עידן יוסף
קרן וקסנר מפסיקה את ההתקשרות עם הרווארד אחרי שנים רבות בגלל היעדר הגינוי המוסרי הברור של האוניברסיטה לטבח בנגב המערבי (חדשות 12).
+שרה נתניהו בביקור ניחומים: ״עכשיו הזמן לנקום״
19:15 16/10/23  |  עידן יוסף
אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, קיימה ביקור ניחומים אצל בני משפחתו של יונתן חי אזולאי הי"ד, שנקרא על שמו של יוני נתניהו, אחי בעלה.

נתניהו אמרה לאבלים: "עכשיו זה הזמן לנקום בחמאס-דאעש שהם גרועים מהנאצים. כולנו מאוחדים מאחורי המאמץ המלחמתי והלאומי, כולנו מחזקים את הלוחמים והלוחמות שלנו שנלחמים עד לניצחון. אנחנו במלחמה קשה, אבל אנחנו ננצח ניצחון מוחלט על המנוולים שפגעו בנו - ונסגור איתם חשבון״.
0
+נתניהו ופוטין שוחחו; בכיר בקרמלין: שומרים על קשר טוב עם ישראל
19:08 16/10/23  |  עידן יוסף
בכיר בקרמלין אחרי שיחתם הטלפונית של נתניהו ופוטין: "חשוב לנו לשמור על קשר עם ישראל, בטח בתקופה של משבר כל כך חמור. אנחנו שומרים על קשר טוב עם ישראל - וגם עם הפלשתינים. אנחנו חושבים שניתן להשתמש בקשרים שלנו כדי לסייע להגיע לאיזשהי רגיעה - ואם נוכל לסייע - נשמח".


בתקשורת הרוסית מדווחים כי הקרמלין מסר שהמלחמה בעזה עשויה להתרחב למלחמה אזורית. בדיווח אחר נאמר כי פוטין מתכוון להזמין לקרמלין את נתניהו ואת יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.
+דיווח: 2,000 חיילים אמריקנים בכוננות להצבה בישראל
18:53 16/10/23  |  איתמר לוין
הצבא האמריקני בחר 2,000 חיילים מהזרועות השונות שיהיו בכוננות להצבה לשם סיוע לישראל - מדווח (16.10.23) וול סטריט ז'ורנל. מדובר אך ורק במשימות כמו ייעוץ ותמיכה רפואית, ולא בהשתתפות כלשהי בלחימה או בתמיכה בלחימה; איש מבין אותם חיילים אינו נמנה על כוחות הרגלים. בשגרה מוצבים בישראל כמה עשרות חיילים אמריקנים העוסקים בהגנה על השגרירות ובייעוץ.

החיילים בהם מדובר מוצבים כעת במזרח התיכון ובאירופה. לדברי העיתון, לא ברור באלו נסיבות הם יוצבו והיכן, אך עצם ההחלטה מלמד על נכונות של הפנטגון לסייע לישראל אם תיכנס קרקעית לרצועת עזה. כוחות אלו נפרדים משתי נושאות המטוסים והספינות הנלוות ששיגרה ארה"ב למזרח הים התיכון כדי להרתיע את חיזבאללה ואירן מהצטרפות למלחמה.



+חריג: בלינקן ישתתף בהערכת מצב של מטבחון המלחמה
18:52 16/10/23  |  עידן יוסף
שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן סיים פגישה עם שר הביטחון גלנט, שלאחריה ישתתף בהערכת מצב שיקיים מטבחון המלחמה המצומצם. הדיון אינו מוגדר כישיבה רשמית, והשתתפות גורם זר בפורום היא חריגה. הערב ב-21:00 צפויה להתקיים ישיבת הקבינט.
+הושעו שישה עובדי ה-BBC שהביעו תמיכה בחמאס
18:48 16/10/23  |  עידן יוסף
שישה כתבים הושעו מעבודתם ב-BBC בערבית בבריטניה - אחרי שנחשדו בהבעת תמיכה בחמאס באתר הרשת בשפה הערבית. חקירה נפתחה בעניינם.

+ראש השב"כ: "לא הצלחנו לסכל את ההתקפה - האחריות עלי"
18:40 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש שירות הביטחון הכללי רונן בר: "למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התראה מספקת"  ▪  חשף כי אנשי שב"כ בארץ ובחו"ל פועלים בשיתוף צה"ל והמשטרה להעביר את המערכה בצורה מדורגת למגרש של היריב
בר. יהיה זמן לתחקירים. עכשיו נלחמים [צילום: לע"ם]
+צה״ל חיסל את ראש המודיעין הכללי של חמאס בחאן יונס
18:19 16/10/23  |  עידן יוסף

+רשות המיסים מעניקה הקלות נוספות בעקבות המצב הביטחוני
18:18 16/10/23  |  עידן יוסף
רשות המיסים פרסמה היום הקלות נוספות לציבור בעקבות המצב הביטחוני הנובע ממלחמת "חרבות ברזל". ההקלות כוללות הארכת מועד הגשת הדוח התקופתי למע"מ לעסקים קטנים, והארכת תוקף הקפאת הליכי גביה ואכיפה בכלל מערכי המס.

רשות המיסים מאפשרת לעוסקים, אשר מחזור עסקותיהם לשנת 2022 אינו עולה על 50 מיליון שקל, להגיש ולשלם את הדוח התקופתי לחודש ספטמבר 2023 עד ליום שני 27.11.2023, ללא חיוב הפרשי הצמדה, ריבית וקנסות.

רשות המיסים מאריכה את תוקף הקפאת הליכי הגביעה והאכיפה בכלל מערכי המס עד ליום 1.12.2023. זאת, למעט מקרים חריגים באישור של סמנכ"לית בכירה לאכיפת הגבייה.
+הותרו לפרסום שמותיהם של שמונת חללי צה״ל
18:06 16/10/23  |  עידן יוסף
מצורפים שמות החללים:
רס״ן (מיל׳) אופיר ארז (Ofir Erez), בן 57, מסופה, רבש״ץ היישוב
סמל שלו דגן (Shalev Dagan), בן 20, מקרית ים, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני
רס״ם (מיל׳) אופיר מרדכי ירון (Ofir Mordechai Yaron), בן 51, ממגן, חבר כיתת כוננות ביישוב
רס״ר (מיל׳) נדב עמיקם (Nadav Amikam), בן 39, מכפר עזה, חבר כיתת כוננות ביישוב
רס״ם (מיל׳) בועז אברהם (Boaz Abraham), בן 61, מניר יצחק, חבר כיתת כוננות ביישוב
רס״ב (מיל׳) עמית וקס (Amit Vax), בן 48, מנתיב העשרה, חבר כיתת כוננות ביישוב
רס״ר (מיל׳) עידו קסלסי (Ido Keslasi), בן 23, מהראל, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו
רב״ט ליאל ויינשטיין (Liel Vainshtein), בת 19, מנתניה, טבחית במפקדת חטיבת האש
+שיירת ראש הממשלה נאלצה לעצור בשל האזעקה בירושלים
18:04 16/10/23  |  עידן יוסף
בזמן האזעקות בירושלים: שיירת ראש הממשלה הייתה בדרך לקריה לדיון ביטחוני. אזעקה שנשמעה בדרך חייבה את מאבטחי השיירה לעצור ולגונן על עצמם ועל נתניהו (חדשות 12).

+לפיד: "נמשיך עד הניצחון, אבל איך ייראה הניצחון?"
17:59 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש האופוזיציה במליאת הכנסת: "בימים האחרונים כולנו אומרים אותו דבר - שנמשיך עד הניצחון. כולנו יחד עד הנצחון. יש רק שאלה אחת שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו: איך נראה הנצחון הזה? מה משמעותו? איך ייראו החיים שלנו אחרי שננצח?"  ▪  "יש רק דרך אחת שבה זה יכול להסתיים: אנחנו נחזיר את החטופים הביתה, ולא יהיה חמאס בעזה. זה ייקח זמן, זה יצריך שימוש בכוח רב. אם העולם לא יאהב את זה - שלא יאהב את זה"
ח"כ יאיר לפיד [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתב"ג פועל כסדרו
17:39 16/10/23  |  עידן יוסף
דובר רש"ת: נמל התעופה בן גוריון פועל כסדרו להמראות ונחיתות

+נתניהו לחיזבאללה: "אל תבחנו אותנו בצפון"
17:27 16/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה במליאת הכנסת: "היעד שלנו הוא מיטוט שלטון החמאס והסרת האיום שלו על ישראל אחת ולתמיד  ▪  "רבים בעולם מבינים כעת מול מי עומדת ישראל - הם מבינים שחמאס זה דאעש וגרסה חדשה של הנאציזם"  ▪  "אני אומר לידידינו בעולם הנאור - המלחמה שלנו היא גם המלחמה שלכם"
נתניהו. כגודל הזוועה כך גדולה הגבורה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+חיזבאללה טוען: "תקפנו חמישה מוצבים ישראלים"
17:24 16/10/23  |  עידן יוסף
ירי בוצע על מגדלי תצפית ואמצעים טכנולוגיים עם ירי נשק קל בלבד, יש נזק בחלק מהמקומות. במקום אחד הצליחו מחבלים להבריח כשירו לעברם. לא היה יירוט של כיפת ברזל. צה" הגיב בירי ארטילרי.

דיווח בערוצים הלבנוניים: מרכז פיקוד צבאי של צבא לבנון הותקף בצהריים ע"י צה"ל.
+ישיבת מליאת הכנסת הופסקה שוב בשל אזעקה; אזעקה גם בגוש-דן
17:17 16/10/23  |  עידן יוסף

+עבאס היחיד מבין חברי הכנסת הערביים שעמד לזכר נרצחי הטבח
17:13 16/10/23  |  עידן יוסף
יו"ר רע"ם, חבר הכנסת מנסור עבאס, היה היחיד מבין כל חברי הכנסת הערביים שנכח בכנסת מתחילת הדיון ועד סופו ואף עמד בדקת הדומיה. זאת למרות שבמתקפת הפתע של חמאס נרצחו ונשבו גם ערבים אזרחי ישראל.
+נשיא האמירויות שוחח עם נתניהו
17:08 16/10/23  |  עידן יוסף
נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד שוחח אמש עם ראש הממשלה נתניהו. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "שני המנהיגים דנו בהתפתחויות האזוריות בעקבות המתקפה הרצחנית של חמאס נגד אזרחי ישראל. רה"מ נתניהו הדגיש כי ישראל נחושה להשמיד את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ועושה כל מאמץ למנוע פגיעה בבלתי-מעורבים. שני המנהיגים סיכמו לשמור על קשר ביניהם".
+מתחילת המלחמה: 63 בני אדם נעצרו בחשד להסתה
17:07 16/10/23  |  עידן יוסף
המאבק המשטרתי בהסתה ותמיכה בטרור: 63 חשודים נעצרו מתחילת המלחמה בחשד לעבירות הסתה ותמיכה בטרור - בימים הקרובים צפויים כתבי אישום.
+חולון: פצועה בינוני מירי רקטה
17:05 16/10/23  |  עידן יוסף
חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח אישה בת 54, במצב בינוני עם רסיסים בגפיים.
+חשש לאירוע ביטחוני באזור רכס רמים
17:03 16/10/23  |  עידן יוסף
עקב חשש לאירוע ביטחוני באזור רכס רמים - התושבים מתבקשים להיכנס לבתים ולשהות בקרבת מרחבים מוגנים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקלות וסיוע לתעשיה ולעסקים בתחומי שדרות ויישובי עוטף עזה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
משרד התחבורה יאפשר לסטודנטים להמשיך לקבל זמנית הנחות בתחבורה הציבורית גם ללא הצגת תעודת סטודנט, זאת בשל מלחמת חרבות ברזל. כך נודע ל-News1.
16/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי אשרה (יום ב', 16.10.23) את תקנות מקלות של תנאי הסף והתבחינים למתן רישיון לכלי ירייה וירחיבו את אוכלוסיית הזכאים לשאת נשק.
16/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
נמשך הפיחות המואץ בשער השקל, בשל מלחמת חרבות ברזל, הפגיעה הכלכלית הקשה במשק והירידות החדות בבורסה הגורמות לחיפוש אפיקי השקעה בטוחים יותר. בשעה זו (16.10.23, 16:30) נסחר הדולר ביותר מ-3.99 שקלים - פיחות של 0.6% לעומת סוף השבוע ושל 4% מאז פרוץ המלחמה. שער האירו עולה ב-0.5% ל-4.21 שקלים, פיחות של 3.7% מאז פרוץ המלחמה.
16/10/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה (יום ב', 16.10.23) כי ישראל הסכימה להפסקת אש הומניטרית זמנית - "החל מהשעה 9:00 בבוקר". בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווחים ואמרו כי "אין כרגע הפסקת אש וסיוע הומניטרי ברצועת עזה תמורת הוצאת זרים". דובר צה"ל תא"ל הגרי הבהיר: "בשלב הזה המעברים סגורים ולא התקבלה החלטה כזאת. אין הפסקת אש, ואנחנו ממשיכים בפעילות המבצעית שלנו. אם משהו ישתנה נבוא ונעדכן את הציבור. אנחנו ממשיכים במלחמה - ובתקיפה של ארגון הטרור הרצחני חמאס".
16/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
משרד המשפטים פרסם (15.10.23) תזכיר חוק, המטיל מאסר על מי שצורך בצורה שיטתית וממושכת פרסומים של דאעש וחמאס, אשר ייקבעו במסגרת החוק. מדובר בהצעה לתיקון חוק המאבק בטרור, המצריכה את אישור הכנסת בשלוש קריאות. יצוין, כי אנשי חמאס הותירו אחריהם דגל דאעש באחד מיישובי עוטף עזה, ומעשי הזוועה שביצעו הושוו - כולל בידי הנשיא ג'ו ביידן - לאלו של דאעש.
16/10/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il