|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
אזיק אלקטרוני [צילום: איתמר לוין]

שב"ס יוכל להוסיף עוד 500 עצורים בפיקוח אלקטרוני

לאחר האישור יוכלו בעת ובעונה אחת להיות 1,750 עצורים או אסירים משוחררים ברישיון שמפוקחים רק באיזוק אלקטרוני במקום 1,250 כיום ההחלטה התקבלה ברקע העומס בבתי הסוהר ומצוקת המקום יו"ר הוועדה ח"כ איימן עודה הודיע כי הוועדה תעקוב אחר ניצול המכסות
01/01/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

הוועדה המשותפת של ועדת המדע והטכנולוגיה וועדת החוקה לפי סימן ג'1 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים), התשנ"ו-1996 מעצר בפיקוח אלקטרוני, אישרה (יום ב', 1.1.24) את הצעת צו סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים) (מכסת מפוקחים בפיקוח אלקטרוני) (תיקון), התשפ"ג-2023. על-פי חוק המעצרים, המספר המרבי של מכסת המפוקחים שניתן לפקח עליהם בעת ובעונה אחת בפיקוח אלקטרוני יקבע בצו של השר לביטחון הפנים (כיום השר לביטחון לאומי), בהסכמת שר האוצר, בהתייעצות עם שר המשפטים ובאישור ועדה משותפת לוועדת המדע והטכנולוגיה ולוועדת החוקה.

לעניין זה, המספר המרבי שיקבע השר כאמור יכלול הן עצורים בפיקוח אלקטרוני לפי חוק המעצרים, והן אסירים ששוחררו על-תנאי בפיקוח אלקטרוני לפי הוראות חוק שחרור על-תנאי ממאסר. ביום 25.8.20 נקבע צו מכסת מפוקחים בפיקוח אלקטרוני, אשר קבע כי מכסת המפוקחים כאמור היא 1,250 מפוקחים.

לפי הצו שאישרה היום הוועדה, תוגדל מכסת המפוקחים, כך שהמספר המרבי של מפוקחים שניתן לפקח עליהם בעת ובעונה אחת בפיקוח אלקטרוני יהיה 1,750 מפוקחים. זאת, כחלק מהפעולות הננקטות על-ידי ממשלת ישראל, במטרה לייעל ולהרחיב את מערך הכליאה ומרחב המחיה בבתי הסוהר, במסגרת קידום יישום פסיקת "בג"ץ שטח המחיה".

הצו מובא, בהתאם ובהמשך להחלטת הממשלה מיום 23.10.22, בנושא תוכנית לאומית לייעול והרחבה של מערך הכליאה ומרחב המחיה בבתי הסוהר.

יו״ר הוועדה, ח"כ איימן עודה: "אנחנו האוכלוסייה הערבית סובלים קשות. קרו מקרים שהוחלט על אזיק אלקטרוני והפשעים המשיכו, יש בעיה של פגיעה בנשים, דברים מאוד רגישים, לכן כל החלטה צריכה להיות כזאת שתשקף את הדברים הללו. כולנו פה מחפשים את טובת החברה רוצים לקבל החלטה לטובת כולם".

ח״כ טלי גוטליב: "לא תראו אף פסק דין בישראל ששוקל שחרור בתיק מסוכנות בגלל העומס בבתי הסוהר, כולם רוצים תנאי כליאה נורמליים. צריך לשנות את חוק שחרור על התנאי. הייתי מצביעה נגד, אבל יש משמעת קואליציונית, אין לכם צורך בהגדלה. לא ניצלתם את המכסה".

היועצת המשפטית לוועדה, נירה לאמעי רכלבסקי: "חשוב להדגיש כי ההחלטה הסופית על הכנסת לפיקוח אלקטרוני היא של בתי המשפט לגבי עצורים וועדות שחרורים לגבי אסירים. זאת, גם אם הפרקליטות תסכים למעצר בפיקוח אלקטרוני. לכן, לא ברור מדוע נדרשת הגדלת מכסה כה משמעותית כאשר יש תת-ניצול של התקנים הקיימים. כיצד ניתן לצפות מה יעשה בית המשפט?"

אורי ליימן מאגף התקציבים באוצר: "יש מצוקה אדירה בבתי הכלא, יש צפיפות מטורפת ששב״ס לא עומד בה. מדובר בראייה אסטרטגית. אם אפשר להקל נעשה הכל. עלות של אחזקת עצור בבית כלא היא פי ארבעה מעלות הפיקוח באזיק אלקטרוני".

ד״ר סיגל שהב, מהקליניקה לזכויות הליך פלילי: "בהמשך לנתונים אתמול על 100% תפוסה בבתי הכלא, גם במקרי הפשיעה בחברה העברית ואלימות במשפחה לא תהיה לנו אופציה אחרת חוץ מאיזוק אלקטרוני. חייבים לפתח כלים נוספים להתמודדות עם התפוסה של בתי הכלא".

נורית כהן יחימוביץ, מרכז המחקר והמידע של הכנסת: "במבט של כמה שנים לאחור, המכסה לא נוצלה. הגענו ל84% אחוזים נכון לאתמול. יש עלייה פי שניים בשימוש בכלי אצל שפוטים. חשוב להצביע על גידול בקבוצת העצורים בשל אלימות במשפחה מ-26 ב-2019 ל-94 עצורים כיום".

הוועדה אישרה את הצו בתמיכת היו"ר עודה וח״כ משה סעדה. לא היו מתנגדים או נמנעים. יו״ר הוועדה ח"כ עודה סיכם: "נקבל את ההמלצה אך נבקש שהרשות לשיקום האסיר יהיה לה חלק ניכר במכסה, כמו-כן הוועדה, תקיים פיקוח פעם בשישה חודשים לוודא יישום של הדברים. יש לתת דגש בשני נושאים - אלימות במשפחה ואלימות בחברה הערבית".

תאריך:  01/01/2024   |   עודכן:  01/01/2024
עידן יוסף
+בקריאה ראשונה: ביטוח לאומי יפעיל היכל הנצחה לחללי פעולות האיבה
20:36 01/01/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה (תיקון מס' 42) (היכל ההנצחה בהר הרצל), התשפ"ד-2023. בהצעה תמכו 8 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

מוצע בה לקבוע את אחריותו של המוסד לביטוח לאומי על הפעלתו של היכל הנצחה לזכר חללי פעולות האיבה בהר הרצל בירושלים, ובכלל זה ניהולו, תחזוקתו וקיום אירועים ופעולות. עוד מוצע לקבוע כי אוצר המדינה ישפה את המוסד לביטוח לאומי על הוצאותיו לצורך הפעלת היכל ההנצחה כאמור, בסך שלא יעלה על מיליון שקל לשנה, במשך עשר שנים.
+ללא מתנגדים: הכנסת אישרה דחיית הבחירות המקומיות ל-27 בפברואר
20:33 01/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצבא נדרש בינתיים להיערך, כך שכל המועמדים יוכלו להתמודד  ▪  יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר: "לא ניתן לשונאינו לדחות את הבחירות עד אין סוף. הוספנו את האופציה של ה-27 בפברואר וזה התאריך הסופי"
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   איימן עודה / Eiman Ode   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה סעדה / Moshe Saadda   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שב"ס יוכל להוסיף עוד 500 עצורים בפיקוח אלקטרוני
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
מליאת הכנסת אישרה (1.1.24) את המלצת ועדת הפנים והגנת הסביבה בעניין החלטת הממשלה בצו לדחות את מועד הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות ליום י"ח באדר התשפ"ד - 27.02.2024. 15 חברי כנסת הצביעו בעד אישור המלצת הוועדה כאמור, ללא מתנגדים. שני חברי כנסת נמנעו.
01/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אנחנו לא מעוניינים גם לאחר סיום המלחמה להעסיק פלשתינים" - כך הצהיר (יום ב', 1.1.24) אלי כהן, נשיא התאחדות המלונות, בדיון בוועדת הכלכלה בנושא סיוע לענפי המלונאות, החקלאות והתעשיה על-רקע המחסור בכוח אדם בעקבות המלחמה. כהן הוסיף: "הפלשתינים הם עובדים יותר זולים בשבילנו מאשר עובדים זרים, אנחנו מבקשים להחליף אותם בעובדים זרים עכשיו. מדובר ב-2000 איש".
01/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
עדת החוקה אישרה היום (ב') לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק שירות המדינה (מינויים) (תיקון מס' 20) (הצהרת אמונים למשרת ראש נציגות דיפלומטית או קונסולארית), התשפ"ג-2023.
01/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה סיירה בסוף השבוע (28.12.23) במפקדת פיקוד העורף, במשל"ט מהלב, המטפל במשפחות החטופים, הנעדרים, השבים ארצה ומשפחותיהם, וקיבלה סקירות מגל הירש, הממונה על הטיפול בנושא החטופים והנעדרים, יוסי שלי, מנכ״ל משרד רה״מ וממפקד המשל״ט, תא״ל שלומי בן מוחה ומפקדי המכלולים במשל"ט. כמו-כן, נפגשה הוועדה עם מתאמי הקשר עם משפחות החטופים והנעדרים ושמעה אודות אתגרי השירות שלהם.
31/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
במהלך דיון העברות תקציביות שקיימה (27.12.23) ועדת הכספים, כחלק מהעברות תקציביות רבות המונחות לפתחה לקראת סוף שנת התקציב, אישרה הוועדה העברה תקציבית בסך 360 מיליון שקל למשרד הכלכלה, לצורך הקמת קרן לעסקים בערבות מדינה שבבעלות אנשי מילואים לתקופת המלחמה. מטרת הקרן היא להגביר את יכולת העצמאים אשר משרתים במילואים לקבל אשראי בתנאים מוטבים לצורך שימור הפעילות העסקית.
27/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il