|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
ח"כ משריקי. ליצור מתווה חדש לביטוחים הסיעודיים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

רשות שוק ההון מסרבת למסור את היקף הגירעון בביטוח הסיעודי

ח"כ לזימי: מבנה הביטוח הסיעודי עומד בפני קריסה מוחלטת החל מתחילת השנה הקרובה חברי הכנסת שוקלים הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי: על הרשות להעביר לוועדה בתוך שבועיים את כל הנתונים נציגת מחלקת הביטוח הסיעודי ברשות שוק ההון: הסירוב נובע מחובת חיסיון כלפי חברות הביטוח והקופות. לדבריה הקרן כיום מאוזנת
03/01/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הבריאות דנה (יום ד', 3.1.24) בקריסת הביטוח הסיעודי בישראל. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי דרש מרשות שוק ההון למסור לוועדה בתוך שבועיים את נתוני המבוטחים, לפי גילאים ומה היקף הגירעון וההערכות האקטואריות שהובילו את הרשות לגבש את השינוי הקיים. בנוסף, דרש משריקי מקופות החולים ומחברות הביטוח דיווח על מצבו הנוכחי של הביטוח הסיעודי שהן מציעות למבוטחיהן והערכות אקטואריות ליציבות ביטוח זה בשנים הבאות. יו"ר הוועדה אף דרש כי משרד הבריאות, הביטוח לאומי ומשרד הרווחה יהיו חלק מהצוות שהוקם במשרד האוצר ליצירת מתווה חדש לביטוחים הסיעודיים, ועבודת הצוות תיעשה בשיתוף עם קופות החולים וגורמי החברה האזרחית.

נעמה לזימי, מיוזמות הדיון, הדגישה כי הביטוח הסיעודי, שמוענק בישראל דרך קופות החולים באמצעות חברות הביטוח ושמבטיח רשת ביטחון סוציאלית לכ-4 מיליון מבוטחים בישראל, עומד כיום בפני קריסה. זאת בשל הכרזתן של חברות הביטוח הראל והפניקס, שנמצאות בחוזה עם קופות החולים מכבי וכללית, כי יפסיקו החל מה-1 בינואר להציע מסלול של ביטוח סיעודי. לאחרונה, בחסות בג"ץ שהוגש בנושא, היה ניסיון לגבש הסכמות בין משרד הבריאות לבין רשות שוק ההון, במסגרת ההסכמות הייתה צפויה להיות הרעה משמעותית למבוטחים בביטוח הסעודי בתמורה להארכת החוזים מול חברות הביטוח. עם זאת, נכון להיום עדיין אין הסכמות - ולכן מבנה הביטוח הסיעודי עומד בפני קריסה מוחלטת החל מתחילת השנה הקרובה.

מיכאל ביטון הזהיר כי הממונה על הביטוח נזעק למזער את הפסדי החברות הפרטיות ויש לעקוב היטב אחרי ניסיונות הגישור בנושא, צגה מלקו התריעה כי אוכלוסיות חלשות אינן יכולות להשיג ביטוח סיעודי פרטי - ועל המדינה לשאת באחריות לביטוח הסיעודי, גלעד קריב דרש להבטיח כי לא תהיה כל הרעה בזכויות המבוטחים הנוכחיים, ולנתק את הקשר בין הביטוחים לקופות החולים, מירב כהן התריעה מהסחבת בנושא, "הייתה רשלנות מקצועית - ולא ייעלה על הדעת שמי שישלם את המחיר על רשלנות זו יהיו המבוטחים", לפי יאסר חוויג'ראת הביטוח הסיעודי חייב להיות חלק מביטוח הבריאות הממלכתי, מיכל וולדיגר קראה לטיפול מידי בבעיה, ואילו אלון שוסטר ציין כי הוא מקדם הצעת חוק שתפתור את הסוגיה.

שירה עמיאור, ממחלקת הביטוח הסיעודי ברשות שוק ההון, השיבה כי "ביטוחי קופ"ח הם מוצר-כלאיים חסר תקדים בעולם, בו הכסף לא מועבר לחברת הביטוח - לקרן שמשלמת את הכסף הנדרש. חברת הביטוח רק מנהלת את התביעות, ומשקיעה את הכסף המופקד. לא ציפינו שכל-כך מהר נאלץ לאזן את הקרן, אך הכלי היחיד הניתן לנו כדי לאזן את הקרן הוא להפחית הוצאות או להגדיל הכנסות. כיום - הקרן מאוזנת. קופות החולים אינן יכולות לפי חוק לעסוק בביטוח, אך הן - בגלל מחירן - הסעד לאוכלוסיות החלשות". היא סירבה למסור מה היה היקף הגירעון, בגלל לטענתה חובת חיסיון כלפי חברות הביטוח והקופות. עו"ד דור פישר מהייעוץ המשפטי ברשות, ציין כי הקופות אינן אחראיות לביטוח אלא בעלות הפוליסה. כשיש גירעון ניתן לעשות שינויים בהסכם כדי למנוע קריסה. ליאור ברק, סמנכ"ל קופות חולים במשרד הבריאות, הוסיף כי להערכתם כל קשיש שני מעל גיל 80 יגיע למצב סיעודי - ועל המדינה להתערב בכך, ויש להסדיר את מעורבות קופ"ח.

לדברי דפנה כרמלי ממערך ביטוחי הבריאות ב"כללית", ההסכם עם חברות הביטוח הוארך לשנה, ולבקשתם בעוד כארבעה חודשים הם יקבלו הערכה כללית להסדר המתגבש. שלמה אייזיק נשיא לשכת סוכני הביטוח, התריע על החובה לשמור על זכויות המבוטחים הנוכחיים - בלי לשנות את הכללים לאחר החתימה וקרא להחזיר את הביטוחים הקולקטיביים. אבי אקהאוס, מנכ"ל סוכנות הביטוח אגוז, חשף כי בעוד של"כללית" יש גירעון - לקופ"ח מאוחדת יש עודפים וקרא להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית. רונן דוידוביץ, מנהל השב"ן ב"מכבי", הדגיש כי הקרן בבעלותם רחוקה מקריסה - וקרא לשתפם בוועדה שתקבע את ההסדר החדש.

תאריך:  03/01/2024   |   עודכן:  03/01/2024
מירב ארד
+ועדת הכלכלה אישרה חלקים מרפורמת היבוא, אך טרם הגיעה להסכמות על יבוא מקביל
23:58 03/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההסתדרות מתנגדת ליבוא מקביל  ▪  שר הכלכלה: רפורמת היבוא תחסוך 10% ליבואנים, והציפיה היא שהתחרות תוביל להורדת מחיר לצרכן  ▪  יו"ר הוועדה אמר כי הרפורמה מקלה את האסדרה על היבואנים, אך הטיל ספק בכך שתהיה הפחתת מחיר לצרכן - "ליבואנים תמיד יש סיבות להעלות מחירים והם אף פעם לא יורדים"
שלום דנינו, אמנון מרחב וניר ברקת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+דיפלומטים יחויבו בהצהרת אמונים נוספת למדינה כיהודית ודמוקרטית
20:03 03/01/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שירות המדינה (מינויים) (תיקון מס' 20), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 9 חברי כנסת, אל מול 2 מתנגדים וללא נמנעים.

נוסף על חובת ההצהרה הקיימת לגבי כלל עובדי המדינה, מי שימונה על ידי הממשלה למשרת ראש נציגות דיפלומטית או קונסולרית בחוץ לארץ, יהיה חייב להצהיר הצהרת אמונים נוספת, לפני שיימסר לו כתב מינוי, בנוסח זה: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". ההצהרה תתבצע בפני שר החוץ או בפני עובד המדינה שהוסמך לכך בתקנות.
+סופית: למשטרה יאושר שימוש במערכות צילום מיוחדות במרחב הציבורי
19:49 03/01/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (מס' 40), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 10 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.

החוק מסדיר היבטים של הצבת מערכות צילום מיוחדות במרחב הציבורי ושימוש בהן על ידי משטרת ישראל, לרבות ענייני סודיות, הגבלות ושמירת מידע, כאשר הסדרים פרטניים ומשלימים ייקבעו בתקנות ייעודיות. מדובר במערכות צילום הכוללות יכולות עיבוד המאפשרות צילום של חפצים והשוואתם למידע מזוהה שהוזן למערכת ויאפשר לזהות את החפץ המצולם אם הוזן מידע בגינו.

נוכח הרגישות אל מול הזכות לפרטיות והמידע שנאגר במערכות אלה נקבעו הוראות ותנאים בהם תהיה המשטרה וגופים ציבוריים אחרים רשאים לעשות שימוש באמצעים אלו, במידע שנאגר בהם וכן ביחס לשמירת המידע וכן חובת הדיווח לייעוץ המשפטי לממשלה ולכנסת.
+סופית: רת"א תוסמך להעניק אישורי כשירות אווירית לכלי טיס של צבאות זרים
17:40 03/01/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק רשות התעופה האזרחית (תיקון מס' 3), התשפ"ג-2023. בהצעה תמכו 12 חברי כנסת, וחבר כנסת אחד נמנע.

מוצע לעגן את סמכותה של רשות התעופה האזרחית לתת אישורי כשירות אווירית לכלי טיס של מדינות זרות, לבקשת המדינה ומוסדותיה, לבקשת חברה ממשלתית או לבקשת תאגיד ישראלי. אישור כאמור יינתן לכלי טיס שהותקן בו ציוד תעופתי או מערכת שאינה בגדר ציוד תעופתי. עוד מוצע לקבוע כי הרשות תהיה רשאית לגבות תשלומים, ובין היתר החזר הוצאות, בעד מתן האישורים כאמור. לפי המוצע, תשלומים אלו יועברו לתקציב הרשות, בדומה למצב הקיים היום לגבי אגרות שגובה הרשות.
+בקריאה ראשונה: הסדר חלופי לניכוי מכספי הפיקדון
17:38 03/01/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק עובדים זרים (תיקון מס' 24) (פיקדון לעובדים זרים), התשפ"ד-2023. בהצעה תמכו 7 חברי כנסת, אל מול 4 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.

מוצע בה לקבוע הסדר חלופי לניכוי מכספי הפיקדון של עובדים זרים. על-פי המוצע, 25% מכספי הפיקדון של עובד זר ישולמו לו גם אם יצא מישראל לאחר תום התקופה המותרת לשהייתו בה, בתוספת הרווחים שנצברו ובניכוי דמי ניהול ומיסים. עוד מוצע כי את יתרת 75% מכספי הפיקדון, יהיה העובד הזר זכאי לקבל אם עזב את ישראל לא יאוחר משנים עשר חודשים מתום התקופה שבה הורשה לשהות בה, בתוספת הרווחים ובניכוי הוצאות הרחקה וכן בניכוי סכום בשיעור הולך וגדל בהתאם לתקופת השיהוי ביציאה כמפורט בתוספת הראשונה ומיסים.

עם זאת, מוצע להסמיך את שר הפנים לקבוע בתקנות כי ההסדר יחול גם לעניין עובדים זרים שעזבו את ישראל לאחר תקופה ארוכה יותר של שהייה שלא כדין, שלא תעלה על 18 חודשים. כמו-כן מוצע להסמיך את הממונה, לבקשת עובד זר, שתוגש עד שלוש שנים מתום התקופה המותרת לשהייתו בישראל, להחליט על הפחתת תקופת השיהוי שתיזקף לחובתו של העובד הזר בנסיבות הקבועות בהצעת החוק, וכן לקבוע הוראות לעניין האפשרות להשיג על החלטת הממונה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אלון שוסטר / Schuster Alon   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה אייזיק / Shlomo Aizik   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רשות שוק ההון מסרבת למסור את היקף הגירעון בביטוח הסיעודי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א
3/01/24 20:25
פורום: כנסת 25 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת החוקה, חוק ומשפט התכנסה (יום ג', 2.1.23) לדיון מהיר בנושא: "הקמת ועדה חיצונית ובלתי תלויה לבחינת צמצום חברות ממשלתיות ויחידות סמך", שיזמו הח"כים דן אילוז ומשה סולומון.
02/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המשותפת של ועדת המדע והטכנולוגיה וועדת החוקה לפי סימן ג'1 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים), התשנ"ו-1996 מעצר בפיקוח אלקטרוני, אישרה (יום ב', 1.1.24) את הצעת צו סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים) (מכסת מפוקחים בפיקוח אלקטרוני) (תיקון), התשפ"ג-2023. על-פי חוק המעצרים, המספר המרבי של מכסת המפוקחים שניתן לפקח עליהם בעת ובעונה אחת בפיקוח אלקטרוני יקבע בצו של השר לביטחון הפנים (כיום השר לביטחון לאומי), בהסכמת שר האוצר, בהתייעצות עם שר המשפטים ובאישור ועדה משותפת לוועדת המדע והטכנולוגיה ולוועדת החוקה.
01/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (1.1.24) את המלצת ועדת הפנים והגנת הסביבה בעניין החלטת הממשלה בצו לדחות את מועד הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות ליום י"ח באדר התשפ"ד - 27.02.2024. 15 חברי כנסת הצביעו בעד אישור המלצת הוועדה כאמור, ללא מתנגדים. שני חברי כנסת נמנעו.
01/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אנחנו לא מעוניינים גם לאחר סיום המלחמה להעסיק פלשתינים" - כך הצהיר (יום ב', 1.1.24) אלי כהן, נשיא התאחדות המלונות, בדיון בוועדת הכלכלה בנושא סיוע לענפי המלונאות, החקלאות והתעשיה על-רקע המחסור בכוח אדם בעקבות המלחמה. כהן הוסיף: "הפלשתינים הם עובדים יותר זולים בשבילנו מאשר עובדים זרים, אנחנו מבקשים להחליף אותם בעובדים זרים עכשיו. מדובר ב-2000 איש".
01/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
עדת החוקה אישרה היום (ב') לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק שירות המדינה (מינויים) (תיקון מס' 20) (הצהרת אמונים למשרת ראש נציגות דיפלומטית או קונסולארית), התשפ"ג-2023.
01/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il