|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
ביקור הוועדה בבי"ח מאיר [צילום: דוברות הכנסת]

ועדת הבריאות במרכז הרפואי מאיר: נדרוש השלמת מכשור לבית החולים

הוועדה תדון במימון חדר צנתורים נוסף ומכשיר PET-CT למרכז רפואי מאיר, המעניק שירות לכ-800 אלף נפש הוועדה שמעה סקירה מקיפה על פעילות בי"ח לניאדו בשגרה והיערכות להתלקחות בצפון חברי הוועדה סיירו במחלקה לרפואה דחופה, פגשו את אנשי ונשות הצוות, מטופלים ומשפחות מלוות יו"ר הוועדה: ניאבק בקיצוץ הצפוי בתקציב הבריאות
12/01/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

השבוע (11.1.24) יצאה ועדת הבריאות של הכנסת למשימה כפולה, וביקרה במרכזים הרפואיים לניאדו בנתניה ומאיר בכפר סבא, כדי להתעמק במאבקיהם ובצרכיהם. שני בתי החולים, למרות שהם נפרדים גאוגרפית, חלקו חוט משותף של אתגרי הצטיידות.

במרכז הרפואי מאיר סיפר יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי, כי נולד במאיר, וחש רגשות חמים כלפי המקום. כמו-כן שיתף במועקה כתוצאה מהקיצוצים הצפויים בתקציב הבריאות, והצהיר על הירתמות חברי הוועדה למאבק למניעת קיצוץ - ואת ההכרח דווקא בתוספת. הוא שיבח את התנהלות "כללית" מול משרדי הבריאות והאוצר, והבטיח לעקוב אחרי ביצוע הבטחות האוצר מול הקופה ומיגון חדרי הניתוח. משריקי שיבח את פעילות בית החולים, מסירות אנשי הצוות והרוח המיוחדת של המקום.

אלי כהן, יו"ר שירותי בריאות כללית, הדגיש את פריסת 1,600 מרפאות הקופה בכל הארץ, המעניקה שירותים לכ-4.9 מיליון נפש, כ-52% מאוכלוסיית הארץ. הוא שיבח את היערכות ומוכנות מרכז רפואי מאיר תוך כדי ניהול השגרה, והכנת תרגילים של כלל הקופה לצורך מוכנות בשל המתח ההולך וגובר בצפון. הוא סיפר על קורס הנערך ממש בימים אלה למעניקי סיוע נפשי, בעלי תואר ראשון בעבודה סוציאלית ופסיכולוגיה. וזאת תוך הפעלת מוקד טלפוני של הקופה לנושא - המפעיל מיון מידי והפנייה לטיפול מקצועי. הוא סיפר על 116,912 מפונים מבוטחי "כללית", המטופלים ב-482 מרפאות ברחבי הארץ, ומימון מתקציבו של עשרות סטודנטים המסייעים לבתי החולים, תוך העמקת הגירעון הכולל של הקופה שיעמוד בשנת 2025 על 600 מיליוני שקל. הוא התריע על מגבלת כוח האדם שביכולתו לקלוט בבתי החולים - לפי הסכם-הייצוב עם האוצר, ודרש השתתפות האוצר בהוצאות החריגות של הקופה במלחמה.

לדברי ד"ר ירון מושקט, מנהל מרכז רפואי מאיר, בית החולים מעניק שירות לכ-800 אלף איש וכולל 778 מיטות אשפוז, כ-420 אלף ביקורים אמבולטוריים, כ-190 אלף קבלות לאשפוז, כ-21 אלף ניתוחים, כ-2,850 צנתורים - ומאיר המשיך להוביל עם מספר צנתורים בהגעה עם אירוע לבבי דחוף - 340. מאיר מטפל בכ-1,400 מקרי טראומה בשנה, והמערך האורתופדי תומך ומלווה את הספורטאים האולימפיים.

מיון הילדים הוא השלישי בארץ במספר הפניות, כ-40 אלף בשנה, ועתה הוקם מוקד מאירקידס לרפואה דחופה בילדים בהרצליה. המיון הכללי הוא הרביעי בעומס בארץ עם כ-140 אלף פניות בשנה, ועתה נבנה בניין אשפוז חדש, שייפתח בחלקו כבר בחודשים הקרובים, תוך השקעה שהייתה מתקציב כללית בסך 350 מיליוני שקל, ובסה"כ - נדרש מיליארד וחצי שקל על-מנת להשלים את בניין 16 כולו. ד"ר מושקט סיפר עוד על פינוי מחלקות עם פרוץ המלחמה - לאזורים ממוגנים, מוכנות לאירוע-רב-נפגעים, טיפול בכ-344 נפגעים, חיילים ואזרחים, מעל 650 טיפולים במפונים תוך כ-250 אנשי צוות מגויסים. הוא סיפר על פערי מיגון במחלקות כאשר ההוצאות החריגות הן 38.7 מיליוני שקל, כאשר אובדן ההכנסות הגיע להיקף של כ-29.8 מיליוני שקל, בגלל הפסקת ניתוחים יזומים, צמצום מיטות ועוד. מושקט הדגיש את הצורך הדחוף במכשיר צנתורים שלישי במקום - כאשר ניצולת הממוצעת בשני המכשירים הקיימים היא כ-96%, והצורך הדחוף במכשיר PET-CT.

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) תהתה מדוע לא מסדירים עדיין את מקצוע הפסיכותרפיה, ושילוב המוסמכים במקצוע - למערכת הטיפול והליווי הנפשי, ואת ההכרח הנדרש בשיפור השכר של הרופאים, צגה מלקו (הליכוד) הדגישה את הצורך במעורבות משרד הבריאות בהסכם עם האוצר לגבי מגבלות כוח-האדם וקראה להתמקד בהשלמת פערי הציוד הנדרש בבתי החולים, משה יהודה רוט (יהדות התורה) הבטיח לפעול לפתיחת צוואר-הבקבוק של מגבלות כוח האדם בבתי החולים, אושר שקלים (הליכוד) ציין את ההכרח שלא לקצץ בתקציב הבריאות. ח"כ יאסר חוג'יראת (רע"ם) תמך בתחרות בריאה בין בתי החולים לגבי שכר הרופאים, ח"כ לימור סון-הר מלך (עוצמה יהודית) סיפרה על חוויותיה הטובות בבית החולים בליווי מכרים, ואת עבודת-הקודש שהצוות משקיע - גם לאחר הטיפול, ואילו ח"כ טטיאנה מזרסקי (יש עתיד) הבטיחה את הירתמות חברי הוועדה לסייע לבית החולים בהצטיידות המכשור הנדרש.

[צילום: דוברות הכנסת]

בסיור בבי"ח לניאדו השתתפו גם המנכ"ל נדב חן, המנהל הרפואי פרופ' צבי שמעוני, האחות הראשית שמרית רוני, החשב איציק וייס, מנהל משאבי אנוש הרב מארי בעלז ומנהל התפעול הרב זאב דייטש.

חברי הוועדה קיבלו סקירה מקיפה ממנכ"ל בית החולים נדב חן, על תוכנית ההבראה אותה סיים בית החולים בהצלחה רבה לפני כחצי שנה, על הגידול הדרמטי בפעילות הקלינית בכל התחומים, ודגש מיוחד על היערכות בית החולים להתלקחות בצפון. חן הציג לחברי הוועדה מיזם מיגון של 45 מיטות אשפוז, אותו נדרש לתקצב באופן מידי בסכום של כ-5 מיליוני שקל. התקצוב יאפשר להשלים את המיגון בתוך חודש. כמו-כן, הוצג בפני חברי הוועדה מיזם-הדגל של בית החולים בשנים הקרובות – בניית מתחם ממוגן למחלקה לרפואה דחופה, לצד 3 קומות חניון שישמשו כבית חולים בחירום, בהיקף של 4000 מ"ר ובעלות של 125 מיליוני שקל.

יו"ר הוועדה משריקי התייחס בדבריו לקיצוץ המתוכנן במערכת הבריאות והדגיש כי "צרכי הבריאות במדינת ישראל אינם פחותים בחשיבותם משאר צרכי המלחמה, ומשכך אנו נפעל כדי לוודא שלא ייפגעו שירותי הבריאות".

עוד הוא הדגיש את החשיבות בכל הקשור לאספקת צרכי מיגון לבית החולים. בסיום הסיור ביקש משריקי לשבח את עבודת הצוות הרפואי בבית החולים שעושה עבודת קודש עם מאור פנים ורגישות יוצאי דופן.

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ לימור סון-הר מלך תיארה בהתרגשות מקרה רפואי של חברתה שטופלה בבית החלים ואמרה "הגיעה לפה חברה שלי, במצב רפואי מאוד מורכב. הצוות פה, בכל רגע במהלך האשפוז, עשה הכל כדי לתת לה תחושה טובה בכל המובנים. אני באה מהשומרון, בית החולים הזה מהווה מקום של רפואה עבור תושבי האזור. נעמוד לימינכם כדי שהסכום של 5 מיליון שקל להשלמת מיגון של 45 מיטות אשפוז - יעבור בהקדם".

ח"כ אושר שקלים (הליכוד) הדגיש כי "מבחינתי בתי החולים הם כמו יחידות הצבא ומערכת הביטחון. ראינו את זה בקורונה ואנחנו רואים זאת עכשיו. לא נאפשר את הקיצוץ המתוכנן. אתם עושים עבודה מאוד טובה שהיא מצילה חיים ומשפרת איכות חיים", ח"כ יאסר חוג'יראת אמר כי "מערכת הבריאות היא מקום של שיתופי פעולה בין החברה היהודית לחברה הערבית. אני שמח שזה המצב פה בבית החולים", לדברי ח"כ טטיאנה מזרסקי, "אנחנו מלאי הערכה לצוות הרפואי פה בבי"ח לניאדו ולצוותים הרפואיים בכל מערכת הבריאות. אני רואה חשיבות רבה בקידום מיזם-הדגל של בית החולים – בניית מתחם ממוגן למחלקה רפאוה דחופה וקומות חניון עבור בי"ח חירום", ואילו לפי צגה מלקו (הליכוד) אמרה בדיון "בי"ח לניאדו ממוקם בנתניה, עיר שרבים מבני העדה האתיופית מתגוררים בה. אני שמחה לראות שהמקום הזה מהווה כתובת אמיתית עבורם לכל טיפול רפואי. חייבים לקדם את השלמת מיגון 45 המיטות, זה הכרחי ומידי. אינני מבינה מדוע ברישיון בית החולים קיים מכשיר MRI יחיד. בית החולים משרת אוכלוסייה רחבה מאד, מהעיר נתניה והשרון, ומכשיר אחד איננו מספיק".

ח"כ משה רוט (יהדות התורה) ציין כי "הגיע הזמן שאנחנו, כחברי ועדה, נעשה כל שביכולתנו כדי שלעיר נתניה ולאזור השרון תהיה מחלקה לרפואה דחופה ממוגנת בהיקף הנדרש. מחלקה שתוכל לתת מענה במצב חירום. זה בלתי מתקבל על הדעת שהמצב הנוכחי ימשך".

המנכ"ל חן הוביל את הסיור של חברי הוועדה במחלקה לרפואה דחופה, ואמר לחברי הכנסת "עם פרוץ הלחימה קיבלנו פה במחלקה כ-70 פצועים מהאירועים בדרום – בעיקר ממסיבת הטבע ברעים. אנחנו מקבלים פה, במחלקה הצפופה הזו, מעל ל-85 אלף איש בשנה. זה עומס גדול מאוד והמחלקה לא ממוגנת. נעשה כל הדרוש כדי לגייס משאבים ברחבי העולם עבור בניית המחלקה החדשה. אבל, לא נוכל לעשות זאת לבד. המדינה צריכה להכניס את היד לכיס ולתקצב זאת באופן משמעותי" .

תאריך:  12/01/2024   |   עודכן:  12/01/2024
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אלי כהן / Eli Choen   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאסר חוג'יראת / Yasser Hujirat   יהדות התורה והשבת   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ירון מושקט   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   יששכר דב רוקח   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת הבריאות במרכז הרפואי מאיר: נדרוש השלמת מכשור לבית החולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
בעקבות גל ההתייקרות המשמעותי במוצרי המזון, התכנסה (10.1.24) הוועדה לביקורת המדינה לדיון מעקב בנושא ברקע דוח המבקר מלפני שנתיים וחצי, שמצביע על ריכוזיות ומונופולים בענף. בדוח עלה כי עשרת ספקי המזון הגדולים מחזיקים יחד בנתח שוק המוערך בשיעור של כ-54% בממוצע מכלל ענף המזון ותחום מוצרי הצריכה ושרשות התחרות לא בחנה את השפעתו של החוק על הריכוזיות הגאוגרפית ועל מחירי המצרכים באזורים אלו, היקף בדיקות זעום על המחירים שאינו מאפשר בקרה יעילה על אמינות המידע שהקמעונאים מפרסמים, הפחתות מכסים שלא התגלגלו לצרכן ועוד.
11/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
למזכירות הכנסת הוגשה (10.1.24) בקשה של ח״כ עודד פורר להדחת עפר כסיף, לנוכח תמיכתו בהעמדתה לדין בבית הדין הבינ"ל בהאג בגין פשעי מלחמה. על הבקשה חתמו 87 ח״כים - כל חברי מפלגות הימין מלבד ישראל אייכלר, שהביע חשש שמחר ישתמשו בהליך הדחה נגד ח"כים חרדיים, אך לבסוף התרצה וחתם.
10/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה קיימה דיון בנושא טיפול המוסד לביטוח לאומי בנפגעי פעולות איבה, לאור מלחמת חרבות ברזל. בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר: "על-פי הנתונים שהגיעו לוועדה, אנחנו עומדים בפני מעל 82,000 תביעות של אזרחים לביטוח הלאומי. לא היה דבר כזה מקום המדינה. הביטוח הלאומי צריך היערכות מיוחדת כדי לעמוד במשימה הזאת והמשימה שלנו היא לתמוך, לקדם ולתת לו את הכלים שהוא צריך כדי לוודא שלא יהיה אף אחד שזכאי לסיוע ולא יקבל אותו בגלל ביורוקרטיה".
10/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לפניות הציבור התכנסה (יום ג', 9.1.24) לדיון בנושא דרישה לתשלום חובות, עיקולים וקנסות למרות פרסום על הקלות לציבור עקב מלחמת "חרבות ברזל".
09/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
אביבה סיגל, שחזרה משבי חמאס אחרי 51 ימים שבהם הוחזקה ברצועה, השתתפה הבוקר (יום ג', 9.1.24) בשדולה למען החטופים בכנסת, ונתנה עדות קשה מהתקופה בשבי בעזה. השדולה שהוקמה בכנסת ביוזמת ח"כ בועז ביסמוט וח"כ שלי טל מירון, והתכנסה הבוקר לראשונה בנוכחות חטופות, בני משפחות של חטופים, שגרירים וחברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה.
09/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il