|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
בית הדין לצדק בדיון בתביעת דרום אפריקה [צילום: פטריק פוסט, AP]

החלטת בית הדין בהאג תפורסם ביום ו' הקרוב

בית הדין ימסור בדיון פומבי את החלטתו האם להוציא צווי ביניים נגד ישראל בנוגע לפעולותיה הצבאיות ברצועת עזה, בעקבות טענת הכזב של דרום אפריקה ולפיה מדובר ברצח עם
24/01/2024  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

בית הדין הבינלאומי בצדק בהאג יפרסם מחרתיים (26.1.24, בשעה 14:00 שעון ישראל) את החלטתו בבקשתה של דרום אפריקה להורות לישראל להפסיק מיידית את הפעולות הצבאיות בעזה, בטענה שהיא מבצעת רצח עם - הודיע (24.1.24) בית הדין. ההערכות המוקדמות הן, שבית הדין יימנע מצו גורף שכזה, ויסתפק בצו שידרוש מישראל לשמור על דיני המלחמה או להגדיל את הסיוע ההומניטרי לעזה.

ההחלטה תפורסם בדיון פומבי של בית הדין, בו חברים 15 שופטים קבועים בראשות ג'ואן דונהיו האמריקנית. ישראל ודרום אפריקה צירפו שופטים זמניים מטעמן; נציג ישראל הוא נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק. החלטות בית הדין מושפעות במידה רבה משיקולים פוליטיים, במיוחד מצד מדינות סמכותניות כמו סין ורוסיה ומדינות עוינות לישראל כמו לבנון ואוגנדה. השאלה היא האם יימצא רוב של תשעה שופטים למתן צווי ביניים, ואם כן - מה ייאמר בהם.

דרום אפריקה טענה, כי פעולותיה של ישראל ברצועה הן מעשים של רצח עם, וזאת תוך התעלמות מוחלטת מהתקפתו של חמאס ומעשי הזוועה שביצע ומכך שהוא משתמש במכוון בתושבי עזה כמגנים אנושיים. כפי שהראתה ישראל, דרום אפריקה - בעלת עמדת עוינת קיצונית נגד ישראל ותומכת חמאס - גם לא התייחסה למאמציה הניכרים של ישראל למנוע אבידות אזרחיות ולהעביר סיוע הומניטרי.

דרום אפריקה התבססה בין היתר על אמירות של בכירים ישראלים, של ידוענים ושל חיילים - אשר חלקן הוצאו מהקשרן וחלקן היו של מי שאין להם כל משקל בקבלת ההחלטות. במקביל, היא לא ציטטה את ההתבטאויות והפקודות הרבות של הדרג המדיני והדרג הביטחוני, בדבר החובה לשמור על כללי המלחמה ולצמצם ככל הניתן את הפגיעה באזרחים, כאשר כאמור חמאס הוא המנצל אותם בצורה צינית למטרותיו.

ישראל הוסיפה וטענה, כי יש לדחות על הסף את התביעה משום שדרום אפריקה לא פעלה כנדרש במישור הדו-מדינתי בטרם הגישה אותה. הסיכוי שעמדה זו תתקבל הוא אפסי, וכאמור השאלה המרכזית היא מה ייאמר בצווי הביניים (הכרעה בתביעה לגופה תינתן, אם בכלל, בעוד שנים רבות). לבית הדין אין אמצעי אכיפה משלו, אך סירוב להישמע לצווים שלו עלול לפגוע קשות במעמדה הדיפלומטי והציבורי של ישראל (שנפגע ממילא בשל טענות הכזב של דרום אפריקה), ואף עלול להוביל לפגיעה באספקת הנשק מצד מדינות שונות, אם כי לא מצד ארה"ב - שהבהירה שאין ממש בטענותיה של דרום אפריקה.

תאריך:  24/01/2024   |   עודכן:  24/01/2024
איתמר לוין
+הצדעה חרדית לדגל הכחול
09:14 25/01/24  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
מתרבים גילויי הזדהות עם המדינה ועם צה"ל על-רקע המלחמה בדרום והאיומים מצפון  ▪  אפילו החזון איש'ניקים מתפללים לשלום החיילים ולהצלחת ראשי המדינה  ▪  ההתפכחות איטית, אך כבר הבטיחונו חז"ל שגאולת ישראל מתקדמת קמעא קמעא
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+צה"ל: הוסר החשש לחדירה מלבנון
09:04 25/01/24  |  מירב ארד
צה"ל מעדכן כי בהמשך לדיווחים על זיהוי חשוד במרחב חניתה שבגבול לבנון, לאחר סריקות של כוחות צה"ל במרחב הוסר החשש לחדירה.
+מנהיגי דת אסלמית ויהודית עלו על שרטון השנאה
08:34 25/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אסור שאנחנו נעלה על שרטון המחדיר לחברה הישראלית גישה של דה-מוניות מוחלטת ביחסנו לאסלם ודה-מוניות מוחלטת ביחסנו לחברה הפלשתינית בישראל ובתפוצותיה, הנאבקת למימוש מאווייה הלאומיים הצודקים
מנהיגות אמיצה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חשש לחדירת מחבלים מלבנון: תושבי חניתה התבקשו להסתגר בבתים
08:29 25/01/24  |  מירב ארד
עקב חשד לחדירת מחבלים מלבנון: תושבי קיבוץ חניתה נקראו להסתגר בבתים. הכבישים המובילים לקיבוץ נחסמו. כוחות צה"ל סורקים סריקות ביישובים ראש הנקרה, שלומי, חניתה, עראמשה, אדמית, בצת, מצובה, יערה ואילון' עקב זיהוי חשוד בקרבת הגבול.
[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+"ב-7 באוקטובר הרמטכ"ל והאלופים בחובבנותם לא תפקדו כפי שהודרכו בבה"ד 1"
08:08 25/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק שני של דיון עומק על מלחמת "חרבות ברזל", שבו טען תת-אלוף אמציה חן: "ב-7 באוקטובר הרמטכ"ל והאלופים בחובבנותם לא תפקדו כפי שהודרכו בבה"ד 1. משימה מספר אחת היום היא לשפר את תפקוד המטה הכללי
[צילום: באז ראדר/AP]
+סונאק: אלה שקוראים 'מהנהר עד לים' - אידיוטים שימושיים
02:28 25/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש ממשלת בריטניה אומר כי יש לחסל את החמאס, ואמר כי מאז ה-7 באוקטובר עלתה האנטישמיות בבריטניה וכי בכוונתו להאבק בכך  ▪  הצהיר שממשלתו הממשלה תמשיך לחוקק חוקים כדי לשים קץ לגופים במימון ציבורי שמאמצים מדיניות של BDS
סונאק. הד לרגעים הגרועים בהיסטוריה [צילום: CFI]
+חיזבאללה ירה רקטות לעבר מוצב צה"ל
00:54 25/01/24  |  עידן יוסף
מחבלי חיזבאללה ירו לפני זמן קצר מספר רקטות לכיוון מוצב צהל באזור יפתח. אין נפגעים.
+תקדים מדאיג: חיזבאללה שיגר פצצות מרגמה עם חומר זרחני לעבר מטולה
00:22 25/01/24  |  עידן יוסף
בשבוע שעבר, התפוצצו שתי פצצות מרגמה של 120 מ"מ ברחוב במטולה. עוצמת הפיצוץ והשריפה שלאחר מכן הדגישו כי לא מדובר באירוע שגרתי. הפגזים הכילו חומר זרחני, חומר דליק ביותר הגורם לכוויות קשות מאוד, ככל הנראה במטרה להגדיל את הפגיעה באזרחים. אם הדבר נכון, מדובר בפעם הראשונה שבה מדווח כי חיזבאללה עושה שימוש בנשק שמכיל זרחן.

בדובר צה"ל לא פירטו על המקרה מעבר לכך שאישרו שככל הנראה מדובר באמצעי לחימה ישראלי ישן שהוצא משימוש, וכי האירוע עודנו בבדיקה. בשלב זה גם לא ידוע כיצד הגיע אמצעי לחימה זה לידי חיזבאללה.
+צרפת נגד אזור החיץ: "יקשה על הרש"פ לשלוט ברצועה"
00:11 25/01/24  |  עידן יוסף
צרפת הבהירה לישראל שהיא מתנגדת לפעולותיה להקמת אזור חיץ ברצועת עזה לאורך קו הגבול עם יישובי העוטף. אף שהמהלך נועד לסייע בסיכול חדירת מחבלים לשטח ישראל, גורמי ממשל צרפתים הבהירו שהוא עלול להקשות על הרשות הפלשתינית לשלוט ברצועה ביום שאחרי המלחמה (הארץ).
+סמוטריץ': קטר לא תהיה מעורבת בנעשה בעזה ביום שאחרי המלחמה
00:04 25/01/24  |  עידן יוסף
השר בצלאל סמוטריץ', החבר בקבינט המדיני ביטחוני, אומר כי "קטר היא מדינה תומכת טרור ומממנת טרור. היא הפטרונית של חמאס והיא אחראית במידה רבה לטבח שביצע חמאס באזרחי ישראל".

בדברי שר האוצר, שנאמרו בניגוד למתקפה של קטר על ראש הממשלה, נאמר: "היחס של המערב כלפיה צבוע ומבוסס על אינטרסים כלכליים פסולים. המערב יכול וצריך להפעיל עליה מנופים חזקים בהרבה ולהביא לשחרור החטופים מיד. דבר אחד ברור: קטר לא תהיה מעורבת בכהוא זה בנעשה בעזה ביום שאחרי המלחמה".
+הקונגרס ידון בקשרי אונרא עם חמאס
23:40 24/01/24  |  עידן יוסף
הקונגרס האמריקני ידון בשבוע הבא במעורבותה ובקשריה של אונרא עם חמאס. הדיון ייערך לאחר חשיפת קבוצת הטלגרם של מורי הארגון, שהיללו את הטבח.
+מותם של 14 הפלשתינים בשרפה בח'אן יונס לא נגרם כתוצאה מפעולת צה"ל
23:39 24/01/24  |  עידן יוסף
צה"ל דוחה האשמה פלשתינית כאילו תקיפה ישראלית היא שגרמה למותם בשרפה של 14 תושבי עזה, שפרצה במרכז אונרא במערב ח'אן יונס שבו שוהים אלפי פליטים. לאחר בדיקה במערכות המבצעיות של צה״ל - הצבא שלל את האפשרות שהאירוע נגרם כתוצאה מתקיפה אווירית או מאש ארטילרית של כוחותינו.
+גוטליב: מתחילת המלחמה השב"כ לא התייצב בוועדת החוץ והביטחון
23:31 24/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ טלי גוטליב מגיבה למכתב ששלח ראש השב"כ ליו"ר הכנסת ובו טען כי חשפה פרטי איש שב"כ ומאשימה את רונן בר בשקר  ▪  קראה להתפטרות ראשי השב"כ והמוסד לנוכח מחדל ה-7.10 והצהירה: "אצא נגד הקונספציות ההזויות ם אם עמית סגל יקרא לי מופקרת"  ▪  בר: גוטליב פגעה בבוחון המדינה בכך שסיכנה את שלומו ושלום משפחתו של עובד שב"כ
גוטליב. "ניסיון הטלת אימה" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו אישר העברת 114 אלף טונות קמח לעזה ללא אישור מהקבינט
22:00 24/01/24  |  עידן יוסף
ראש נתניהו אישר למפרע, כלומר מבעוד מועד, הכנסה לעזה של 114 אלף טונות קמח באמצעות משאיות ישירות מנמל אשדוד, בכמות שמספיקה לחצי שנה קדימה. בחדשות 12 פורסם כי ההחלטה לאפשר את הכנסת המשאיות התקבלה על-ידי נתניהו ללא ידיעת הקבינט, וכבר עברה לדרגי הביצוע - 150 משאיות של קמח לדרישת האמריקנים שהן 24 אלף טון קמח.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ישראל נענתה לבקשה אמריקנית להעברת משלוח קמח אמריקני שהגיע לנמל אשדוד לפני המלחמה, ומיועד לעזה. "הקמח יחולק באופן ומדורג על פני תקופה של חודשים, ולא בבת אחת כפי שדווח", נאמר בהודעה. "משלוחי הקמח לא ישנו את מספר משאיות הסיוע ההומניטרי עליו הוחלט שייכנס לעזה. קבינט המלחמה דן ואישר את המשלוח, והקבינט המורחב עודכן על החלטה זו".
+קטר נגד נתניהו: "אמירותיו הרסניות כלפי המאמצים להציל חיי חפים מפשע"
21:34 24/01/24  |  עידן יוסף
דובר משרד החוץ הקטרי נגד נתניהו: התבטאויותיו "בלתי אחראיות והרסניות כלפי המאמצים להציל חיי חפים מפשע אך לא מפתיעים". הדובר מעריך כי "הדברים הללו, אם אכן נאמרו, מטרפדים וחותרים תחת מאמצי התיווך מסיבות שכנראה נועדו לשרת את קריירה הפוליטית שלו, במקום מתן עדיפות לשחרור חטופים".

בשיחה שקיים השבוע עם בני משפחות החטופים, תקף נתניהו את קטר.
+בכיר בחמאס: "הישראלים ייכנעו, קלפי המיקוח שלנו חזקים"
21:32 24/01/24  |  עידן יוסף
בכיר החמאס, מחמוד מרדאוי, הגיב על דרישות חמאס לעסקה: "הישראלים ייכנעו, בין אם זו הממשלה הנוכחית או ממשלה אחרת מפני שקלפי המיקוח שבידי ההתנגדות הם חזקים. אין ממשלה או ראש ממשלה שיוכלו לדלג מעל העניין".
+החות'ים: ארה"ב ובריטניה ביצעו בשעות האחרונות 18 תקיפות נגדנו
21:11 24/01/24  |  עידן יוסף
הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע: ארה"ב ובריטניה ביצעו בשעות האחרונות 18 תקיפות נגדנו - 12 במחוז צנעא, שלוש במחוז אל-חודיידה, שתיים במחוז תעיז ותקיפה אחת במחוז אל-בידא.
+גורם מדיני: קבינט המלחמה משוכנע שאין היתכנות לעסקת חטופים
19:47 24/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קטר הודיעה לישראל כי חמאס משהה את המגעים לעסקת חטופים  ▪  ארגון הטרור דורש מישראל הסגה כוללת של כוחות צה"ל מרצועת עזה ולא מוכן לשום פשרה פחות מכך  ▪  שר הביטחון רומז כי חמאס חו"ל מטרפד כל התקדמות  ▪  מפגינים חסמו את נתיבי איילון

צעדה בתל אביב בקריאה לשחרור החטופים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+הרמטכ"ל למבקר: "הימנע מביקורת כל עוד התותחים רועמים"
19:19 24/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במכתב ששלח למבקר המדינה, סבור רא"ל הלוי כי הביקורת במתכונת המתוכננת, תוך כדי הלחימה, עומדת בסתירה לעיקרון שקבע אנגלמן למתן עדיפות ללחימה  ▪  לטענתו, הביקורת עלולה להסיט את קשב המפקדים מהלחימה, לפגוע ביכולת התחקור המבצעי ובאיכותו, ולמנוע את הפקת הלקחים ההכרחית לשם השגת יעדי המלחמה
הלוי. 33 נושאי ביקורת [צילום: פלאש 90]
+צה"ל ביצע תקיפה משולבת כנגד תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה
19:08 24/01/24  |  עידן יוסף
צה"ל תקף בתקיפה משולבת של מטוסי קרב של חיל האוויר וארטילריה מספר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב יארון שבדרום לבנון.

בנוסף, צה"ל תקף במהלך היום במספר מוקדים להסרת איום בדרום לבנון באמצעות ירי ארטילריה ומרגמות.
+ארדואן ליד ראיסי: "פלשתין - הסוגיה המרכזית מבחינתנו"
18:54 24/01/24  |  עידן יוסף
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר במסיבת עיתונאים באנקרה לצד נשיא אירן איברהים ראיסי כי "אישרנו את תמיכתה של אירן בלחימה בטרור. פלשתין מהווה את הסוגיה המרכזית ביחס לטורקיה ואירן".
+צה"ל השמיד מנהרת טרור במרחק קילומטר וחצי מהגבול
18:06 24/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אורך המנהרה כקילומטר ועומקה כ-20 מטרים  ▪  התוואי התת-קרקעי נחקר והושמד בהובלת גדוד ההנדסה ובשיתוף יחידת יהל״ם  ▪  הלוחמים איתרו טילים נגד מטוסים, משגרים וציוד לייצור ולשיגור רקטות. בנוסף, אותרו עשרות ראשי קרב ורכיבים אלקטרונים להפעלת רקטות
לוחמים באזור המנהרה [צילום: דובר צה''ל]
+משפחות חטופים וחללים חסמו משאיות סיוע לעזה בכרם שלום
16:44 24/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפגינים מתנועת "צו 9", בהם מילואימניקים שהשתחררו משירות, חוסמים במשך שעות את המשאיות במעבר שדרכו מוכנס סיוע הומניטרי לרצועה  ▪  משאיות הסתובבו ונסעו לאחור  ▪  המפגינים: "אף סיוע לא יעבור עד שאחרון החטופים חוזר"
טור משאיות מעוכבות בכרם שלום [צילום: דוד אולשבנג]
+צה"ל בוחן חלוקת טילי נ"ט לרבש"צים בהתנחלויות כדי למנוע שחזור של הטבח
16:29 24/01/24  |  עידן יוסף
צה"ל בוחן אפשרות לחמש בטילי נ"ט את כיתות הכוננות בהתנחלויות מבודדות ובכאלו הסמוכות ליישובים פלסטיניים. המהלך המוצע, שבצבא אישרו כי נמצא בבדיקה, נועד להתמודד עם תרחיש שבו מחבלים פושטים על יישובים במכוניות, בדומה למה שאירע בטבח בעוטף עזה ב-7 באוקטובר, והקושי לפגוע בהן.

עד כה התקיימו דיונים שבהם מפקדים לא הביעו התנגדות למהלך והוא אף זוכה לתמיכת המפקדים בשטח.וכעת הוא נתון לאישור הדרג הבכיר במערכת הביטחון (הארץ).
+סופית: הארכת והחייאת ההתיישנות להגשת תביעות אזרחיות בעקבות המלחמה
16:18 24/01/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק ההתיישנות (תיקון מס' 9 - הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024. 12 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

לפי הצעת החוק, תקופות התיישנות של עילות תביעה אזרחיות יושעו בתקופה שמיום 7.10.23 ועד יום 6.4.2024, ותקופה זו לא תבוא במניין הזמן לחישוב "מרוץ ההתיישנות", לגבי כלל האוכלוסייה. כמו-כן, מוצע לקבוע כי ביחס לתביעות שהתיישנו בתקופה שמיום ה-7 באוקטובר 2023 עד לתחילתו של החוק המתקן, יראו את התביעות כאילו לא התיישנו, ואותה תקופה של חצי שנה לא תבוא במניין. ההסדר יחול גם על תביעות במקרקעין, רק אם עילות התביעה התיישנו או היו אמורות להתיישן בין ה-7.10.23 ל-6.4.2024.
+טיל נ"ט שוגר מלבנון לעבר מרחב שומרה
16:16 24/01/24  |  עידן יוסף
לפני זמן קצר טיל נ"ט שוגר מלבנון לעבר מרחב שומרה. האירוע הסתיים ללא נפגעים וללא נזק.

+לוחמי גבעתי פשטו על יעדי טרור וחיסלו עשרות מחבלים
14:22 24/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במהלך הסריקות, אותר מלאי אמצעי לחימה הכולל עשרות כלי נשק, קלצ׳ניקובים, טילי RPG, מחסניות, רימונים, מדים ווסטים
[צילום: דובר צה"ל]
+"אם ישראל לא תשמיד את החמאס, אין לה זכות קיום"
13:48 24/01/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחה 27 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, מבכירי עמותת "הביטחוניסטים". בשיחה זו הוא קבע ש"אם ישראל לא תשמיד את החמאס, אין לה זכות קיום".

[צילום: דובר צה"ל]
+המוסד תוקף את ח"כ גוטליב: מפיצה שקרים משוללי כל יסוד
13:35 24/01/24  |  מירב ארד
חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד הפיצה (יום sw) קונספירציה כוזבת, שלפיה המוסד יירט "שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינוואר, ימים לפני התופת".

ממשרד ראש הממשלה נמסר, בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים: "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם שנייה שבה חברת הכנסת גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד".
+הערות לצה"ל
13:22 24/01/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
כנראה שוועדת חקירה ממלכתית, כי תקום, תזמין את הרמטכ"ל כדי להציג לו שאלות אף תמיהות, וכדי להאזין לגרסותיו על אירועי המלחמה נגד ארגון חמאס  ▪  אני מנחש כי דבריו בהופעה עתידית לפני ועדת החקירה יימסרו בכנות, בסגנון ישר וישיר
[צילום: פלאש 90]
+לא יגבו קנסות ממילואימניקים שאיחרו בתשלום לכביש 6
12:31 24/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
היו"ר ביטן ביקש להוציא צו שיפטור את משרתי המילואים מתשלום בכבישי אגרה  ▪  ח"כ וולדיגר: לא יעלה על הדעת שמילואימניק שיחזור הביתה בכבישים עוקפים כדי שלא יעלה למדינה כסף
[צילום: ענת חרמון/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החלטת בית הדין בהאג תפורסם ביום ו' הקרוב
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חיים ק.
26/01/24 06:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
ראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי, מתייחס לפניית מבקר המדינה אליו בדבר פתיחת ביקורת בצה"ל. המכתב, שנשלח (24.1.24), בעת שצה"ל נמצא בעיצומה של מלחמה רב-זירתית, הועבר גם לתקשורת.
24/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
לוחמי צוות הקרב של חטיבת המילואים 646 הפועלת תחת אוגדה 99 במרחב מרכז רצועת עזה, איתרו בשבוע האחרון, יחד עם כוחות מיוחדים של יחידת יהל״ם, מנהרה המקשרת בין צפון לדרום הרצועה, ונמצאת במרחק של קילומטר וחצי מהגבול עם ישראל.
24/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
מוחים מתנועת "צו 9" חסמו מאז שעות הבוקר את תנועת משאיות הסיוע במחסום כרם שלום ומונעים מהן לעבור לרצועת עזה. "אף סיוע לא עובר - עד שאחרון החטופים חוזר, לא מעבירים ציוד לאויב", מסרה התנועה.
24/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ביממות האחרונות צוות הקרב של חטיבת גבעתי פועל במרחב ח'אן יונס. במהלך התקפה שביצעו הכוחות, צוות הקרב הוביל את הפעולה לכיתור המרחב.
24/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
שיחה 27 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, מבכירי עמותת "הביטחוניסטים". בשיחה זו הוא קבע ש"אם ישראל לא תשמיד את החמאס, אין לה זכות קיום. אלה שמציעים להפסיק את המלחמה כדי להחזיר חטופים הם אלה שהובילו למצב הנוכחי. יש ליצור בעזרת אמצעי התקשורת נרטיב תרבותי שיושמד מי שפוגע בישראל כפי שהחמאס פגע בנו ב-7 באוקטובר. אבל את ערוצי הטלוויזיה מעניינות דרמות אישיות ולא נושאים אסטרטגיים, כדי לשפר את הרייטינג ואת ההכנסות מפרסומות. מכיוון שרוב אנשי הטלוויזיה אינם סבלים את נתניהו הם יוצרים דרמות שליליות הפוגעות בדמותו וזה משרת את החמאס".
24/01/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il