|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
היו"ר רוטמן. טען כי הערכת האוצר מבוססת על נתונים חלקיים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

אושר לקריאה ראשונה: הפחתת תוספת הפיגור על אי-תשלום קנס

המשמעות: תוספת הפיגור תשולם אחת לשלושה חודשים ובמצב המשק הנוכחי - תעמוד על כ-14% בשנה יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "לפי חוו"ד כלכלית של בנק ישראל והאוצר זה ההסדר שמתמרץ אנשים לשלם קנסות"
17/01/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את הצ"ח להפחתת תוספת הפיגורים על אי-תשלום קנסות. המשמעות: במקום תוספת פיגור של 50% בחלוף המועד הראשון לתשלום ו-5% נוספים כל חצי שנה, תוספת הפיגור תשולם אחת לשלושה חודשים ובמצב המשק הנוכחי - תעמוד על כ-14% בשנה.

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן אמר כי "לפי חוו"ד כלכלית של בנק ישראל ושל משרד האוצר, שהוצגה בוועדה משך שעות ארוכות, זה ההסדר שמתמרץ אנשים לשלם קנסות. קשה לנו מאוד להצדיק כל תוספת מעבר לכך כשהרציונל הוא תמרוץ".

היו"ר רוטמן ביקר את נציג האוצר שהציג הפסד הכנסות למדינה בסך כ-30 מיליון ש"ח בשנה וטען כי ההערכה שגויה שכן היא גבוהה מזו שהציג האוצר ביחס להסדר המצמצם יותר שהוצע ע"י הוועדה בשבוע הקודם. כמו-כן, הבהיר כי הערכת האוצר מבוססת על נתונים חלקיים של המרכז לגביית קנסות ביחס לשנות הגבייה הגבוהות ביותר, המתייחסים גם לעיצומים כספיים, שאינם חלק מהצ"ח, ושאינם מפרידים בין תוספת הפיגור הראשונה של 50% ל-5% המתווספים לאורך שנים, וכן שאינם מתייחסים להפחתות התוספות שניתנות ע"י המרכז לגביית קנסות

עו"ד ענת הר-אבן, יועמ"שית רשות האכיפה והגבייה הציגה את נתוני המרכז לגביית קנסות בשנים 2020 עד 2023 ואמרה כי "בעניין הבקשות וההפחתות אי-אפשר היה לפלח את הנתונים לפי שנים ורואים את סך ההפחתות שהיו לגבי בקשות של 12,000 חייבים בשנים אלו, וכי סך ההפחתה היה כ-90 מלש"ח. אחוז העמידה בהסדרים הוא 70%, כך שמי שלא עמד בהסדר, ההפחתה בוטלה. בהתחשב. הסיבה ש-74 מיליון נגבו מתוך 571 מיליון, למרות שש-90% מסכומי המקור בתיקי משטרה נגבים לפני תוספת הפיגור הראשונה של 50%, היא שמדובר בחובות ישנים שלגביהם יש קשי גבייה משמעותיים. במקרה כזה לא מדובר בתוספת הראשונה של 50% אלא בתוספת החצי שנתית של 5% שההצעה לא מפחיתה".

עידו חי מאגף התקציבים באוצר: "עדכנו את הערכת העלות התקציבית והפחתנו אותה בהתאם לנתוני רשות האכיפה והגבייה ובהנחה שהנתונים כוללים רק את ה-50% של תוספת הפיגור הראשונה, ונניח שזה חלק מעט יותר זניח מהמסה הגדולה של ה-50. כמו-כן בהנחה שכל הטבלאות שבפנינו רלוונטיות להצ"ח למרות שאין הבחנה בין הסדרים שאינם נוגעים לה, לו הייתה הפחתה ל-35% ב-2020 היה אובדן הכנסות של 23.5 מיליון שקל. אם סוכמים את סך הריביות שנגבו כולל על ברירת משפט, מדובר בהכרח על תיקים שלא נגבו. כשמסתכלים על סכומי הגביה, בהפחתה ל-35% מדובר על אובדן הכנסות של בין 35-30 מיליון לשנה גם לפי ההערכות המעודכנות. הנתונים כרגע כוללים את כלל התיקים ולא לוקחים בהכרח את הפילוח לפי השנים".

עו"ד טליה ג'מאל מהייעוץ המשפטי לוועדה: "נושא העלות התקציבית חשוב לעניין ההליך הפרלמנטרי מבחינת כמות הח"כים המצביעים הנדרשת במליאה או הצורך בהסכמת ממשלה. עם זאת חשוב לזכור כי מטרת הקנסות היא לא שאנשים ישלמו ויעשירו את קופת המדינה, אלא שלא יבצעו עבירות פליליות. בהתאמה, תוספת הפיגור לא נועדה לצורך הגדלת תשלומי האזרחים, אלא מטרתה לתמרץ את האזרחים שלא להגיע למצב של תוספת פיגור אלא לשלם את הקנס בזמן אם הפרו את החוק.
לעניין הנתונים- חשוב לציין שתשובת המרכז לגביית קנסות חלקית והם טרם העבירו את כל הפילוחים שהתבקשו. גם ביחס לנתונים שבפנינו, הטבלה השלישית שעניינה בקנסות המוטלות בעקבות הליך שיפוטי, אינה נכללת כרגע בהצ"ח ואין בנושא זה הפחתות ולכן אין להחשיב נתונים אלו בהערכות האוצר. גם, בטבלה השנייה נכללו הסדרים כמו עיצומים כספיים שאינם בגדרי ההצעה וכבר חל עליהם ההסדר של חוק פסיקת ריבית והצמדה, כך שלא ניתן לדעת מה היקף הקנסות שעליהם תחול ההצעה. כמו-כן, לא הועברו לוועדה נתוני שנת 2019 שהתבקשו בשל הקושי הקבוע לנתוני השנים 2021-2020 נוכח אופן הטיפול המיוחד בקנסות הקורונה.

עידו חי: "בסוף יהיה כאן אובדן הכנסות. אפשר לדון בשאלה אם הכנסות המדינה הללו לגיטימיות אך המצב הנתון כרגע הוא שהן חלק מאובדן הכנסות וכל אובדן כזה מצריך מציאת מקור".

עו"ד מירה סלומון ממרכז השלטון המקומי אמרה כי המרכז מתנגד לכל הפחתה בתוספות הפיגור בשל ההשלכות הצפויות על הכנסות הרשויות המקומיות

היו"ר ח"כ רוטמן סיכם: "אם אפשר היה להציע שתי חלופות להצ"ח בקריאה ראשונה, הייתי מציע גם חלופה של 35% פלוס ריבית והצמדה על קרן החוב, אך מאחר שלא ניתן, נאשר כעת את החלופה לפיה מהיום הראשון יחול ההסדר שקבענו ברפורמה שבחוק פסיקת ריבית והצמדה על קרן החוב. נשקול את הצורך של תוספת פיגור מדורגת לקראת הקריאות השנייה והשלישית.

לפי חוו"ד כלכלית של בנק ישראל ושל משרד האוצר, שהוצגה בוועדה משך שעות ארוכות, זה ההסדר שמתמרץ אנשים לשלם קנסות. קשה מאוד להצדיק כל תוספת מעבר לכך כשהרציונל הוא תמרוץ. מאחר שהאוצר אומר שהצ"ח בכל מקרה תקציבית, זה ההסדר שנאשר כעת ונבקש את הסכמת הממשלה. אני עושה זאת למרות שהקביעה כי הצ"ח תקציבית אינה נכונה".

תאריך:  17/01/2024   |   עודכן:  17/01/2024
מירב ארד
+מרצ קוראת לבחירות מקדימות משותפות עם העבודה
19:38 17/01/24  |  עידן יוסף
הנהלת מרצ קוראת למפלגת העבודה: יש להחליט על איחוד ולקיים בחירות משותפות לראשות איחוד מרצ-העבודה (חדשות 12).
+שר העבודה יואב בן צור: ״מעולם לא ניתן תקציב כל כך גדול עבור משרתי המילואים"
13:11 17/01/24  |  מירב ארד
שר העבודה יואב בן צור במליאת הכנסת: ״מעולם לא ניתן תקציב כל כך גדול עבור משרתי המילואים. הם מקבלים הטבות מרחיקות לכת שהייתי שותף להם כשר העבודה והממונה על הביטוח לאומי. בפגישה שקיימתי עם פורום נשות המילואים התחלנו לגבש עבורם מתווה הכולל בתוכו, צמצום שעות העבודה, הגדלה ימי החופשה וימי מחלת ילד, העדפה במשמרות ועוד הקלות רבות״.
+אושר בטרומית: הגבלת שכר טרחה עבור טיפול בתביעה לנפגעי איבה
13:10 17/01/24  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון - הגבלת שכר טרחה עבור טיפול בתביעה לנפגעי איבה), התשפ"ד-2023. מוצע לקבוע כי מבוטח התובע את המוסד לביטוח הלאומי לקבלת תגמול נכה לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, ישלם שכר טרחת ייצוג מרבי, בהתאם לשיעורים הקבועים כיום בסימן ב1' לפרק י"ד לחוק הביטוח הלאומי, שעניינו הגבלת תשלום בעד טיפול בתביעה.

+אושר בטרומית: סיוע לסטודנטים המשרתים בשירות מילואים בתקופת מלחמת חרבות ברזל
13:04 17/01/24  |  מירב ארד
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק סיוע לסטודנטים המשרתים במילואים (הוראת שעה - חרבות ברזל). מוצע לקבוע, בהוראת שעה, סיוע לסטודנטים המשרתים בשירות המילואים בתקופת המלחמה. על המוסדות להעמיד לבחירת סטודנט שנעדר משליש מהשיעורים בקורס, לפחות, בשל מילואים, פתרונות אקדמיים, שיוסדרו בכללים שתקבע המל"ג, ובכפוף לחריגים, כגון: דחיית הקורס והשתתפות בו במגוון דרכים ללא תשלום נוסף, המרת הציון בקורס לציון עובר, היבחנות בעל-פה או המרת בחינה לעבודה.

בנוסף, מוצע לחייב את המוסדות לסייע בהשלמת חומר הלימוד ע"י הדרכה, שיעורי עזר, חומרי עזר, ומימונם במקרה הצורך. עוד מוצע לקבוע זכאות של סטודנטים כאמור למלגה בסכומים אחידים ולפי אמות מידה שיקבע שר החינוך, בהתייעצות עם המל"ג, בהתחשב בתקופת השירות ובסיוע הכספי שקיבל ממקורות אחרים; לבסוף, מוצע להסמיך את המל"ג להפחית תקצוב למוסד מתוקצב שמפר את חובותיו על פי החוק.


+גל התייקרויות במשק: נציגי החברות נעדרו מהדיון בכנסת
11:24 17/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ ביטן, הודיע כי יבקש סמכות להוציא צווי הבאה נגד החברות  ▪  עו"ד לינור דויטש מלובי 99: החברות מעלות את המחיר בגלל שהן יכולות
היו"ר ביטן. זעם על ההיעדרות [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אושר לקריאה ראשונה: הפחתת תוספת הפיגור על אי-תשלום קנס
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיימה הבוקר דיון שעסק ביוקר המחיה בישראל – על-רקע העלייה במחירי מוצרי המזון והצריכה בתקופת המלחמה. במהלך הדיון מתח היו"ר ביטן ביקורת על נציגי החברות שנעדרו מהדיון וביקש לבחון תיקון שיאפשר לוועדה להוציא צווי הבאה. בנוסף ביקש להרחיב את מספר המוצרים שבפיקוח מחירים, ואמר כי יקדם בחקיקה פרטית את הצעת החוק של משרד הכלכלה שתאפשר לקנוס את מי שיעלה מחירים באופן לא מדתי בזמן המלחמה.
17/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
החשיבות של המשך ההשקעה במחקר ובפיתוח, גם בתקופה של מלחמה כבסיס לצמיחה כלכלית, ולהתמודדות עם האתגרים העומדים בפני המדינה, עלתה במהלך שני דיונים שקיימו (16.1.24) ועדות בכנסת - דיון בהשפעת המלחמה על ירידה חדה בהשקעות בהייטק באופן העלול להוביל לסגירת חברות הזנק רבות ודיון בקיצוצים משמעותיים בתקציבי המחקר והפיתוח הממשלתי.
17/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (16.1.24) את תיקון צו תעריף המכנס והפטורים וממס קנייה על טובין (תיקון מס' 20 והוראת שעה מס' 14). במקור קבע הצו מתווה להפחתה הדרגתית וביטול של מכסים על מוצרי חקלאות שונים. לפי המתווה המקורי, בשנים 2023 ל-2027 המכס אמור היה לרדת באופן מדורג, בין היתר, על פירות וירקות טריים מסוימים, קפואים, מיובשים ומשומרים, שומנים, ריבות ומיצים. כאשר משנת המס 2027 ואילך היו אמורים לחול שיעורי המכס המופחתים כהוראת קבע.
17/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (16.1.24) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק הבוררות המסחרית הבינלאומית, התשפ"ג-2023. הצעת החוק נועדה ליצור מסגרת משפטית וכללים לניהול הליכי בוררות מסחרית בינלאומית המבוססים על חוק המודל בעניין בוררות מסחרית בינלאומית שגיבשה ועדת האו"ם למשפט בינלאומי מסחרי (אונסיטרל).
17/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
דיון טעון (16.1.23) בוועדה לביקורת המדינה על העלייה הצפויה בתעריפי החשמל. נציגי ארגון לובי 99 הטיחו בהנהלת החברה האשמות על "בור שחור" ורווחים מוגזמים שאינם מגולגלים לטובת הציבור, ומנגד מ"מ יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל חברת החשמל טענו כי העלאת המחיר היא חיונית, ובכלל אינה מספקת לשיקום תשתיות החשמל הישנות, שדורשות שדרוג נרחב שעולה הון רב.
16/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il