מנכ"ל נת"ע,
חיים גליק, הודיע (יום ד', 24.1.24) לדירקטוריון החברה, על החלטתו לסיים את תפקידו בסוף חודש מאי 2024, וזאת לאחר למעלה מארבע שנים וחצי, בהן שימש בתפקיד המנכ"ל. הוא דחה את פרישתו המתוכננת לנוכח המלחמה.
המנכ"ל הודה ליו"ר הדירקטוריון עו"ד
מיה ליקוורניק ולחברי הדירקטוריון על האמון שניתן בו, ועל סיועם למימוש פעילות החברה ואחריותה. "זכיתי בעשרות שנות פעילותי המקצועית להיות שותף בבניית הארץ הזו, בשמירה על ערכיה בקידומה ובשגשוגה, כששיאן האישי והציבורי, ללא ספק, הוא פתיחה מוצלחת של הקו האדום בגוש-דן, וכעת אני חש, כי הגיע הזמן לחילופי משמרות", אמר גליק.
"אני מסיים שנות פעילות מאתגרות בנת"ע שהביאו ויביאו בהמשך ביתר-שאת, למהפכה התחבורתית הנדרשת כל כך בגוש-דן, למהפך בניצול הזמן של אזרחי המדינה המתבזבז בפקקים, ובקידום השיווןיו בין כלל חלקי האוכלוסייה. אני גאה להיות חלק ממשפחת נת"ע על מאות עובדיה המקצועיים אוהבי הארץ ומקדמיה, ומודה לכל אחד ואחת מהם על תרומתו בבניית הפסיפס המרהיב הבא לביטוי בציבור נוסעי הקו האדום, ובהמשך ביתר קווי רשת הרכבות הקלות. אני מנוי ובטוח כי נת"ע ועובדיה, ימשיכו לעמוד במקצועיות ובנחישות בכלל האתגרים העצומים העומדים לפניהם. אמשיך בעשייתי כשליח ציבור באמונה, והכל כדי לתרום לקידומה ופיתוחה של המדינה, למען אזרחיה היקרים".
כמנכ"ל החברה, הוביל גליק להשלמת אחד המיזמים הגדולים והמורכבים שהוקמו במדינת ישראל - הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. מאז הפעלתו באוגוסט 2023, זכה הקו לאמונם ושביעות רצונם של מיליוני נוסעים.
בתקופת כהונתו, קודמה משמעותית רשת קווי הרכבת הקלה בגוש-דן: הקווים הירוק והסגול הנמצאים בעבודות אנטנסיביות מעל האדמה ומתחתיה, לאורך תוואי של 67 ק"מ בכל גוש-דן. הישג משמעותי נרשם בשנה החולפת עם השלמת הסגירות הפיננסיות עם זכייני שני הקווים מול גופים פיננסיים גדולים בארץ ובעולם, וכניסתם של הזכיינים לקידומם של הקווים לקראת הפעלתם המסחרית.
גם שלושת קווי המטרו, המהווים את מיזם התשתיות הגדול במדינה ואחד הגדולים בעולם, התקדם משמעותית: הושלמו ואושרו מרבית התוכניות הסטטוטוריות בתוואי המטרו, נבחרו שלוש קבוצות רב-לאומיות שהחלו בעבודתן בניהול התכנון המפורט של הקווים, ומאוחר יותר תהיינה אמונות על ביצועם.
כהונתו של גליק התאפיינה בצמיחה דרמטית של החברה מחברה המנהלת הקמת קו רק"ל אחד, לניהול רשת רכבות על פני כ-250 ק"מ מעל ומתחת לאדמה, שמשמעותה המיידית: הרחבת פעולותיה של החברה והיקף עבודתה בצורה חסרת תקדים.
יו"ר נת"ע ליקוורניק אמרה כי קיבלה בצער את החלטתו של מנכ"ל החברה לסיים את תפקידו, אך היא מכבדת יחד עם חבריה בדירקטוריון את בקשתו. "יחד עם חיים וחברי דירקטוריון החברה, בשותפות מלאה, קידמנו את חזון החברה ואת פועלה ועמדנו באתגרים גדולים. פעילותו הנמרצת של חיים, עם מאות עובדי החברה המסורים, הביאו להישגים מרשימים בכל קנה מידה. החברה בראשותו צמחה והתפתחה והכשירה את עצמה לשאת את המשא המאתגר להמשך הפעלה מוצלחת של הקו האדום, להשלמת שני קווי הרק"ל ולבניית שלושה קווי מטרו בעלות כוללת של למעלה מ-200 מיליארד שקל לרווחתם של הנוסעים. אני משוכנעת שחיים ימשיך לתרום מניסיונו וכישוריו בכל פעילות שיעשה, ומבקשת לאחל לו מקרב לב ברכת דרך צלחה והצלחה בכל מעשיו".