|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

עתירה נגד הכרזת מעבר כרם שלום כשטח צבאי סגור

31/01/2024  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

בג"ץ מתבקש (31.1.24) לבטל את הכרזתו של אלוף פיקוד דרום, ירון פינלקמן, על מעבר כרם שלום כשטח צבאי סגור, בשל נסיונות של משפחות חטופים ומפגינים אחרים לחסום את מעבר משאיות הסיוע ההומניטרי לרצועה. העתירה הוגשה בידי אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע שבנו אליקים מוחזק בידי חמאס; הרצל ומירב חג'אג', הוריה של הקצינה שיר שנרצחה בירושלים ב-2017; והיחצ"ן יעקב סלע.

בעתירה נטען, כי הסיוע ההומניטרי הוא בפועל אספקה לאויב, וכי הצו שהוציא פינקלמן הוא פגיעה אנושה בזכות למחאה אשר לא סיכנה איש. עוד נטען, כי מדובר בשימוש פסול בתקנות ההגנה המנדטוריות, אשר נועדו לצרכים ביטחוניים ולא כדי להשתיק מחאה פוליטית.
בג"ץ 998/24, אליהו ליבמן ואח' נ' אלוף פיקוד דרום / עתירה למתן צו על תנאי
עתירה נגד ההכרזה על מעבר כרם שלום כשטח צבאי סגור

תאריך:  31/01/2024   |   עודכן:  31/01/2024
איתמר לוין
+משחתת אמריקנית יירטה טיל בליסטי וכמה כטב"מים של החות'ים במפרץ עדן
00:57 01/02/24  |  עידן יוסף
רשת פוקס ניוז מדווחת כי ספינת המלחמה האמריקנית USS Carney יירטה טיל בליסטי וכמה כטב"מים של החות'ים במפרץ עדן. על-פי הדיווח, נעשה שימוש בטיל SM-6 בשווי של 4.3 מיליון דולר ליחידה.

פיקוד המרכז האמריקני (סנטקום) עדכן כי כוחות תקפו והרסו טיל קרקע-אוויר של החות'ים, שהיה מוכן לשיגור. מקור חות'י מסר לערוץ מצרי כי כטב"ם אמריקני ביצע שתי תקיפות בצפון מחוז סעדה שבצפון תימן. הדובר הצבאי של החות'ים מסר: "ביצענו היום פעולת איכות צבאית - תקפנו במספר טילים ספינת סוחר אמריקנית שהייתה בדרכה לנמלי ישראל. הושגו פגיעות ישירות במטרה".

בתוך כך, דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי התייחס להעדר התגובה האמריקנית לתקיפת הכטב"ם בירדן ואמר: "העובדה שעדיין לא ראיתם כלום ב-48 השעות האחרונות אינה מעידה שלא יקרה דבר. הדבר הראשון לא הולך להיות הדבר האחרון".

+שיקגו קוראת להפסקת אש בעזה
00:52 01/02/24  |  עידן יוסף
שיקגו הופכת לעיר הגדולה ביותר בארה"ב שקוראת להפסקת אש בעזה. ראש עיריית שיקגו היה הקול שובר השוויון במועצת העירייה בהצבעה על ההחלטה.
+המתפ"ש: אין תחליף לפעולתה של סוכנות אונרא ברצועת עזה
00:49 01/02/24  |  עידן יוסף
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, אמר לבכירים בממשל האמריקני כי בשלב זה אין תחליף לפעולתה של סוכנות אונרא ברצועת עזה (ישראל היום). הבית הלבן מבהיר כי עצירת הכספים לאונרא היא זמנית, ואינה לצמיתות.

לאחר ההפגנות נגד הסיוע לרצועת עזה במעבר כרם שלום ובמעבר ניצנה, מפגינים הודיעו כי הם מתכוונים להפגין בנמל אשדוד. השרים גנץ ואיזנקוט הציעו במהלך הדיונים הסגורים שהתקיימו בימים האחרונים לבחון מהלך של הגבלת הכנסת הסחורה ההומניטרית לרצועת עזה, כל עוד חמאס הוא זה שמשתלט עליה (חדשות 12).

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון קירבי, עדכן כי היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, נפגש עם השר רון דרמר כדי לדון על המצב בעזה, הגדלת הסיוע ההומניטרי ועל המאמץ המשותף לשחרור החטופים. הפגישה מתרחשת לאחר שסאליבן נפגש עם משפחות החטופים ועם ראש ממשלת קטר.
+בכיר בחמאס מכחיש הפסקת אש בשבת הקרובה
00:47 01/02/24  |  עידן יוסף
בכיר החמאס אסאמה חמדאן אומר כי הדיווח לפיו תוכרז הודנה ביום שבת אינו נכון. בחדשות 14 פורסם מפי גורם ערבי, כי משרד החוץ הקטרי נערך להודיע על הפסקת אש כבר בשבת הקרובה. "יש לנו הערות מהותיות באשר למה שהוצע לנו", אמר חמדאן.

עוד פורסם כי חמאס דורשת כעת ערבויות שיבטיחו כי ישראל תימנע מחיסולים בחו"ל. דרישה זו עלולה לעכב את ההתקדמות במגעים.
+נפגעי ה-7 באוקטובר תובעים את אירן בארה"ב
00:38 01/02/24  |  עידן יוסף
תביעת ענק של נפגעי 7 באוקטובר מוגשת בבית המשפט הפדרלי בניו-יורק נגד אירן, בתביעה לפיצויים בשווי כמיליארד דולר. את הנפגעים - בני משפחה של נרצחים, אזרחים שנפצעו או נחטפו - מייצגת חברת הליטיגציה הגדולה בארה"ב, פרו בונו (ללא עמלה, ללא אחוזים), קווין עמנואל ארקהרט וסאליבן. הם מייצגים גם את אוקראינה נגד רוסיה, ומתמחים בתביעות עם היבט מדינתי - וגם חילוט נכסים מחוץ לארה"ב (ynet).
+משרד הביטחון מקדם ייבוא כלבי לחימה מחו"ל
00:11 01/02/24  |  עידן יוסף
ביחידה המובחרת ׳עוקץ׳ הדריכו את הכוחות להיזהר מכך שפעילי חמאס משאירים כלבים קשורים במרחבים שצה"ל עומד לסרוק - כנראה במטרה לשבש את פעילות כלבי עוקץ, ולבצע פיגוע משיכה. בינתיים, לאור הצלחת עוקץ בלחימה, שבה אף איבדו 17 מכלבי היחידה, במשרד הביטחון מקדמים רכש גדול מחו"ל (ynet).
+נתניהו מנה שלושה קווים אדומים שלהם לא יסכים במתווה לשחרור חטופים
23:01 31/01/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש המון רחש בתקשורת סביב המאמצים להשיג עוד שחרור של חטופים, אז אני רוצה להבהיר - אנחנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, אבל אני מדגיש, לא בכל מחיר. יש לי קווים אדומים, ביניהם: אנחנו לא נסיים את המלחמה, אנחנו לא נוציא את צה״ל מהרצועה, ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים.

"אנחנו פועלים כל הזמן לשחרור חטופינו ולהשגת יעדי המלחמה הנוספים: חיסול החמאס והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום. אנחנו עבדים על שלושתם יחד ולא נוותר על-אף אחד מהם".
+ארדואן מעוניין לבקר ברפיח
20:59 31/01/24  |  עידן יוסף
דיווח בטורקיה: ברקע המלחמה בעזה - ארדואן מעוניין לבקר ברפיח, אך העניין טרם אושר עם המארחים במצרים.
+אזעקות בשלומי; צה״ל תקף מטרות תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה
20:57 31/01/24  |  עידן יוסף
שני שיגורים כושלים נפלו בשטח לבנון. מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור ומבנים צבאיים ששימשו את ארגון חיזבאללה בכפרים עיתא א-שעב, בית ליף ובליידא שבדרום לבנון.

בנוסף זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב מטולה, צה״ל תקף את מקורות הירי.
+דרום אפריקה: מדינות חייבות להפסיק לממן את הצבא הישראלי
20:41 31/01/24  |  עידן יוסף
שר החוץ של דרום אפריקה אמר כי על פי החלטת בית הדין הבינלאומי לצדק, כל המדינות מחויבות להפסיק לממן ולהקל על הפעולות הצבאיות של המשטר הציוני בעזה.
+חמאס דורש את שחרור כל מחבלי הנוח'בה
20:32 31/01/24  |  עידן יוסף
חמאס דורש מישראל לשחרר את כל מחבלי יחידת העלית שלו, הנוח׳בה, שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר, כחלק מעסקת שחרור החטופים שמתגבשת. גורמים המעורבים במו״מ אמרו כי הדרישה עלתה כבר במהלך הפסגה בפריז מצד קטר ומצרים, ושוב במהלך שיחות שהתקיימו בין המתווכים בימים שלאחר הפסגה, כולל היום. בישראל מתקיימים דיונים על הדרישה הזאת של חמאס - וטרם התקבלה החלטה (כאן חדשות).

ההערכה בישראל היא כי גם לאחר אור ירוק מחמאס יקח בין 7 ל-10 ימים עד להגעה לעסקה (חדשות 13). בכיר חמאס בחו"ל עלי ברכה אמר הערב לערוץ אל-מיאדין הלבנוני: "אנחנו כעת לומדים את ההצעות שקיבלנו בפסגת פריז. נתייעץ עם בני בריתנו, חברינו ופלגים נוספים בהתנגדות. בתוך כמה ימים, פחות משבוע, נקבל החלטה".
+תיעוד חדש: כך מאתרים הרחפנים מחבלים המיועדים לחיסול
20:08 31/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השמדת מאות פירי מנהרות ותשתיות אויב, איתור מחבלים באמצעות רחפני תקיפה וחיסולם מהאוויר  ▪  לוחמי יחידת האיסוף 414 נלחמים בלב ח'אן יונס
מחבלים רגע לפני חיסולם [צילום: דובר צה''ל]
+הליכוד: לפיד דוחף סיום המלחמה ללא ניצחון
19:13 31/01/24  |  עידן יוסף
הליכוד פרסם הודעה נגד יו"ר יש עתיד: "יאיר לפיד דוחף לסיום מיידי של המלחמה בלי ניצחון מוחלט - לא נסכים לכך".

מיש עתיד נמסר בתגובה: "לפיד דוחף להצלת החטופים והחזרתם הביתה ולא להצלת נתניהו ושותפיו הקיצוניים. הליכוד כהרגלו התבלבל – ניצחון מוחלט זה להחזיר את החטופים אחרי מחדל היסטורי".
+הותר לפרסום שמו של קצין צה"ל שנפל ברצועה
18:33 31/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רס"ן (מיל') יצהר הופמן מאשחר היה מפקד פלגה ביחידת שלדג, ונפל בקרב בצפון רצועת עזה  ▪  הוא נפצע ברגלו מירי אבל התעקש לחזור לשדה המערכה  ▪  מתחילת התמרון הקרקעי נפלו 225 חללי צה"ל
יצהר הופמן. מהקצינים הנועזים בשלדג [צילום: פייסבוק]
+נתניהו דחה בקשה להגדיר את השבת החטופים כמשימה הראשונה במעלה
17:48 31/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הבטיח לנציגי משפחות החטופים כי המאמץ לשחרורם במסגרת עסקה נמשך, ושהשמירה על דיסקרטיות משפיעה על סיכויי ההצלחה  ▪  כשהתבקש לקדם עסקה במחיר פירוק הממשלה, הסביר שהשיקולים הם רק ביטחון ישראל והשגת יעדי המלחמה  ▪  נתניהו הבהיר שלא תהיה עסקה בכל מחיר או על חשבון מטרות אחרות
נתניהו. רק עסקה בשלבים [צילום: תומר אפלבאום/פול פלאש 90]
+הוארכו התקנות למעצר חשודים במתקפת ה-7.10 ובפעולות המלחמה
17:17 31/01/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון ולהארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (חרבות ברזל) (הארכת מעצר לחשוד בעבירת ביטחון), התשפ"ד-2024. 10 חברי כנסת תמכו לעומת 5 שהתנגדו.

מוצע בה לתקן ולהאריך את תוקפן של התקנות המאפשרות את הארכת מעצרם של העצורים בשל פעולות האיבה שהתרחשו בין יום 7.10.2023 עד ליום 13.10.2023 ושל מי שנעצר במסגרת פעולות המלחמה בעזה, לתקופות מעצר של 45 יום מעת לעת. עוד מוצע כי בית המשפט יוכל לקצר את התקופה מטעמים מיוחדים שיירשמו. ההארכה המוצעת של התקנות לשעת חירום היא עד ליום 20.3.2024.
+צה"ל תקף מבנים צבאיים ועמדות שיגור של חיזבאללה
16:46 31/01/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כמה מבנים צבאיים במתחם של חיזבאללה בכפר רשף שבדרום לבנון. כמו כן, צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר האזורים עלמא א-שעב ועיתרון שבדרום לבנון. לפי הצבא, כמה שיגורים זוהו לעבר מרחב יפתח, יערה וחניתה. אין נפגעים בתקרית. בתגובה לשיגורים תקף הצבא את מקורות הירי בשטח לבנון.
+רימון הושלך מחוץ לשגרירות ישראל בשטוקהולם
16:45 31/01/24  |  עידן יוסף
משטרת שטוקהולם אישרה כי רימון הושלך אל שגרירות ישראל. מדובר במתחם רחב סביב המבנה עצמו. שגריר ישראל בשבדיה זיו נבו קולמן אישר את הודעת המשטרה כי אותר "חפץ חשוד מסוכן" ליד שגרירות ישראל. "היום היינו נתונים לניסיון פיגוע נגד שגרירות ישראל בשטוקהולם ועובדיה. אנו מודים לרשויות השבדיות על תגובתן המהירה. לא ניבהל מהטרור", דבריו.
+טיל נ"ט פגע פגיעה ישירה בבית במטולה
16:42 31/01/24  |  עידן יוסף
בית במטולה עולה באש לאחר שנפגע מטילי נ"ט ששיגר חיזבאללה.
+פעילי חמאס ניסו להפוך ישראלים תמימים לשליחיהם
14:51 31/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השב"כ: פרופילים מזויפים גייסו ישראלים לביצוע שליחויות תמורת תשלום, כאשר הכוונה הייתה להשתמש בהם להעברת אמצעי לחימה ואף לביצוע פיגועים
התכתבות בפרופיל שהפעיל חמאס [צילום: שב"כ]
+הים אכן אדום
14:35 31/01/24  |  זלמן שובל   |   לרשימה המלאה
ים סוף איננו דרך ללא מוצא ותעלת סואץ בקצהו הצפוני היא המעבר העיקרי לסחורות מהמזרח הרחוק לאירופה ולמקומות אחרים
"על הקצה" [צילום: עיימן ערף/AP]
+שתי פנים ל"יום שאחרי"
14:32 31/01/24  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
השמאל חופר שוב ושוב על "היום שאחרי", אך כאשר הימין מרים את הכפפה, ומדבר על היום שאחרי, השמאל זועק מרה על פילוג והסתה  ▪  צביעות פשוט צביעות
צביעות [צילום: איתי רון/פלאש 90]
+בנק ישראל: המלחמה לא פגעה ביציבות הפיננסית; הסיכון עלה רק ברמת המקרו
14:31 31/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כלכלני הבנק מתריעים: ככל שמשך המלחמה, היקפה והשלכותיה השליליות על הכלכלה יתעצמו, למערכת הפיננסית צפויים אתגרים נוספים  ▪  נכון לעכשיו אין פגיעה ביציבות של משקי הבית, לעומת עלייה בסיכון בענף הנדל"ן
בזכות הרגולציה, צעדי המנע והסיוע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מטעני חבלה הוסלקו בשקים של אונר"א בח'אן יונס
13:29 31/01/24  |  
לוחמי הצוות הקרבי של חטיבה 7 פשטו על מוצב לייצור אמצעי לחימה של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני במערב ח'אן יונס. דובר צה"ל מסר (31.1.24), כי הלוחמים איתרו והשמידו מחרטה לייצור רקטות בה היו רקטות ארוכות טווח, טילי נ"ט, מוקשים ומטעני חבלה שהוסלקו בתוך שקי אונר"א.
+מעבר ניצנה - שטח צבאי סגור בשל חסימת המשאיות
13:26 31/01/24  |  
אלוף פיקוד דרום, ירון פינקלמן, הכריז (31.1.24) על מעבר ניצנה - המוליך לרצועת עזה - כשטח צבאי סגור. זאת, לאחר הכרזה דומה על מעבר כרם שלום. ההכרזות באו לאחר שמשפחות של חטופים שיבשו את מעבר משאיות הסיוע לרצועת עזה. גם היום נעשו נסיונות לשבש את המעבר בכרם שלום ו-18 מפגינים עוכבו בידי המשטרה.
+רוקדים על הדם
12:00 31/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
לצערי, המתדיינים בצד הערבי מקשיבים ברוב קשב לכל מילה ולכל צליל הבוקעים מהמקהלה ולהקות הריקודים המקדמים יוזמות לטיהור אתני וחידוש ההתנחלויות ברצועת עזה
[צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+צה"ל תקף תשתית צבאית של המשטר הסורי
11:57 31/01/24  |  
דובר צה"ל עדכן (31.1.24), כי מטוסי קרב תקפו הלילה תשתית צבאית של המשטר הסורי באזור העיר דרעא שבדרום סוריה, בתגובה לשיגורים אמש לעבר דרום הגולן. הבוקר זוהו שיגורים משטח לבנון שנפלו בשטחים פתוחים סמוך למנרה ולכפר יובל; אין נפגעים. צה"ל ביצע לפני זמן קצר ירי ארטילרי לעבר כמה אזורים בדרום לבנון.
+חברה לעבודות חשמל מבקשת הקפאת הליכים בשל המלחמה
11:52 31/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מ.א.ר הנדסת חשמל מדווחת על חובות של 18 מיליון שקל וטוענת שנקלעה למצוקה תזרימית בשל החלטה רוחבית של הבנקים לצמצם את האשראי לענף הבנייה
+עתירה: משרד התקשורת מתעלם מנסיבות המלחמה במכרז סיבים
11:51 31/01/24  |  איתמר לוין, יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
חברת נורקום טוענת שהמשרד אינו מוכן להאריך את המועד לפריסת סיבים אופטיים ביישובים הערביים, למרות שהמלחמה פוגעת בעבודות  ▪  העתירה הוגשה גם נגד קרעי - בידי משרדו של דוד שמרון
רהט. לא ניתן היה לבצע עבודות [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
+דינו נחרץ
11:35 31/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ועדת חקירה ממלכתית? רוב מכריע בעד ומשליך אל ירכתי ההיסטוריה את הבדיקה שעורך מבקר המדינה מתניהו לטובת נתניהו
נתניהו. בריכה פוליטית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הרהורים בעת מצוקה (21)
10:59 31/01/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
סחר-מכר מביש מתנהל על גבם של החטופים  ▪  חמאס מציב תנאי אחר תנאי  ▪  ארגון הטרור אינו מעוניין באנשיו, הוא מעוניין בעינוי אנשינו  ▪  אין לקנא בבנימין נתניהו על ההחלטה הגורלית שיצטרך לקבל לבסוף, החלטת חייו
טילים על גוש דן [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+וושינגטון פוסט: המו"מ על עסקת חטופים מצוי בשלב מוקדם יחסית
10:35 31/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העיתון מוסר שישראל לוחצת לשחרר פחות מחבלים שביצעו עבירות פחות חמורות  ▪  ראש ממשלת קטר: מדובר בשלב זה בשחרור נשים ומבוגרים; לא נקבעו מספרי המשוחררים משני הצדדים
חמאס דורש 100 אסירים כנגד כל חטוף [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+על קונספציה ואחריות הימין
09:54 31/01/24  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה
היום ברור כבר לכולם שהימין הביביסטי הכושל התנהל בחולשה רפה אל מול הטרור במשך זמן של כחצי דור  ▪  זאת, להבדיל מהמרכז-שמאל
נתניהו. מספיק זמן [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+ההסתדרות נגד שינויים בנוהלי העבודה בשירות התעסוקה
08:49 31/01/24  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
טוענת ששינויים שנועדו להקל על המובטלים בשל המלחמה, מהווים הפרה של ההסכמים הקיבוציים  ▪  טוענת גם להפרטה בפועל של חלק מהשירותים
שעות קבלת הקהל הוארכו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הריקוד על ההתנחלויות
08:34 31/01/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
מעולם לא עוצבה אסטרטגיה לגבי עתיד יהודה ושומרון. ועתה בולטת שתיקה רועמת - ומעצבנת - באשר לזהות השלטון שיוצנח בעתיד על הרצועה
"סרטן בלב האומה" [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+שלושה לוחמי מילואים נהרגו ברצועת עזה; לוחם משטרה נהרג ב-7 באוקטובר
07:55 31/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רס"ן (מיל') נצר שמחי מחטיבת שריון 14 נהרג בצפון הרצועה  ▪  סרן (מיל') גבריאל שני ורס"ב (מיל') יובל ניר מחטיבת הצנחנים 646 נהרגו בדרום הרצועה  ▪  רס"ל רן גואילי נהרג ביישוב עלומים וגופתו מוחזקת בידי חמאס
גבריאל שני ז"ל, יובל ניר ז"ל, נצר שמחי ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עתירה נגד הכרזת מעבר כרם שלום כשטח צבאי סגור
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
פעילי חמאס מרצועת עזה ניצלו יהודים ישראלים כסיייענים להעברת חומרי נפץ ואמצעי לחימה לפיגועים בישראל, ללא ידיעתם של האחרונים. פעילות זו החלה עוד לפני 7 באוקטובר ונחשפה בחודש שעבר - מוסר השב"כ (31.1.24). החקירה נוהלה בידי השירות בשיתוף עם צה"ל ומשטרת ירושלים.
31/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
ביום שישי שוגר טיל חות'י למיכלית בריטית. ים סוף הפך מאז נובמבר לזירה נוספת במלחמת ה"פרוקסיז" (השלוחות) של אירן נגד ישראל ונגד ארה"ב והמערב. החות'ים קושרים זאת במלחמה בעזה, אך למעשה זה חלק ממתקפה כוללת בהכוונת אירן נגד אינטרסים מערביים, בעיקר אמריקניים ובריטיים ברחבי המזרח התיכון, שכוללת גם פיגועים של ארגוני טרור שיעים בחיילים אמריקניים. תגובות האמריקנים היו עד כה מתונות יחסית - מתוך ראייה למנוע התלקחות אזורית שלדעתם עלולה להוביל למלחמה נגד אירן עצמה. אך הריגת שלושה חיילים אמריקניים בגבול סוריה-ירדן על-ידי כטב"ם של מיליציה שיעית עשויה לשנות זאת.
31/01/2024  |  זלמן שובל  |   יומני בלוגרים
אינני סבור שנחזור להתיישב ברצועת עזה, אני סבור שוודאי לא רצוי להעלות את הנושא הזה כעת, בגלל הרגישות הבינלאומית וחוסר ההבנה של העולם לערך ההתיישבות בקרב היהודים. כאשר בעולם שומעים התיישבות הם ישר מבינים נישול ואין הדבר כך. ההתיישבות היהודית ברצועת עזה לא נישלה איש ואם נחזור להתיישב שם איננו חייבים לנשל איש.
מלחמת חרבות ברזל לא פגעה ביציבות הפיננסית של המשק, וזאת בזכות הסטנדרטים הגבוהים של הרגולציה היציבותית עד לפרוץ המלחמה, צעדי המנע שנקט בנק ישראל בתחילת המלחמה ומתווי הסיוע של הממשלה. עת זאת, ככל שמשך המלחמה, היקפה והשלכותיה השליליות על הכלכלה יתעצמו, למערכת הפיננסית צפויים אתגרים נוספים.
31/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בשעה שבנימין נתניהו משגר לפריז את ראשי השב"כ וראשי המוסד לקדם את הכמיהות הבוערות בכל לב יהודי בישראל להחזרת החטופים לבתיהם, חבריו לממשלה יוצאים בשירה ובריקודים סוערים, שעלולים לטרוף את הכמיהות הבוערות לראות כבר את החטופים בבתיהם.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il