חברת דלתא סיימה את שנת 2023 ברווח נקי של כ-116.1 מיליון שקל - גידול של 19.8% לעומת רווח נקי של 96.9 מיליון שקל שרשמה בשנת 2022. כך עולה מן הדוח השנתי שהגישה (יום ג', 20.2.24) לבורסה. על-פי הדוח,
אתמול אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך של כ-32.3 מיליון ש"ח, והוא צפוי להיות משולם ב-7 במרס 2024. הדיבידנד נוסף לדיבידנד שחולק מתחילת שנת 2023 בסך של כ-44 מיליון ש"ח. בשנת 2022 חילקה החברה דיבידנד בסך של כ-55 מיליון ש"ח.
הכנסות דלתא מותגים בשנת 2023 צמחו בכ-3% והסתכמו בכ-945.9 מיליון ש"ח לעומת כ-918.8 מיליון ש"ח בשנת 2022. הגידול נובע מגידול במכירות החנויות הזהות ברשתות החנויות של החברה, מגידול אורגני במכירות כל אתרי האונליין של החברה ומתוספת מכירות אתר האונליין של המותג, Victoria's Secretבקיזוז ירידה במכירות ערוץ הסיטונאות.
בשנת 2023 המכירות בחנויות הזהות (186 חנויות) כולל אתרי האונליין של דלתא, פיקס, Panta rei ו-Victoria's Secret גדלו בשיעור של כ-3.6% לעומת שנת 2022.
נכון להיום, החברה מפעילה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס,Victoria's Secret ו- Pante rei ובכוונתה לפתוח אתר אינטרנט למותג Bath & Body Works ברבעון השני לשנת 2024.
בשנת 2023 צמחו מכירות האינטרנט של החברה בכ-25.8% והסתכמו בכ-136.5 מיליון ש"ח (שיעור של כ-14.4% מסך הכנסות החברה) לעומת כ-108.5 מיליון ש"ח בשנת 2022 (שיעור של כ-11.8% מסך הכנסות החברה). מכירות אתרי האינטרנט של החברה בשנת 2023 כוללות מכירות בסך כ-18.1 מיליון ש"ח של המותג Victoria`s secretלעומת כ-1.4 בשנת 2022 (האתר הושק בדצמבר 2022, כאמור). מכירות אתרי האינטרנט האורגניים של החברה בשנת 2023 צמחו בכ-11.2% לעומת שנת 2022.
למרות מלחמת חרבות ברזל שפרצה בחלקו הראשון של הרבעון הרביעי של השנה, הכנסות דלתא מותגים ברבעון הרביעי של שנת 2023 צמחו בכ-9% והסתכמו בכ-317.1 מיליון שקל לעומת כ-290.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מגידול במכירות החנויות הזהות בכל הרשתות ואתרי האונליין של החברה (דלתא, פיקס, פנטה ריי ו-Victoria`s Secret).
מכירות חנויות זהות: ברבעון הרביעי המכירות בחנויות זהות (186 חנויות) כולל אתרי האונליין של דלתא, פיקס, Panta rei ו-Victoria's Secret גדלו בשיעור של כ-11.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מכירות האינטרנט של החברה ברבעון הרביעי צמחו בכ-17.4% והסתכמו בכ-55.4 מיליון ש"ח (שיעור של כ-17.5% מסך הכנסות החברה) לעומת כ-47.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-16.3% מסך הכנסות החברה). מכירות אתרי האינטרנט של החברה ברבעון הרביעי כוללות מכירות בסך כ-5.8 מיליון ש"ח של המותג Victoria`s secret שהושק בדצמבר 2022 שבו הסתכמו מכירות מותג זה בכ-1.4 מיליון ש"ח. מכירות אתרי האינטרנט האורגניים של החברה צמחו בכ-9.8% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
מדלתא מותגים נמסר בדיווח לבורסה כי למעט השבועיים הראשונים למלחמת חרבות ברזל, בחודש אוקטובר 2023, פעלו ופועלות חנויות החברה באופן כמעט מלא, למעט באזורי הגבולות בהם מתנהלת לחימה, וזאת בהתאם להוראות פיקוד העורף.
207 מתוך 210 חנויות החברה היו פתוחות לקהל הרחב, כאשר חלקן עבדו בחלק מהזמן עד שעה מוקדמת מהרגיל. החברה לא קיבלה הקלות מהותיות ממשכירי הנכסים, למעט דחייה שאיננה מהותית במועד תשלום דמי השכירות.
בנוסף לכך, אתרי הסחר המקוונים של החברה, המהווים כאמור כ-14.4% מסך מכירותיה של החברה בשנת 2023 המשיכו לפעול באופן רציף וזאת במקביל למערך הסיטונאות שעבד
באופן מלא ותמך במכירות לגופים פרטיים, מסחריים וממשלתיים, שגברו במהלך חודש אוקטובר 2023 עקב המלחמה כאמור ובמקביל לתרומות של מוצרי החברה לחיילים, פצועים בבתי חולים ולמפונים מישובים הסמוכים לגבולות ישראל.
מצבת עובדי החברה לא השתנתה באופן מהותי במהלך המלחמה והחברה הוציאה לחל"ת מספר
מינימלי של 10 עובדים מתוך כ-930 עובדים בחברה. נתון זה לא כולל עובדי חברות כוח אדם.
השלכה אחרת שיש למלחמה על פעילות דלתא מותגים היא דחיית פתיחת ארבע החנויות הראשונות של Victoria's Secret, לאפריל 2024, לאור אירועי המלחמה המתמשכת והשפעתה על פגיעה אפשרית באספקת המוצרים מבעלת המותג. אתר הסחר המקוון של המותג Victoria's Secret בישראל, אשר פועל מדצמבר 2022, ממשיך לפעול בצורה סדירה.
כמו-כן, השקת פעילות המותג Bath & Body Works בישראל (רשת חנויות ואתר סחר מקוון) אשר תוכננה לחודש נובמבר 2023 נדחתה אף היא לרבעון השני של השנה וזאת על-מנת להשיק את המותג, לראשונה בישראל, בצורה אופטימלית.
"להערכת החברה, דחיות אלו בפתיחת החנויות של שני המותגים כאמור, אינן צפויות להשפיע באופן מהותי על פעילות החברה ותוצאותיה", לשון הדיווח לבורסה.