ילדים הגדלים עם אח או אחות מסתדרים טוב יותר עם חבריהם בגן הילדים מאשר ילדים ללא אחים. למסקנה זו הגיעו מדענים אמריקנים בעקבות מחקר שפורסם בגליון החדש של העיתון "נישואים ומשפחה".
במחקר לאומי שנעשה בקרב למעלה מ-20,000 ילדים, דירגו מורים את התלמידים שהיו להם לפחות אח או אחות אחד/ת כבעלי יכולת טובה יותר:
- לבנות מערכת יחסים חברית ולשמור עליה.
- להסתדדר עם אנשים השונים מהם.
- לתמוך ולעזור לילדים אחרים.
- להביע רגשות בדרך חיובית.
- להראות רגישות לרגשות של אחרים.
ילדים להם לא היו אח או אחות דורגו באופן עקבי כבעלי כישורים חברתיים נמוכים. על הנתונים דיווח מוביל המחקר, דאגלאס דווני, פרופ' לסוציולוגיה באוניברסיטת אוהיו.
לדבריו, אחים או אחיות הנלחמים אחד עם השני, חווים עימותים, אך גם לומדים כיצד לפתור עימותים אלו. דבר זה מסייע להם בוודאות להתמודד עם ילדים אחרים כשהם מגיעים לבית הספר.