במחצית הראשונה של שנת 2004 נרשם גידול של כ-10% במספר תיקי החקירה שנפתחו במשרד התחבורה כנגד נהגי מוניות ואוטובוסים. כך עולה (יום ב', 9.8.04) מנתונים שהוצגו למנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון.
מנתוני משרד התחבורה עולה כי בששת החודשים הראשונים של שנת 2004 נפתחו 620 תיקי חקירה כנגד נהגי מוניות ואוטובוסים, זאת לעומת 560 תיקים שנפתחו בתקופה המקבילה אשתקד.
בין התלונות שהוגשו כנגד נהגי המוניות היו בגין: אי הפעלת מונה, הפקעת מחיר, התנהגות בלתי הולמת של הנהג ואף סירוב להסיע נוסע, ואילו התלונות שהוגשו כנגד נהגי האוטובוסים היו ברובם על אי עמידה בזמנים, אי עצירה בתחנות איסוף והתנהגות בלתי הולמת של נהג האוטובוס.
עד היום טופלו תלונות מסוג זה בנציבות תלונות הציבור במשרד התחבורה. כעת, הודיע משרד התחבורה, כי החל מהשבוע הבא יועבר הטיפול בתלונות הציבור בנושא התחבורה הציבורית לאגף תחבורה ציבורית שבמשרד התחבורה.
נציבות תלונות הציבור במשרד התחבורה תמשיך לטפל בתלונות המתייחסות לתכנון תחבורה ציבורית, כמו מסלולים ותדירות של קווים ומיקום של תחנות אוטובוסים.
ממשרד התחבורה נמסר, כי תלונות כנגד נהגי תחבורה ציבורית בגין עבירות תנועה או אלימות פיזית, יש להפנות ישירות למשטרת ישראל.
אנשים המעוניינים להגיש תלונה על שירות לקוי של נהגי מוניות או אוטובוסים מתבקשים לפנות ישירות לאגף תחבורה ציבורית על-פי המחוזות - בתל אביב והמרכז: רחוב המלאכה 8 בתל אביב; בירושלים והדרום: רחוב בנק ישראל 5 ירושלים ובחיפה והצפון שדרות פלי"ם 15 א', חיפה.