מנועי בית שמש סיימה את הרבעון השלישי של 2004 ברווח נקי של כ-3.3 מיליון ש"ח לעומת 250 אלף ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
העלייה החדה ברווח הנקי נבעה בעיקר משיפור ברווח הגולמי, אשר הוכפל לכ-6.8 מיליון ש"ח, ומגידול חד של פי 3.5 ברווח התפעולי לכ-3.5 מיליון ש"ח. נתוני הרווח הושגו למרות שהיקף המכירות רשם ירידה קלה (4%) והסתכם בכ-41.9 מיליון ש"ח.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירות מנועי בית שמש בכ-128.9 מיליון ש"ח, בדומה להיקף המכירות בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגלמי גדל בכ-8% והסתכם בכ-15.9 מיליון ש"ח.
מנועי בית שמש מציינת, כי השיפור ברווחיות ברבעון השלישי השנה נבע משינוי בתמהיל המכירות. מרכיב השימוש בחומרים מתוך סך המכירות היה גבוה משמעותית ברבעון המקביל לעומת הרבעון הנוכחי.
מנועי בית שמש עוסקת בייצור חלקי מנועי סילון ובשיפוצם. מרבית פעילותה של החברה מיועדת ליצרני מנועי הסילון ולחילות אויר בעולם, כולל חיל האוויר הישראלי. שלושת לקוחותיה הגדולים של החברה כוללים את משרד הבטחון, פראט אנד וויטני וג'נרל אלקטריק.
לחברה הסכמים רב-שנתיים עם מרבית לקוחותיה העיקריים. על-פי הסכמים אלה והזמנות ספיציפיות שבידי החברה היא צופה הזמנות בהיקף 45 מיליון ש"ח עד סוף השנה, 184 מיליון ש"ח בשנת 2005 ועוד 220 מיליון ש"ח מ-2006 ואילך.
בנוסף, חתמה החברה באוגוסט השנה על הסכם עם MTU בדבר השתתפות בסיכון ובהכנסות של תוכנית לייצור ומכירת מנוע PW307 המפותח ומיוצר ע"י פראט אנד וויטני קנדה ו-MTU למטוס המנהלים DASSAULT FALCON 7X.
על-פי הסכם זה תקבל החברה 2.2% מההכנסות העתידיות ממכירת המנועים וכן בלעדיות בייצור פריט נוסף למנוע בשיעור של 0.6% מעלות המנוע תמורת השקעה כוללת של כ-10 מיליון דולר בפרויקט. מנועי בית שמש מציינת, כי השתתפותה בפרויקט מהווה שדרוג אסטרטגי מקבלן משנה לשותף וכי הכנסותיה הצפויות מפרויקט זה יסתכמו בכ-100 מיליון דולר לאורך כ-35 שנות הפרויקט.