"השווקים היהודים בארה"ב ובצרפת מהווים מטרה חשובה לריכוז משאבים ופעולות שיווק, הן מתוך גודלן של קבילות אלו והן בשל העובדה, שהתיירות ממקומות אלו נפגעה פחות בעקבות המשבר הנוכחי", כך ציין פיני מילוא, ראש מינהל השיווק במשרד התיירות.
לדברי מילוא, על-מנת להגיע להגיע לקהל היעד בארה"ב ובצרפת נבנתה תוכנית פעולה מיוחדת לשוק היהודי בארה"ב ובצרפת לשנת 2002. התוכנית נבנתה לאחר דיונים והערכות מצב מול הגורמים השונים במשרד התיירות ומענף התיירות, כמו גם הארגונים היהודיים בארה"ב ובצרפת, מארגני התיירות, חברות התעופה, וחברות הפרסום ויחסי הציבור.
מטרותיה העיקריות של התוכנית: להתמקד בקהל היעד היהודי בארה"ב ובצרפת על-מנת להביאו לישראל, כמו גם להניע מובילי קבוצות ומקבלי החלטות לעודד הגעת קבוצות לישראל, וכן להניע את התייר המתלבט לבחור בישראל כיעד תיירותי ולתמוך בצינורות השיווק.
יישום התוכנית יבוצע באמצעות פעילות אינטגרטיבית במספר ערוצים, בהם: עבודה דרך הארגונים היהודיים בארה"ב ובצרפת, תוך שימוש בתשתיות ההפצה שבידיהם, עבודה ישירה מול מובילי דעת הקהל ומובילי קבוצות, פעילות "מטריה" של הקהל היהודי אל ישראל, פעילות מול מארגני תיירות ומול חברות תעופה.
במסגרת זו יהיו מצבעי שיווק ופרסום ממוקדים לעידוד התיירות היהודית בישראל. בין הסיסמאות המובילות:
Come home to Israel now
You cant put your soul on hold
לדברי מילוא, "עקב חוסר הוודאות במצב הנוכחי, הרי שגמישות ויצירתיות הינם מרכיבים חשובים בתוכנית, וכי תיתכן החלטה על הרחבה או צמצום הפעילות, בהתאם לתגובת השוק והמצב המשתנה".