"למרות הקיצוצים הרבים במשק ומדיניות הידוק החגורה, רכבת ישראל תשקיע 7.5 מיליארד ש"ח בארבע השנים הבאות בדרום ובנגב", כך אמר היום (16.12.04) משה ליאון, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, בכנס הרצליה החמישי של המכון למדיניות ואסטרטגיה במושב הדן בפיתוח הנגב כאתגר לאומי.
ליאון הוסיף כי קווי הרכבת תל אביב-באר שבע שייפתח בסוף 2006, וקו הרכבת תל אביב-אשקלון שייחבר בין שדרות, אופקים ונתיבות, הוכרזו כפרויקטים לאומיים. עוד אמר ליאון כי בקו הרכבת תל אביב-אשקלון יושקעו כמיליארד ש"ח ובשנת 2008 מספר הנוסעים בו יעלה על 300,000.
פרופ' אבישי ברוורמן, משתתף נוסף במושב, אמר כי לאחר ביצוע תוכנית ההינתקות חייבת הציונות לעלות לנגב. "ממשלת ישראל חייבת לקבוע באמצעות חקיקה סכום בו היא מתחייבת להשקעות של מיליארדי ש"ח שיושקעו בשנים הקרובות בנגב. כמו כן ממשלת ישראל חייבת לקבוע בחקיקה הטבות מס שיקבל המגזר העסקי בנגב בדיוק כמו המודל בסינגפור".
פרופ' ברוורמן ציין כי עם הגעתם של עשרות אלפי אנשי כוחות הביטחון בעקבות המעבר של מחנה צריפין לנגב, אסור להקים עיר דוגמת "מודיעין 2" אלא לשכנם בשכונות שיוקמו בבאר שבע, דימונה, ירוחם, אופקים ונתיבות, כך שיתערו באוכלוסיית הנגב.
ראש מועצת שער הנגב, שמואל ריפמן, קבל בדבריו כי ממשלות ישראל לא משקיעות בנגב בגלל מספר מצביעים נמוך. ריפמן קרא לממשלה לשנות את סדר העדיפויות בנגב ובמקום להשקיע בחינוך להשקיע במקורות תעסוקה ופרנסה מכיוון שאלו הבאים ללמוד באוניברסיטת באר שבע ממילא עוזבים לאחר הלימודים ולא נשארים בדרום.