הרפורמה במשק האנרגיה בישראל הוכרזה היום (ב', 27.12.04) עם הודעתו של מנהל רשות המיסים, איתן רוב, על תחילתה של רפורמה במיסוי משק האנרגיה, שבמרכזה השוואת הבלו על סולר ובנזין עד ליולי 2009 והחזרי מס סלקטיביים.
זאת, במקביל לחתימתו של שר האוצר, בנימין נתניהו, על צו הקובע כי בתוך חמש שנים יושווה המס המוטל על סולר למס המוטל על בנזין. הרפורמה תיושם במלואה במהלך חמש השנים הקרובות מה-1 בינואר 2005 ועד יולי 2009, תוך מתן אפשרות להיערכות מתאימה מצד כל הגורמים הרלבנטיים במשק.
השלב הראשון ברפורמה יבוצע כבר ב-1 בינואר 2005, כאשר יועלה מחיר הבלו על הסולר ב-10 אגורות על הסולר לרמה של 68 אגורות לליטר, לעומת 58 אגורות כיום. תוספת ההכנסות הצפויה ממהלך זה לבדו נאמדת בכ-1.2 מיליארד ש"ח.
בשלב הבא, החל מיולי 2005 ועד יולי 2009, יועלה הבלו על הסולר בכ-30 אג' לליטר בכל שנה. תוספת ההכנסות המשוערת ב-2005 מוערכת ב-350 מיליון ש"ח, כולל החזרי הבלו הנובעים מההסדר.
במקביל לעליית מחירי הסולר תופחת אגרת הרישוי המוגדלת המוטלת על רכב דיזל פרטי ומסחרי, וזאת בהדרגה בהדרגה ובמתואם לעליית הסולר. עם זאת, ביטולה המוחלט של אגרת הרישוי המוגדלת יעשה כבר בשנת 2007, כבנייה של מה שהוגדר ברשות המיסים כ"צעד מעורר אמון".
הסדר הרפורמה מתייחס לשתי קבוצות עיקריות של משתמשים שיקבלו החזרי בלו חלקיים: תחבורה, ובכלל זה תחבורה ציבורית, שישלמו בסוף התהליך בלו אפקטיבי של 1.1 ש"ח; ומפעלי תעשיה שישלמו בלו של 68 אג' בדומה למצב כיום.
רוב הדגיש, כי הצעד שננקט הוא המשך ישיר למדיניות לפיה, יש להמשיך ולבטל עיוותים ופטורים במערכת המס לסקטורים שונים. זאת כדי לאפשר המשך הפחתות מיסים לכלל הציבור. רוב העריך גם כן, כי עקרונית, הרפורמה לא צריכה להשפיעה על מחירי התחבורה הציבורית. עוד אמר, כי לאחר העלאת המס הצפוייה, הרי שבינואר צפוייה אף הוזלה של מחירי הסולר עקב ירידת מחירי הנפט בעולם.
עוד ציין רוב, כי הרפורמה אושרה על-ידו לפני מספר שבועות והובאה לאישור שר האוצר בימים האחרונים, שחתם כאמור על הצווים הרלבנטיים. הצווים טעונים אישור ועדת הכספים ויונחו על שולחנה בימים הקרובים. לדברי רוב, הרפורמה גובשה בחטיבה לתיכנון וכלכלה ברשות במשרדו בשיתוף משרדי התחבורה, התשתיות ואיכות הסביבה.