בחודש דצמבר 2004 גדל היקף הרכישות של משקי בית בכרטיסי אשראי ב-12.5%, במחירים קבועים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2004 כולה גדל היקף הרכישות ב-11.3%. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
מזון ומשקאות (כולל שירותי אוכל)
בקבוצה זו (המהווה 22% מהרכישות בכרטיסי אשראי) נרשמה עליה של 7.3% בשנת 2004 (בשנת 2003 נרשמה עליה של 4.2) - העליה הנמוכה ביותר מבין קבוצות הרכישה, בשנת 2004.
מוצרי התעשיה
בקבוצה זו (המהווה 17% מהרכישות) נרשמה עליה של 12.7% בשנת 2004 (בשנת 2003 נרשמה ירידה של 1.1%). העליה הגדולה ביותר נרשמה בענף הלבשה והנעלה (16.6% בשנת 2004; 11.8% בשנת 2003).
שירותים
בשנת 2004 נרשמה עליה של 16.4% בקבוצה זו (המהווה 18% מהרכישות), לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בשנת 2003 נרשמה עליה של 4.6%). בשנת 2004 נרשמה עליה בכל הענפים בקבוצת השירותים, בעיקר בענף שירותי עירייה וממשלה ובענף ביטוח (עליה של 26.1% ושל 16.2% בהתאמה.
העליה בענף שירותי עירייה וממשלה נבעה כנראה גם מהרחבת מגוון אפשרויות התשלום בשירות התשלומים הממשלתי (שהושק כחלק מאתר האינטרנט "שער הממשלה" ונועד לאפשר ביצוע תשלומים למשרדי ממשלה באמצעות האינטרנט).
מוצרים ושירותים אחרים
בקבוצה זו (המהווה את חלק הארי ברכישות - 43%) נרשמה עליה של 10.8% בשנת 2004 (בשנת 2003 נרשמה עלייה של 8.5%). לעליה זו תרם בעיקר ענף מחשבים ותכנה (עליה של 23.6% בשנת; עליה של 52.2% בשנת 2003), וכן ענף ציוד ושירותי תקשורת (עליה של 16.9% בשנת; עליה של 17.1% בשנת 2003). עליות נמוכות יחסית נרשמו בענף דלק,חשמל וגז ובענף ספרים, ציוד משרדי ופרסום.
בשנת 2004 ירד מעט משקלם של מוצרי מזון ומשקאות מסך כל רכישות משקי הבית בכרטיסי אשראי (22% בשנת 2004, לעומת 23% בשנת 2003). משקלם של השירותים עלה ב-1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במשקל מוצרי תעשיה ומוצרים ושירותים אחרים כמעט ולא חל שינוי.
מדד רכישות משקי הבית בכרטיסי אשראי משמש כאינדיקטור נוסף לצריכה הפרטית והגידול בהיקף הרכישות בכרטיסי אשראי נובע בו זמנית הן מעליה בצריכה הפרטית של הציבור והן משינוי הרגלי התשלום שלו.
הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל. הנתונים מוצגים כמדדים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, במחירים קבועים.
ההוצאות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הקנייה הכולל של הלקוח בבית העסק, ומתייחס לקניות של ישראלים בארץ בלבד.