חברת פלאפון תקשורת פירסמה (יום ג',3.5.05) את תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2005, בו מציגה פלאפון המשך שיפור ברווחיה והמשך מגמת הגידול בגיוס לקוחות חדשים הגבוה ביותר בשוק הסלולר.
הרווח הנקי של פלאפון ברבעון הראשון מסתכם ב-71 מיליון ש"ח, לעומת רווח של 66 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד גידול של 5 מיליון ש"ח. ההכנסות הרבעון הסתכמו ב-1,110 מיליון ש"ח, לעומת הכנסות בסך 1,070 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של 3.7%.
מספר המנויים הפעילים בסוף הרבעון הנו 2,180,000 תוספת נטו של 48 אלף לקוחות פעילים ברבעון, לעומת מספר לקוחות פעילים של 2,003,000 אשתקד.
מספר דקות השימוש החודשי הממוצע ללקוח (MOU) ברבעון הנו 334 דקות, לעומת 324 ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) הנה 145 ש"ח הרבעון, לעומת 153 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. העלות הממוצעת של רכישת לקוח (SAC) הנה 259 ש”ח, לעומת 227 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-121 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח תפעולי של 133 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 12 מיליון ש"ח. הירידה ברווח נובעת מהוצאה חד-פעמית בגין עסקה אחת (עסקת החשב הכללי באוצר) אשר הביאה להפחתה בהיקף של כ-30 מיליון שקל ברווח, בעוד שההכנסות הצפויות בגין עסקה זו יתפרשו על-פני 36 החודשים הבאים.
הרווח לפני מס הרבעון הסתכם ב-111 מיליון ש"ח, לעומת רווח לפני מס של 107 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA הרבעון הסתכם ב-268 מיליון ש"ח (24% ביחס להכנסות), בהשוואה ל-285 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד (27% ביחס להכנסות).
יעקב גלברד, מנכ"ל פלאפון, אמר בהתייחסו לתוצאות הכספיות: "היום כבר ברור כי מפת שוק התקשורת הסלולארית שונה לחלוטין מזו של השנים האחרונות, כשפלאפון תופסת בה מקום מרכזי כחברה רווחית, חדשנית ומובילה. המשך השיפור ברווחיות של חברת פלאפון ברבעון החולף מוכיח שוב כי פלאפון מימשה בהצלחה שינויים אסטרטגיים עמוקים ומשמעותיים בכל תחומי הפעילות שלה".
גלברד הוסיף: "תוצאות הרבעון, המשך הגידול ברווחיות והגיוס הגבוה של לקוחות חדשים, ממצבים את פלאפון כחברה מובילה הנמצאת בתנופה מתמדת בזכות אסטרטגיה עסקית ברורה. אנו צופים כי פעולות ההחדרה של הדור השלישי יתרמו להמשך מגמת ההצלחה של המיתוג מחדש של פלאפון".
בחברה מציינים מספר אירועים מהותיים שהשפיעו על התוצאות העסקיות ברבעון: בחודש דצמבר 2004 נערך תיקון בתקנות התקשורת (בזק ושידורים) (תשלומים בעד קישור-גומלין), התש"ס 2000 (תקנות קש"ג) (להלן - "התקנות") לפיו הופחתו תעריפי הקישור באופן הדרגתי החל מה 1 במרס 2005, בנושאי השלמת שיחה והעברת הודעות SMS. על-מנת לפצות באופן חלקי על הפחתת התעריפים, כאמור, העלתה החברה את תעריפי השיחה היוצאת.
ביום 27 בפברואר 2005 הנפיקה החברה, בדרך של הנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים, 500 מליון ש"ח ע.נ אגרות חוב, בתמורה לערכן הנקוב. תמורת ההנפקה התקבלה בחודש מרס 2005. אגרות החוב צמודות למדד, נושאות ריבית שנתית בשיעור של 4.4% ותפרענה ב-20 תשלומים חצי שנתיים שווים החל מחודש ספטמבר 2005. הנפקה זו קיבלה דרוג AA מינוס של חברת מעלות.