70% מהציבור הישראלי חושב כי הממשלה אינה מייחסת חשיבות רבה לנושא התיירות. מרביתו (כ-72%) מאמין כי במצב הנתון כיום מבחינה מדינית ניתן להביא יותר תיירים למדינת ישראל. כך עולה מסקר שערכה התאחדות המלונות הישראל לקראת ועידת המלונאים ה-25 שתתקיים השבוע (21-22.6.05) בירושלים.
מנתוני הסקר עולה עוד, כי רוב הציבור בישראל (41%) מאמין כי היתרון התיירותי של ישראל טמון בהימצאותם של האתרים ההיסטורים והקדושים (9% ציינו ספציפית את העיר ירושלים). מזג האוויר הנוח נמצא במקום השני (20%), ואילו במקום השלישי צוינו נופי הארץ (18%).
מרכיבים נוספים שעלו מהנשאלים כיתרון היו: ים (14%), אטרקציות תיירותיות (10%), אנשים נחמדים ונעימים (9%), מחיר זול (8%), אוכל טוב (6%) ים המלח (6%) ותרבות מפותחת (5%).
הסקר בדק לראשונה את תפיסת הציבור לגבי תרומת ענף התיירות לכלכלה ולמשק. ממצאיו מעלים כי 76% מהציבור סבורים שהתיירות תורמת ליצירת מקומות תעסוקה.
79% מציינים את תרומתה של התיירות להכנסת מטבע זר למדינה ו-80% מציינים את תרומתה של התיירות לשיפור תדמיתה של ישראל בעולם. כמחצית מהנשאלים ציינו את תרומת התיירות לתעסוקה, לכלכלה ולתדמית בעולם, כרבה או רבה מאוד.
עידוד התיירות באמצעות שיפור תדמיתה של ישראל
מרבית הישראלים (42%) ציינו, כי שיווק תדמיתי של ישראל בעולם הינו הצעד החשוב ביותר שעל קובעי המדיניות לנקוט על-מנת לעודד את התיירות לישראל.
22% ציינו כי יש להשקיע במבצעים ובחבילות נופש כדי להביא יותר תיירים, ואילו 16% ציינו, כי יש להשקיע ולטפח אטרקציות תיירותיות חדשות כדי להביא תיירים נוספים.
שאלה נוספת בסקר התייחסה להשפעת הגידול במספר התיירים על הפרט באופן אישי: כמחצית מהציבור (47%) מרגישים שאכן גידול במספר התיירים ישפיע עליהם באופן אישי.
אבי רוזנטל, מנכ"ל התאחדות המלונות ציין: "העובדה כי חלק גדול מהציבור חש שלגידול בתיירות תהיה השפעה על חייו באופן אישי תואמת לעוצמתה של תעשיית התיירות הנוכחת בכל רחבי המדינה עם עשרות אלפי עובדים במלונות ובענפי תיירות נוספים. עמדות הציבור מתאימות למגמת העלייה במספר התיירים המגיעים לארץ ולגידול בתעסוקה הנלווה לכך".