לחברת הפניקס יש ביטוח משנה על רוב הנזקים שנגרמו לחברה, המבטחת את רכבת ישראל, עקב התאונה הקטלנית (יום ג', 21.6.05). כך אמרו ל- Nfc מקורות בחברה. לדבריהם, לחברה יש ביטוח משנה על כל נזק באירוע מעין זה מעל 2 מיליון דולר, כלומר: החברה תשלם מקופתה רק כ-9-10 מיליון שקל.
מבטחי המשנה של הפניקס הם כמקובל בעיסקות רבות בענף הביטוח, שתי החברות הגדולות ביותר בעולם בתחום זה, מיוניק-רי הגרמנית וסוויס-רי השוויצית. הפיצויים הצפויים הם בסדר-גודל של עד 100 מיליון שקל.
אולם, על-פי ניסיון העבר במקרים כאלו, יבקשו חברות ביטוח המשנה לגלגל את תשלומי הביטוח, לפחות בחלקם, על החברה הישראלית. אי לכך הן יעלו בשיעורים ניכרים את הפרמיה לביטוח המשנה של הפניקס בנושא ביטוח חובה לרכב לשנת 2006, ואולי גם לשנים הבאות. הדבר עשוי לגרום להפניקס הוצאה ניכרת נוספת של מיליוני שקלים, ואולי הרבה יותר. המשמעות - החברה תנסה לגלגל הוצאה זו על המבוטחים בישראל על-ידי העלאת תעריפים, או שתספוג הוצאות אלו והדבר יפגע ברווחיותה.
בנוסף, יהיה על הפניקס לקיים את הקשר עם משפחות ההרוגים ועם כל הנפגעים, לפרוע את כל חשבונותיהם ולהעבירם לחו"ל לגביה, יחסית לגובה הכיסוי בביטוח המשנה. צפויות גם תביעות משפטיות של הנפגעים ומשפחות הקורבנות, ולהפניקס צפויות הוצאות משפטיות ניכרות.
נראה כי הפניקס תעשה הפרשה על ההוצאה הצפויה במאזנה ל-30 ביוני, שיפורסם בעוד כחדשיים.
מיוניק-רי וסוויס-רי ידרשו לקבל פרטים מדויקים על התאונה, לפני שישלמו להפניקס עשרות מיליוני שקלים. כן יבדקו את נסיבות התאונה ויוודאו, שהיא אכן מכוסה בפוליסה שהוציאו להפניקס. נציגי שתי החברות עשויים להגיע בקרוב לארץ כדי ללמוד את פירטי האירוע.