בעוד מטוסי חיל האויר הישראלי מתאמנים לקראת צליפות על קיני המחבלים ברצועת עזה, עורך חיל האוויר האמריקני מיפגן קרקעי מרהיב.
על מסלולי שדה התעופה באריזונה, הוצבו זה לצד זה מטוס קרב מדגם F16 ומכונית ספורט מדגם דודג' ויפר 10-SRT.
שני כלי הרכב השונים כל כך במהותם, מכונים בשם הזהה - VIPER – נחש צפע באנגלית. לקול צהלתו של קהל צופים ענק, ערך צמד הנחשים תחרות לזינוק ומהירות.
מכונית הדודג' ויפר המפתחת 500 כוחות סוס, התחרתה במטוס הקרב עד למהירות בה עמד להמריא. קילומטר של מסלול אספלט ניגמע תוך כ-15 שניות, במהירות מירבית שהגיעה לכ-250 קמ"ש.
טייס חיל האוויר האמריקני בדרגת סרן התחרה מול נהג המבחן של חברת קרייזלר, יצרנית הדודג' ויפר משנת הדגם 2003.
מהירותו המירבית של המטוס מדגם F16 מגיעה לכ-2,500 קמ"ש, תלוי בגובה ובתנאי הטיסה. מכונית הספורט בעלת השם הזהה מגיעה לכ-300 קמ"ש, תלוי בתנאי המכמונות המשטרתיות.
אנשי קרייזלר אמרו כי הם גאים להזדמנות שניתנה להם למצוא סוף סוף כלי רכב מולו הם מסוגלים להפסיד בכבוד.
מטוס ה-F16 טס לראשונה ב-1976 ומאז יוצרו 4,000 יחידות.
דודג' ויפר עלה על קו הייצור ב-1992 ומאז נימכרו 14,000 יחידות.
הדודג' מיוצרת בגירסאות קופה וקבריו – פתוחת גג. היא מתחרה בכל המרוצי האספלט האמריקניים, והינה אחד מהדגמים הסידרתיים הבודדים המתחרים מול מכוניות המותאמות במיוחד למרוצים. ביצועי המכונית הסידרתית הנמכרת באולמות התצוגה, מתאימים לביצועים הנדרשים על גבי מסלולי המרוצים.
ביצועי ה-F16 נימדדים בסימולציית קרבות אוויר. פרסומי חיל האויר האמריקני מדווחים על יחס של 71 ל-0 הפלות בקרבות אוויר. האמריקנים יכולים להרשות לעצמם את השימוש במטוסי קרב למטרות ספורטיביות.