כדי לזכות בליבה של בחורה - מתנות הן בהחלט מוצר הכרחי.
מודל מתמטי שפותח באוניברסיטת קולג' שבלונדון מראה כי מתנות יקרות, אך חסרות חשיבות [מי אמר?], עשויות לקדם את ניסיונות החיזור.
לדברי החוקרים, מתנות הניתנות על-ידי גברים הן חלק מהמאפיינים של מערכת החיזור בבני אדם וכן ממערכת ההזדווגות של מספר מינים. נקבות משקיעות במקורות רבים יותר מאשר הגברים כשמדובר בצאצאים, כך שהן חייבות להיות עירניות ולבחור בבן הזוג הטוב ביותר.
החוקרים הסבירו כי אצל בני האדם, האשה מחפשת אחר גבר שנמשך אליה, ושיעזור בגידול ילדיהם המשותפים בעתיד. המקרה הגרוע ביותר מבחינתה יהיה אם תתקשר במערכת זוגית עם גבר לא מושך, שיעזוב אותה לטפל בתינוק לבדה.
גברים נוטים להציע פחות מתנות יקרות לבחורות שאין להם עניין ארוך טווח בהן, ובחורות לא יתרשמו ממתנות זולות. על-ידי הצעה של מתנות יקרות אך חסרות ערך, כמו ארוחה במסעדה וביקור בתיאטרון, הגבר לא משלם דבר למעשה אם ההזמנה נדחית. בחורות שהגבר לא נראה מושך בעיניהן, בדרך כלל לא יענו להזמנה מאחר ומשמעות הדבר היא כי יבלו זמן במחיצת גבר שאינן מעוניינות בו.
לצורך המחקר, הרכיבו החוקרים שתי גרסאות של משחק עם הערכות ביולוגיות שונות שהתבססו על השאלה האם הגבר מעורב בטיפול בילדים. גורמי ניקוד במשחק כמו השאלה האם הגבר והאשה מושכים האחד את השני היוו סיכוי מסויים. התוצאות האפשריות מהזיווג, הן החיוביות והן השליליות, עבור כל משתתף, קיבלו ניקוד שייצג את תוצאות החלטותיהם.
החוקרים העריכו כי ה"תמורה" הצפוייה של הגבר מהזיווג עם אשה היא חיובית, אך "תמורה" משתלמת הרבה יותר היא אם הוא מצא אותה מושכת ולכן "משתלם" לו להישאר בסביבה לאחר הזיווג. ניתוח הנתונים הראה כי קיים הגיון אבולוציוני אצל גברים ש"מפזרים כסף" כדי להרשים את האשה.