סולל בונה, החברה הקבלנית הגדולה בישראל, הפסידה 356 מיליון שקל בשנה וחצי שבין ינואר 2004 ליוני 2005. אשתקד הפסידה החברה 282 מיליון שקל, ואתמול (31.8.05) הודיעו ראשיה כי בינואר-יוני הפסידה עוד 356 מיליון שקל.
רוב ההפסדים נובעים מכניסת החברה בשנים האחרונות לבנייה למגורים כיזמית, ולא רק כקבלנית. הנהלת החברה האם, שיכון ובינוי, עושה מאמצים רבים לתקן מצב זה: ברבעון האחרון של 2004 הועברה פעילות זו לחברה-האחות שיכון עובדים. נקבע כי מעתה ואילך תעסוק החברה רק בבנייה למגורים עבור שיכון עובדים.
עם זאת, נאלצת סולל בונה לסיים, כיזמית, פרוייקטים שבהם החלה, ובראשם בניית מאות דירות במזרח נתניה. פעילות זו הניבה לחברה הפסד של 57 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2005, וזו הסיבה העיקרית להמשך ההפסדים הגדולים בשנה. ללא "שאריות" אלה היתה סולל בונה מפסידה "רק" 17 מיליון שקל בינואר-יוני.
במסגרת חיסול הפעילות היזמית מכרה שיכון עובדים בימים האחרונים, כפי שפורסם בלעדית ב-Nfc, את חלקה, 50%, בפרוייקט מגורים בן 1,150 דירות על חוף ימה של חדרה. סולל בונה היא שנכנסה לשותפות בפרוייקט והעבירה את ניהולו לשיכון עובדים, שמכרה אותו לשותף - חברת חפציבה של מרדכי יונה. שיכון עובדים קיבלה, על פי הערכה, כ-7 מיליון דולר.
סולל בונה עוסקת מעתה ואילך רק בבנייה שלא למגורים, כקבלנית. גם כאן צמצמה את מספר הפרוייקטים שלה, כדי להגביר את השליטה והבקרה. באחרונה נרשם שיפור כאשר החברה, יחד עם אשטרום, חתמה על חוזה לבניית פרוייקט "מנהרות הכרמל" בחיפה, בהיקף כולל של 1.15 מיליארד שקל. סולל בונה גם זכתה במכרז לבניית קטע נוסף, מספר 18, של כביש חוצה ישראל.
כן זכתה סולל בונה, עם חברה איטלקית, בעבודה בסך 147 מיליון שקל בבניית התשתית לשלב א' של צינור הגז הטבעי. סולל בונה גם זכתה בכמה עבודות קטנות יותר, של 35-40 מיליון שקל, כגון בנייה בנתיבי אילון דרום ובניית פאואר סנטר של חברת "דרום יהודה" בראשון לציון.
הפסדי העבר הגדולים ימשיכו להעיק על החברה במשך שנים. מנכ"ל החברה האם, שיכון ובינוי, עוזי ורדיזר: "תהליך ההבראה קשה וממושך, ועדיין לא תם".