החברה הכלכלית לירושלים תממן את הפעלת המטוס הפרטי של יו"ר החברה ובעל השליטה, אליעזר פישמן. כך מסרה החברה. ההחלטה תובא לאישור האסיפה הכללית של החברה, שתערך ב-3 בנובמבר. החברה תשלם את הסכומים, המפורטים בהמשך, לחברת מרחב, המפעילה את המטוס הפרטי של פישמן.
מרחב גובה 3,500 דולר לשעת טיסה, הנחה של 1,000 דולר לעומת תעריף השוק הרגיל שהוא 4,500 דולר לשעה. כן גובה מרחב 1,200 דולר ללילה הראשון בחו"ל (כולל אש"ל לצוות), ו-2,000 דולר לכל לילה נוסף.
ההצעה אומרת, כי מרחב תממן עד 7 טיסות הלוך ושוב של פישמן בשנה. יהיה דרוש אישור מיוחד לכל טיסה נוספת. אחת לשנה תדווח ההנהלה לאסיפה הכללית על פירוט הטיסות, יעעדן ומטרותיהן. אם הנסיעות יהיו גם לצרכי חברת מבני תעשיה, שאף היא בשליטת פישמן, תתחלק ההוצאה בין שתי החברות על-פי העניין.
האסיפה הכללית תתבקש לאשר גם דמי ניהול של 1.54 מיליון שקל לשנה לפישמן, לשנים 2006-2008, וזאת בהמשך לדמי ניהול דומים שהוא מקבל כיום. ההצעה מנומקת בתרומתו החשובה של פישמן להצלחת החברה.
סעיף נוסף על סדר היום של האסיפה הוא הכפלת שכרו של המנכ"ל עודד שמיר: חברת שמי בר, שפישמן הוא בעל 44% ממניותיה, נותנת לחברה הכלכלית לירושלים את שירותי הניהול של שמיר. החברה הכלכלית משלמת לה 23,500 שקל לחודש, ועוד 38% משכרו של שמיר בשמי בר, ועל הכל נוספים תנאים סוציאליים, בונוסים, הוצאות וכדומה. עתה מוצע להכפיל את התשלום ל-47,000 שקל לחודש, ועוד 76% משכרו של שמיר בשמי בר.
דירקטוריון החברה הכלכלית מסביר, כי הכפלת שכרו של שמיר ראויה, לאור התרחבות עיסקי החברה בחו"ל, דבר המצריך עבודה רבה של שמיר בבחינת עסקות לרכישת נדל"ן.
שמיר ניהל עד לאחרונה גם את חברת אספן בניה, שהיתה בשליטת פישמן. באחרונה נמכרה החברה לשמריהו רייכמן, שמינה לחברה מנכ"ל אחר במקום שמיר.
החברה הכלכלית לירושלים אומרת, כי הפעלת מטוס פרטי מאפשרת לפישמן לא להיות תלוי בלוחות הזמנים של החברות הסדירות, חוסכת לו זמן רב, הוצאות אש"ל בחו"ל, מייעלת ומסייעת לעבודתו.