שר התחבורה, מאיר שטרית, פועל על-מנת לשחרר את הנמלים מחובת אחריות שלוחית ולאפשר בכך יציאה של משאיות עם עודף מטען וחומרים מסוכנים מהנמלים ללא אחריות שלוחית ופיקוח של רשויות הנמלים. כך הודיע (יום א', 11.9.05) גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, בכנס בטיחות שיזם משרד התחבורה.
לדברי בן-הרוש, הנמלים הם המקור הקלאסי להתהוות העבירות של עומס יתר. מהנמלים יוצאות משאיות עם מטען במשקל עודף של עשרות טונות ועם חומרים מסוכנים המופעלים על-ידי מובילים בלתי מורשים. חובת אחריות שלוחית חלה על הנמלים. על-פי חוק שהתקבל לאחרונה, לפיו ישא באחריות על הובלה בעומס יתר כל מי שאחראי להעמסת המטען, כמו גם משלח המטען ומזמין ההובלה, ולא רק הנהג כפי שהיה עד כה.
יש לציין כי 70% מהפעילות של כלי הרכב הכבדים מתבצעת בנמלים וכן גם הפיקוח על שעות העבודה והמנוחה של הנהגים הוא בשליטת הנמלים המכתיבים לנהגים את זמני הטעינה והפריקה.
בן-הרוש אמר כי בידי שר התחבורה האפשרות להשליט סדר בנמלים, הן בתחום הובלה בעומס יתר והן בהסדרת זמני הפריקה והטעינה שייקבעו בהתאם לשעות העבודה של הנהגים הקבועות בחוק. לא יעלה על הדעת ששר התחבורה, הממונה על תקנות התעבורה, ירחיק לכת עד כדי כך ויפתח את הפתח הגדול ביותר להובלה בעומס יתר ולהכתבת זמני פריקה וטעינה לנהגים בניגוד לתקנת שעות עבודה ומנוחה.
עוד הוסיף בן-הרוש, כי הוא מקווה שהשר ייסוג מהצעתו והנמלים יפעלו כמתחייב על-פי החוק.