רק אתמול פורסם כי חברות תקשורת מובילות, בהן בזק, אינן מיישמות את חובת הגילוי הנאות, ואינן עומדות בתקן הדורש שקיפות ובהירות של חשבונות הטלפון. בזק החליטה, כנראה, לקחת את העניין לתשומת ליבה, ולהשיק שירות אינטרנטי חדש לחשבונות טלפון עסקיים.
בזק השיקה את שירות בזקביל עסקי. מטרתו של השירות להעניק תמונה מלאה ועדכנית של חשבונות הטלפון העסקיים באמצעות האינטרנט. באמצעות בזקביל ניתן לקבל פירוט כולל של כל השיחות והחיובים הנכללים בחשבון הטלפון האחרון וכן פירוט מלא של שיחות - כולל כאלה אשר בוצעו ממש בימים האחרונים.
עבור הלקוחות העסקיים, המאופיינים בשימוש במגוון רב של שירותים - תקשורת נתונים, קווי אינטרנט מהיר ושרותי טלפוניה שונים - בזק התאימה את השירות החדש, כך שיוכל לתמוך בעולם התקשורת העסקי, השונה מהותית מעולם התקשורת של הצרכן הפרטי.
בזקביל עסקי אמור להעניק ללקוחות עסקיים שקיפות מלאה של חשבונות הטלפון בעסק, לספק להם גישה ישירה למידע באמצעות האינטרנט, ולהקל עליהם את הבנת המידע בכל שעה, מכל מקום ובאתר מאובטח.
בשירות בזקביל עסקי ניתן לקבל מידע ולבצע ניתוח של החיובים במספר רב של פרמטרים: החל מכלל החשבונות ועד לניתוח הקו הבדיד, ניתוחים גרפיים וניתוחים השוואתיים של החשבונות לאורך זמן באמצעות המרת המידע לקבצי אקסל.
מבזק נמסר כי המערכת מאובטחת ברמת האבטחה הגבוהה ביותר באמצעות מיטב אמצעי אבטחת המידע הקיימים בתחום.
איקה אברבנאל, משנה למנכ"ל בזק, מסר כי השירות החדש נבנה מנקודת מבטו של המגזר העסקי. סעיפי התקשורת השונים בכל עסק מהווים נתח בלתי מבוטל מההוצאות, ולכן חשוב לכל מנהל ארגון או חברה להיות עם "האצבע על הדופק", ולעקוב מקרוב אחר הוצאות התקשורת. בזקביל עסקי מספק תשובה מתאימה לדרישה זו.
שקיפות המידע היא משמעותית ביותר. בעל העסק יכול לנתח את חשבון הטלפון עד לפירוט של שיחה בודדת, ולקבל החלטות מושכלות על חיסכון בתקשורת. במקביל ישנה אפשרות לבדוק את מצב החשבון גם באמצע החודש, ולראות את השיחות שנעשו עד לימים האחרונים. כך ניתן לקבל אינדיקציה לגבי התשלום לבזק עוד לפני קבלת החשבון.
מבזק נמסר כי עד עתה התחברו לשירות כ-500 לקוחות, ביניהם בנקים, קופות חולים, חברות היי-טק מהגדולות במשק ומשרדים ממשלתיים, וגם לקוחות עסקיים קטנים, בעלי מספר קווים מועט, הצטרפו לשירות.