צי המטוסים של חברות התעופה הישראליות המפעילות טיסות בינלאומיות מנה בסוף שנת 2005 53 מטוסים, לעומת 50 מטוסים בסוף שנת 2004. כך עולה מנתונים שהציג כלכלן רשות התעופה הישראלית לשר התחבורה, מאיר שטרית.
46 מהמטוסים הם מטוסי נוסעים, 5 מטוסי מטען ושני מטוסים המשמשים לנוסעים ומטענים כאחד. 42 ממטוסי הצי הם מטוסי סילון ו-11 מטוסים הם מטוסי טורבו-פרופ.
מהנתונים עולה, כי הגידול במספר מטוסי הסילון במהלך השנים האחרונות הוביל לגידול משמעותי בקיבולת המושבים והמטענים של המובילים הישראלים, ואיפשר למובילים הישראלים להגדיל את חלקם בשוק לכ-51% מכלל תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג.
לעומת זאת, במספר המטוסים ובקיבולת המושבים של מטוסי הטורבו-פרופ, המשמשים בעיקר להובלה פנים ארצית, נרשמה ירידה משמעותית לעומת מספרם בתחילת העשור.
הגיל הממוצע של הצי עומד כיום על 15 שנים והוא דומה לממוצע הכלל עולמי. המטוסים הוותיקים ביותר בצי הם שבעה מטוסים מדגם בואינג 200-747 שיוצרו בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80.
19 ממטוסי הצי יוצרו לפני פחות מ-10 שנים, מהם ארבעה מטוסים מדגם בואינג 777 שיוצרו בשנים 2002-2001 ומטוס בואינג 737, חכור שיוצר בשנת 2003.
צי המטוסים עבר בין שנת 1999 לשנת 2003 תהליך שדרוג משמעותי. במהלך אותה תקופה קלטו המובילים הישראלים 18 מטוסים חדשים ובמקביל הוצאו מהשרות 19 מטוסים מטוסים בגיל מתקדם.
צי המטוסים של חברת אל-על מונה 34 מטוסים מתוצרת בואינג, מהם מטוסי נוסעים ושני מטוסים המשמשים לנוסעים ומטענים כאחד. 27 מטוסים הם בבעלות החברה ו-7 מטוסים חכורים מחברות זרות.
במהלך השנתיים האחרונות נוספו לצי החברה ארבעה מטוסי נוסעים חכורים ומטוס מטען אחד. במקביל הפסיקה החברה את השימוש במטוס נוסעים אחד בגיל מתקדם. מטוס חכור נוסף מדגם בואינג 737 עומד להצטרף לצי מטוסי החברה במהלך התקופה הקרובה.