רכבת ישראל הציבה פקחי תנועה בעשרים ואחד מפגשי מסילה-כביש, בהם היה ריבוי עבירות תנועה של כלי רכב הנכנסים לשטח המסילה ברמזור אדום ואף שוברים את זרועות המחסומים. מטרת פקחי התנועה היא למנוע מנהגים את האפשרות לשבור זרועות מחסומים, ולחצות את המסילה בצורה מסוכנת, זאת בניגוד לחוק.
מנתוני רכבת ישראל, עולה כי, בשנת 2005 נשברו 950 מחסומים על-ידי נהגים. מספר הגדול פי ארבעה מסך כמות המחסומים בישראל (כ-250).
הצבת פקחי התנועה נעשית במסגרת הפעולות בהן נוקטת רכבת ישראל, לשמירת בטיחות משתמשי הדרך במפגשי מסילה-כביש ותוך רצון להמשך העלאת המודעות להתנהגות זהירה של ציבור הנהגים בישראל.
המפגשים בהם יוצבו פקחי התנועה, הם: בני ברק, קריית מוצקין, טכני ח"א, כביש 4, זכרון יעקב, פרדס חנה, חדרה, ויתקין, כפר נטר, בית יהושע, שפיים, רישפון, הרצליה-כפר שמריהו, לוד- שכונת רכבת, רמלה, צריפין-רמלה, באר יעקב-רמלה, באר יעקב-נצר סירני, רחובות, בני דרום, עד הלום ושורק.
מנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ'בסקי מוסר כי "פקחי התנועה נועדו להתמודד עם התופעה של עבריינות תנועה של נהגים, הנכנסים לשטח המסילות ברמזור אדום ואף שוברים את זרועות המחסומים של הרכבת, שהינה תופעה ייחודית לישראל. בשנה שעברה היו כ- 950 אירועים בהם נהגים חסרי סבלנות ראו את הרמזור המהבהב ובכל זאת החליטו לעבור את הפסים, תוך סיכון חיי אדם".
הוא הוסיף, כי החל מיולי 2005 נסגרו המפגשים שלא היו מוגנים על-ידי מחסום בכל קווי הנוסעים, כדי לצמצם ככל האפשר את התאונות הנובעות מסיבה זו וכחלק מניסיון למזער את נזקי התופעה.