|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

נעליים שחורות

ספר מתח חדש "נעליים שחורות" מאת אבי אהרן טבח באסירים ביטחוניים פלשתינים - הוליד תיאוריית קונספירציה
15/06/2010  |     |   ספרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]


   רשימות קודמות
  המלחמה לא תוכרע בשדה הקרב בלבד

ספר המתח "נעליים שחורות" עוסק בשני ישראלים המחליטים לקחת את החוק לידיהם, ותוקפים משאית של שירות בתי הסוהר המסיעה אסירים ביטחוניים. העלילה מסתבכת כאשר נפוצה שמועה כי הטובחים נשלחו על-ידי אחד מארגוני הביון של ישראל.

את הספר כתב אבי אהרן, לאחר שירות ממושך ביו"ש, שבתחילתו ספג אבנים באינתיפאדה הראשונה, ובסופו גויס בצו 8 למבצע חומת מגן.

הספר מביא תרחיש אפשרי של לקיחת החוק לידיים על-ידי קומץ אזרחים ישראלים. "עלילת הספר, שהיא ללא ספק הרת אסון, הופכת לצערי לאפשרית יותר ויותר ככל שמתעצם החיכוך בין ישראלים לפלשתינים, בין הצבא למתנחלים, וככל שיוצאות לפועל עסקות שחרור שבויים המוניות", אומר אבי אהרן, מחבר הספר.

אבי אהרן עובד אומנם בחברת היי-טק גדולה במרכז הארץ, אך זכרונותיו כלוחם שיריון מהאינתיפאדה הראשונה והשנייה אינם מרפים ממנו. אהרן הוצב ב-1987 עם פרוץ האינתיפאדה בעזה, שם ספג מטרי אבנים ובקבוקי תבערה. לכל אורך שירותו ושירות המילואים שלו נקרא אבי אהרן לעשרות פעילויות מבצעיות במהלכן השתתף לא פעם בהיתקלויות עם מחבלים.

ערב חומת מגן גויס אבי אהרן אל רצועת עזה וחווה שבועות של המתנה מורטת עצבים. "בכל ערב היינו פותחים עשרות חבילות של צ'ופרים מיישובי קו העימות, ובהם מכתבים של ילדים שהתחננו שנעשה משהו על-מנת להפסיק את ירי הקסאמים הבלתי פוסק. לא ידענו איך לענות למכתבים. כולנו רצינו להיכנס פנימה, אבל הצבא פקד אחרת".

מתוך תחושת חוסר האונים הזו החל אבי אהרן לכתוב את הרומן, כתרגיל "מה היה קורה אילו..." ומשם הדמויות והעלילה התפתחו בכוחות עצמן.

תרחיש אימה אזרחי

עלילת הספר נפתחת כאשר רכב של שירות בתי הסוהר נורה ממארב מעבר לקו הירוק, פעולת טרור הגובה את חייהם של שלושה בני אדם. העובדה שההרוגים אינם סוהרים, אלא מחבלים שכבר הורשעו, מציתה את דמיונם של רבים בארץ ובעולם.

חבר כנסת מהימין מבטיח להביא את ראשו של הרוצח, למרות שלאנשיו אין מושג במי מדובר. חייל משוחרר עם גישה לנשק מחליט שזה הזמן לצאת למסע הרג. חוקר של שירותי הביטחון מוציא את החקירה מידי המשטרה ומופתע לקבל סיוע דווקא מגורם בכיר ובעל עניין.

הספר מתאר גם משולש אהבה. נירה הכירה את פיני וברוך בצבא, והם עומדים במרכז הרומן. כשהייתה חייבת לבחור ביניהם, בחרה נירה לעבוד עם זה שהבטיח לה שתתעשר, ולחיות עם זה שהבטיח לאהוב אותה. כשהקריירות של שלושת גיבורי הרומן מתנגשות, נראה שדווקא נירה היא זו הנדרשת לשלם את עיקר המחיר.

"נעליים שחורות" הוא ספר על ישראלים שהאמינו כי מי שנתן להם נשק לידיים התכוון שהם גם ישתמשו בו. הרומן מעלה שאלות המפגישות מוסר, ביטחון וחוק, שאלות העולות לרוב במציאות הנטענת והולכת בין ישראלים ופלשתינים לאורך השנים.

התדרדרות הציות האזרחי

לדברי כותב הספר, אבי אהרן, הספר מתאר מצב של התדרדרות הציות האזרחי בישראל, ולאן היא יכולה להוביל. "המצב בו מאות ואלפי פעילי טרור משתחררים מהכלא תמורת מספר מצומצם של שבויים, שוחק לדעתי את הציות לחוק בקרב אזרחים ישראלים רבים. המצב הזה מכין למעשה את הקרקע לעשיית דין עצמית, והספר הבדיוני בינתיים, מתריע על כך".

לדבריו, חבית אבק השריפה הזו עומדת להתפוצץ לאו-דווקא מצד בודדים בימין ומקרב המתנחלים. בשירותו הצבאי נתקל אבי אהרן פעמים לא מעטות בהתנהגות כוחנית ביותר דווקא מצד חבריו לנשק מהשמאל, ומנגד, בהתנהגות פשרנית בהרבה מצד כאלה המצביעים למפלגות הימין. "כאשר נקלעים למצב של חירום, אנשים פועלים על-פי אינסטינקטים ואופי מושרשים", טוען אהרן. "לעיתים קרובות, הפעולות הללו נראות בדיעבד כמשקפות השקפת חיים פוליטית. מהניסיון שלי בעזה וביהודה ושומרון, אין כל קשר בין דעה פוליטית להתנהגות בזירת עימות, שמאלני יכול להיות פרוע בשימוש בנשק כשהוא מרגיש שהוא נמצא בסכנה, ולהפך. והנושא הזה עולה פעמים רבות לאורך הספר, שבעצם בוחן כל הזמן - איפה עובר הגבול אצל כולנו".

- את הספר "נעליים שחורות" ניתן להשיג בכל סניפי סטימצקי וצומת ספרים ברחבי הארץ, וכמו-כן באתר האינטרנט www.aviaharon.com.

פרק מתוך "נעליים שחורות"

הלילה החל להתבהר וכבר אפשר היה להבחין בבירור בפרטי הנוף שלצד הכביש.

על כביש תל אביב ירושלים הייתה תנועה ערה, כמו ברוב שעות היממה, אך הכביש העוקף אותו מצפון היה ריק לחלוטין. נהג הטנדר כיבה את המזגן, לחץ על דוושת הגז והאיץ למאה ועשרים קמ"ש.

"אל תגזים", אמר לו הסוהר שישב לצידו, "אנחנו תכף מגיעים לבטונדות".

הוא העיף מבט לאחור. מעבר לחלון המשוריין ישבו מנומנמים שלושה כלואים כשאזיקים על ידיהם ורגליהם. 'כלואים' הוא שם כללי שניתן לכל מי שנאלץ להכניס סיגריה לפה ולהדליק אותה כשאזיקים לידיו. השלישיה שישבה בתא האמצעי של הטנדר כבר הורשעה והיא הייתה עכשיו בדרך לבית המשפט בירושלים, שם הייתה אמורה לקבל את גזר דינה על פיגוע שביצעה. מאחורי תא הכלואים היה התא האחרון של הטנדר ובו ישבו שני סוהרים נוספים, חמושים ברובים.

הסוהר שישב ליד הנהג הביט בהם ולחץ על הזמזם שהיה מותקן בינו לבין הנהג. השניים התעוררו בבהלה. הוא הביט בהם דרך שני החלונות המשוריינים ונופף באצבעו לאות אזהרה. אחד הכלואים, שהתעורר אף הוא, חייך קלות.

"אל תיסע מהר, אמרתי לך" חזר הסוהר והביט בנהג שישב לצידו.

לכביש היו שוליים רחבים מאוד מימין, שני נתיבים לכל כיוון, גדר הפרדה משמאל ולפניה שוליים רחבים נוספים, כך שלמרות מגמת העליה, ארבע וחצי הטון של הטנדר המשוריין נסעו עכשיו על מאה ושלושים קמ"ש.

"יש לנו עוד מעט את הבטונדות של המחסום הנטוש" ביאר הסוהר. "אחריו יש לך עשרה קילומטרים עד המחסום של מג"ב בכניסה לעיר. תאיץ אחרי שנעבור את המחסום ותוכל לעבור אותם בארבע דקות, כמו שאתה אוהב".

המחסום הנטוש היה פעם נקודה ממנה זינקו מדי יום ג'יפים של מג"ב במרדף אחרי מחבלים שנסעו בכביש וירו על מכוניות שעברו בו. כך אירע שהכביש ניטש, וגם היום, כשכבר לא יורים בכביש הזה ואחד המחסומים אפילו פורק, כמעט אף אחד לא נוסע עליו. גם כשיש לכביש שוליים רחבים מימין ומשמאל, אנשים מעדיפים לנסוע בפקקים של כביש תל אביב-ירושלים, רק שלא יירו עליהם. כשפינו את המחסום, שכחו להזמין משאית עם מנוף שתבוא ותפנה את קוביות הבטון מהכביש. אף אחד לא נוסע בכביש וממילא אף אחד לא טורח להתלונן על כך שהבטונדות עוד שם.

"עד שלא תהיה פה תאונה עם הרוגים, לא יפנו את הקוביות" אמר עכשיו הנהג. הוא שב והדליק את המזגן, והאט את הטנדר בהדרגה, עד לתשעים קמ"ש. היה חשוך מכדי לראות את קוביות הבטון, אז הוא האט עוד את הטנדר, מנסה להיזכר האם הן נמצאות לפני העיקול שכביש, או רק אחריו.

"אתה מבין למה אני אומר לך לנסוע לאט?" הסוהר פנה אל הנהג.

הבטונדות צצו לפתע באמצע הכביש, יוצרות צורת עקלתון בעל שתי זוויות של תשעים מעלות. כמובן, בזמן שהמחסום עוד היה מאויש הן היו מוארות וצבועות בצבע מחזיר אור. הנהג האט עוד, הוריד הילוך, היטה את הטנדר שמאלה ומיד ימינה, עובר את הזווית הראשונה. משהו התפוצץ לפני הרכב והנהג בלם אותו בבת אחת, חובט את צידו הימני אל אחת הבטונדות. השמשה הקדמית המשוריינת של הרכב נשברה.

רימון גז מדמיע נזרק לתוך תא הנהג, מבאר שכנראה לא מדובר בפנצ'ר בגלגל. הדלת הימנית של תא הנהג לא נפתחה, כך שהנהג והסוהר יצאו דרך הדלת השמאלית, זוכרים לעצור את הנשימה עד שייצאו מענן הגז. שני הסוהרים שלפו אקדחים ותפסו מחסות מאחורי בטונדה שהייתה משמאל לרכב.

"עלינו על מטען צד", צעק הנהג, מתעלם מהעובדה שהוא לא היה בלבנון כבר לפחות עשר שנים. ענן הגז נמהל בחשיכה והקשה עליהם לזהות מה באמת קורה. בפעם האחרונה שהנהג על על מטען צד הוא היה בתוך נגמ"ש. הוא לא ממש זכר איך זה מרגיש. הוא גם היה משוכנע שמה שצורב לו את הגרון זה גז מדמיע, אבל לא היה לו הסבר אחר למה שקורה. הוא הרים את ראשו, הציץ מעבר לבטונדה והסתנוור מהאש שעלתה מתא המנוע של הרכב. "התפקד", צעק הסוהר שכרע שפוף לידו ומשך אותו למטה. גם הוא לא ידע מה בדיוק קרה והיה שמח לדעת שיש לו עוד שני אנשים, חמושים טוב יותר ממנו.

פיצוץ נוסף החריד את הטנדר.

מכיוון שהחלונות שלו עפו החוצה, לא היה קשה להבין שהוא אירע בתוכו. הסוהרים כבר שכבו על הכביש כששמעו חריקת צמיגים של מכונית. ההגיון אומר שבטונדה במשקל שני טון אמורה להגן עליהם מפני הדף הפיצוץ, ולא לרעוד. הנהג גיחך כשהסוהר השני השעין את ידו על הבטונדה. "תחזיק אותה באמת, שלא תיפול עלינו".

בד בבד, שני הסוהרים שישבו קודם בתא האחורי של הרכב הודיעו בצעקות שהם בסדר. איכשהו, היה להם ברור שהאירוע כבר נגמר. הם התאספו. מישהו מהם שלף מטף מהתא האחורי של הטנדר והחל לכבות את תא המנוע של הטנדר. דקה נוספת עברה, העשן התפזר ואפשר היה לגשת ולהציץ לתוך הטנדר. שמשות הרכב, גם אלה המשורינות, היו מנופצות כולן.

בתוך התא האמצעי של הטנדר, עדיין קשורות באזיקי ידיים ורגליים, שכבו שלוש גופות מרוטשות.

תאריך:  15/06/2010   |   עודכן:  15/06/2010
אבי אהרן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נעליים שחורות
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחש קוברה ממושקף
15/06/10 12:07
2
drt
15/06/10 22:28
3
אביתר בן-צדף
15/06/10 23:55
 
humanape
16/06/10 08:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחר מהפיכת הקואוצ'ינג הגדולה, שנראה כי כל אדם שני עבר/עובר/יעבור בקרוב תהליך אימון בתחום כלשהו, מגיש איציק בן - מאסטר קואוצ'ינג, לקורא הישראלי את "דרך האימון" - תאוריית האימון (Coaching) הלכה למעשה.
31/05/2010  |  ראובן קפלן  |   ספרים
יורם קניוק מגיש לנו תעודה אנושית מרגשת בספרו האחרון "תש"ח" בהוצאת "ידיעות ספרים". כל מי שקרא את הספר חש שהוא נכתב במשך כל שנות קיומה של מדינת ישראל.
31/05/2010  |  איתן קלינסקי  |   ספרים
יהודה שנהב, פרופסור מרצה בפקולטה למדעי החברה, סוציולוגיה ואנתרופולוג באוניברסיטת תל אביב, פרסם ספר בשלב זה בעברית, ושמו: "המלכודת של הקו הירוק". הוא מתכוון להוציא לאור מהדורה בשפה האנגלית.
30/05/2010  |  דוד מנדל  |   ספרים
מוראותיה של מלחמה עקובה מדם, בה החיילים נלחמים בבוקר, מותשים בצהריים, רעבים בערב, ובלילה הם קוברים את מתיהם בבתי קברות - כל אלה מתוארים בצורה ישירה ממי שחווה את הארועים באופן אישי - יורם קניוק - בספרו "תש"ח".
17/05/2010  |  עפר דרורי  |   ספרים
החריזה המהדהדת בנפש, היא שמעניקה את רגעי העדנה והסיפוק ליוצר. יצחק קפלן, שהביא לפנינו את פרי ביכוריו בספרו הנוכחי "בגובה העיניים", מגיע אלינו ממקום אחר, מקום בו הדת והאמונה מהוות מוליכים עיקריים בחיי האדם בכלל וביומיום בפרט. לכאורה, אין צורך להביא דבר 'הלכי הנפש' בפני אחרים (בשל צנעת הפרט). אך הצורך הקיומי והפיזי המתקיים יש מאין, דורש לצידו את יתרת הנפש להיזון בין הרציונאלי ללא-רציונאלי, להשיח מחשבות, תחושות וריגושים - הקשורים בין האלמנטים השונים, והם בעלי השלכות נורמטיביות להמשך הדרך.
16/05/2010  |  אדלינה קליין  |   ספרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il