לפני כשנתיים רכשתי שני מנויים במפעל הפיס. מתוקף חברותי זו אני זוכה לקבל מהם כל שבוע אימייל ובו הצעה לרכישת מוצרים אלקטרוניים במחירים מוזלים. כך, למשל, מציע הפיס לרכוש מחשבים נייחים וניידים, סורקים, טלפונים ופקסימיליות.
לפני כחצי שנה החלטתי לבטל את המנויים שלי בפיס. פניתי אליהם וביקשתי לבטל. "נציגה מטעמנו תפנה אליך", התחייבו בפיס - ואכן זה מה שקרה. אלא שאותה נציגה פשוט התישה אותי במשך ימים שלמים, בשיחות נוקבות ומעצבנות. לצערי, השתכנעתי ונשארתי.
בשבוע שעבר, לאחר שהבנתי שהמזל לא חייב לבוא דרך מפעל הפיס, פניתי אליהם שוב וביקשתי לבטל את המנוי. בפיס הבטיחו כי נציג שלהם יצור עמי קשר - ואכן זה מה שקרה. "למה אתה רוצה לבטל", שאל אותי הנציג. "בא לי", השבתי לו. "זכותך", השיב, "תרשום כתובת, ושלח אליה בקשה לביטול המנוי שלך". "תן לי פקס או אימייל, לא כתובת", ביקשתי מהנציג בתוקף. "מצטער, אנחנו לא עובדים עם פקס או אימייל, רק דואר ועדיף רשום", השיב לי.
חמש דקות תמימות נמשך הדיאלוג ביני לבין נציג הפיס; חמש דקות שבמהלכן נשברתי וויתרתי: אני עדיין מנוי בפיס בניגוד לרצוני, כי הפיס יודע למכור פקסימיליות ומחשבים, אבל לא להשתמש בהן...
לסיכום: אולי צריך פיס בחיים, אבל צריך הרבה מזל כדי לצאת ממפעל הפיס בחיים.