|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
[צילום: מתוך אתר הקרן]

חשש ל-150 מיליון שקל שהלוותה קרן וולת'סטון

מסמכי תביעת מיליונים שהגיש עו"ד רועי פריד נגד קבוצת אלד חושפים את הסחרור הפיננסי שאליו נקלעה קרן וולת'סטון תמליל הקלטה של אחד הבעלים כולל הודאה בחוב של 140 מיליון שקל עו"ד פריד טוען: בעלי הקרן הונו את המשקיעים ורוקנו את הקופה
27/12/2022  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   תגובות

מה מתרחש בקרן וולת'סטון, שמממנת עשרות פרויקטים יזמיים בתחום הנדל"ן? בדיקה שערכנו מעלה בעיות ותמיהות. עם בעליה נמנים ראשי קבוצת הפיננסים החיפאית "נטו" - אילן בן ישי ועידן כץ. על-פי אתר האינטרנט שלהם, הם מפקחים על 24 מיליארד שקלים של כספי פנסיה. חלק מהכספים שעליהם מפקחת נטו היא מתעלת להשקעה בשותפויות נדל"ן תחת קרן וולת'סטון שבבעלותם, ובבעלות ירון פיטארו, לשעבר בכיר בהפניקס.

באתר האינטרט של קרן וולת'סטון מתהדרים ראשי החברה בשיווק הקרן לחוסכים לפנסיה ולציבור: "בשנים 2021-2018 קיבלה חברת-הבת וולת'סטון נדל"ן הוקרה על פעילותה וחותמת על המקצועיות והאמינות ועל-כך שהינה מהחברות המובילות בתחומה". בנשימה אחת מוסיפה: שזאת עדות "לאיתנות ומצוינות".

מתיקים המתנהלים בבתי משפט עולה שפרויקטים רבים של יזמי נדל"ן שקרן וולתסטון הלוותה להם כספים, קרסו. לא פחות מ-150 מיליון שקלים שהקרן הלוותה ליזמי הנדל"ן מקבוצת אלד יזמות (כיום קבוצת גשם בוטיק), שבבעלות ישירה של בעלי נטו, נמצאים בסכנת אי-השבה בשל אי-סדרים ומדיניות משיכת כספים לא שמרנית של בעליה.

כאמור, מאחרי הגוף המממן כספי החוסכים בנטו, הקרן המנהלת וולת'סטון. הקבוצה היזמית גשם בוטיק עומדים בעלי מניות פרטיים משותפים: אילן בן ישי ועידן כץ מבעלי נטו, בעלי וולת'סטון (ביחד עם ירון פיטארו) ובעלי גשם בוטיק.

בהליך שמנהל בבית המשפט (37602-06-21) עו"ד רועי פריד, שנתן שרותי יעוץ משפטי חיצוני לקבוצת אלד (שהפכה מאוחר יותר לקבוצת גשם בוטיק) שבעלי נטו שותפים בה, תובע עו"ד פריד עשרות מיליוני שקלים שכר טירחה, שלא שולמו לו, לטענתו. בהליך זה מתגלה שכספי המשקיעים בסכנה מיידית עקב משיכות כספים ביזאריות של בעלי החברה: הקרן נכנסה לסחרור פיננסי וכעת קיים בור של כ-150 מיליון שקל.

אחד הבעלים, עידן כץ, מודה על-פי תמליל הקלטה בחוב של 140 מיליון שקל ובהתחייבויות של מאות מיליוני שקלים נוספים: "...החברה הזאת, אני מניח שאתה יודע, הגיעה כבר לחוב, חוב של 140 מיליון שקל ולהתחייבויות של כ-300 מיליון שקל", צוטט.

בהמשך הפרוטוקול, יוסף מזרחי, איש הכספים של הקבוצה, תיקן זאת ל-150 מיליון שקלים והעיד: "הספקים הם פשוט הפסיקו להגיע לעבודה. האתר נעצר, העבודה הופסקה, ולמעשה אנחנו לא יכולים לקדם פרויקטים. זאת אומרת, גם אם ניתן שמחר-מוחרתיים יחליט בית המשפט שעורך-הדין פריד זכאי למשהו לא יהיה מאיפה לשלם, כי הפרויקטים נעצרו".

"רוקנו את הקופה, חבורה מתוחכמת"
פיטארו. ההקלטה, לצרכי מו"מ [צילום: מתוך סרטון יוטיוב של מרכז הנדל"ן]

עו"ד פריד העיד בבית המשפט בחקירה נגדית על חשש להונאת משקיעים, וטען כי ירון, עידן ואילן, רוקנו את הקופה מן הכספים שהזרימו אליה המשקיעים:

  • "לגבי הונאת המשקיעים מדובר על קבוצת וולת'סטון, שזה ירון, עידן ואילן, שמה שהם עשו לאורך כל הדרך, ובעיקר מבדיקות ומידע שהתגלה לי לאחר מכן - הם הונו את כל המשקיעים כפי שעידן מציין בתמליל, איך המשקיעים השקיעו בפרויקטים האלו מאות מיליוני שקלים והם לא נבנו והקופה ריקה. איפה הכסף? הכסף בכיס של כל החבורה, שפשוט רוקנה את הקופה; פעם קראה לזה דמי ניהול, דמי איזון, דמי תיווך. ברגע שהם רוקנו את הקופה לא יהיה לי כלום, אפס שקלים. מדובר בחבורה מתוחכמת".

בבית המשפט הכחיש ירון פיטארו את הטענה בנוגע להונאת משקיעים. בתגובה רשמית שנתנה החברה מאוחר יותר היא טוענת שההקלטה עם פריד נועדה לצורך: "משא-ומתן" עם הספק.

עם זאת, יחד עם ההכחשה בתגובתה הרשמית של הקרן היא מודה בכך שקיימים חובות ואינה מכחישה שכספי משקיעים בסכנה. כבר עתה מכינה כסת"ח לתביעות עתידיות ומתנערת מאחריותה לכספי השקעתם, לרווחיהם ואפילו לא לקרן ההשקעה. היא טוענת שלא הובטח למשקיעים בשום שלב לא החזר תשואה ואפילו לא החזר קרן השקעה: "ברור לכל כי מימון פרויקטים בתחום תמ"א הינו השקעה בסיכון, ואין ולא יכול להיות, ביטחון כי כל הפרויקטים יהיו רווחים- וזה חלק מהסיכונים שמשוקפים ללקוחות במצגות המוצגות להם ובמסמכי השותפיות עליהם הם חתומים", נכתב בתגובה.

מיליונים הושקעו בקבוצה שמאחוריה עבריין מרמה

בעיון מהיר בתיקי בית משפט עולה, שבנוסף לבעיות הכלכליות במיזמי נדל"ן של החברות היזמיות הפרטיות שבעלי נטו שותפים בהן - כפי שעולה מעדויות בבתי המשפט שפורטו (בתגובתה הרשמית הקרן אומרת שהצפי להכנסות עתידיות הם מיליארדים לכן המצב לא כל כך גרוע), הקרן הלוותה מאות מיליוני שקלים מכספי החוסכים ליזמי תמ"א, תוך רשלנות בפיקוח ובמספר רב של פרויקטים הם נכנסו לפשיטת רגל וכינוס נכסים תוך אי-ודאות לכספי הפנסיה המושקעים.

כך עולה, שבשנת 2015 העניקו הלוואה של מיליוני שקלים לקבוצת קדם שעוסקת בתמ"א 38 מבלי לברר מי באמת עומד מאחריה. זאת, על-אף שהוזהרו על-ידי צד שלישי בזמן אמת כי מאחרי הקבוצה עומד עבריין המרמה, האסיר טל יגרמן, שישב אותה שעה בכלא וריצה את עונשו תוך שהוא מנווט מאחרי הסורגים את הוצאת הכספים מהקרן.

מי שניהל בשם יגרמן את המו"מ היה עו"ד אילן מוריאנו. בהסכם ההלוואה שנוסח על-ידי קבוצת קדם נכתב סעיף שהיה אמור להדליק אצלם נורה אדומה: "בעלי החברה אינו מעוניין לחשוף את זהותו". כבר 7 שנים מנהלת הקרן תביעות להשבת הכסף, אך ספק רב אם יוחזרו הפסדי המשקיעים היות שהאסיר טל יגרמן נמצא בהליך פשיטת רגל.

ראשי הקרן מודים בעובדות, אך טוענים להגנתם כי במועד העמדת המימון "לא ידעו כי האסיר טל יגרמן הוא זה שעומד מאחרי היזם וכל שנאמר הוא כי מדובר באיש עסקים לגיטימי שלא מעוניין לחשוף זהותו".

ראשי הקרן טוענים כי הגישו תביעה כנגד חברת קדם וכנגד עורך הדין אילן מוריאנו אישית וכי היא עלתה להם עד כה 600 אלף שקל. כספים אלה הוצאו מכספי המשקיעים. בתיק נגד חברת קדם זכתה הקרן. לגבי מוריאנו טוענת הקרן שהיא מנהלת עמו מו"מ בימים אלה לצורך השבת כספים למשקיעים.

שורת השקעות בחברות כושלות

זו לא הפעם היחידה שהקרן העניקה הלוואה לחברה כושלת שקרסה. כך עולה מתביעה שהגישה הקרן בתיק 61575-11-21 לגבי הלוואה שניתנה לחברת אי-אי די תמא 570 בסך כ-10 מיליון שקלים. הקרן עומדת אובדת עצות. לדבריה, "היא בוחנת את האופציות המשפטיות העומדת בפניה בשל רשלנות מצד היזם והמפקח".

מתיק 03-19 34521 עולה שהקרן הלוותה 3 מיליון שקל לחברת סיטי גרופ נדל"ן לפרויקט שנכשל באופן שהביא לכך שהלווה נכנס להליך כינוס נכסים. הקרן מסרה את תגובתה הסטנדרטית: "ראו תגובתנו לעיל". דהיינו: "החברה בוחנת את האופציות המשפטיות העומדת בפניה בשל רשלנות מצד היזם והמפקח".

לא הוגשו תביעות בפרויקטים של בעלי הקרן

בד-בבד עם טענות הקרן שהם פועלים בדרכים משפטיות נגד יזמי פרויקטים צד ג' להם הם הלוו כספים ולא עמדו בתנאי החזר ההלוואה, לא ידוע לנו על שום תביעה שהוגשה על-ידי קרן וולת'סטון בפרויקטים יזמיים שבעליה הם השותפים הישירים באותם מיזמים. מדובר בפרויקטים בבעלות גשם בוטיק (אלד פסגות לשעבר).

ראשי הקרן מודים בתגובתם שלא הגישו תביעה בפרויקטים בהם הם שותפים (נגד עצמם בעצם) אך מתרצים זאת בכך שככלל, פועלת וולת'סטון פועלת נגד כל יזם שנמצא בהפרות. "ברם אולם במקרים המתאימים לכך, וולתסטון תעדיף לקדם הסדרי חוב אפרטיבים מול היזמים על-פני כניסה להליכים בבית משפט... במקרה של גשם בוטיק (אלד פסגות לשעבר) מדובר בקבוצה בעלת פרויקטים רבים ורווחים אשר מסוגלת לעמוד בהתחיבויותיה לאורך זמן לרבות החזר המימון שניתן על-ידי הושתפויות של וולת'סטון".

ראשי הקרן נשאלו האם הם נותנים דיווח בזמן אמת למשקיעים על-כל כשלון פרויקט שהשקיעו והסטטוס שלו. הם הגיבו בחיוב, התבקשו לספק אסמכתאות לכך אך נתנו דיווחים כלליים מהשנים 2021 ו-2022, למרות שהפרויקטים נקלעו לקשיים הרבה קודם לכן.

חשש להפרת הוראת רשות ני"ע

משיטת גיוסי הכספים של הקרן מתעורר החשש להפרה לכאורה של הוראת רשות ניירות ערך, בכך שלא פורסם תשקיף לציבור המשקיעים. בעניין קרן הגשמה קבעה הרשות כי הקרן ביצעה הפרה (ראו הסדר אכיפה באתר הרשות מיום 22.8.19 המתאר את ההפרה) של חוקי ניירות ערך (סעיף 15 הצעה לציבור שלא באמצעות תשקיף).

מאחר שוולת'סטון פועלת שלא באמצעות פרסום תשקיף בשיטה זהה לזאת של קרן הגשמה (פניה ליותר מ-35 ניצעים ומחזיקי כספים בקבוצת נטו על-ידי סוכנים שלה) נשאלה הקרן מדוע לדעתם אין בשיטת גיוס הכספים שלהם הפרה של חוקי ניירות ערך ואינם היו צריכים לפרסם תשקיף.

ראשי הקרן דוחים את העובדה שהיו צריכים לפרסם תשקיף. לדבריהם, הם דאגו שבכל שותפות לא יהיו מעל 35 משקיעים. ראשי הקרן לא התייחסו לכך שהוראות הרשות מתייחסות גם להצעה ליותר מ-35 משקיעים ולא רק למשקיעים בפועל. לטענתם, מתכונת פעולתם נבחנה על-ידי יועצים משפטיים ותקינותה נתמכת בחוות דעת משפטית המצויה בידם.

הקרן, כאמור, מודה כי היא לא מבטיחה למשקיעים הבטחה לגבי הקרן או החזר תשואת ההשקעה, טוענת כי המשקיעים מודעים כי מדובר בהשקעה בסיכון ולכן התעורר הספק אם קבוצת נטו נותנת בכלל גילוי נאות למשקיעים במצגות או בהסכמים כי היא גם הבעלים של הקרן (וולת'סטון) שאליה מנותבים כספם.

קרן וולת'סטון מצהירה שהיא אכן נותנת גילוי נאות בעניין הן במצגות והן בהסכמים. אך אנו כאמור ביקשנו שיציגו דוגמאות למצגות והסכמים עם משקיעים (תוך השחרת שמם) על-מנת ללמוד על נוסח הגילוי הנאות. עד לרגע זה לא קיבלנו שום מצגת משקיעים עם גילוי נאות. במקום זה קיבלנו טיוטות של שני הסכמי השקעה פתוחים וכלליים מהשנים 2019 ו-2020, לא חתומים ולא ספציפיים, עם משקיע פלוני אלמוני, לפיהן לכאורה קיימת פסקת גילוי נאות לפיה וולת'סטון יכולה להשקיע בפרויקטים שבעליה שותפים. לטענתם, סעיף זה קיים בכל ההסכמים החתומים עם המשקיעים. אך הם לא סופקו.

מתי פורסם הגילוי הנאות

עוד באותו נושא. במרס 2022 דיווח גיא ליברמן בגלובס על עדות של המשקיע ישראל שחל, שמחכה להחזר כספי השקעתו מוולת'סטון. בפודקאסט מיום 6.3.22 ציין כי בבדיקה באתר נטו פיננסים תחת הכניסה ל"השקעות אלטרנטיבות" אין כל גילוי נאות על הבעלויות הצולבות. בבדיקה שאנו ערכנו לפני פרסום תחקיר זה, יש כיום גילוי לשתי חברות קשורות וולת'סטון וגולדן.

הקרן אישרה בעקיפין שהגילוי הנאות הוכנס לאחר כתבת הביקורת שפורסמה ב-6 במרס 2022 בגלובס. היא מאשרת שארבעה ימים מאוחר יותר מפרסום הידיעה בגלובס עלה אתר חדש של נטו ובתוכו הגילוי הנאות אך טוענת שאין קשר בין פרסום הכתבה בגלובס להעלאת הגילוי.

ממשרד עו"ד פריד נמסר שאכן מתנהל הליך משפטי נגד קבוצת גשם בוטיק ובעלי וולת'סטון/נטו, אך סירבו לעת הזאת להרחיב מעבר למה שהוגש לבית המשפט.

להלן תגובת וולת'סטון (ציטוט)

הדברים המופיעים בכתבה מתבססים בעיקרם על טענות של עורך דין לשעבר שנתן שירותים משפטיים לחברת אלד פסגות כשייצג את החברה בעבר (לפני שעברה לחברת גשם בוטיק), המנהל הליך משפטי נגד גשם בוטיק ואחרים, בתביעה מופרזת ומופרכת שהגיש בסך עשרות מיליוני ש"ח. נראה כי עו"ד פריד אינו בוחל לנסות ולייצר לחץ בכל דרך אפשרית על גשם בוטיק שתשלם לו פיצויים מופרזים לא מוצדקים וזאת
משום שהחליטו להיפרד ממנו מעת שהחברה עברה לבעלות חדשה.

מטבעם וטיבם של פרויקטים בתחום התמ"א, מימון פרויקטים בתחום תמ"א הינו השקעה בסיכון. אין, ולא יכול להיות, כל ביטחון כי כל הפרויקטים יהיו רווחיים. מטבע הדברים, חלק מהסיכונים משוקפים לאורך השנים ללקוחות במצגות המוצגות להם ובמסמכי השותפויות עליהם הם חתומים. מתוך אלפי לקוחות, והשקעות בהיקפים גדולים, עלולים להיות גם מקרים מסוימים של מימון פרויקטים שנקלעים לקשיים, עיכובים ואכן ייתכן אף שפרויקטים ממומנים לא יצליחו כפי שהיה מצופה עם תחילת המימון. בכל השקעה, הסיכון הוא חלק בלתי נפרד מהסיכוי לתשואה, וכל הסכם שותפות מוגבלת שהמשקיעים חתומים עליו, מציין זאת באופן בולט.

יודגש: בעלי החברה מעולם לא לקחו שקל לכיסם. ההפך הוא הנכון. בשנים האחרונות הזרימו לחברת גשם בוטיק עשרות מיליוני ש"ח על-מנת לקדם את החברה ואת עשרות הפרויקטים שלה בהיקף הכנסות צפוי של מעל 5 מיליארד ש"ח בשנים הקרובות. גם וולת'סטון עשתה ועושה מאמצים רבים, על-מנת לקדם להצלחה את כל הפרויקטים אותם מימנה באמצעות שותפויות מוגבלות, ואף עושה זאת על חשבון משאבים שהיא עצמה מעמידה, מבלי לקחת לעצמה דמי ניהול, וזאת לפנים משורת הדין. החברה פועלת לפתור בעיות בדרכים שונות לרבות מימוש בטוחות בבתי משפט. הלכה למעשה - אף משקיע עדיין לא הפסיד בהשקעות בוולת'סטון, גם אם חלקן התעכבו.

אשר לחברת נטו - נטו היא חברת התכנון הפיננסי הפרטית מהגדולות בישראל, והיא מספקת תכנון פיננסי לעשרות אלפי לקוחות ברחבי הארץ באמצעות רשת של יותר מ-180 מתכננים פיננסים בעלי רישיון פנסיוני.

החברה נכללת בדירוג החברות המצליחות במשק הישראלי על-ידי 0dun's10. כמתכנן פיננסי, נטו מאפשרת ללקוחותיה אפשרויות השקעה שונות. במסגרת זו נטו הפנתה בעבר לקוחות פוטנציאליים גם לחברת וולת'סטון.

ההשקעה בשותפויות המנוהלות על-ידי וולת'סטון היא השקעה הונית, החשופה לסיכון, כמפורט במסמכי ההשקעה של השותפויות המוגבלות. במסגרת השקעה זו אין כל הבטחת תשואה ואף לא הבטחת החזר קרן השקעה, בשום שלב. עם זאת, עד היום הוחזרו ללקוחות וולת'סטון מאות מיליונים, והצפי קדימה הוא להמשך החזרים של מאות מיליונים נוספים מסיום הפרויקטים שממומנים ע"י השותפויות המוגבלות.

באשר לטענות בדבר חובת וולת'סטון לפרסום תשקיף: יובהר באופן חד-משמעי, כי אין כל חובת פרסום תשקיף על-פי חוק ניירות ערך בכל הנוגע לפעילותה של וולת'סטון היות שבכל שותפות מוגבלת של וולת'סטון, מספר הניצעים הלא כשירים לא עולה על 35 בשנה כנדרש בחוק.

באשר לטענות בדבר אי-דיווח למשקיעים על-אודות קשרי הבעלות של נטו בוולת'סטון, יודגש שבמסגרת המצגות שהוצגו למשקיעים, ניתן באופן שוטף גילוי נאות ומפורש אודות קשרי הבעלות של הבעלים של נטו בוולת'סטון. גם במסגרת הסכמי השותפות, קיים גילוי נאות מפורש אודות האפשרות שהשותפות תלווה כספים ליזמים בהם הבעלים של וולת'סטון מחזיקים מניות או זכאים להחזיק ניירות ערך של היזם, גם בשרשור.

תאריך:  27/12/2022   |   עודכן:  27/12/2022
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשש ל-150 מיליון שקל שהלוותה קרן וולת'סטון
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מקור ראשון
24/01/23 08:11
2
המפקח
24/01/23 20:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חוקת התורה; הוויתור של משה רבנו; משה רבנו ובנימין נתניהו; פיצול פנימי בין השבטים (כפי שמתרחש היום במדינת ישראל) לאחר ההתנחלות, מנע את השלמת המהפכה העברית הראשונה; הלקח של "משל יותם"; שליט מהווה את האיום הגדול ביותר לעם ולמדינה שהוא עומד בראשם; פרדוכּס השילוב ההכרחי בין החוק לשלטון; המהפכה שביקש לחולל זאב ז'בוטינסקי
16/12/2022  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
הדנ"א האוטופיסטי שהוריש אברהם אבינו לעם ישראל; מלחמת העצמאות של בני ישראל במצרים העתיקה; חשיבות הקונצנזוס הפנימי; צליחת סער בים סוף; צליחות סער מפתיעות בהיסטוריה; תפקידה של חוקת משה; התנאים ההכרחיים לקיום היהדות
09/12/2022  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
המרד שהפיח לוט בבקעת הירדן; עימותים בתוך קואליציות; המרדף אחרי מלכי הצפון; הדוגמה האישית של אברהם; מנהיגות כתכונת יסוד של אבי האומה; השלמת המהפכה העברית הראשונה; תנאי לבוא המשיח
02/12/2022  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
האסטרטגיה רבתי של אברהם אבינו; הליברליות היחסית של ארץ כנען; אברהם בנה צבא איכותי; חשיבות ההכרעה; סכסוכים במשפחת אברהם כתכסיס
25/11/2022  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
טרם יבשה הדיו על המחטף מצד ממשלת המעבר היוצאת באשר לביטול הפיקוח על תעריפי בנק הדואר על-ידי משרדי האוצר והתקשורת, יומיים לפי הבחירות, וכבר אנו חושפים ניסיון למחטף נוסף, לפני ששר התקשורת החדש יתיישב על כסאו - ביטול הפיקוח על התעריפים שגובה חברת הדואר ממתחריה, עבור הטיפול ב"דואר חוזר".
22/11/2022  |  עידן יוסף  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il