תערוכה חדשה של האמנית איב מנס, "בין קירות" תפתח בבית שמואל ביום חמישי, 25 בספטמבר בשעה 19:00 (התערוכה תנעל ב-11 בנובמבר) התערוכה פתוחה לקהל הרחב. האוצרת: דבורה גולדברגר.
התערוכה שמציגה האמנית איב מנס בבית שמואל היא תערוכה יוצאת דופן מבחינתה, שכן במקום להתמקד בנופים, כהרגלה, היא מתמקדת בחוויות אישיות המתרחשות בין קירות. התערוכה, המורכבת משתי סדרות שצוירו בשתי תקופות שונות בחייה של האמנית, מייצרת דיאלוג בין-גילי על "טעם החיים".
הסדרה המוקדמת, המוצגת כאן לראשונה, צוירה בצבעי-שמן בביתה של מנס בלונג-איילנד בשנות ה-60, בהיותה אישה צעירה, והיא משקפת את אושרה עם הקמת בית משלה והפיכתה לאם. הסדרה המאוחרת, שחלקה כבר הוצג בעבר, צוירה בצבעי-מים בביתה של מנס בירושלים בשנים האחרונות והיא נוגעת בחוויות קולקטיביות. שתי הסדרות מוצגות יחד, למרות ההבדלים הסגנוניים והטכניים, שכן בשתיהן הובילה העבודה בין כותלי-הבית את האמנית לנושאים האישיים העולים בהן. בנוסף לכך, בשתי הסדרות ניתן לראות קירות התוחמים את המרחבים בהם מתרחשת הפעילות.
הסדרה המוקדמת מכניסה אותנו לתוך ביתה של האמנית, והיא כוללת תיאורים של חלל הבית, ילדי האמנית בשעת משחק, פרטי ריהוט ונופים שנשקפו אליה מבעד החלון. התמונות צוירו באופן ריאליסטי, בהשראת האמנים פיליפ פרלסטין וגבריאל לדרמן שהיו מוריה של מנס, וכן בהשראת האמן אדוארד הופר, ממנו הושפעה בחלוקת המרחב למשטחים גיאומטריים.
העלייה לישראל וההשתקעות בירושלים ב-1970 הובילו את מנס לשינויים גדולים בתחום האישי ובתחום האמנותי. כאן היא יצאה מהבית ועברה לצייר בחוץ. דמויות אנושיות נעלמו מציוריה, צבעי-שמן הוחלפו בצבעי-מים והציור הריאליסטי התחלף בסגנון חופשי וספונטאני.
במשך שנים רבות ציירה מנס את נופיה של ירושלים, כשכתמי-צבע גדולים זורמים בהם באין מפריע ומתערבבים בדרכם בהרים, צמחים, בתים ומכוניות. אלא שבשנים האחרונות חזרה מנס לצייר בבית והמעבר הוביל לשינוי בציורים: קירות, שקופים חלו לבצבץ בהם תוך שהם תוחמים סצנות המתארות קונצרט, נסיעה באוטובוס, ישיבה על חוף-ים או שיעור בספורט-מים. שתי הסדרות נוגעות בחוויות אישיות ומתארות רגעים של אושר והנאה.