בעקבות מצב החירום בדרום הארץ מפעיל משרד הרווחה והשירותים החברתיים מוקד חירום שמספרו 118 לסיוע לתושבי יישובי קו האש.
הנחיות פיקוד העורף יועברו מדי בוקר למוקד 118, על-ידי מנהל אגף הביטחון של משרד הרווחה.
המוקדנים במוקד החירום יענו לשאלות כלליות הנוגעות להפעלת מצב החרום ביישובים לפי הנחיות פיקוד העורף.
שאלות לדוגמא:
- האם מתקיימים לימודים?
- האם המחלקות לשירותים חברתיים פתוחות?
- האם ניתן לקבל סיוע של עובד סוציאלי?
- האם צריך להגיע לדיון בבית משפט?
- האם ניתן ללכת לעבודה/ האם נחשב ליום חופש או ליום עבודה?
- האם יש שירותי קופת חולים?
- האם פועלת תחבורה ציבורית?
בנוסף לכך, במקרים בהם המתקשר מצוי במצוקה פיזית, נפשית מיידית קשה, על המוקדן לערב מיידית את גורמי החירום בקהילה: מד"א, משטרה, מכבי אש, מוקד החירום של המחלקה לשירותים חברתיים וכן לערב את העו"ס במוקד 118 (בכל הקשור למצוקה נפשית).
שינויים בהנחיות משרד הרווחה והשירותים החברתיים יועברו למוקד החירום 118 באופן מיידי בהתאם להנחיות פיקוד העורף ולשינויים במצב החירום.