מעבדות המחקר של אריקסון: אנשים כמעט ואינם מבחינים בין הסמארטפון עצמו לאפליקציות בהן הם משתמשים
בנוסף לגישה משופרת או מהירה יותר לאינטרנט, הסיבה העיקרית לרכישת סמארטפונים היום היא דווקא היא הנגישות לאפליקציות. מחקרים של אריקסון בשווקים עתירי הצמיחה כמו רוסיה, הודו וברזיל מגלים בנוסף שמשתמשים חדשים בסמארטפון מאמצים את השימוש באפליקציות בקצב זהה למשתמשים ותיקים. בנוסף, 69 אחוזים מבעלי הסמארטפונים שנסקרו השתמשו באפליקציות מדי יום לצורך גישה לאינטרנט ו-20 אחוזים השתמשו בהן מדי יום לשירותים עתירי מידע כמו יישומי וידאו, טלוויזיה, מפות או ניווט.
10 הפעילויות המובילות שביצעו לקוחות שרכשו סמארטפון לא מכבר, החל בפופולריות ביותר הן: כניסה למיקומים שונים, שימוש במפות לניווט או למידע על מצב התנועה, צפייה בטלוויזיית אינטרנט, צפייה בסרטים, השתתפות במשחקים מקוונים, צפייה ישירה בסרטי ווידאו, השתתפות במשחקים באתרי רשתות חברתיות, צפייה ישירה בחדשות, שימוש בטוויטר, וקריאת/כתיבת בלוגים.
חשוב לצרכנים בעיקר להיות מחוברים וחשובה להם הגישה לכלים ולשירותים. הם כמעט ואינם מבחינים בין הסמארטפון עצמו לאפליקציות שבו המשמשות אותם. עם זאת, דפוסי השימוש ביישומי המכשיר הנייד שונים בין שלושת השווקים. משתמשי הסמארטפון בהודו מתעניינים יותר בהורדת אפליקציות מותאמות אישית, כמו שומרי מסך, רקע חי או ערכת נושא ודפדפנים מצד שלישי וכן יישומי מדיה חברתית ומשחקים. משתמשים ברוסיה מצאו שימושים מועילים יותר לסמארטפון שהפך את שגרת חיים לזורמת יותר, כמו למשל יישומי ניווט ומפות, תוכנות להשוואת מחירים, סורקי ברקוד, תוכנות תרגום, מילונים וכדומה. משתמשים בברזיל, לעומת זאת, העדיפו אפליקציות המשפרות את האינטראקציה החברתית.
תרבות האפליקציות המתפתחת בשווקים מהירי צמיחה משקפת מגמה דומה בארצות הברית ובחלקים אחרים של העולם המפותח. כיום, האפליקציות אינן משרתות רק את המשתמשים הותיקים. משתמשים ותיקים משתמשים אומנם באפליקציות לעיתים קרובות יותר יחסית למשתמשים חדשים בסמארטפונים, אך אנו עדים למגמת התבגרות כאשר כבר עם רכישת המכשיר, רוכשים המשתמשים החדשים יותר ויותר אפליקציות מתמחות, כגון שירותי הכרויות ותוכנות להשוואת מחירים. תכיפות השימוש באפליקציות מתמחות גבוהה אצל משתמשים חדשים כמעט כמו במשתמשים ותיקים.
חלק ממאפייני השימוש באפליקציות שונים בהשוואה לשווקים בוגרים. שניים מכל חמישה משתמשים כמעט שאינם מבקרים לעולם בשווקי אפליקציות רשמיים ומורידים אפליקציות מאתרים או מפורומים מצד שלישי. כמחצית המשתמשים הורידו את האפליקציות קודם למחשב האישי ולאחר מכן העבירו אותן לסמארטפון, על-מנת לעמוד במגבלות נפח הנתונים.
מבחינת השימוש היומיומי של המשיבים לסקר, 49 אחוזים דיווחו על שימוש באפליקציות לגלישה ברשתות חברתיות, 39 אחוזים לצ'טים, 31 אחוזים לתחזית מזג האוויר, 26 אחוזים לחדשות, 20 אחוזים למפות, GPS וניווט ו-12 אחוזים למעקב אחר לוחות זמנים ומצב התנועה.
הנתונים חושפים עניין רב של הצרכנים באפליקציות שמקלות על חיי היומיום ולתקשר עם אנשים, מקומות ונקודות עניין בסביבה העירונית. אנחנו מאמינים שסמארטפונים ואפליקציות יחוללו שינוי בחיי היומיום של אנשים בשווקים עתירי הצמיחה המצטרפים לחברת הרשת.
על אודות מעבדות המחקר של אריקסון – קולו של הצרכן Ericsson ConsumerLab הוא ארגון מבוסס-ידע המספק בעיקר תובנות. מאחורינו 15 שנות ניסיון במחקרי צרכנים, העוסקים בחקר ערכיהם והתנהגותם של צרכנים, לרבות דרך הפעולה והמחשבה של צרכנים לגבי מוצרי ושירותי טכנולוגיות מידע ממוחשבות (ICT). תובנות אלה על הצרכנים משפיעות על האסטרטגיה, השיווק וניהול המוצר בקבוצת אריקסון. הידע שלנו מסייע למפעילים הסלולאריים לפתח שירותים אטרקטיביים ורווחיים.
את הידע אנו שואבים מתוכנית מחקר גלובלית המבוססת על ראיונות שנתיים עם 100,000 בני אדם ביותר מ-40 מדינות ו-10 ערים גדולות מאוד המייצגות את דעותיהם של 1.1 מיליארד בני אדם. אנו משתמשים במחקר כמותי ואיכותני, ומשקיעים מאות שעות בראיונות עומק ובקבוצות מיקוד עם צרכנים מתרבויות שונות. המחקר שלנו מקיף את השוק הכללי ומגמות צרכנים ותובנות עומק בתחומים שונים.
על-מנת להתקרב לשוק וללקוחות, Ericsson ConsumerLab פורסת אנשי צוות ברוב השווקים שאריקסון משרתת. כחלק מקבוצת אריקסון יש ל-Ericsson ConsumerLab הבנה מעמיקה בשוק טכנולוגיות המידע הממוחשבות והמודלים העסקיים שלו. ידע נרחב זה הוא ייחודי והוא הבסיס לאמינות וליושרה שלנו. אנחנו רואים את התמונה הכוללת, מבינים איך האדם הפרטי משתלב בה ויודעים מה ההשלכות של מידע זה על מגמות ושירותים עתידיים.
www.ericsson.com/consumerlab