יבמ תטפל ביישומי התוכנה של אריקסון בישראל
בעקבות עסקת מיקור חוץ כלל-עולמית ראשונה מסוגה בתעשיית הטלקום.
חטיבת השירות של יבמ IBM Global Services מקבלת לידיה את פעילות התמיכה במערכות התוכנה והיישומים של אריקסון ישראל.
העברת הפעילות בארץ מתבצעת במסגרת עסקת מיקור חוץ כלל עולמית, בין יבמ לאריקסון. יבמ זכתה לא מכבר בחוזה רחב היקף של חברת אריקסון, למיקור חוץ מלא של פיתוח יישומי טכנולוגיות המידע של חברת התקשורת, בכל העולם.
על-פי ההסכם שנחתם בין שתי החברות למשך חמש שנים, תהיה יבמ אחראית לפיתוח, פריסה ותחזוקה של כל סל מערכות התוכנה המנהלות את פעילות אריקסון.
כ- 60 עובדי הסניף הישראלי של חברת אריקסון בראש העין יקבלו תמיכה של של מומחי IBM Global Services במערכות ה-SAP הקיימות שלהם בתחום כוח האדם, כאשר בקרוב תטמיע יבמ גם מודולים נוספים של SAP, לרבות ניהול הכספים.
מומחי יבמ מחליפים את התמיכה שניתנה עד עתה לסניף הישראלי על ידי אנשי המרכז האזורי של אריקסון, בטורקיה.
היועצים והמומחים של יבמ בכל העולם יסייעו לאריקסון בניהול נכסי התוכנה הקיימים שלה - ובשיפורם המתמיד על מנת להתמודד עם הדרישות העסקיות המשתנות במהירות בתחום הטלקום. העברת פיתוח יישומי מערכות המידע ותחזוקת מערכות התוכנה למסגרת מיקור חוץ היא חלק ממהלך כלל-ארגוני המתבצע באריקסון, הכולל שינויים מבניים שיעדם חיסכון בעלויות התפעול ובעלויות המכירות.
בניגוד לחברות תקשורת אחרות, המסתפקות בהעברת התפעול של מערכות חומרה ברמה השולחנית או מוסרות את מרכזי עיבוד נתונים למיקור חוץ - מבצעת אריקסון צעד מקיף הרבה יותר, ומעבירה לידי יבמ את מכלול הפיתוח של יישומיה הארגוניים.
חטיבת השירותים של יבמ - IBM Global Services היא ספק שירותי טכנולוגיות המידע הגדול בעולם. 160 אלף אנשי המקצוע שלה משרתים לקוחות ב- 160 מדינות, במגוון רחב של שירותי ייעוץ עסקי, ניתוח, פיתוח מערכות, הטמעה, הדרכה ותפעול.
אשתקד הגיעו הכנסות יבמ בתחומי השירותים ל- 42 מיליארד דולר.