רשת חנויות "אופטיקנה" תשקיע במהלך שנת 2006 כשני מיליון שקל בפיתוח והשקת קו מוצרי ראייה מיוחד לגברים, תחת מותג KOYA מותג הבית המצליח של הרשת. לצורך עיצוב הקולקציה התחברה החברה עם מעצבי משקפיים מובילים באירופה המתמחים בעיצוב משקפי גברים.
לדברי מאיר רסין, מנכ"ל רשת חנויות "אופטיקנה", "השנה החליטה הרשת להשקיעה בקו מוצרי ראייה מיוחד לגברים. אומנם לאורך השנים תמיד הייתה הפרדה בין משקפי ראייה לנשים ולגברים, אבל השנה החלטנו להתמקד בקולקציה מיוחדת שעוצבה במיוחד לגברים ומביאה את האופנתיות והצבעוניות גם לצד הגברי. התחזקות הטיפוח אצל הגברים אשר הגיעה גם לתחום הטיפוח והאופנה מגיעה גם לתחום משקפיי הראייה. בניגוד, למשקפי השמש שם אופנת היוניסקס שולטת, במשקפי ראייה הצרכים שונים היות והתאמת המסגרת והעדשות צריכה להיות לפי מיקוד העיניים, דבר השונה במבנה וגודל הפנים בין גברים לנשים".
נתח שוק משקפי הראייה לגברים עומד על 100,000,000 שקל. מחצית ממרכיבי המשקפיים הינם גברים, כאשר כ-25% מהגברים מרכיבים משקפי ברגים ללא מסגרת. סקר שערכה חברת "אופטיקנה" בקרב לקוחותיה מעלה כי 55% מחפשים את הייחוד בהרכבת המשקפיים, 17% אחוז היו מרכיבים משקפיים בצבעים נועזים יותר ו-50% ציינו כי לא יסתכלו דווקא על המרכיב הכספי בהתאמת ורכישת המשקפיים.