ישראל נמצאת בעיצומה של מגפת שימות (לא מדובר הפעם על נועם נועה ומוחמד) ומותגים.
אין שבוע שאנו לא רואים "מותג" חדש בחנות כזו או אחרת. כל יבואן מוצא לנכון לבקש מהמפעל איתו הוא בקשר לייצר לו את המוצר המבוקש בשם שלו, על-מנת לייצר לו בידול ושוני בשוק הקטן שלנו. זה בולט מאוד בתחום מוצרי ההלבשה וההנעלה דרך מוצרי החשמל אלקטרוניקה וכלי vבית.
מספר היצרנים הטובים בעולם, למשל של מיקרוגל הוא פחות מ-10 בעוד שמספר המותגים שהם מייצרים מגיע לאלפים.
קוראים להם מותגי מדבקה, בהם כל יבואן מבדל את עצמו במוצר בעל חזות אחרת, אורז את המוצר באריזה ייעודית והרי לכם "מותג". ניתן לראות זאת גם במוצרי ההלבשה, בהם אותו מפעל מייצר למספר שמות שונים, לרוב גם באותה איכות.
ישנן חברות, אשר מתייחסות למותג ביראת קודש, בונות לו ערכים, שפה תקשורתית, כללי נראות, תמחור, רמת איכות, אחריות תוכנית שיווק ופרסום, ויש חברות אשר חושבות שמותג הוא אריזת מוצר דומה למספר מוצרים, אותו הן משכפלות לאותה סידרת מוצרים ובמקרה הטוב גם על רכבי ההפצה שלהן.
הניסיון מלמד שלאורך זמן, נכון לטפל במותג באופן מקצועי מובנה ומסודר, גם אם זה נראה בתחילת הדרך טיפה ממוסד ואיטי, שכן רק כך ניתן לנווט אותו באופן סביר בשוק הצפוף בישראל.
תוכניות הבישול ומאסטר שף, יצרו לנו ריבוי שמות, בעידוד יבואני כלי הבית השונים, כאשר כל שף ובעל מסעדת גורמה, מתהדר כעת במחבת הבית הנושא את שמו ואת חתימתו על סידרת סכינים יוקרתית ובלעדית.
מיותר לציין שרוב המחבתות והסירים מיוצרים במספר מצומצם של מפעלים ולעיתים באותו מפעל, כאשר סידרה אחת של סכינים מוקדשת לשף אחד וסידרה אחרת מוקדשת לשף מערוץ האחר.
הידעת?
המילה מותג נוצרה מצרוף המילה "מוצר" ו"תג".
רוב בוגרי מנהל עסקים יאמרו לך שהמותג הראשון בעולם נולד בארצות הברית של אמריקה - קוקה קולה, בשנת 1893 וטעות גדולה בידם.
המותג הראשון בעולם הוא שלנו והוא נוצר לפני מאות רבות ושמו - כשרות.