|
ציבור היחידים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
טריק ידוע של יצרני המזון ורשתות השיווק הוא הקטנת אריזה מוכרת וידועה, המאפשרת ליצרן/רשת לשמור על אותו מחיר צרכן וכל זאת בפחות עלות. אולם מדוע לא ללכת עד הסוף?
מדוע ללכת רק עם המוצרים שמתאימים לכם ולא לצרכנים, שהרי גם הם "חלק מהמשחק"?!
נכון. סופר קופיקס הלכה בכיוון זה, אולם הצעת הערך שלהם יקרה יחסית, וחלקה בשוק זעום וזניח.
קיימים שינויים דמוגרפיים באוכלוסייה של ישראל 2016. הצעירים, נישאים היום בגיל מאוחר יותר, אוכלים יותר במסעדות ואינם זקוקים לאריזות כאלה גדולות של מזון, ומנגד שיעור הגירושין ותוחלת החיים עולה, כך שיעור היחידים רק עולה וגדל מדי שנה. אז מדוע לא לספק את הצרכים של ציבור גדול זה?
מדוע לא להקטין את האריזות ואו להציע להם מוצרים במשקל/נפח קטן יותר? מדוע ייצרני המזון ובראשן תנובה/טרה/אוסם/עלית - לא מייצרות מוצרים באריזות קטנות?
מדוע אין חלב טרי באריזה של חצי ליטר? או אפילו פחות? מדוע לא משווקים ביצים באריזת ששיה? מדוע אין מבחר של קופסאות שימורים קטנות? מדוע אין שקיות פופקורן להכנה במיקרוגל, קטנות יותר?
האם יצרניות החלב כל כך חוששות מהשינוי בצריכה? הרי זו רק שאלה של זמן שיצרנית חלב תארוז חלב באריזה זו וזה ייהפך ללהיט אדיר!!
תופעה חריגה בשוק (לטובה) היא אריזת פייבר 1 של נסטלה/אוסם, אשר מציעה לצרכנים אריזות משנה קטנות יותר בתוך הקופסא, דבר השומר על הטריות ומהווה פתרון מתאים גם לציבור היחידים.
הגיע הזמן לאמץ את ההוגנות המסחרית לכל מרכיבי המשוואה ולא רק שזה מתאים לאחד השחקנים, בעוד שהגורם המרכזי, אינו שותף כלל להחלטה, ודווקא הוא - הוא הגורם המשלם!!