|
מטרופולין. חברה מצטיינת בהנגשת המידע [צילום: אברהם שטרן]
|
|
|
|
|
|
אחד המחדלים הרציניים מצד
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ב
משרד התחבורה קשור למידע הנמסר לציבור הרחב. החיוניות בעדכון הנוסע על השינויים הצפויים בקווים בהם הוא נוהג להשתמש נתפשת בקרב אנשי הרשות כאל סרח עודף.
עד היום מציגה כל חברה את המידע על בסיס התנדבותי, וללא תקן אחיד מחייב. כך למשל ביום הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיים אוטוטו. יומיים בלבד לפני שיחול, לא עודכנו מרבית הנוסעים על השינויים הצפויים בקווים. כפי שפורסם ב-News1, ביום הבחירות יבוטלו קווי שירות רבים ורבים אחרים יפעלו במתכונת מצומצמת בשעות השיא בבוקר.
אבל למה לטרוח לעדכן את הנוסע מראש על שינויים כאשר הוא יכול להגיע לתחנה ולהיווכח בעצמו אם האוטובוס מגיע או לא?... כאשר המבוגר האחראי אינו ממלא את תפקידו, עושים הילדים - מפעילי התחבורה הציבורית - מה שבא להם.
רובם הגדול עושים את המינימום שבמינימום - הם מפרסמים הודעה כללית על כך שיהיו שינויים. רוצה לדעת איזה שינויים? גש לאתר המידע, חפש את הקווים בהם תכננת לנסוע, ותתחיל לנחש האם השירות בהם הוא כרגיל או במתכונת מצומצמת, שכן מן המידע הגולמי יכולים רק מומחים להבין אם חל שינוי. והנוסע הרגיל? בעיה שלו.
מעטות הן חברות התחבורה הציבורית בהן "תודעת שירות" היא חלק מהערכים הארגוניים, ולכן לא ניתן לסמוך עליהן שתעשינה את המובן מאליו - הנגשת המידע לציבור. את התשלום עבור ביצוע הנסיעה הן תקבלנה ממשרד התחבורה בכל מקרה. אז למה להן להתאמץ?
ואיך מסבירים במשרד התחבורה את השיתוק שאחז ברשות מול המפעילים? תגובת משרד התחבורה: "משרד התחבורה הנחה את הרשות לתחבורה ציבורית לפרסם מידע מותאם ליום הבחירות ברשויות המקומיות. המידע מופיע במערכות המידע הארצי לתחבורה ציבורית (באתר הרשמי bus.gov.il ובטלפון כוכבית 8787) ומציע בדיקה של כל נסיעה שמתוכננת ביום זה. מכיוון שמדובר על מספר רב של קווים בהם נעשו התאמות, לא סביר לערוך רשימה ולכן כל משתמש יכול לבדוק ספציפית ולקבל את המידע הדרוש לו".
לא סביר? סביר בהחלט. תלמדו מהחברות שכן עשו זאת: