דוח בקרה חדש של
משרד התחבורה, שלראשונה משתמש בנתוני אמת של בקרה אלקטרונית על מועדי יציאת קווי התחבורה הציבורית לדרך, ולא על בקרה מדגמית כפי שהייתה עד כה, חושף כי מצב התחבורה הציבורית גרוע מכפי שהוצג עד היום, והשירות מקבל ציון כמעט נכשל (66.5).
את הציון
הגרוע ביותר קיבלו חברות קווים, דן ומטרופולין (הגרועה ביותר). את הציון
הטוב ביותר קיבלו
נתיב אקספרס, דן באר שבע, רמה (בגולן), נסיעות ותיירות, דן בדרום וש.א.מ (הטובה ביותר). ציון
ממוצע קיבלו המפעילים ג'י בי טורס,
סופרבוס, אגד, גלים,
אגד תעבורה ואפיקים. עם זאת כדאי לשים לב שלמפעילים בעלי היקף פעילות קטן המספקים רק שירות עירוני קל יותר להתברג בצמרת הדירוג, וכך גם למפעילים שאין עליהם בקרה מלאה (ש.א.מ ונסיעות ותיירות), שהציון שלהן עשוי להתברר כנמוך יותר.
חברת דן שוברת את השיא, לרעה. כ-9% מן הנסיעות שאמורה הייתה לבצע כלל לא בוצעו. 1.4% מהנסיעות איחרו בין 7 ל-10 דקות, שיעור דומה של הנסיעות הקדימו וכ-0.9% מהנסיעות איחרו בין 11 ל-20 דקות. בראש הטבלה נמצאים אשכולות בת ים עם 14% אי-ביצוע, ואחריהם בני ברק ות"א (9.2%), ראשל"צ-חולון (9%), פתח תקוה-ת"א (6.4%) והאשכול המזרחי ברמת גן (5.6%).
גם לאגד יש אשכולות בהם קיים שיעור גדול של נסיעות מבוטלות – בקווי ירושלים-בית שמש (10%) ובקווי אשדוד-אשקלון-ירושלים (4.4%). בכל האשכולות בהם נרשם אי-ביצוע נרשמו המון סטיות מלוחות הזמנים שכללו איחורים והקדמות.
על-פי הבקרה הנוכחית, מאחר שהמערכת האלקטרונית אינה מודדת שניות, ירד הרף כך שבניגוד לעבר, איחור של 6 דקות כלל לא נספר כאיחור, ולמעשה שיעור האיחורים גבוה יותר מאשר משקף הדוח. למעט חברות ש.א.מ ונסיעות ותיירות, שבהן עדיין לא ידוע מתי תוכנס בקרה אלקטרונית מלאה, ביתר המפעילים החלה בקרה אלקטרונית מלאה ב-1 בינואר 2019, פרט לאגד ולאגד תעבורה שבהן החלה הבקרה המלאה רק בחודש אפריל.
בחברת ג'י בי טורס נצפו כ-11% מהנהגים
משתמשים בטלפון הנייד בנהיגה עם דיבורית או בלעדיה. במטרופולין ובנסיעות ותיירות נצפו כך 7.8% מהנהגים, בדן בדרום 6.8%, בקווים 6%, בדן באר שבע 5.7%, באגד תעבורה 5.6%, באפיקים 4.5%, בסופרבוס 4.3%, בש.א.מ 2.9%, בנתיב אקספרס 2.8%, בדן 2.2% ובאגד 1.5%.
באשכול אגד ראשון לציון נצפו כ-6.5% מהנהגים
נכנסים לצומת באור אדום ובאגד חולון כ-3%.
ברמת הניקיון, 2.5% מקווי אשכול ביתר עילית ועמק האלה (
חברת קווים) מלוכלכים, 1.8% מקווי סופרבוס בפרוזדור ירושלים, 1.3% באשכול אשדוד-יבנה-ת"א של אפיקים, 1.2% מהקווים העירוניים ברחובות (אגד), 1% בקווים העירוניים בירושלים (1%), ו-0.7% מקווי דן בדרום.
מקרים רבים של
חוסר אדיבות נרשמו באשכולות של חברת אגד – ת"א-אשקלון (7.9% חריגה), חיפה-י-ם-אילת (7.7%), קו 402 (6.1%) וירושלים-בית שמש (4%); וכן באשכול ביתר עילית ועמק האלה של קווים (5.3%) ובאשכול כביש 4-ירושלים-בני ברק של אפיקים (4.7%). מן הנתונים עולה כי חוסר האדיבות בולט בקווים ארוכים ובקווים המשמשים ציבור חרדי.