|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
פלשתינים במחנה הפליטים בלאטה [צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90]

צריך לאפשר כניסה בררנית של פועלים פלשתינים לישראל

האיסור המתמשך על-כניסת פועלים מיהודה ושומרון לישראל, פוגע אנושות בכלכלה הפלשתינית ובצורה משמעותית בכלכלת ישראל לקראת רמדאן, אפשר וצריך לאפשר כניסת פועלים שהסיכון הביטחוני מהם נמוך
03/03/2024  |   יוחנן צורף, אסטבן קלור   |   כתבות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

חלפו חמישה חודשים מאז הטבח שביצע חמאס בנגב המערבי, וטרם נראה סוף לסיום המלחמה שפרצה בעקבותיו. צה"ל פועל בעוצמה רבה נגד חמאס ברצועת עזה, בולם בהצלחה ניסיונות רבים לבצע פגועי טרור ביהודה ושומרון ומגיב בעוצמה בחזית הצפון על מלחמת ההזדהות עם חמאס שפתח חיזבאללה. בצל המתיחות שבים בישראל אט אט החיים למסלולם, להוציא חלק מהאזורים שתושביהם פונו ועקב גיוס עובדים רבים למילואים.

בה בעת, הזירה הפלשתינית מלקקת את פצעיה ורחוקה מלשוב למסלול. רצועת עזה, הנמצאת בעין הסערה, משלמת את מחיר ההרס והחורבן עקב הלחץ הצבאי הישראלי, שחמאס כפה עליו. ביו"ש מסתמנת ירידה ניכרת בפעילות הכלכלית - בין השאר בעקבות החלטות שהתקבלו בישראל עם פרוץ המלחמה ופוגעות ישירות בחיי היום-יום באזור.

ישראל החליטה לקצץ מכספי המיסים שהיא גובה עבור הרשות הרשות הפלשתינית את החלק המועבר מדי חודש לרצועת עזה, זאת, בנוסף לקיצוץ הנמשך כבר מספר שנים של הכספים המיועדים למשפחות אסירים ואסירות שביצעו פגועי טרור נגד ישראל. בנוסף, מאז פרוץ המלחמה ברצועת עזה, ישראל הטילה איסור גורף על-כניסת הפועלים הפלשתינים מיו"ש לשטחה.

העבודה בישראל משמעותית ביותר לכלכלה הפלשתינית והיא מעוגנת בסעיפים רבים בהסכמי אוסלו, שקבעו נהלים וכללים להעסקת הפועלים. פרוטוקול פריס, שנחתם ב-1994 בין ישראל לאש"ף, מחייב סיוע לכלכלה הפלשתינית כדי לקדם את צמיחתה, אך יצר בפועל קשר ותלות הדדי בין הכלכלה הפלשתינית והכלכלה הישראלית. עם הזמן נוצרה אף זיקה בין התלות ההדדית לבין התיאום הביטחוני בין כוחות הביטחון הישראלים למנגנוני הביטחון הפלשתינים. ככל שהתיאום הוכיח את עצמו והיציבות הביטחונית הורגשה ברמת השטח, גילתה ישראל פתיחות רבה יותר לכניסת עובדים פלשתינים לתחומה.

ערב המלחמה עבדו בישראל גופא ובהתנחלויות 165,000 פועלים פלשתינים. 130,000 מהם הועסקו בהיתר, וההערכה היא שהאחרים עבדו ללא היתר. מאז פרוץ המלחמה, 150,000 מהעובדים שעבדו בתוך הקו הירוק אבדו למעשה את מקור פרנסתם, שהיה תלוי בשוק העבודה הישראלי (אלוף פיקוד המרכז מאפשר העסקה של 15,000 עובדים פלשתינים בהתנחלויות). תקוותם שהעניין ישוב לשגרה, כפי שאירע אחרי סבבי עימות בין ישראל לחמאס שהתרחשו בעשור וחצי האחרונים, טרם התגשמה.

העובדים מודעים אומנם להקשחה הניכרת שחלה הפעם בעמדת ישראל בהשוואה לעבר לאחר מתקפת חמאס, וגם לנוכח ההתכחשות הפלשתינית לאירועי 7 באוקטובר, העדר הגינוי להם והתמיכה הנרחבת בחמאס ברחבי הגדה, אך ממשיכים לקוות שישובו לעבודתם, בין היתר משום שטרם נמצא להם תחליף בישראל המורגלת לעבודתם ונשענת על מקצועיותם זה שנים רבות. יתר על כן: העבודה בישראל היוותה מקור הכנסה שפרנס משפחות רבות ברווחה ובכבוד.

זעם העובדים מופנה כלפי הרש"פ
ענף הבנייה כמעט משותק [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]

בהסתכלות מקרו-כלכלית, ההכנסה מעבודה בישראל ובהתנחלויות היוותה 20% מהתוצר הפלשתיני והייתה משענת איתנה לשימור יציבותה הכלכלית. בשנת 2022 הכניסו פועלים אלה לכלכלה הפלשתינית למעלה מ-4 מיליארד דולר, כאשר התקציב השנתי הכולל של הרשות באותה שנה עמד על 6 מיליארד דולר. שכרו של עובד בניין בישראל ערב המלחמה עמד על 300 שקל ליום, יותר מכפול מהשכר החציוני של פועלים בגדה, העומד על 115 שקל ליום.

זוהי אליה וקוץ בה. מצד אחד, הכנסת משק הבית הפלשתיני של העובד בישראל גדלה והרשות הפלשתינית נהנית מההכנסה מישראלה. מצד שני, התהליך כולו פוגע בתמריצים לרכוש השכלה גבוהה. העדרו של ציבור משכיל ובעל כשורים משוק העבודה הפלשתיני מקשה מאוד על התפתחות הכלכלה הפלשתינית ומותיר אותה בפיגור וללא מנועי צמיחה הדוחפים את החברה כלפי מעלה.

עתה מרחפת סכנת קריסה כלכלית על הרשות הפלשתינית. הכלכלה הפלשתינית, הסובלת מהיקף אבטלה המגיע מאז המלחמה ל-40%, איננה מסוגלת לספק לאלה המצליחים למצוא עבודה בשטחי הגדה את אותה רמת שכר ששוק העבודה הישראלי מציע להם. לכן, עובדים נשארים בבית, מתוסכלים ותורמים את חלקם לעלייה בשיעור האבטלה בתחומי הרשות הפלשתינית. זאת ועוד: העבודה בישראל, החושפת בפני הפלשתינים את הפער הגדול בין שתי הכלכלות, אטרקטיבית מאוד ולרבים אף מהווה משאת נפש.

זעם העובדים, שזה למעלה מארבעה חודשים אינם יוצאים לעבודה ואין להם מקור הכנסה חלופי, גובר ומופנה גם לעברה של הרשות הפלשתינית. הרשות מצידה נאלצת לפטר ולקצץ במשכורות שהיא משלמת לעובדיה הרבים, בכלל זה המשרתים במנגנוני הביטחון. היא מנסה לגייס לחץ בינלאומי על ישראל ומתריעה מפני מצבה הכלכלי ההולך ומתדרדר. נוצר מצב, שרבים מסתובבים בחוסר מעש ברחובות והם נתונים להשפעת המבקרים והמסיתים נגד ישראל והרשות עצמה.

בה בעת, איסור כניסת עובדים פלשתינים פוגעת גם בכלכלת ישראל. מרבית הפועלים הפלשתינים הועסקו בענפי הבנייה, החקלאות והמסעדנות. הפגיעה בענף הבנייה היא משמעותית במיוחד שכן הועסקו בו 100,000 עובדים פלשתינים - כשליש מכלל העובדים בענף זה בישראל ו-80% מהמועסקים בעבודות רטובות (טייחים, טפסנים, רצפים). הם צברו מיומנות ומוניטין של עובדים מקצועיים, שהעדרם יוצר בעיה קשה לענף. מאז 7 באוקטובר מסתמנת בו האטה ניכרת. אין כמעט התחלות בנייה ופרויקטים רבים נעצרו או קצב קידומם הואט במידה ניכרת.

הממסד הקבלני בישראל לא חדל זה שבועות ארוכים להתריע מפני האיום המרחף על תפקודו של ענף הבנייה. החיפוש אחר עובדים חלופיים מישראל או ממדינות אחרות מתברר, כמו במקרים דומים בעבר, כבלתי מועיל על שום המיומנות והמקצועיות של העובדים הפלשתינים ומשום תנאי ההעסקה הנוחים שלהם, שאינם מחייבים לינה ושהייה לילית בשטח ישראל. ישראלים אינם נוהרים לעבוד בעבודות מסוג זה והבאת פועלים ממדינות מוכות אבטלה במזרח אסיה, היא תהליך הכרוך בקליטה ובהכשרה ממושכים. מכיוון שהביקוש לדירות ממשיך לעלות, שיתוק בהתחלות הבנייה היום יגרום עליות מחירים חריפות בשנים הקרובות עקב המחסור העלול להיווצר בדירות חדשות.

רגשות הזעם משפיעים על ההחלטות
פועלים מעזה שנעצרו עם פרוץ המלחמה ושוחררו [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

נכון לכתיבת שורות אלה, רגשות הזעם עקב הטבח שביצע חמאס משפיעים מאוד על תהליך קבלת ההחלטות בישראל. הרשות הפלשתינית, שלא גינתה את מתקפת חמאס, משלמת את המחיר. העובדים הפלשתינים מיו"ש, שעבדו בישראל, משלמים אף הם את מחיר ההזדהות עם חמאס.

אלא שהמציאות הכלכלית בתחומי הרשות הפלשתינית הולכת ומתדרדרת. יכולתה למצוא מקורות תקציביים חלופיים לאלה שקוצצו על-ידי ישראל דלה ביותר, ותנועת המסחר בשווקים נפגעת כתוצאה מהעדר ההכנסות של העובדים בישראל. איומי הקריסה, הנשמעים תדיר מצד הרשות הפלשתינים, מטרידים מאוד את מערכת הביטחון וחלקים בממשלת ישראל.

עם זאת, יש וניתן להתוות מדיניות בררנית ומבוקרת, שתעניק אישורים לאוכלוסיות שרמת הסיכון שהעסקתם תיצור נמוכה, בפרט עובדים מבוגרים, נשואים ובעלי ילדים, שרובץ עליהם עול הפרנסה. יש לזכור, שבאזורי התעשיה של היישובים היהודים ביו"ש ממשיכים להיות מועסקים 10,000 פועלים גם בימים אלה של מלחמה. בעבר הוערך שעימותים צבאיים עם חמאס עשויים להוות הזדמנות לכלכלה הפלשתינית לאתחל את עצמה ולהתחיל ביצירת תשתיות רחבות ומנועי צמיחה, שיצעידו אותה קדימה. אולם, הכאוס שיצר חמאס הופך את השיקום והתלות המוחלטת באחרים למאפיין העיקרי של הכלכלה הפלשתינית נכון לעכשיו, ושל עתיד הכלכלה הפלשתינית.

ערב לילות רמדאן, שבהם גוברים הצריכה בשווקים וכן ההתקהלויות והמפגשים החברתיים, לצד האווירה האלימה המתרחבת ביו"ש ומשקעי ההרס, האובדן והזעם הכבדים בישראל, נדרשת נקיטת צעדים שיש בהם כדי לשכך מתחים ולמנוע ההתפרצויות זעם נרחבות בגדה. הודעה על החזרה הדרגתית של עובדים לישראל, גם אם תהליך היישום שלה יחל בסוף רמדאן, יהיה בה כדי לעורר תקווה בקרב הרבים שפרנסתם נשענת על עבודה בישראל.

הכותבים הם חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS).
תאריך:  03/03/2024   |   עודכן:  03/03/2024
יוחנן צורף, אסטבן קלור
+סגן השר מעוז: "ישראל חייבת לפתוח במלחמה גם ביהודה ושומרון"
20:53 03/03/24  |  עידן יוסף
יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז אומר כי מדינת ישראל חייבת לפתוח במלחמה גם ביהודה ושומרון. במהלך ביקור ניחומים בבית משפחת הרטום, שבנה נרצח בפיגוע בשבוע שעבר, אמר: "בדיוק כמו שעושה צה"ל בעזה, צריך לעשות גם ביהודה ושומרון. חיסול הטרור צריך להיעשות בנחישות ובעוצמה. לא ייתכן שדמם של יהודים הפקר".

עוד הוסיף: "היום כולם יודעים, שהעם מאוחד למען המטרה הזאת לשמה באנו לארץ, וזה הקמת מדינה יהודית. לחזור לשורשים שלנו. לחזור ליהודה ושומרון, ולרצועת עזה. והכל בקמעא קמעא".
סגן השר מעוז
+הקבינט לא אישר את דרישת נתניהו לרשימת חטופים; חמאס אינו עונה
20:08 03/03/24  |  עידן יוסף
התנאי שהציב ראש הממשלה להתקדמות במשא ומתן - קבלת רשימה של החטופים שנמצאים בחיים - לא אושר ע״י קבינט המלחמה (כאן חדשות).

בישראל מעריכים כי חמאס מחבל במגעים לעסקה כדי להבעיר את השטח ברמדאן בגזרות נוספות. במשך עשרה ימים חמאס לא העביר התייחסות למתווה שהוסכם בפריז והערים קשיים מצדו. לדבריהם, ניסיון להציל את המתווה יהיה כאשר נראה את ארה"ב לוחצת על קטר ללחוץ את חמאס. וגם פה לא ברור מה היכולת של המתווכות. המתווכות הציעו לחמאס לנקוב במפתח אחר מזה שגובש בפסגת פריז, אך חמאס סרב (ישראל היום).
+גלנט סמוך לגבול רצועת עזה: "אין מי שיעזור למחבלים"
20:04 03/03/24  |  עידן יוסף
שר הביטחון גלנט ללוחמי אוגדה 98 בגבול עזה: ״אין מי שיעזור למחבלים, זה רק עניין של החלטה שלנו במה אנחנו מטפלים ראשון ובמה שני. אנחנו לא נסיים את המלחמה הזו מבלי שאנחנו מחסלים את החמאס״.
[צילום: אריאל חרמוני]
+סער: גנץ טעה כשלא תיאם את הנסיעה
20:01 03/03/24  |  עידן יוסף
השר גדעון סער יוצא נגד יו"ר סיעתו השר בני גנץ, שיצא לארה"ב ללא אישור הממשלה. בריאיון לערוץ 12, אמר שיו״ר מפלגתו טעה כשלא תיאם את נסיעתו עם ראש הממשלה.
+תא"ל ברק חירם מיועד לתפקיד מפקד אוגדת עזה
19:30 03/03/24  |  עידן יוסף
בצמרת צה"ל החליטו - תא"ל ברק חירם יתמנה למפקד אוגדת עזה, אלא אם יבקש אחרת. בישיבה פנימית שהתקיימה באוגדה 99 בשבוע שעבר עם מומחים אזרחיים עלה כי בני הערובה נרצחו לפני ירי פגז הטנק שכוון לעבר גג המבנה (חדשות 14). בשבוע שעבר הכחיש דובר צה"ל כי יש התקבלה החלטה לעכב את קידומו של חירם.
+חשיפה: מניתוח המידע המודיעיני על טבח ה-7.10 ועד תהליכי קבלת ההחלטות - זה מה שבודק המבקר
18:28 03/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במסגרת הבדיקה שמקיים מבקר המדינה במחדלים שאיפשרו את טבח ה-7 באוקטובר, נבדקים גם הטיפול במידע המודיעיני שהגיע על מתקפת החמאס הצפויה, ההכנות למלחמה בארגון הטרור, השלכות המלחמה על המערכות והפקת הלקחים להיתכנות של אירוע דומה בעוטף ירושלים
תיבדק גם ה"איפכא מסתברא" [צילום: דובר צה''ל]
+אזעקה בעמק החולה מחשש לחדירת כלי טיס עויין
17:37 03/03/24  |  עידן יוסף
האזעקה הופעלה היישובים: איילת השחר, גדות, חולתה, יסוד המעלה, משמר הירדן, עמוקה, שדה אליעזר.

+הותר לפרסום: רס״ם (מיל׳) דניס יקימוב נפל בדרום הרצועה
16:35 03/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הלוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 17 בחטיבה 828 נהרג אתמול בקרב בשכונה בח'אן יונס שאליה נכנס צה"ל לראשונה וכעת מכתר אותה תוך קרבות עזים  ▪  תחילת התמרון הקרקעי נפלו 246 חיילים ונפצעו 1,453
רס"ב (מיל') דניס יקימוב
+המבקר בודק התמודדות הממשלה עם מבצעי השפעה עוינים
13:22 03/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מתניהו אנגלמן הודיע כי משרדו בוחן את אופן ההתמודדות עם פעולות שמבצעים אויבי ישראל ומדינות זרות בניסיון ליצירת משבר פנים ישראלי תוך שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית
אנגלמן. האם העלו את מודעות הציבור לסכנה? [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+דו"צ: הצנחת הסיוע הירדני והאמריקני בעזה - בתיאום עם הצבא
11:13 03/03/24  |  מירב ארד
צה"ל הודיע כי נמשכים המאמצים לאספקת סיוע הומניטרי לעזה, וכי הדבר נעשה יחד עם ארגונים בינלאומיים. אתמול הוצנח על-ידי מטוסים אמריקנים וירדנים סיוע נוסף ברחבי הרצועה. "תיאמנו 21 הצנחות אוויריות בצפון רצועת עזה, בשיתוף פעולה עם מצרים, איחוד האמירויות, ירדן, מצרים, וארה"ב. נמשיך להרחיב את הפעולות ההומניטריות שלנו לאזרחים בעזה, בזמן שאנחנו מממשים את יעדינו - שחרור החטופים מחמאס, ושחרור את עזה מחמאס", אמר תא"ל הגרי.
+מכה בעורף
10:33 03/03/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אילו יכולתי להשפיע על בני גנץ הייתי מציע לו להימנע מלקבל הזמנה לארצות הברית בטרם תאשר הממשלה את נסיעתו, כמקובל
גנץ. סע! [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+החמאס הבין את צה"ל יותר ממפקדיו הבכירים ויותר מאזרחי ישראל
10:16 03/03/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון של דיון עומק שבועי של מומחים צבאיים בהנחייתי, על השאלה האם בעידן המידע, הכל מתפרסם באמצעי התקשורת המסורתיים וברשתות שבישראל מתרחש פרדוכּס שבו החמאס הכיר והבין את צה"ל יותר ממפקדיו הבכירים ובוודאי יותר מאזרחי ישראל
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א']
+מטס תקיפה של 50 יעדים ב-6 דקות; מתקפה נרחבת במערב ח'אן יונס
09:47 03/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
דובר צה"ל מסר כי כוחות אוגדה 98 שמתמרנים בדרום הרצועה פתחו הלילה במתקפה נרחבת להעמקת ההישג המבצעי באזור - תוך השמדת תשתיות טרור וחיסול מחבלי חמאס
[צילום: דובר צה"ל]
+מחשבות והרהורים
08:58 03/03/24  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
ראוי עתה לפרסם שדינו של כל המחזיק בחטופים מוות או מאסר עולם מצד אחד, וכי מי שיסגיר חטוף לידי צה"ל או יביא מידע שיביא לשחרורו יקבל פרס כספי גבוה בדולרים
פרס לכל מי שמביא מידע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שיחות המו"מ להשבת החטופים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר
08:53 03/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בחמאס טוענים כי ניתן להגיע לעסקה "תוך 48 שעות" אם דרישותיהם יתקבלו  ▪  ישראל הודיעה כי לא תשלח נציגות לשיחות לאחר שחמאס ממשיך בסירובו לספק רשימה של החטופים שנותרו בחיים
[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+סער: "אנחנו רחוקים מהיעדים שקבענו. רפיח הייתה אמורה להיות מאחורינו"
08:34 03/03/24  |  מירב ארד
השר גדעון סער בראיון לגל"צ: "אנחנו עדיין רחוקים מהיעדים שקבענו, היינו צריכים להיות במקום אחר - רפיח הייתה אמורה להיות מאחורינו. זה לא יהיה קל בהמשך אלא יותר קשה, ולכן צריך להרחיב את המערכה על מנת להרחיב את מימוש יעדיה".
+נאום ההתפארות לא יסתיר את הוויתורים
08:21 03/03/24  |  שמואל פישר   |   לרשימה המלאה
באחת מישיבות הממשלה האחרונות הצהיר ראש-הממשלה כי המדד של שלושה מחבלים שישוחררו תמורת כל חטוף, כפי שהיה בעסקה הראשונה, הוא "בסיס" להמשך  ▪  כיצד אפוא המריא בסיס זה לגוֹבהי מְרוֹמים והגיע בקלי-קלות לעשרה מחבלים תמורת חטוף אחד?
נתניהו. נכנע [צילום: נמרוד קליקמן]
+צבע אדום בצפון: שלומי ובבצת
08:13 03/03/24  |  מירב ארד
אזעקות נשמעו ביישובים שלומי ובצת שבצפון.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צריך לאפשר כניסה בררנית של פועלים פלשתינים לישראל
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
JO
3/03/24 08:09
2
לא ולא
3/03/24 08:17
3
שאול א.
3/03/24 08:57
4
במ
3/03/24 09:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
הותרו לפרסום (מוצ"ש, 2.3.24) שמותיהם של שלושה חללי צה"ל, שנהרגו בתוצאה מפיצוץ מטעני חבלה במבנה אליו נכנסו בבניין שמולכד בח'אן יונס בדרום רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחותיהם. שמות החללים:
02/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בהמשך לשיגור שבוצע אמש משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, כלי טיס תקפו בהכוונת מרכז האש של פיקוד הדרום את מרחב השיגור בצפון הרצועה ממנו בוצע השיגור ומספר מטרות נוספות ביניהם בורות שיגור ותשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חמאס.
02/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע (יום ו׳) כי ארה"ב תתחיל להצניח בימים הקרובים לרצועת עזה סיוע הומניטרי ממטוסים של חיל-האוויר האמריקני. לדברי ביידן, זרימת הסיוע ההומניטרי לרצועה אינה מספקת, והוא מצפה שייכנסו לעזה עוד מאות משאיות סיוע. ואכן, בצהריים (יום שבת) הצניח צבא ארה"ב לאורכה של רצועת החוף סיוע הומניטרי - שכולל 38 אלף ארוחות מוכנות.
02/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
צה"ל לקח אחריות (יום שבת, 2.3.24) על תקיפת הרכב בא-נאקורה שבדרום לבנון, ומסר כי "כלי טיס תקפו הבוקר רכב במרחב דרום לבנון ובו מספר מחבלים אשר ביצעו ירי רקטי לעבר שטח ישראל. המחבלים פעלו תחת דיוויזית האמאם חסיין, אשר משויכת לאירן ופועלת למען ארגון הטרור חיזבאללה".
02/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בכ"ט בנובמבר 1947, לפני למעלה מ-75 שנים, קיבלה עצרת האו"ם החלטה היסטורית על הקמת מדינה יהודית בחלק משטחי ארץ-ישראל. באותו יום היסטורי, נולד בעיירה בליגניצה שבפולין, ילד למשפחה יהודית שאך זה ניצלה מאימי השואה. ההורים קראו לבנם בשם פולני יהודי - ליאון סקורניק. האב סירב למול את בנו - "היטלר סימן את כל היהודים - איני מוכן לסמן את בני כיהודי". המשפחה עלתה לארץ ישראל וכשמלאו לליאון 11 שנים, הוא הצליח לשכנע את אביו למול אותו. מאוחר יותר, שינה את שמו לשם עברי/ישראלי למהדרין - אריה גולן.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il