|   15:07:40
  הודיה כריש-חזוני  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
הילדים ידעו טוב מההורים מה לכתוב על השלטים. ילדי מגרון בהפגנה מול בית רה''מ [צילום: פלאש 90]
מגרון, שבוע אחרי:

"הכול תלוי בלחץ הפוליטי שיופעל על נתניהו"

לצד העזרה שהושיטו במגרון השבוע למשפחות שבתיהן נהרסו, התושבים מתכוונים להגביר את העשייה הפוליטית במטרה למנוע את פינוי היישוב כולו. אורי אריאל: "קרו כבר מקרים שבהם עלו בטעות על קרקעות של מישהו אחר, ושילמו על כך פיצויים. זה הפתרון. זה תלוי רק בהנחיות של ראש הממשלה לנוגעים בדבר"
19/09/2011  |   הודיה כריש-חזוני   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
חיימי טייטלבוים, מגרון:
"הרי גם אם כן מדובר כאן בקרקע פרטית, יש כמה וכמה דוגמאות ותקדימים למקומות שהוקמו בתום-לב על קרקע פרטית של מישהו, ולא עלה על דעתו של איש שהם יפונו משם. אפשר לתת קרקע חלופית, אפשר לפצות בכסף. אם יודעים למצוא פתרונות לבדווים שהשתלטו על אדמות בנגב, שיֵדעו למצוא פתרון גם ליישוב ש-95 אחוז מתושביו משרתים במילואים, שליש מהם כקצינים קרביים"

לילדים חסרי הבית ממגרון לא הייתה בשבוע שחלף התלבטות מה לומר לבנימין נתניהו. "ראש הממשלה - לך יש בית, אבל לנו אין עכשיו איפה להיות", הם צעקו לו ברמקולים. "מה עשינו לך? למה עשית לנו את זה באמצע הלילה?" הם קראו לעבר בית ראש הממשלה בהפגנה היישובית שנערכה ביום ראשון אחר-הצהריים.

"ישבנו במוצאי שבת וחשבנו מה לכתוב על השלטים, איך לנסח, אבל הילדים פשוט פרקו את הלב באופן ספונטני", מתארת אביטל גפן שביתה נהרס בשבוע שעבר.

שלושה שבועות בלבד לאחר לידה, עם תינוק שהוצא מביתו בגיל שבועיים, גפן יושבת בקרוואן הזמני במגרון, שאנשים טובים סידרו וניקו עבורה, ומנסה להסביר את התחושות הסוערות. "עבר עלינו שבוע קשה פיזית ורגשית. הילדים במצב לא פשוט", היא מתארת. "קשה להם ללכת לבית-הספר, להתרחק מאיתנו. הם כל הזמן דואגים מה עלול לקרות כשהם לא פה".

"זאת בגידה"
[צילום: פלאש 90]

יש לה גם שם לתחושה הקשה שלא נותנת לה לישון בלילות האחרונים. "זאת בגידה. אין לי מילה אחרת. יש לנו שטרי בעלות על הקרקע של הבית שלנו. המדינה הכשירה שם את השטח. הבטיחו לנו שתהיה התראה, זמן להתארגן כמו בני אדם, ולא היה כלום. אף אחד לא רצה לשמוע אותנו. לא בית המשפט ולא המפנים", היא אומרת. "קיבלנו את סטירת הלחי הכי חזקה. עם בתים של ערבים אין להם זמן להתעסק, אבל בשבילנו מביאים כאלו כוחות שאתה מרגיש כמו בן-לאדן, כמו המבוקש מספר אחת, שיס"מניקים נכנסים אליו דרך החלונות באמצע הלילה".

במהלך הדיון בוועדת הכנסת, אישרה עו"ד אסנת מנדל, מנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, כי באותן שעות קטנות של הלילה פנה אליה שר הביטחון בדרישה לבטל את צו הדחייה הטרי של השופט הנדל, משום שכוחות הצבא כבר היו בשטח.

שלוש משפחות מחוסרות-בית יש עכשיו במגרון, והסוגיה שבה הכול עוסקים שם בימים אלו היא איך לגרום לכך שלא כולן תהיינה במצב דומה בעוד כחצי שנה. כזכור, הרכב בג"ץ בראשותה של דורית ביניש הורה לפנות את מגרון כולה עד לחודש מרס 2012.

יישובים נוספים בסכנת הרס
דני דיין [צילום: פלאש 90]

דני דיין: "כמעט אף אחד מהשרים לא התעורר משנתו כדי למנוע את ההריסה, אבל כל צמרת המדינה התעוררה כדי לבטל את הצו של השופט ניל הנדל. ראש הרשות המבצעת וגם ראש הרשות השופטת היו מעורבים בכך. ראש הממשלה ושר הביטחון היו נהגי הדחפורים שהרסו את שלושת הבתים במגרון. הם לחצו על הדוושה. ביטול הצו בשלוש וחצי לפנות בוקר הוא לחיצה בפול גז על הדוושה"

"אפשר לפתור את סוגיית מגרון", אומר גם דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע. "זה ידרוש חזרה לבית המשפט, עם רעיונות חדשים איך פותרים את הבעיות".

יש משהו שיכול להזיז את הפסיקה של השופטת ביניש?

"אני חושב שכן. האלטרנטיבה לכך היא חקיקה. הרי גם אם תתקבל החלטת ממשלה בנושא, צריך לחזור איתה לבית המשפט, ובשביל שיהיה אפשר לחזור לשם צריך רצון מצד הממשלה לפתור את הבעיה. כרגע אין עדיין רצון כזה. נדרשים עוד לא מעט הסברים לשרים ולראש הממשלה על השבר האדיר שייגרם אם מגרון תיהרס על מאות ילדיה ועשרות משפחותיה".

דיין מוסיף כי גם המתיישבים יידרשו לקבל החלטות. "זה לא שנוכל להגיד כל דבר שנרצה ולהטיל את הביצוע על הממשלה. גם אנחנו צריכים לצערי להפנים שהמצב השתנה ושיש פסק דין. אנחנו נמצאים במצב דומה לזה שהיינו בו ב-2008, כשהגענו להסכם מגרון", אומר דיין, ומתכוון להסכם של מועצת יש"ע עם המדינה על העתקת מגרון ליישוב אדם, שמנע את פינוי היישוב בקיץ 2008.

"מאוד הייתי רוצה להגיד שאנחנו נמנע את הרס מגרון רק בפעילות פוליטית, אבל אי-אפשר להתחמק מהעובדות. ההעתקה לאדם הייתה יכולה להיות קיימת לולא הממשלה עשתה שטויות", הוא אומר, ומעדיף שלא להמשיך ולפרט.

אין זה סוד כי חתול שחור עבר אז בין התושבים במגרון, שלא היו מוכנים לשמוע על העתקת היישוב ובין ראשי יש"ע, שסברו כי זו הדרך להציל את המקום. ככל הנראה, גם לגבי שלושת הבתים שנהרסו בשבוע שעבר ישנם גורמים ביש"ע שחשבו כי השנה האחרונה לא הייתה הזמן הנכון לבנות אותם, בעת שהיישוב נמצא במצב רגיש מבחינה משפטית.

דיין מסרב להתייחס לדברים. "כיום אנחנו נמצאים בקשר שוטף עם אנשי מגרון, קשר שלהערכתי רק יֵלך ויגבר. יש בלִבם עלינו, אבל אנחנו מתכוונים לסייע ככל שאנשי מגרון יהיו מוכנים. אני לא יכול לומר שהם יקבלו את כל מה שאומר, אבל אנחנו מבחינתנו נעבוד איתם הכי צמוד שרק אפשר".

בכל מקרה, בימים אלו כולם מאוחדים כנגד מבצעי מחטף ההרס. "יש לנו טענות קשות ביותר לממשלה. כמו שאמרתי השבוע בדיון שהתקיים בעניין בוועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון בכנסת, כמעט אף אחד מהשרים לא התעורר משנתו כדי למנוע את ההריסה, אבל כל צמרת המדינה התעוררה כדי לבטל את הצו של השופט ניל הנדל. ראש הרשות המבצעת וגם ראש הרשות השופטת היו מעורבים בכך", אומר דיין באופן חד-משמעי. "ראש הממשלה ושר הביטחון היו נהגי הדחפורים שהרסו את שלושת הבתים במגרון. הם לחצו על הדוושה. ביטול הצו בשלוש וחצי לפנות בוקר הוא לחיצה בפול גז על הדוושה".

והם גם הפתח לפתרון.

"כן, אני מקווה שהם יפנימו שהם חצו בהרס הזה קו אדום, ודאי וודאי שהם לא יכולים לעשות זאת לגבי מגרון כולה".

גם במערכת הפוליטית יש מי שלא יושב בחיבוק ידיים בכל הקשור למגרון. תושבי היישוב יודעים לספר כי השר הרב דניאל הרשקוביץ תמך בהם וניסה לסייע במהלך הפינוי. ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) סבור, בניגוד ליו"ר מועצת יש"ע, שאין צורך בפתרונות יצירתיים כדי למנוע את פינוי המאחזים בחודשים הקרובים. אריאל מזכיר שעוד לפני האיום על מגרון ישנם מקומות יישוב נוספים שבית המשפט הורה לפנותם כבר עד תום השנה האזרחית הנוכחית. "כך בגבעת אסף, ברמת גלעד ועוד. יש דרך משפטית לפתור את זה אם ראש הממשלה רק ירצה בכך", אומר אריאל, ומעלה גם הוא את התקדימים שהניחו תושבי מגרון בפני השרים.

"קרו כבר מקרים שבהם עלו בטעות על קרקעות של מישהו אחר, ושילמו על כך פיצויים. זה הפתרון. זה תלוי בהנחיות ראש הממשלה לנוגעים בדבר", אומר ח"כ אריאל, ומוסיף איום פוליטי. "אם ראש הממשלה לא רוצה, הפתרון הוא מחוצה לו - בבית היהודי וגם בנציגים מהליכוד. יש מספיק כאלו שיכולים להפעיל לחץ. הכול זה לחץ פוליטי. כשהיה לחץ פוליטי גדול מספיק שלא תהיה הקפאה שנייה, אז לא הייתה עוד הקפאה.

"אני לא חושב שצריך להעתיק את מגרון. אין שם ערבים, ואין באמת מי שתובע את הקרקע", אומר אריאל. "אני מאמין שאפשר להציל את כל המקומות, כי זה הכול אותו סיפור. הכול נובע מאותו מקום. אין מחלוקת על כך שהמדינה השקיעה במגרון, אז למה עכשיו לנטוש? יש הרבה עבודה, צריך לדבר עם חברי מרכז הליכוד, וצריך את הכוחות. אנחנו נעבוד עם כל מי שמוכן לעזור, אבל אין צורך להתייאש. צריך לגייס את כל הכוחות, ובעזרת ה' נתקדם ונצליח".

מוצפים במכתבים ובפרחים
[צילום: פלאש 90]

ביום שני לפנות בוקר, במלאת שבוע בדיוק לשעה שבה הם לא התעוררו כדי לנסות לעצור את הרס ביתה, השאירה תמי גוטמן הודעה מוקלטת בטלפונים של שרי הליכוד. "בניגוד למצע שבשמו נבחרתם", אמרה להם, "השליכו אותי, את בעלי ואת חמשת ילדינו כשהם לבושים בפיג'מות מהבית שבנינו בעמל ובממון רב. לפני ראש השנה ויום הכיפורים רציתי להגיד בצורה הברורה ביותר: אני לא סולחת לכם. לא סולחת על מה שילדיי נאלצו לעבור. כי אם הייתם רוצים הייתם יכולים לעצור את זה. כשתגיעו בראש השנה לבית הכנסת תזכרו טוב טוב: אני לא סולחת. בקשו סליחה מילדיי, ואז תעשו כל מה שתוכלו כדי שבתי חבריי במגרון לא ייהרסו גם הם".

חיימי טייטלבוים, גם הוא ממחוסרי הבית הנוכחיים ביישוב, לקח על עצמו במסגרת ועד הפעולה שהוקם שם לפני כחצי שנה, לעסוק בהסברה הפוליטית. "בארבעת החודשים האחרונים היינו בפגישות רבות עם חברי כנסת ועם שרים. נפגשנו עם יותר משלושים פוליטיקאים מכל המפלגות הלאומיות - הבית היהודי, האיחוד לאומי, ש"ס, אנשי ליכוד וגם קדימה. פרסנו בפניהם את הטענות שלנו. עד עכשיו", הוא אומר, "סמכנו על נציגי ההתיישבות שיעשו זאת במקומנו, אבל ראינו שזה לא כל כך הולך".

מה אמרתם לנבחרי הציבור בפגישות איתם?

"דבר ראשון, טרחנו להבהיר לפוליטיקאים שהבעיה כאן היא לא של תושבי מגרון, אלא של מדינת ישראל. היא השקיעה ובנתה כאן, והיא קראה לאנשים לבוא לגור פה בגלל החשיבות האסטרטגית של המקום. אנחנו גרים פה בתחושת שליחות גדולה של המדינה. ברגע שיש בעיה, ברגע שארגון שמאל מגיש תביעה, הממשלה מבחינתנו צריכה להיות שותפה לפתרון. אמרנו לכולם שאנחנו אומנם לא משפטנים, אבל הפתרונות המשפטיים מונחים על השולחן.

"הרי גם אם כן מדובר כאן בקרקע פרטית, יש כמה וכמה דוגמאות ותקדימים למקומות שהוקמו בתום-לב על קרקע פרטית של מישהו, ולא עלה על דעתו של איש שהם יפונו משם. אפשר לתת קרקע חלופית, אפשר לפצות בכסף. זה מקובל בחוק הישראלי וגם הבינלאומי. אני חושב שאין מי שסבור שהגענו לכאן שלא בתום לב. אנחנו שילמנו במשך כל השנים ארנונה למועצה האזורית, השתמשנו בתשתיות שהמדינה הקימה. המדינה הכינה תב"ע ליישוב, המנהל האזרחי פרץ דרכים לכאן, נתן אישור להקים כאן אנטנות סלולריות.

"אם יודעים למצוא פתרונות לבדווים שהשתלטו על אדמות בנגב, שיֵדעו למצוא פתרון גם ליישוב ש-95 אחוז מתושביו משרתים במילואים, שליש מהם קצינים קרביים", הוא אומר, ומתאר כי מרבית השרים נדהמו לשמוע שיש פתרונות למצב מלבד פינוי. "יצאנו מכולם עם תחושה שהם לא רוצים לחזור על תרחיש של הריסת יישוב".

בשבוע האחרון, אומר טייטלבוים, הוא היה מטבע הדברים ממוקד יותר בתא המשפחתי שלו מאשר בעשייה הציבורית. "לקחתי צעד אחורה כדי לאגור כוחות". מתוך החלטה משפחתית מוקדמת, עם היוודע דבר כוונת ההרס בשבוע שעבר, הם נסעו עם הילדים מהיישוב. "לא רצינו שהילדים יהיו שם, כי קשה מאוד לחנך ילדים לאהבת העם והמדינה אחרי שהם פוגשים את מדינת ישראל בפנים הלא-יפות שלה".

נגמרו המשחקים
[צילום: פלאש 90]

בשבוע שחלף יצאו תושבי מגרון החוצה. אם בחודשים האחרונים הם הזמינו את תומכיהם מקרוב ומרחוק לבקר ביישוב, השתדלו לערוך בו אירועים מושכי קהל ואף הקימו במקום עיר אוהלים, השבוע הם נסעו בהרכב יישובי לשתי הפגנות בירושלים, נושאים עִמם חלקים מהבתים שנהרסו. ביום ראשון הם היו מול בית ראש הממשלה, ביום שלישי מול הכנסת.

"במגרון נגמרו המשחקים", אמר איתי הראל, ממייסדי היישוב, בהפגנה ביום ראשון. מדי ערב השבוע נערכה אסיפת תושבים בניסיון לטכס עצה. "היישוב מאוד סוער", אומרת גפן. "עד עכשיו המאבק היה די רגוע. נתנו לנו הרגשה שבטח לא יעשו לנו דבר כזה. עכשיו אנשים יותר רוצים לפעול. אף אחד לא יושב בחיבוק ידיים".

איתי חמו, דובר מגרון, אומר שגם ביישובי הסביבה הבינו ש"זה יכול להגיע גם אליהם. כולם שואלים מה אפשר לעשות, והתשובות שלנו בינתיים היו בעיקר בנוגע לתרומות למשפחות". אבל מעבר לאיסוף הכספים ולחיבוק החם לחסרי הבית, לאנשי מגרון ברור שהעשייה הפוליטית שלהם צריכה להיות מעכשיו אינטנסיבית יותר.

עם ישראל מוקיע
[צילום: פלאש 90]

הם אומנם שבו לפנות בוקר אל מראות לא פשוטים של הרס, אבל יש להם גם לא מעט מילים טובות לומר על השבוע החולף. "אנחנו עטופים בהרבה חום ואהבה. מדהים לראות עד כמה עם ישראל בחושיו הבריאים יודע להוקיע את המעשה. אנחנו מוצפים במכתבים, פרחים, טלפונים, עוגות וביקורים מלאי תמיכה. העם רוצה בהתיישבות ובעמידה חזקה של מדינת ישראל, ולא במעשים של חולשה", אומר טייטלבוים.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  19/09/2011   |   עודכן:  19/09/2011
הודיה כריש-חזוני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הכול תלוי בלחץ הפוליטי שיופעל על נתניהו"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חבורת בריונים
19/09/11 07:42
2
נתניהו הסמרטוט
19/09/11 21:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורמי האופוזיציה במצרים לא נחים על זרי הדפנה. גם תמונות הנשיא לשעבר חוסני מובארק מרותק למיטתו מאחורי סורג ובריח לא מספקות אותם. הקריאות מהמועצה הצבאית העליונה להאיץ את משפטם של בכירי הממשל לשעבר ולגזור את עונשם חוזרות ונשנות. הקצב שבו העניינים מתנהלים לא עונה לציפיותיהם של צעירי המדינה. הם רוצים לראות דם, ועכשיו.
19/09/2011  |  אסף גבור  |   כתבות
בשבוע שחלף מלאו ח"י שנים להסכמי אוסלו, ואין מתאימים מהימים האלה להכריז על מותו. כזכור, ההסכם נולד לאחר חילופי האיגרות בין ראש ממשלת ישראל דאז, יצחק רבין, ובין יו"ר אש"ף יאסר ערפאת. בעקבות המשא והמתן החשאי באוסלו בין אנשי שר החוץ שמעון פרס לנציגי ערפאת, שיגר רב-המחבלים איגרת לרבין, ובה הודיע שאש"ף "מכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים בשלום ובביטחון; מקבל את החלטות מועצת הביטחון 242 ו-338; מתחייב להגיע לפתרון הסכסוך בדרכי שלום; זונח את השימוש בטרור ובסוגי אלימות אחרים; מתחייב למנוע את הפרות ההסכם ומתחייב להעניש את המפרים". רבין, בתגובה, הכיר באש"ף כ"גוף המייצג את העם הפלשתיני".
19/09/2011  |  אריאל כהנא  |   כתבות
בלשכת ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, התכנסו לפני כשבוע וחצי ראשי ישיבות הסדר ומכינות קדם-צבאיות דתיות. לחלק מהנוכחים בחדר עבר צבאי מרשים לא פחות מזה של המארחת, שהיא גם האישה הראשונה בתולדות צה"ל הנושאת דרגת אלוף במינוי קבע. הפגישה אומנם נקבעה זמן רב קודם לכן, אבל התזמון היה נפיץ במיוחד: תשעה צוערים דתיים, שיצאו מערב מורשת קרב על מבצע 'עופרת יצוקה' וסירבו לחזור, עמדו בפני הדחה. מפקד הגדוד שלהם, עוזי קליגר, דרש להדיחם.
19/09/2011  |  נטע סלע  |   כתבות
רבים חושבים שהחלוקה של הודו הסתיימה ב-1947 עם הקמת הודו ההינדית ופקיסטן המוסלמית. לכן יהיה זה גילוי מרעיש להיווכח כי האוכלוסיה המוסלמית של הודו היא השלישית בגודלה בעולם, אחרי המוסלמים באינדונזיה ובפקיסטן. 156 מיליון מוסלמים מהווים כ-14% מכלל האוכלוסיה ההודית. באזורים מסוימים בהודו האחוז הזה גבוה עוד יותר: במדינת קראלה המוסלמים הם רבע מהאוכלוסיה ובחבל קשמיר המוסלמים הם הרוב. לנתונים האלה יש השפעה על המציאות ואת ההשלכות אפשר לראות גם במישור הכלכלי.
19/09/2011  |  אריה גלוזמן  |   כתבות
במשך השבוע האחרון הלב שלי לא הפסיק לפעום חזק ואני ידעתי בדיוק למה - צילמי העירום של ספנסר טוניק בים המלח ביום שבת. עד לרגע האמת ניסיתי להבין - למה מיצב אמנותי של 1000 אנשים עירומים כל כך מלחיץ אותי? אפשר לגזור מהמשפט הקודם כמה וכמה סיבות מוצדקות, אבל כנראה שזה השילוב. חוויה חד פעמית (ואולי לא?), כמות גדולה של אנשים, עירום פרונטלי מלא ואחד מהאמנים הידועים ומהמדוברים ביותר בעולם.
18/09/2011  |  תאיר קסלר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il