|   15:07:40
  אריאל כהנא  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
תשע פגישות בשלוש שנים. נתניהו ואובמה במפגש קודם [צילום: לע"מ]

הפגישה המכרעת מכולן

איש אינו יודע מה בדיוק ייאמר בפגישה שבין נתניהו לאובמה, אך על-פי ההצהרות המקדימות והרמזים המתפרסמים אפשר לומר שהיא תקבע את צעדי ישראל מול אירן בחודשים הקרובים. האם יצליח נתניהו לשכנע את אובמה שנקודת האל-חזור קרובה מתמיד?
03/03/2012  |   אריאל כהנא   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
נקודות ציון ביחסי נתניהו-אובמה
מאי 2009 - פגישה ראשונה מאז נגנס נתניהו לתפקיד ראש הממשלה. אובמה טען שהממשל מעדיף את פתרון שתי המדינות. נתניהו עמד על הזכות של ישראל לבנות בהתנחלויות.
ספטמבר 2009 - פגישה בשולי עצרת האו"ם.
נובמבר 2009 - פגישה שעליה הוחלט רק ברגע האחרון. נתניהו הגיע לכינוס של הפדרציות היהודיות ונפגש עם אובמה, ללא צלמים.
מרס 2010 - פגישה צוננת, שוב ללא תקשורת, בתקופה של יחסים עכורים בין המדינות.
יולי 2010 - פגישה באווירה טובה בהרבה משתי הקודמות. ייתכן שאובמה ניסה לשפר את מצבו בדעת הקהל היהודית לקראת בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב.
ספטמבר 2010 - חודש לפני סיום ההקפאה הראשונה נפגשו נתניהו ואובמה, וכן אבו-מאזן, מובארק והמלך עבדאללה - הפלשתינים דורשים להמשיך את ההקפאה, נתניהו סירב.
מאי 2011 - אחרי נאום של אובמה שבו דובר על קווי 67' כבסיס למו"מ בין ישראל לפלשתינים, נפגשו המנהיגים ונתניהו הרביץ במארחו שיעור בהיסטוריה של עם ישראל. בנאום שנשא באייפאק נשמע אובמה מתון יותר. בקונגרס התקבל נתניהו בחום רב - נאומו הופסק פעמים רבות בשל מחיאות כפיים סוערות.
ספטמבר 2011 - פגישה בשולי עצרת האומות המאוחדות בניו-יורק.

כן, זה יהיה שבוע גורלי ודרמטי. כשעם ישראל יתכנס בבתי הכנסת לקרוא על צורר היהודים הפרסי, ינחת כאן נתניהו כשברור לו יותר מהי דרך הטיפול המועדפת בצוררים הפרסים של היום. יועצי ראש הממשלה המטופלים בילדים רצו לחוג את הפורים בחיק המשפחה. גם הוא עצמו. כך נוצר סד זמנים של ביקור בן 60 שעות בבירת ארה"ב אשר יכריע לאן פניה של ישראל: מלחמה ישירה עם אירן או חזרה למדרון אחורי תוך הישענות על הקהילייה הבינלאומית.

גם ברגעים מכריעים שכאלה יש מי שנדחף ומפריע, ועוד נגיע לכך, אבל קודם כול ללוח הזמנים הצפוף. כפי שפורסם לראשונה ב'מקור ראשון', לפני וושינגטון באה קנדה. נתניהו והפמליה - כולל מזכיר הממשלה צבי האוזר אך ללא יועצת התפוצות ר' ובלי ראש מערך ההסברה הנדל - אמורים היו להמריא אמש לאוטווה. שם ממתין לנתניהו עמיתו סטיבן הרפר, גדול אוהבי ישראל מבין מנהיגי העולם בתקופתנו.

הרפר שילם מחיר אישי, וקנדה תחת הנהגתו שילמה מחיר מדיני כבד של השעיה ממועצת הביטחון, בשל הקו הפרו-ישראלי שהוביל. נתניהו והרפר, שהם גם ידידים אישיים קרובים, נפגשו רק לפני חצי שנה בעצרת האו"ם, ובכל זאת הם שבים ומדברים כעת. הצהרות אנטי-אירניות ופרו-ישראליות מפי שכנו הצפוני של אובמה לא יזיקו לנתניהו טרם הגעתו לוושינגטון.

פרס נשאר פרס

ביום ראשון בצהריים, כשיישקו גלגלי מטוסו בשדה התעופה אנדרוס, בירת ארה"ב כבר תהיה בשיאן של חגיגות ההוקרה לנשיא מדינת ישראל, שמעון פרס. טוב, לא כל וושינגטון, אלא רק 13 אלף משתתפי ועידת איפא"ק - מספר מדהים בפני עצמו - וגם נשיא ארה"ב שינאם בוועידה מיד אחרי פרס. השדולה הפרו-ישראלית רבת-העוצמה החליטה להעניק לפרס אות הוקרה על מפעל חיים. היא הזמינה אותו להשתתף בוועידה והפיקה לכבודו סרט מיוחד. פרס חשב להתענג על כל רגע, עד שהתברר לו שלא יהיה הכוכב היחיד בעיר.
גם ראש הממשלה בנימין נתניהו העז ברוב חוצפתו להיענות להזמנה של איפא"ק ולנאום, כמדי שנה, בערב הגאלה. כל ראש ממשלה מגיע לאיפא"ק, בטח אם מדובר ב'מלך היהודים' כפי שמכנים את נתניהו חלק מידידיו. נתניהו, כפי שתואר כאן לא אחת, הוא הגיבור האולטימטיבי של איפא"ק. מה פתאום שיחמיץ אירוע שכזה.

אבל לא רק איפא"ק אלא גם אובמה. הנשיא האמריקני חייב לפגוש את נתניהו, הן מפאת הפרוטוקול הן בשל הנושאים שעל הפרק. אובמה עשה ג'סטה והסכים לראות את פרס בשולי הוועידה. אבל לפרס זה לא הספיק. הוא רצה פגישה עם אובמה בבית הלבן ואת זה ביבי לקח לו. אז הוא נקם.

איך נקם? בהדלפת תוכן שיחתו הצפויה עם אובמה שתכלול הסתייגות מתקיפה באירן. כלומר - אתה ביבי לוקח לי את אור הזרקורים והכבוד? אני אקח לך את התקיפה באירן. כן, גם כשהוא נושק ל-90, ואחרי שעלה בידו איכשהו לנקות את תדמיתו התככנית, מתברר שפרס נשאר פרס. האינטרסים הלאומיים מוכפפים לגחמות האישיות. מי שהתנגד לתקיפת הכור הגרעיני בעירק והמיט על ישראל את אוסלו, מחבל כעת בפעולה נגד אירן. יועציו ועוזריו עבדו שעות נוספות ביום חמישי שעבר כדי לכבות את הדלקה. אוי לה לאותה בושה.

באופן רשמי, הן אצל נתניהו הן אצל פרס טוענים שעסקים כרגיל ואין שום מתיחות בין השניים. אבל בית הנשיא, באופן חריג מאוד, מיהר ביום שלישי לשחרר תמונות מפגישה קצרצרה שקיימו. והעובדה היא שנתניהו יחמיץ משום מה את חגיגות ההוקרה לפרס. הוא אומנם במרחק שעתיים טיסה, אבל לא יעלה בידו להגיע לוושינגטון אלא רק כשנשיאנו כבר יהיה בדרכו החוצה. עד כדי כך היחסים בין השניים נפלאים.

פרס ידלג מוושינגטון לעמק הסיליקון, ומסן-פרנסיסקו ללוס-אנג'לס. הוא ייפגש עם ספילברג ועם צוקרברג, יהיה בגוגל, ב-IBM ובכמה בתי כנסת. מכיוון שהמריא כבר ביום שלישי, יסגור בארה"ב כמעט שבועיים. הרבה לפני שהנשיא יחזור ארצה, תתקיים הפגישה המכריעה מכולן בין נתניהו לאובמה.

כעס ותסכול ישראלים

אל תאבדו שליטה
לאחר פגישתו עם נתניהו, אמר הסנאטור לינדזי גרהם דברים שלא מתפרשים לשתי פנים: "אנשים נותנים לכם הרבה עצות. ואני אומר לכם - אל תאבדו שליטה על הגורל שלכם. אל תאפשרו לעצמכם להגיע למצב של איבוד שליטה על הגורל שלכם. אני מאמין שיש לכם כל הזכות לגורלכם. עשו מה שצריך, וניתנת לכם ברכתי המלאה"

הנשיא האמריקני יפגוש את ראש הממשלה ביום שני בבוקר בבית הלבן. בניגוד לפעמים הקודמות, אנשי הנשיא חסכו ללשכת נתניהו את ההשפלה הכרוכה בתיאום מועד הפגישה ומיהרו לקבוע לה מועד. הם משכנים את נתניהו בבלייר האוס כדי לכבד אותו ולצותת לו כאחד. תהיה זו הפגישה השמינית ביניהם בשלוש שנים – הספק לא רע עבור שניים שלא מחבבים זה את זה ולא סומכים זה על זה.

ככל שמעלות בדיקותיי, התקשורת בין לשכת נתניהו לבית הלבן טובה בזמן האחרון. כנראה שכניסתו של ג'ק לו, יהודי אורתודוקסי ברמ"ח ושס"ה, לתפקיד ראש הסגל של אובמה, חוסכת לפחות את התקלות האלה. פעם, חוץ מהבדלי השקפות היו גם קצרים בתקשורת. הפעם יש לפחות עידכון הדדי מלא, אלא שהפערים נשארו. לפני שנה הם רבו על קווי 67'. עכשיו הם מתווכחים על אירן.

מבול ההדלפות וההתבטאויות, בעיקר מהצד האמריקני ("לא יעצתי לישראל לא לתקוף באירן", אמר רק השבוע ראש המטות המשולבים הגנרל דמפסי בעדות בסנאט, ולא בפעם הראשונה כיוון את הזרקורים אלינו; במקביל שוב הודלפו לכלי תקשורת אמריקניים פרטים עסיסיים על התיאום הביטחוני עם ישראל ועל חוסר הסיכוי שלה להצליח בתקיפה), יצר משקעים רציניים בצד הישראלי. מקורות ביטחוניים ומדיניים מאשרים זאת. שטף הדיבורים של הבכירים האמריקנים על ישראל וכוונותיה עומד בניגוד מוחלט להחרשה האמורה לאפיין טיפול בנושאים רגישים שכאלה.

בלשכת נתניהו אומנם סוכרים פיות, וכפי שאומר ראש הממשלה "על אירן - אף מילה", אבל מהמעגלים השניים והשלישיים סביבו מצטיירת תמונה של תסכול. כבר חודש ומשהו שאמריקה הולכת לביבי על הראש. אין פלא שזה מרגיז אותו ולא חסרים סימנים שהוא כועס.

מכיוון שנתניהו מאמין גדול באמריקה, הוא מקפיד לפגוש כל חבר קונגרס וסנאטור שמגיעים לישראל, זוטרים או בכירים. "הם מקבלים אצלי יחס טוב יותר מחברי הכנסת", הוא נוהג לומר. כך, לפני כשבוע קיבל נתניהו משלחת של חברי סנאט בכירים, ביניהם ג'ון מקיין, לשעבר המועמד הרפובליקני לנשיאות, לינדזי גרהם הרפובליקני וריצ'רד בלומנטל הדמוקרט, ושפך לפניהם את מר לבו.

לשכת נתניהו אפילו לא דיווחה על קיום הפגישה, אבל שעה קלה לאחריה קיימו החמישה מסיבת עיתונאים. הם לא ציינו כי הם מדברים מגרונו של נתניהו, אבל בהחלט נמתחה שם ביקורת על "הפערים שלא צריכים להיות בין ישראל לארה"ב", על כך "שהדיון לא צריך לעסוק בתוכניות של ישראל, אלא בכוונות של אירן", וכן הלאה.

חשובים במיוחד היו דבריו של גרהם, שאמר: "אנשים נותנים לכם הרבה עצות. ואני אומר לכם - אל תאבדו שליטה על הגורל שלכם. אל תאפשרו לעצמכם להגיע למצב של איבוד שליטה על הגורל שלכם. אני מאמין שיש לכם כל הזכות לגורלכם. עשו מה שצריך, וניתנת לכם ברכתי המלאה". דברים שלא נשמעו מפי בכירי הממשל כבר זמן רב.

כך אמרו הסנאטורים כאן לפני שבוע. שלשום גילו במאמר ב'וול סטריט ז'ורנל' כי אכן דיברו בשם נתניהו. מקיין, שצבר הרבה שעות ביבי בחייו, צוטט שם כמי שאומר שמעולם לא ראה את נתניהו מוטרד כל כך. זוהי רק אינדיקציה אחת לתחושות המקדימות בצד הישראלי. ישנן נוספות, כמו הדברים שאומר ל'מקור ראשון' סגן שר החוץ דני אילון. הוא אומנם לא תוקף חזיתית את ארה"ב אבל לא מותיר הרבה ספקות בנוגע למקור הבעיה.

"טעות לצייר את המצב כדו-קרב בין אירן לישראל, ויש גורמים שאינם אוהבי ישראל שמציירים זאת כך. העימות הוא בין אירן לכלל הקהילייה הבינלאומית. אירן גרעינית היא קודם כול איום על שכנותיה הערביות ועל מדינות המפרץ. אירן היא איום על האינטרסים החיוניים של המערב בכלל ושל ארה"ב בפרט, והיא כמובן גם איום על ישראל. זו הדרך הנכונה לראות את הדברים".


הדילמה תישאר שלו

עם המצע הזה, המטענים האלה והחיזוקים החיוביים שיקבל מהרפר יגיע נתניהו לאובמה. הרבה פרסומים והרבה אנשים ניסו לנחש מה יאמרו ומה יסכמו השניים זה עם זה. התשובות המלאות והמוחלטות לשאלות האלה נמצאות אצל חברי השמינייה, אצל יועצי ראש הממשלה ובעיקר אצלו. תחת ההסתייגות הזאת אפשר לומר שלנתניהו כמה מטרות בפגישה.

ראשית הוא ינסה לחדד לאובמה את המסר שהאיום האירני הוא צרה לאמריקה ולמערב לא פחות מאשר לישראל. שנית, הוא ישאף לתאם קווים אדומים אחידים. הנושא הזה הוא המורכב מכול, שכן כל אחת מהמדינות מגדירה אחרת את נקודת האל-חזור. על שתי המדינות מוסכם כי העברת התשתית הגרעינית אל מתחת לאדמה, כפי שמתכננים האירנים לעשות, תקשה מאוד על פגיעה בה.

אלא שלאמריקה כידוע עוצמת אש גדולה פי כמה וכמה מזו של ישראל. כפועל יוצא, מצב דברים שמבחינת ישראל מוגדר כנקודת האל-חזור, עדיין איננו כזה מבחינת האמריקנים. להם יש מפציצי ענק שימטירו כוח אש עצום, אם אכן יידרשו לכך. לנו יש מקסימום אף-15. לשם ההמחשה, אם ארה"ב חושבת שתחלוף שנה עד שהאירנים ייכנסו ל'מרחב החסינות', ישראל סבורה שמדובר בחצי שנה.

הבדלי ההערכות האלה משרשרים לאחור את היחס למצב הנוכחי. ישראל חושבת שבשל קוצר הזמן חייבים להפעיל עכשיו את הסנקציות הקשות ביותר, מכיוון שאוטוטו העולם מאבד שליטה על האירנים. ארה"ב פחות לחוצה כי מבחינתה אפשר לתת לסנקציות הנוכחיות זמן רב יותר לפעול. המשמעות היא לא רק צבאית. אם אובמה מאמץ את לוח הזמנים הישראלי הוא יכול לדרוש מאירופה להקדים את מועד האמברגו על ייבוא הנפט האירני וללחוץ על סעודיה להגדיל כבר עכשיו את אספקת הנפט מצדה. אם הוא נצמד למפת הזמנים והאינטרסים שלו, אפשר להמתין למועד האמברגו המקורי שקבעה אירופה בקיץ, ואין צורך לאיים כבר עכשיו בפעולה צבאית.

נתניהו יאמר את אשר יאמר. ייתכן שהוא ואובמה אפילו יוציאו הודעה משותפת. אבל גם ב-11 השעות של דרכו ארצה, הדילמה תישאר דילמה ותישאר רק שלו. כי גם אם אובמה ייענה לכל בקשותיו ומשאלותיו, ואפילו אם יישבע אמונים לישראל לאוזניו או מול 26 אלף עיניים באיפא"ק, בסופו של דבר נתניהו הוא שיצטרך לבחור. האם לסמוך על ישראל וכוחותיה או על אובמה והבטחותיו, האם רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר, או מי יודע אם לעת כזו הגיע למלכות.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  03/03/2012   |   עודכן:  04/03/2012
אריאל כהנא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפגישה המכרעת מכולן
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
efis
4/03/12 10:35
2
ישמעאל
5/03/12 07:56
3
ישמעאל
5/03/12 08:08
4
אם אן אני לי.
5/03/12 13:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוסקבה אינה מקום נעים בימים אלה. הטמפרטורות שרק לפי יומיים צנחו לעשרים עד שלושים מתחת לאפס, שבו וטיפסו אל על והתושבים מוצאים את עצמם מבוססים בבוץ שחור ומכוער שנוצר מהפשרת השלג שנערם בדרכים. זה, פחות או יותר, גם מצב הרוח הרוסי בימים אלה, ימים של בחירות בצל חשדות לזיופים ולשחיתות. המהומות שבאו בעקבות הבחירות לפרלמנט לפני חודשיים נרגעו מעט אך עתה מתנהל מאבק על הנשיאות. החוצות מלאות שלטי תעמולה ובולט מכולם זה הנושא את תמונתו של ראש הממשלה, ולדימיר פוטין, המבקש לחזור לכיסא הרם. האווירה מזכירה ימים עברו, ימים שרוסיה מבקשת לשכוח.
נציב תלונות על שופטים, השופט (בדימ.) אליעזר גולדברג, קובע כי שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, לא מסר מידע מהותי הנוגע אליו אישית - שהיה מחוייב על-פי דין לגלותו לצדדים בהליך משפטי שהתנהל בפניו. המדובר בהחלטה יוצאת דופן מצד הנציב, קל וחומר כאשר מדובר בתלונה נגד שופט בבית המשפט העליון.
03/03/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
באחד הפרקים היותר מוצלחים של רוק 30 הולכת ליז למון לפגישת מחזור. בתודעה שלה היא הייתה הילדה שכולם אהבו להתעלל בה, הקורבן הקבוע והמועדף של כל המקובלים: המעודדות, שחקני הפוטבול ואפילו של החנונים של מועדון השח. כשהיא מגיעה לפגישת המחזור, מגלה למון שכל המקובלים זוכרים לה כמה היא פגעה בהם עם הלשון המושחזת שלה ועם ההערות הסרקסטיות הבלתי פוסקות. מבחינתם, היא הייתה המתעללת והם היו קורבנות.
02/03/2012  |  זיו יצחקי  |   כתבות
אם לא יתרחש משהו בסדר גודל של אסון טבע, צונאמי או אירוע קוסמי, המנצח הצפוי בבחירות לנשיאות שייערכו החודש ברוסיה הוא ולדימיר פוטין. אולם מתברר שאין צורך לחכות ממש עד אחרי הבחירות, כדי לקבל תחושה כיצד תיראה המציאות ברוסיה ביום שלאחריהן.
02/03/2012  |  פזית רבינא  |   כתבות
חוק טל התפגר; ההסדר ההיסטורי של דחיית גיוס החרדים לצבא נגמר. בניתוח של הדרמה שהתחוללה אפשר להתחיל מהאנקדוטות, מהשוליים, מסימן השאלה שבתוך הסוגריים. כי מי שמודאג מהסימביוזה הלא בריאה שהתפתחה בין בתי המשפט לתקשורת יתקשה להתעלם מהתזמון של פרסום פסק הדין. שלישי, שבע בערב, שעה לפני מהדורת החדשות בטלוויזיה: ארוך מספיק כדי לאפשר למערכת החדשות לנסח את הכותרת ולעדכן את האייטם הפותח, קצר מספיק כדי שלא לאפשר לפרובוקציה התורנית של אחמדינג'אד או (להבדיל) גילה אדרעי מהרכבת לגנוב את ההצגה. זה לא שכיח. השופטים נוהגים בדרך כלל לפרסם את פסקי הדין שלהם בשעות הבוקר. האם הפעם מישהו פה חיפש כותרות?
02/03/2012  |  יהודה יפרח  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il