|   15:07:40
  globes globes  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

מצב המדיה בארה"ב:

הפרסום יורד, המגזינים מחפשים כיוון

העיתונות ממשיכה להיחלש, אך דווקא הצפייה במהדורות החדשות בטלוויזיה בעלייה דוח מיוחד של Pew מסמן את המגמות שאליהן פונה צריכת האקטואליה בארה"ב
10/04/2012  |   globes globes   |   כתבות   |   תגובות
[צילום: יח"צ]

   רשימות קודמות
  "צפו למלחמת חורמה בשיווק"
  קיצור תולדות הסילבסטר הישראלי
  מי הכשיר את אלון גל לייעץ לעשות הפלה?
  מה עובר על טבע ולמה בכיר לשעבר בשורט?
  מה שווה תואר בתקשורת?

צריכת החדשות בארה"ב ב-2011 סימנה את המהפך שעובר כל שוק המדיה: כלי התקשורת המסורתיים נחלשים, ואילו הדיגיטליים נמצאים בצמיחה.

למרות שזו הייתה שנה מצוינת עבור ספקי החדשות, ולמרות שנרשמה עלייה בצריכת החדשות, עבור העיתונים והמגזינים מדובר בשנה קשה נוספת. המדיה המסורתית ממשיכה לאבד קוראים והכנסות, והפתרון יהיה התאמה לדיגיטל ומציאת מודלים שיאפשרו גביית תשלום עבור תכנים מסוימים. עבור רובה, זה לא יהיה מנוע צמיחה, אלא הדרך היחידה לשרוד בשוק.

על-פי הערכות, 100 עיתונים בארה"ב צפויים בחודשים הקרובים להשיק מודל כלשהו של קריאת תכנים בתשלום בדיגיטל.
האמצעי הצומח ביותר הוא הסלולר, ולפי דוח של מרכז המחקר האמריקני Pew, יותר מרבע מהאמריקנים צורכים חדשות באמצעות מכשירים סלולריים.

דווקא המדיה המדוברת ביותר, הרשתות החברתיות, עדיין לא מצליחה לתפוס מקום מרכזי בצריכת החדשות. העובדה הזו מסמנת את ההזדמנות שיש לספקי החדשות בהגדלת החשיפה לתכנים שלהם ברשתות החברתיות. מהמחקר עולה כי צרכני החדשות מעדיפים לגשת ישירות לאתר או לאפליקציה של ספק החדשות מאשר לעבור דרך רשתות חברתיות.

בשורה התחתונה, זו הייתה שנה מצוינת עבור חברות החדשות - צריכת החדשות בכל אמצעי המדיה נמצאת בעלייה, שמוסברת בעיקר בשלל האירועים שהדביקו אנשים אל המסכים. למרות זאת, רק האינטרנט וחברות הכבלים בטלוויזיה הצליחו להגדיל את ההכנסות.

טלוויזיה

למרות ירידה כללית וארוכת-שנים בשיעור הצפייה של הציבור האמריקני במהדורות החדשות של ערוצי הברודקאסט - ABC ,CBS ו-NBC - אירועים שונים ב-2011 הצליחו למשוך את טבלת הרייטינג לעלייה קלה במספר הצופים בתוכניות מסג זה.

מנתוני חברת נילסן עולה כי בשנה זאת צפו 22.5 מיליון אמריקנים בממוצע מדי ערב באחת מתוכניות החדשות המשודרות בברודקאסט. מדובר בעלייה של 4.5% בצפייה או ב-972 אלף צופים.
עוד עולה מנתוני נילסן כי ב-2011 צפו כ-8.75 מיליון איש בחדשות הערב של NBC, כ-7.82 מיליון איש בחדשות ABC וכ-5.97 מיליון צופים ברשת CBS.

המומחים בארה"ב מייחסים את העלייה בכמות הצופים למספר אירועים חדשותיים מרכזיים שאירעו במהלך השנה, ובהם "האביב הערבי", תפיסתו והריגתו של מנהיג אל-קעאידה אוסמה בין לאדן, חתונת הנסיך וויליאם וקייט, הצונאמי ביפן ועוד.

יחד עם זאת, עוד מוקדם להסיק מסקנות. בחינה של הרגלי הצפייה בתוכניות החדשות ב-3 העשורים האחרונים מלמדת כי למרות שינויים קלים, מדי כמה שנים חלה ירידה מתונה בכמות האזרחים האמריקנים שמתעניינים בחדשות.

כך, למשל, מאז 1980 ועד היום ירד מספר הצופים בתוכניות החדשות מ-50.1 מיליון איש ל-22.5 מיליון איש - ירידה של 54.5% בשיעורי הצפייה.

כמו-כן עולה כי למרות נגיסה הולכת ומתמשכת מצד ערוצי כבלים חדשים, תוכניות החדשות של ערוצי הברודקאסט עדיין הרבה יותר פופולריות. מהמחקר עולה כי פי 4 צופים מעדיפים לצפות במהדורות של ABC,CBS ו-NBC מאשר בתוכניות המתחרות של CNN, Fox News ו-MSNBC.

דיגיטל

בעוד שהעיתונות המודפסת מראה סימני ירידה והטלוויזיה שומרת על סטטוס-קוו, דווקא הטכנולוגיה והדיגיטציה, שבאו בכלל למלא את זמננו הפנוי, הפכו לגורם מכריע בצריכת החדשות השוטפת.
המחקר של Pew מראה כי אומנם המחשב האישי ממשיך להיות המכשיר המוביל בצריכת חדשות בתחום הדיגיטל בארה"ב, אך יחד עם הנגישות של הסמארטפונים והטאבלטים, רמת צריכת החדשות הכוללת גבוהה מבעבר.

כך עולה כי 32% מכלל האמריקנים הבוגרים צורכים חדשות דרך המחשב, בעוד 70% מבעלי המחשבים צורכים חדשות. עוד עולה כי 51% מבעלי הסמארטפונים צורכים חדשות ו-56% מבעלי הטאבלטים.

מדובר בנתונים מעודדים במיוחד, בהתחשב בגירויים הטכנולוגיים שמספקים מכשירים אלה בדמות אפליקציות ומשחקים שונים. למעשה, אומנם המחשב משמש כמכשיר צריכה בקרב אוכלוסיה גדולה יותר, אך אנשים משקיעים יותר זמן וקוראים כמות גדולה יותר של חדשות מהסמארטפון ומהטאבלט.

עוד עולה כי 36% צורכים את החדשות ישירות מהאתר או האפליקציה הרשמית של גוף התקשורת, בעוד 32% מגיעים דרך מנועי חיפוש (לרוב תחת מילת מפתח של שם האתר), ו-29% דרך אתרים ואפליקציות של אגרגציית חדשות.

רשתות חברתיות

בדצמבר האחרון בילה הגולש האמריקני הממוצע 11.8 שעות בחודש ברשתות חברתיות, כשפייסבוק "גזלה" 60% מהזמן שלו. הנתונים האלה, שהציגה לאחרונה קומסקור, טומנים בחובם פוטנציאל גדול לגופי החדשות ברשת.

כמעט כולם עלו כבר על הגל החברתי של פייסבוק, טוויטר, Pinterest ואחרים, אך נתוני Pew מראים כי עדיין רק כ-9% מהטראפיק לאתרי החדשות מגיע דרך לינקים שמשותפים במדיה החברתית. הנתון נראה נמוך יחסית, אך חשוב לציין שמדובר בזינוק של 57% לעומת הנתונים ב-2009.

לאורך השנים האחרונות הובילו הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק, ליצירת מעורבות גבוהה יותר של גופי חדשות בתחום החברתי. כך, למשל, קידמה פייסבוק התממשקות של אתרים - לאו-דווקא חדשותיים - עם פרופילי הרשת החברתית שלה באמצעות Facebook Connect, שהתבטא בין היתר בהטמעת כפתורי לייק באתרים חיצוניים.

באחרונה אף הובילה פייסבוק מהלך בשיתוף עם מספר גופי חדשות ליצירת קורא חברתי (Social Reader), שיאפשר לגולשים לשתף את חבריהם באילו כתבות הם קוראים כעת.

אתר "האפינגטון פוסט", למשל, אימץ לחיקו פיצ'רים חברתיים כאלה ואחרים, והם הביאו לעלייה מכובדת בטראפיק.

עוד עולה מהמחקר כי 70% מגולשי פייסבוק מקבלים את עידכוני החדשות שלהם דרך חברים, לעומת 36% בקרב גולשי טוויטר. כמו-כן, 13% מגולשי פייסבוק מקבלים את העידכונים דרך עיתונאים או גופים חדשותיים, לעומת 27% אצל גולשי טוויטר.

מגזינים

המגזינים, שיש הטוענים כי ישרדו גם הרבה אחרי שימותו עיתוני החדשות המודפסים, ספגו השנה מכה גדולה. שני מקורות ההכנסה העיקריים של ענף המגזינים - מודעות הפרסום והמכירות, נפגעו קשות ב-2011.

בדומה לעיתונות המסורתית, גם המגזינים לא השכילו עדיין למצוא מקורות הכנסה חלופיים לאלה שהולכים ומתכלים בקצב מהיר בשנים האחרונות. בעוד שמעטים יודעים עדיין איך למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם, מו"לים רבים תולים תקוות בטאבלטים ובבשורה הטכנולוגית והגראפית שהם מביאים איתם.

יחד עם זאת, כבר עכשיו ניתן לראות תנועה משמעותית לכיוון קריאת המגזינים בטאבלטים. על-פי הנתונים, ב-2011 15% מהקוראים של קבוצת "טיימס" כבר החלו לצרוך את המגזינים בצורתם הדיגיטלית בלבד, 30% נוספים צורכים את המגזינים גם באינטרנט וגם בדפוס. הוצאות לאור אחרות מציגות נתונים דומים.
אנליסטים בארה"ב מעריכים כי דווקא בתחום המגזיני צפויים הרווחים בתחום להכפיל את עצמם פי שניים, מ-1.1 מיליארד דולר כיום ל-2.3 מיליארד ב-2015. עוד מעריכים כי עד 2015 צפויים הרווחים מהמגזינים הדיגיטליים לתפוס נתח שוק של כ-9.9%.

עיתונות

למרות ההספדים התכופים, העיתונות המודפסת נכנסה בצעדים זהירים לשנת 2012. שנת 2011 הייתה השנה השישית שבה חלה ירידה משמעותית בפרסום בעיתונות המודפסת.
גם השנה, תקציבים רבים הופנו אל עבר ניסיונות הפיתוח של עיתונות העתיד באמצעות דיגיטציה של הפרינט, יצירת אפליקציות לסמארטפונים ולטאבלטים, כמו גם ניסיונות לגרוף כסף דרך אתרי האינטרנט של העיתונים.
ואולם, ניתן היה לצפות שעם כל ההשקעה המסיבית והתקוות שהמו"לים תלו בדיגיטציה של הפרינט, ההכנסות האבודות מפרסום בפרינט יעברו לפלטפורמות החדשות. אך הנתונים רחוקים מלאשש את הציפייה הזאת - ההכנסות מפרסום באתרי החדשות והאפליקציות של העיתונים המסורתיים עמדו ב-2010 על 207 מיליון דולר; הפרסום בגרסאות המודפסות, לעומת זאת, ירד ב-2.1 מיליארד דולר. כלומר, היחס בין הרווח להפסד הוא בערך 1 ל-10.
למען ההמחשה, ההכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת בארה"ב עמדו ב-2011 על 23.9 מיליארד דולר - פחות מחצי מהכנסות ב-2000, שעמדו על 48.7 מיליארד דולר. אנליסטים בארה"ב מעריכים, כי ב-2012 יצנחו ההכנסות אפילו יותר.
בסך-הכול הרוויחו המו"לים של עיתוני ארה"ב כ-34 מיליארד דולר. נתון זה נמוך בכ-25 מיליארד דולר מהנתון של שנת 2000, אז הרווחים של תעשיית העיתונות עמדו על 59.2 מיליארד דולר.
אחד הדברים שבכל זאת ראויים לציון ב-2011 הוא שהתעשיה החלה לאמץ מנגנוני גבייה בעבור קריאת התכנים העיתונאיים באתרי האינטרנט של העיתונות המסורתית.
כך, למשל, "ניו-יורק טיימס" החל לגבות כסף מקוראיו בעבור צפייה בתכני "פרימיום" - תכנים נוספים לתכנים החינמיים של העיתון באינטרנט. ההערכות הן כי ישנם בערך 150 עיתונים שונים ברחבי המדינה שעברו לפעול על-פי מודל גבייה זה.


בנק העובדות של ארה"ב
מרכז המחקר Pew חוקר באופן רציף את הגישות, הלכי הרוח והטרנדים בארה"ב ובעולם. הוא אינו נוקט עמדה בנושאים שונים, ומטרתו היא להיות "בנק עובדות" כחומר רקע למנהיגים, חוקרים, עיתונאים ולכל אזרח במדינה. הוא ארגון ללא מטרות רווח, שנועד ליצור שקיפות בדמוקרטיה האמריקנית, והמימון שלו הוא באמצעות קרנות ותרומות. הרעיון הבסיסי במיפוי הוא לספק כלי שבאמצעותו יוכלו האזרחים לגבש עמדות ודעות בצורה מושכלת ורציונלית, כאשר כל הפרטים בידיהם.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  10/04/2012   |   עודכן:  10/04/2012
רועי ברק, רועי גולדנברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפרסום יורד, המגזינים מחפשים כיוון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בניגוד לוורידים ונימים בולטים ברגליים, פקקת ורידים מתבטאת בקרישי דם בוורידים העמוקים המצויים בתוך שרירי הגפיים וגורמת לכשל בניקוז הדם מהגפיים.
10/04/2012  |  אלכסנדר קנטרובסקי  |   כתבות
בני נוער מכים בני נוער אחרים כדי להיות "IN". זו אופנה חדשה, שבה בני נוער הופכים להיות ציידי רחוב התופסים בני נוער אחרים שמעולם לא היו בקשר עמם ומכים אותם. "ציידים וניצודים" - כמו במשחק מחשב, מועתקת העלילה הווירטואלית והופכת להיות מציאותית. בין הדמיון למציאות עובר כנראה קו דקיק אחד שמטשטש את עוצמת העליונות במשחק וירטואלי ומגלה עליונות כוח של בני נוער משועממים.
10/04/2012  |  יהודית מליק-שירן  |   כתבות
יונה אליאן, כד"ר קתרין ברנט, מתמרנת להפליא בין הקריירה המחקרית לבין יחסיה עם הסובבים אותה, מהם היא מעלימה את מחלתה. המחלה חשוכת המרפא, היא הקשה ביותר מבין אלו הפוגעות בתאי העצב המוטוריים. מאבקה לבדה במחלה הוא הירואי. רק עוזרתה הנאמנה (פנינה ברט-צדקה) עושה כל שביכולתה למען שמירה על הבוסית, בנאמנות ובשקדנות, וכך האח בבית החולים, מייק קלארק (דני גבע שופע הקסם הבלתי אמצעי). הבת של קתרין, קלרה, (מיכל לוי החביבה) מגלה רק בהמשך את הסוד.
10/04/2012  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
השופטת: בלהה טולקובסקי, בית משפט השלום בתל אביב
10/04/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
ב-2004 דיווחה התקשורת הישראלית בבהלה על תרחיש האימים שממשלת ישראל קיבלה מוועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה. הערכת הוועדה הייתה שבמקרה של רעידה חזקה יחסית צפויים לקרוס עשרת אלפים מבנים בישראל, רבים מהם מבני ציבור כבתי ספר ובתי חולים; מספר ההרוגים צפוי לעמוד על כ-16 אלף איש, לצד 90 אלף פצועים ו-400 אלף עקורים שייאלצו לעזוב את בתיהם.
10/04/2012  |  אבינדב ויתקון  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il