|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הוקוס פוקוס וייעלמו הגירעונות?

המתכון הנכון להביא "מרפא" לכלכלה יהיה רק אם יודו שהייתה טעות בדרך הניהול ושיש צורך להתגבר על תבניות מחשבה, המשפיעות מהעבר, ואז אפשר יהיה לתקן הצמיחה הכלכלית בישראל נמשכת השפעות קיצוניות על האקלים תחזית אסטרולוגית לשבוע 17.8.12-10.8.12
10/08/2012  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
נס - לא יהיה [צילום: AP]

שיפוטיות עממית טיפוסית
רוב העם מעורב בפוליטיקה וכל אחד בטוח שהוא יכול להיות היועץ האישי של ראש הממשלה, או אפילו לתפקד במקומו, או אולי כשר הביטחון או כשר האוצר, כי כל אחד יודע יותר טוב. אתם יודעים כמה פרלמנטים נערכים כל שבוע ברחבי הארץ? ובחודש האחרון, כמה ידע הוכיח עם ישראל שישב מול המסך, באתלטיקה, בג'ודו, בריצה, בטניס, בקפיצה עם מוט ובשיט, כמה קל היה לשפוט מהכורסה

הערפל מתפוגג לאחרי שכוכב מרקורי חזר למסלול והתקשורת ברורה יותר. למדנו שיעור על כוח המשחק של הכוכב האחראי על מידע ותקשורת, שטייל במזל אריה נגד הכיוון. הייתה זו הפטפטת והקשקשת שחווינו בכלי התקשורת המתחרים זה בזה, מי הביא את הפרשן הביטחוניסט לשעבר, או הכלכליסט האקדמאי שיודע מה הכי נכון למדינת ישראל. נזכור שכל ה"חוכמה" נשפכה עלינו ברצועת זמן שמרקורי היה בנסיגה. מרקורי בנסיגה הוא הג'וקר, זה שאוהב לעשות טריקים והמהימנות שלו היא בסימן שאלה גדול.

בהשפעתו הביאו לנו, ההדיוטות, את האנשים שידעו מה נכון או לא נכון לפני שלוש או חמש שנים, חלקם גם היו בתפקיד לפני שבע או עשר שנים, ומהידע הביטחוני או הכלכלי שהיה נכון לזמנם רצו לתת עצה לעתיד, הדרכה, שכבר מזמן לא רלוונטית מאחר שההיגיון אומר שהנתונים משתנים כל הזמן. המסקנות השיפוטיות שלהם נכונות היו למידע שהיה להם בעבר, אז, כשהם היו בתפקידים ציבוריים, לא בהווה ולא בעתיד!

בהורוסקופ של מדינה הירח מסמל את העם. במפה של מדינת ישראל, הירח נמצא במזל אריה, במקום המסמל בהורוסקופ את השלטון. מאחר שזה המצב, רוב העם מעורב בפוליטיקה וכל אחד בטוח שהוא יכול להיות היועץ האישי של ראש הממשלה, או אפילו לתפקד במקומו, או אולי כשר הביטחון או כשר האוצר, כי כל אחד יודע יותר טוב. אתם יודעים כמה פרלמנטים נערכים כל שבוע ברחבי הארץ? ובחודש האחרון, כמה ידע הוכיח עם ישראל שישב מול המסך, באתלטיקה, בג'ודו, בריצה, בטניס, בקפיצה עם מוט ובשיט, כמה קל היה לשפוט מהכורסה.

דרך אגב, תמיד אני ממליצה ללקוחותיי להכין אירועים ומסיבות מוצלחות לזמן נסיגת מרקורי. האנשים משוחררים, מפטפטים בלי צנזורה עצמית, משתטים בכיף והתוצאה: ארוחת ערב או מסיבה עם הרבה מצב רוח, שמחה והומור.

כוכב מרקורי שנעצר בתאריך 8.8, וחוזר לאיטו למסלול, נמצא במבנה כוכבים שיביא לנקודת מפנה משמעותית. שימרו על ערנות בימים הקרובים בעיקר עד לתאריך 12.8. קשה יהיה לדעת מה הם ההבדלים בין מה שמלאכותי לבין מה שאמיתי. היה צריך להיזהר בעיקר משקרנים, מכאלה שמשאלות הלב אצלם מהוות בסיס לחשיבה, או כאלה הנמצאים בהכחשה. כעת תוכלו לדעת אם נפלתם למלכודת. גם במישור הפוליטי, הדיפלומטי, הארצי והבינלאומי יש פעילות רבה המתרחשת בסודיות.

בתחילת השבוע ימים טובים לפתור בעיות פיננסיות, בעיקר ב12-13.8.

בין התאריכים 16.8-13.8 צפויים שינויים במערכות יחסים. אלה מכם שחשובה להם ההתחייבות ימצאו את הימים האלה כהזדמנות להתחדש ולממש ריגושים וחושניות. בעוד שאלה שנמצאים במערכת יחסים רעועה, עלולים להתמודד עם התפרצויות קנאה או רכושנות הגורמות לרגישות נוספת בתוך הקשר. רומנים חדשים שיתחילו ברצועת הזמן הזו, יחוו משיכה חזקה פתאומית, אבל שימרו על פרופורציה, כי יש סבירות גבוהה שאהבה כזאת לא תגיע לשום מקום.

מפגש אחר, לא נחמד, של כוכבים, צפוי גם בין התאריכים 16.8-12.8 (השפעתו יכולה להיות גם כמה ימים לפני), והוא עלול לגרום שריפות, חיכוכים אלימים ותסכולים חזקים לא רק ברמה האישית, אלא גם במישורים בינלאומיים. אצלנו, אולי בדרום, בגזרה שבין ישראל והחמאס, או במקום רגיש אחר. אלה ימים שמומלץ להיזהר בהם יותר מתמיד.

מבנה זה של כוכבים עלול גם להשפיע על האקלים בחום כבד, או בקור (תלוי באיזה חלק של כדור הארץ נמצאים), איתני הטבע ינסו להתבטא בדרכם, או שעלולות להיות התפרצויות של שריפות אש קשות, כאן ובכל מקום על פני כדור הארץ.

כעת, בהדרגה, מבנה הכוכבים עוזר לסגור מעגלים, להתמודד עם מציאות חדשה, בה אנחנו מקבלים הזדמנות לבחור ולעשות שינוי, להתפתח, או להישאר באותו מקום, אבל התנאי הוא שלא תוכלו להמשיך לחיות בתוך בועות דמיוניות. לא יישאר זמן לסימני שאלה וההחלטות לטוס למעלה, או לצנוח למטה, בכל הקשור לזוגיות או לשותפות, יצטרכו להתקבל עד שכוכב סאטורן יסיים את דרכו במזל מאזניים, עד תחילת אוקטובר 2012.

מולד ירח יתרחש בתאריך 17.8 במזל אריה ויביא אהבה, שמחה ואופטימיות משולבות באומץ וביצירתיות, וכל אלה טובים להתחלות חדשות. אם יש לכם כמה תוכניות שהיו על אש קטנה, הן יקבלו תגבורת מרעננת של כוח רצון, אגו וגאווה, שיתבלו את הביטחון העצמי ויאפשרו לבטא ולהוציא לפועל את התוכניות היצירתיות גם בדרך מעשית. מבנה הכוכבים של המולד, מעורר להסכמות בנושא זכויות האישה במישור הבינלאומי.

השבוע...

10.8 הירח בטל במהלך היום כולו, עד שעה 23:11 בלילה. המשיכו בשגרה. אם אתם מארחים היום, הכינו רק מתכונים שכבר הוכיחו את עצמם ושיש לכם ניסיון איתם. תבשיל חדש יסיים את דרכו בפח.

11.8 נחמד לבלות היום בחיק המשפחה, להישאר בבית ולהתפנק. אין רצון לעשות שינויים. מצב הרוח משתנה לקראת שעות אחר-הצהריים ואתם מחפשים עשייה שתשבור את השגרה.

12.8 אל תחשפו את מחשבותיכם היום, מאחר שהפרשנות שתתלווה תהיה חסרת היגיון ותגרום לעימות בינאישי סתמי. נצלו את היום לקדם תוכניות. גם חתימה על הסכם או חוזה יכולה להניב פירות טובים בהמשך. הירח בטל הלילה משעה 23:39 עד למחרת בשעה 11:28 בבוקר.

13.8 משעות הצהריים אתם יכולים להציג רעיונות לאלה שדעתם חשובה לכם. תחושת הקרבה בין בני המשפחה חזקה יותר. אתם חשים חיוניות ומתקשים לשמור על איזון בין הצורך בפרטיות ובין הרצון להימצא בחוג חברתי.

14.8 הביטחון הרגשי חוזר לחייכם ואתם גם מתעוררים לעשייה הנובעת מאהבה. האנרגיה חזקה ועוזרת לכם לקחת אחריות בנושאים שחשובים לכם.

15.8 קיים צורך להתבודד או להיות עם עצמכם לבד, אבל אם אין ברירה ויש לכם מעורבות רגשית, נסו להציב גבולות. זה יום לא קל, שמעורר תסכול, בגלל שהוא דורש מאמץ נוסף כדי לסיים מטלות. נסו לחשוב לפני שאתם נכנסים לעימות מתסכל. הירח בטל משעה 11:14 לפני הצהריים עד שעה 21:05 בלילה.

16.8 מפגשים מביאים לשיחות מעניינות. אתם גם מוצאים זמן לבלות עם הילדים, הנכדים או האחיינים, אבל אחר כך מפנים זמן לעצמכם, לנוח ולהירגע בבית השקט שלכם.

17.8 הצורך בפעילות מניע אתכם, בלי לחשוב שאולי בדרך אתם פוגעים במישהו קרוב ויקר. גישה בוגרת תעזור לכם לתקן ולהשיג את המטרה הראשונית, לשמה קמתם הבוקר. הרגשות שלכם עלולים להוות מכשול, אתם מתפרצים דווקא בזמן בו אתם זקוקים לשקט. הירח בטל משעה 20:54 עד למחרת 03:33 לפנות בוקר.

כלכלה ושווקים

ההחלטות שהתקבלו על-ידי הממשלה והכנסת, היו בזמן בו מרקורי היה בנסיגה, וכולנו ראינו ושמענו את הקולות, וגם את השינויים והתיקונים. ככה זה עם מרקורי בנסיגה. על-פי רוב, כולם חווים קצר בתקשורת, חוסר הבנה הדדי שדורש אחר כך הסברים. מניסיון העבר, אחרי שמרקורי חוזר להילוך הקדמי, יצופו עוד נקודות שנשכחו ודורשות הבהרה. ואם לא מיד עכשיו, זה יגיע מאוחר יותר. מותר לנו להיות ספקניים בזמן הזה לדיוק המספרים, לכאן או לכאן. לאחר התאריך 8.8 גם עבודה מאחורי הקלעים תסתיים. לא נהיה מופתעים אם נשמע שצריך לבחון מחדש כמה נתונים. עם המרקורי ברטרו, המסחר מתנהל גם הוא סביב שמועות.

בינתיים, מדינת ישראל נמצאת במצב כלכלי טוב וחזק יותר מרוב אומות העולם. גם אם יש האטה, זו במספרים קטנים יחסית למדינות אחרות. במציאות, הצמיחה כאן ממשיכה!

באירופה, עלתה לכותרות המחשבה של דראגי, נשיא הבנק המרכזי באירופה, להשתמש בכוחו להדפיס כסף כדי לשמור על האירו ובדרך הזו גם להפחית את הגירעון... אומנם הוא תיקן בהמשך את דבריו והוסיף שאלו אופציות עתידיות, אבל מי מאמין לו עם הכוכב המסמל ג'וקר?

בארה"ב קרה פתאום נס. נוספו משרות, ביום בו הירח במזל דגים וכוכב מרקורי בנסיגה. האם המספרים אמיתיים? האם אין כאן אינטרס של ערב בחירות שם, שאחד הצדדים רוצה להציג תמונה טובה יותר בכלכלה הקורסת?

מה שטוב בכל המצב הוא שאנחנו כבר מעבר לרצועת הזמן שבה הג'וקר שלף סחרירים. עכשיו נחזור להתמודד עם המספרים הנכונים, עם העובדות שהתחפשו, המידע הסותר והדיסאינפורמציה שיחשפו, וכולם יידרשו להציג את הנתונים מחדש.

יהיה צורך להבין שהמתכון הנכון להביא "מרפא" לכלכלה יהיה רק אם יודו שהייתה טעות בדרך הניהול ושיש צורך להתגבר על תבניות מחשבה, המשפיעות מהעבר, ואז אפשר יהיה לתקן. רוב המנהיגים בעולם הם חסרי סבלנות למדיניות שדורשת צנע, הם חושבים על קהל הבוחרים ולא על המדינה, לכן יש להם רצון ואמונה שצריך לבזבז עוד כסף ועוד הרבה כסף, ופתאום אולי יקרה הנס, כמו בקסם, הוקוס פוקוס והגירעונות ייעלמו... אם יש הורוסקופ לעולם, ייתכן שכוכב מרקורי המקודם נמצא שם בנסיגה במזל דגים ובמנעד חזק לכוכב נפטון. חיים באשליות.

בין התאריכים 16.8-14.8 היו ערניים. כוכב ונוס מסמל אשראי וכסף באתגר עם האורנוס ופלוטו. פלוטו, המסמל חוב, מאותגר על-ידי אורנוס, שסבלנות אינה נמנית על תכונותיו. אלה ימים בהם השווקים יושפעו מהדוחות שיגיעו, מההבנה ששום דבר בתחום הפיננסי בעולם אינו מתנהל כראוי.

גם השילוב של מארס/סאטורן כמעט כל השבוע, יחדד את האקלים החם, היובש הגורם לבצורת בכמה מקומות בעולם, כשהפגיעה העיקרית היא ביבולים, מה שיגרור מחסור במצרכי מזון בסיסיים. יוקר המחיה כבר אמרנו?

לוח הזמנים בין התאריכים 20.8-10.8 יכול להיות גם רגיש, במיוחד בגלל מבנה הכוכבים על ההורוסקופ של הבורסה בניו-יורק. מבנה הכוכבים הזה עלול להיות גם ביטוי לחוסר הסכמה בינלאומי או לעימות צבאי, שישפיע על השווקים.

מחשבות אסטרולוגיות על המצב אצלנו

מבנה ההורוסקופ של מדינת ישראל מעיד שיש נושאים עולים ויורדים, שבאותו רגע נראים חשובים יותר מהכל (גיוס החרדים, ועדת פלסנר), אבל המציאות הנכפית עלינו מביאה את מה שחשוב באמת וסדר העדיפויות משתנה מיד בהלימה עם מופע הכוכבים על ציר 4-10. המצב עם ובתוך מצרים, החשש מנשק כימי שיעבור מסוריה חס וחלילה לחיזבאללה, חשיפה של תאי טרור בחסות החיזבאללה ואירן, כן, שוב אירן... האיום הביטחוני עלינו מצפון או מדרום וגם ממזרח, דורש חיפוש אחר פתרון.

מבנה הכוכבים מעיד שקיים בלבול לפעמים בין מה שצריך לנהל ובין מה שצריך לפתור. למזלנו, המציאות היא שמנחה ומציגה לכולנו מה הם האירועים האמיתיים המשפיעים על המדינה שלנו ומגדירה, חד-משמעית, במה צריך לטפל. ציר 4-10 מציג תמיד שיש להתמודד עם בעיה שצצה ולמצוא לה פתרון.

עם הכוכבים על ציר 2-8, אין לנו את הפריבילגיה לבחור. אלה הסבירו לנו שיש איומים מיידיים, ואם לא נתגונן, ניפגע. ולאחרונה הבנו שיש גם בעיה כלכלית וגם ביטחונית, והזכירו לכולם את המצב הפיננסי הקשה באירופה ובארה"ב, שמשפיע גם עלינו באופן יחסי. הייצוא והייבוא הם לא עם עצמנו, אנחנו לא אי בודד בים. ובנוסף, היו פיגועים כואבים בבולגריה, בבורגס וביום ראשון האחרון (5.8.12) נמנע אסון גדול ונורא בגבול עם מצרים.

יש ניסיון של המדינה לשמור על קונצנזוס מול העולם, עם כוכבים על ציר 3-9, בנושא אירן, שעדיין קשה לגבש לגביו הסכמה בינלאומית. ובה בעת, עם הכוכבים על ציר 6-12, יש גם נושאים פנימיים שצריך לתמרן בגלל שאין עליהם הסכמה, כמו האופן בו יגויסו החרדים, ההכרה באוניברסיטה באריאל וגם הניסיון לעורר מחדש את המחאה על נושאים חברתיים, כמו דיור ציבורי, כשפלג אחד לא מסכים עם השני.

המציאות מחזירה אותנו כל פעם להתמודד עם הנושאים החשובים באמת. ייתכן שזו הסיבה שבכל פעם כשמתעורר הרעיון להכניס אותנו ל"בחירות", הוא מתאדה בגלל אירועים חיצוניים.

"דמוקרטיה היא משטר, שבו רשאי אדם לחלום בקול מה גדולות עשויה ארצו לפעול אילו זכתה להנהגה טובה יותר" [אלמוני].

תאריך:  10/08/2012   |   עודכן:  10/08/2012
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צריך להיות מצויד במידה בלתי מבוטלת של חוצפה כדי ששר בממשלה ישתמש בפעילות השוטפת של משרדו כדי לקדם בדרכים ציניות ובמהירות מעל המותר בחוק אינטרסים פוליטיים אישיים. אדם זה הוא שר התחבורה, ישראל כ"ץ, המשמש במקביל כיושב-ראש הנצחי של מזכירות הליכוד ומבקש בכל פעם שהוא חושש לפיחות במעמד להוכיח כי הוא בעל הבית של הליכוד.
10/08/2012  |  אריה אבנרי  |   כתבות
כך משתקף השבוע מהפייסבוק שלי
09/08/2012  |  מאיר עוזיאל  |   כתבות
יש קסם בספרו האוטוביוגרפי של ארנו בר מהיישוב נטף שליד ירושלים. זהו ספרו הראשון שכתב אותו בגיל 80. הקסם של ארנו בר, מתרגם במקצועו, יליד קלן בגרמניה (1928), הוא הכתיבה חסרת-הציניות ובעלת ההומור הקל והמיוחד. את שנות המלחמה שהיו שנות ילדותו הוא מסכם כאשר הסתיימה: "אנחנו יכולנו לשוב הביתה. באותה שעה התערבבו במוחי רגשות סותרים: מחד-גיסא חשתי שמחה, כי המלחמה הסתיימה, אנחנו ניצלנו ואבא חזר - ומאידך-גיסא היה בי קורטוב של צער, על כי בא הקץ על הרפתקה מרתקת".
09/08/2012  |  שולמית קיסרי  |   כתבות
עם הגעתה של מריל סטריפ לשכונת סוהו שבניו-יורק, הכוכבת עטורת הפרסים מנופפת ביד חבושה לקהל שציפה לה בקוצר רוח. סטריפ מסבירה שבניגוד לדמות השפית המיומנת שגילמה בג'ולי וג'וליה, במציאות היא פצעה את כף ידה כמה שעות קודם לכן, בזמן שחתכה אבוקדו. למרות החתך העמוק, השחקנית הוותיקה הוכיחה את אמונתה במוטו "המופע חייב להימשך" ולאחר שעברה ניתוח בכף ידה בבית החולים התייצבה במפגש לקידום סרטה החדשה, תקווה בהופ ספרינגס (שמגיע היום, 9.8.12, למסכי ישראל).
09/08/2012  |  חן חדד  |   כתבות
החופש הגדול כבר כאן, הקייטנות עוד רגע מסתיימות, וכשמגיע סוף השבוע אתם רוצים לבלות קצת עם הילדים בעצמכם, במקום פשוט לשים אותם מול הטלוויזיה? עכבר העיר מבין לליבכם ומציג לכם שלל המלצות לבילוי משפחתי, שיכניס קצת צבע תרבותי לסוף השבוע הקרוב
09/08/2012  |  שלי אלעזר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
דרור גרין
דרור גרין
יש סוג נוסף של בני-אדם, ואלו הם בעלי האישיות הפסיכופתית    לפסיכופתים אין סולם ערכים, והאישיות שלהם ריקה    הם אנוכיים באופן טבעי, והם מאמצים, כמו טפילים, את מחשבותיהם והישגיהם של אח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il