|   15:07:40
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מת על מזבח המאבק נגד השחיתות הציבורית. קברו הטרי של עד המדינה ש"ד [צילום: פלאש 90]

שכני ש"ד

אומנם נהוג לומר "אחרי מות קדושים", אך שכני, עד המדינה ש"ד שהלך לעולמו, היה רחוק מאוד מלהיות קדוש. הוא החליט להעיד במשפט הולילנד רק משום שלא שילמו לו כספים שהגיעו לו לדבריו ושהיו יכולים לסייע לרווחתו בערוב ימיו. אף על-פי כן ייזקף לזכותו שהוא מת על מזבח המאבק נגד השחיתות הציבורית שהפכה למחלה ממארת במדינה
04/03/2013  |   אריה אבנרי   |   כתבות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
איתמר לוין
ש"ד עד המדינה בפרשת הולילנד נפטר

עד המדינה ש"ד התגורר בשכנותי במרחק של כמה בתים בלב תל אביב. למרות שלאורך חייו הוא היה אדם עתיר ממון ונכסים שרובם הושגו בדרכים לא כשרות תוך ביצוע עבירות פליליות כאלה ואחרות, הוא גר בדירה שכורה.

במשך שנים גילגל ש"ד סכומי עתק שחלקם היו של אחרים ומיעוטם היו שלו, בעסקות סמויות שלא כולן נחשפו. ספק אם בני משפחתו הקרובים הכירו את מלוא מעלליו. גם שלטונות אכיפת החוק בארץ ובחו"ל לא היו מודעים להם. בערוב ימיו היה ש"ד פושט-רגל שהחליט להיות עד מדינה באחת מפרשות השחיתות הגדולות בתולדותיה, ובתמורה לכך קיבל קצבה חודשית נדיבה שאפשרה לו לחיות בלי הכבוד שאבד לו מזמן.

אחת לכמה ימים הייתי פוגש בו באקראי, מטייל לאטו בכיכר, נשען על מקל ומלווה בשני מאבטחים. אחר כך ישב על אחד הספסלים ובעיניו הבוהות סקר את העוברים ושבים. למרות שמבטינו הצטלבו לא החלפנו שלום ולא אמרנו מילה זה לזה. שכן טוב הוא לא היה.

ראשית היכרותי עם ש"ד

לו היה פוצה פיו
באחת השיחות שהיו לנו אז, שצוטטה בעיתון, אמר לי בין השאר: "אם הייתי פותח את פי, היו כמה אישים ידועים במדינה נכנסים לכלא להרבה שנים". אבל ש"ד לא פצה את פיו

ספק אם ש"ד זיהה אותי למרות שאנחנו "מכרים" ותיקים משני צדי המתרס. ההיכרות שלנו החלה לפני כשלושים שנה בתחום המקצועי, כאשר הוא כיהן כמנהלה של קבוצת חברות ציבוריות כלכליות שקרסה ואני שימשתי עיתונאי חוקר בידיעות אחרונות.

בדקתי ומצאתי שבצעירותו הוא היה חוקר ביולוגי במכון ויצמן, אך היו לו עיניים גדולות והוא החליט להתעשר באמצעות כניסה לעולם העסקים וההשקעות. בהדרגה הוא קנה לו מעמד של "אשף כלכלי", אחד מאלה שפעלו בבורסה בשנות השמונים ותרמו את חלקם למפולות. אילי הון בעלי חברות כלכליות הימרו עליו והוא הימר על כספי הציבור.

באותה עת החלה החקירה של רשות ניירות ערך לבדיקת נסיבת הקריסה שעוררה אז הדים רחבים במדינה, בעיקר לאור העובדה שהיו מעורבים בפרשה אנשי משק בכירים וגם כמה אישי ציבור מפוקפקים מהליגה הממלכתית. יו"ר רשות ניירות ערך דאז, אליעזר שילוני, שזיהה את העבירות הפליליות החמורות שבהן היה מעורב ש"ד עד צוואר, העביר לחקירת המשטרה כמה אספקטים.

ש"ד עשה מאמצים בלתי נלאים לחלץ את עצמו מהבוץ שבו שקע עד צווארו. באחת השיחות שהיו לנו אז, שצוטטה בעיתון, אמר לי בין השאר: "אם הייתי פותח את פי, היו כמה אישים ידועים במדינה נכנסים לכלא להרבה שנים". אבל ש"ד לא פצה את פיו.

אולי בזכותם של העבריינים הפוליטיים הכבדים הללו, הסתיימה הפרשה בקול ענות חלושה מבלי שהעבריינים נתנו את הדין. רק ציבור המשקיעים בבורסה התמים ברובו הפסיד את כספו.

ישראל, לונדון, ישראל

ש"ד לא יכול היה לסלוח לי על שהיה לי הכבוד המפוקפק להימנות על העיתונאים שחשפו את מעלליו. בהזדמנות מסוימת שלח אלי פרקליטו מכתב התרעה, שבו ביקש ממני התנצלות ואיים עלי בתביעת לשון הרע. הוא לא ידע עדיין כנראה שאני אספן כפייתי של מכתבי איום מעורכי דין. בארכיוני יש מאות מכתבים כאלה (את חלקם הצגתי פעם יחד עם כתבי תביעה שהוגשו נגדי שנתלו על חבלי כביסה והוצגו בתערוכה מיוחדת בגלריה של עמליה ארבל תחת הכותרת: "על חבל דק"). בסופו של דבר לא הוגשה תביעה וש"ד עסק בעסקי נדל"ן עצמאיים שבהם צבר רווחים נאים, אבל לא חשש מדי פעם לבעוט בחוק.

בסופו של דבר "נשרף" ש"ד בארץ בתחום העסקים ועבר להתגורר בלונדון. תחילה ייצג איל הון יהודי מקומי בעסקות שונות, ובשלב מאוחר יותר הפך לעצמאי והמשיך לעבור על החוק ולגלגל כסף ציבורי בהיקפים בלתי ידועים בהרפתקאות פיננסיות שונות שהותירו אחריהן נושים רבים.

אחר-כך חזר ש"ד לארץ והחל לעסוק בעסקות תיווך גדולות והיה מעין מאכער שנכנס ויוצא במשרדי ממשלה ועיריות, ומנסה לקדם פרויקטים שונים. שם המשחק היה השוחד.

המפלצת האורבאנית והמושחתת
השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה [פלאש 90]

"רק לי יש אומץ לב"
ש"ד אמר לאנשי הפרקליטות שדובבו אותו: "אני מודה שאני הייתי אחד העבריינים בפרשת שחיתות חמורה זו. רק לי יש אומץ לב להודות על כך. כל שותפיי האחרים לדבר עבירה שותקים ורוצים למלט את עצמם מלתת את הדין"

אחד הפרויקטים שבהם טיפל היה מתחם הולילנד בירושלים, שהיה מעין מפלצת אורבאנית שהרסה את הנוף מסביב. במשך תקופה ארוכה ניסו כמה עיתונאים חוקרים, ואני ביניהם, לפענח את תעלומת הקמת הפרויקט ולנסות לאתר את שמותיהם של האישים המעורבים, אך בגלל פעולות טשטוש שונות שנעשו, המלאכה לא הושלמה והפאזל היה חסר.

בספרי "זעקי ארץ מושחתת" שפורסם לפני שלוש שנים ועל שערו מתנוסס לדיראון צילומו של ראש הממשלה לשעבר המגה-מושחת אהוד אולמרט, כתבתי בין השאר: "מבנה מפלצתי זה המכער את הכניסה לבירת ישראל משקף יותר מכל את נגע השחיתות הציבורית שהספיק כבר להדביק את מרבית החלקות הטובות במדינה. מוזר שלאורך שנים לא הצליחו רשויות החוק לשים את ידן על המעורבים בפרשה, העקבות לא הובילו אל אולמרט שבתקופת כהונתו כראש העירייה נתקבלו כל האישורים הדרושים".

עד שיום אחד לפני כשנתיים וחצי, החליט ש"ד, בתיווכו של קצין משטרה בכיר בדימוס, לפצות את פיו תמורת מעמד של עד מדינה וקבלת פיצוי כספי נאות שמאפשר לו ולרעייתו לקיים רמת חיים סבירה. ש"ד החליט לדבר רק לאחר שהפרשה נחשפה ב-News1 והוא זומן ל"תשאול".

ש"ד אמר לאנשי הפרקליטות שדובבו אותו: "אני מודה שאני הייתי אחד העבריינים בפרשת שחיתות חמורה זו. רק לי יש אומץ לב להודות על כך. כל שותפיי האחרים לדבר עבירה שותקים ורוצים למלט את עצמם מלתת את הדין". הפרקליטות הייתה מודעת היטב למצב בריאותו הרעוע, אבל המסמכים הרבים והמידע הרב שסיפק היוו תשתית חיונית לפריצת דרך בפרשת שחיתות זו, שהוגדרה כחמורה ביותר בתולדות המדינה.

כספים, תכשיטים ומתנות
זקן ואולמרט. נהנים מרכזיים [צילום: פלאש 90]

כך נסללה הדרך להגשת כתבי אישום נגד שורה של אישי ציבור ואנשי עסקים בגין קבלת ומתן שוחד. הבולטים והמסקרנים ביניהם היו אהוד אולמרט ומנהלת לשכתו שולה זקן, שנכנסים ויוצאים בשנים האחרונות בבתי משפט כנאשמים בפלילים.

בעדויות שמסר ש"ד במהלך עשרות הישיבות שהתקיימו עד למותו בבית המשפט המחוזי בתל אביב סיפר, בין השאר, על רבבות דולרים שהעביר לבקשת אולמרט מכספי השוחד לאחיו יוסי שנמלט מהארץ אחרי שהסתבך עם השוק האפור.

במקביל נתרמו כספים למטה הבחירות של אולמרט וניתנו לו מתנות שונות. גם שולה זקן לא אימצה, כפי שמסתבר, את האימרה: "שונאת מתנות תחיה" וקיבלה מכספי השוחד מענקים כספיים נכבדים, תכשיטים יקרים ומתנות שונות. העדויות המפורטות של ש"ד החלו להלחיץ את הנאשמים. ש"ד החל לקבל איומים והטרדות בקצב גובר והולך.

מי עקב אחרי עד המדינה?
סגלוביץ'. המשטרה לא חקרה [פלאש 90]

בחודש ינואר אשתקד פניתי בכתב מטעם אומ"ץ אל ניצב יואב סגלוביץ', ראש אגף החקירות של המשטרה:

  • "תנועת אומ"ץ מגישה בזאת תלונה על חשד להטרדת עד המדינה בפרשת הולילנד בעקבות שידור אמש בחדשות ערוץ 2, שבו נחשף כי עד המדינה ביקר בחברת רעייתו בחנות בקניון ורכש עבורו עצמו דברי מלבוש יקרים, דבר המעיד כביכול על מצבו הבריאותי והכלכלי.

    "החשיפה העיתונאית נעשתה ככל הנראה בעקבות מעקב צמוד אחר עד המדינה שנעשה על-ידי חוקרים פרטיים שנשכרו ביוזמת נאשמים מסויימים בפרשה זו או שליחיהם, דבר המהווה לכאורה עבירה על החוק.

    "סעיף 249 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 קובע את האיסור של 'הטרדת עד', כדלקמן: 'המטריד אדם בנוגע להודעה שמסר האדם, או עומד למסור, בחקירה על-פי דין, או בנוגע לעדות שמסר האדם, או עומד למסור, בהליך שיפוטי, דינו - מאסר שלוש שנים'.

    "מטרת הוראת החוק הינה לאסור על כל הטרדת אדם בנוגע לעדות ולאפשר מסירת עדות באופן חופשי ולמנוע מגורמים בעלי עניין (למשל, משפחתו או חבריו של הנחקר/נאשם וכיו"ב) להשפיע, בדרכים שונות, על עדות שנמסרה/תימסר במשטרה או בבית המשפט. וכדברי בית המשפט בת.פ. 5472/03: 'השימוש במילה 'הטרדה' מצביע על כוונת המחוקק להקיף במונח זה את כל המעשים העלולים לגרום אי נעימות או אי רצון של המוטרד'.

    "מטרת המעקב אחר עד המדינה הייתה לסתור את טענת הפרקליטות בעניין מצבו הבריאותי של עד המדינה שבגינה הוגשה בקשה לעדות מוקדמת של האיש.

    "אומ"ץ מבקשת לפתוח בחקירה בנושא חמור זה ולקבוע את זהותם של המעורבים בפרשה ולקבוע אם יש מקום להגיש נגדם כתבי אישום".


בתגובה לכך נאמר לי שננקטים כל הצעדים להגן על העד. למרבה הצער, המשטרה לא חקרה מי איים על ש"ד ומי מטריד אותו.

ניסיונות לטשטוש העבירות
גינת. ייחס עבירות חמורות לש"ד [בוצ'צ'ו]

נקטל לאורך המשפט
פרקליטו של ש"ד אמר, שלאורך המשפט שתו את דמו, הטיחו האשמות שונות, כינו אותו בכינויי גנאי ופגעו בבני משפחתו, והכל כדי להוציא אותו משיווי משקלו ולטשטש את העבירות החמורות שנעשו, כפי שהתברר עד כה ממהלך המשפט

לפני זמן קצר הייתה התפתחות מאלפת, כאשר פרקליטה של שולה זקן השיג עבורה עסקת טיעון, אך זקן דחתה את היוזמה.

בשעתו הגיע אהוד אולמרט עם שולה אל אביה המנוח בשעה ששכב על ערש דווי, וזה השביע את בתו: לעולם לא לפגוע באולמרט. זו הייתה אולי הסיבה שהיא שמרה בחקירות על זכות השתיקה ולא הסגירה את אולמרט, למרות שהיא מכירה היטב את העבירות שביצע שבחלקן הייתה שותפה פעילה.

קרוב לוודאי שמותו של ש"ד יציל במידה מסוימת את זקן, מאחר שפרקליטה לא חקר אותו חקירה נגדית. לגבי אולמרט, המצב מסובך יותר. ש"ד נחקר בחקירה נגדית צולבת ומעליבה על-ידי פרקליטיו של אולמרט, אבל החקירה בכמה נושאים עדיין לא הסתיימה. הכל תלוי במידת האמון שייתן השופט בעדותו של ש"ד ובמסמכים.

פרקליטו של ש"ד אמר, שלאורך המשפט שתו את דמו, הטיחו האשמות שונות, כינו אותו בכינויי גנאי ופגעו בבני משפחתו, והכל כדי להוציא אותו משיווי משקלו ולטשטש את העבירות החמורות שנעשו, כפי שהתברר עד כה ממהלך המשפט. הפרקליט האשים גם חלק מהתקשורת ששיתפה פעולה עם הנאשמים, בעיקר עם אולמרט, במטרה לעשות רצח-אופי לש"ד ולנסות להרוס את אמינותו.

בתחום זה הגדיל לעשות רפי גינת, שהקדיש למטרה זו את התוכנית "כלבוטק". קדם לה מסע פרסום מוקדם, שבו ייחס גינת בקולו הרועם לש"ד עבירות פליליות חמורות. אומ"ץ הגישה תלונה נגד גינת לנציב קבילות הציבור של הרשות השנייה, שבה טענו כי "כלבוטק" הינה תוכנית צרכנית ולא צרחנית נגד עד המדינה, אך למרבה הצער התלונה נדחתה.

פטירה על מזבח המאבק

באחד העיתונים קראתי אחרי מותו של ש"ד, שמנהל מחלקה בבית חולים הדסה שבדק את ש"ד לפני כשנתיים, אמר שהוא יחזיק מעמד בחקירות קשות לא יותר משנה וחצי. הרופא קלע למטרה. איני יודע אם מותו נגרם בגלל הלחצים הכבדים שבהם עמד, אבל אני יודע שלא היה בתולדות המדינה מצב שבו הייתה השתלחות חסרת רסן מסוג זה כלפי עד מדינה.

נהוג לומר "אחרי מות קדושים". ש"ד היה רחוק מאוד מלהיות קדוש. הוא החליט להעיד רק משום שלא שילמו לו כספים שמגיעים לו לדבריו ושהיו יכולים לסייע לרווחתו בערוב ימיו. אף על-פי כן ייזקף לזכותו שהוא מת על מזבח המאבק נגד השחיתות הציבורית שהפכה למחלה ממארת במדינה. אבל עדיין לא ברור אם ש"ד עצם את עיניו מוקדם מדי בטרם סיים את עדותו שעשויה הייתה להכניס מאחורי סורג ובריח כמה אישים ידועים במדינה ובראשם אהוד אולמרט.

מעניין מה יכתבו על אודותיו בני משפחתו על מצבתו.

תאריך:  04/03/2013   |   עודכן:  04/03/2013
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אליהו חסון   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   הרשות השנייה   טל שפירא   טליה דאר   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יהושע פולק   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   מתי חותה   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   עמרם בניזרי   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   רפי גינת   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שכני ש"ד
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ל'מספיד'
4/03/13 19:52
 
עובר ושב
4/03/13 21:50
 
לעובר ושב
4/03/13 23:30
 
אראל
12/05/13 15:43
2
השיטה.
4/03/13 21:24
3
ליו"ר
5/03/13 00:24
 
ירמיהו
5/03/13 10:06
 
ליו"ר
5/03/13 19:42
4
אני לא מאמין
8/03/13 17:01
 
נער הייתי
9/03/13 13:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, קבע (יום ב', 4.3.13) כי משפט הולילנד יימשך ללא הפסקה כלשהי למרות פטירתו של עד המדינה, ש"ד.
04/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
סערת הרגשות של משפחת ש"ד ועורכי דינו, הביאה את בתו של עד המדינה ואת עו"ד אמנון יצחקניא להטיח האשמות כבדות בחלק מן הסניגורים במשפט הולילנד. נטען נגדם שהם ניהלו חקירות נגדיות תוקפניות ומשפילות, ושהם משכו בכוונה את הזמן - בבחינת "או שהכלב ימות או שהפריץ ימות", ובסופו של דבר הטקטיקה הזאת נחלה לפחות הצלחה חלקית.
04/03/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
פרקליטו של ש"ד, עו"ד אמנון יצחקניא, אמר (יום א', 3.3.13) לאחר הלווייתו של עד המדינה: "יש כלי תקשורת שסיקרו בצורה הגונה ומהוגנת את הפרשה, בצורה ראויה ונטולת משוא פנים, כמו שעיתונאי צריך לעשות. אבל למרבה הצער יש כלי תקשורת הרסניים, שקריים, שקשרו קשר להכפיש את שמו של העד מתוך מגמה ברורה: הם רצו את טובתם של נאשמים מסוימים. הפכו את זה למשפט של עד המדינה, בעוד שזה משפט של מדינת ישראל נגד השחיתות.
03/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"אני כה מצטערת שהסכמתי. סליחה שאפשרנו לך" להיות עד מדינה - אמרה (יום א', 3.3.13) בתו של ש"ד בהלוויתו. עד המדינה במשפט הולילנד, שנפטר בסוף השבוע (1.3.13), הובא למנוחות בבית העלמין בהרצליה.
03/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט שנמצא בחקירה ויצא לחופשה ושופטים לא מתאימים, שנמצאים במערכת במקום בחופשה או בהשעיה. העובדה, שמערכת בתי המשפט ובראשה הנשיא גרוניס, לא פעלו או לא ידעו על פרשת השופט וילדיו, תמוהה אפילו יותר, מהשיהוי הלא ברור של היועץ המשפטי לממשלה
03/03/2013  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת הולילנד  /  מי ומי  
רוזן, ואנונו וש"ד  /  איתמר לוין
הולילנד בלי ש"ד  /  איתמר לוין
הפרקליטות: משפט הולילנד יימשך  /  איתמר לוין
ש"ד, הפרקליטות והתקשורת  /  ד"ר רון בריימן
אחרי מות: השתפרו סיכויי אולמרט  /  עו"ד יוסי דר
האיוולת בהותרת איסור פרסום שם עד המדינה  /  עו"ד חיים שטנגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il