ליל הסדר שלשום, שהיה גם ליל הסגר, היה ליל הסדר המשונה בחיי. ביחד עם רעייתי המופלאה, סעדנו לנו בשקט מהמטעמים הנפלאים שהכינה. לאחר הארוחה, נטלתי את ההגדה הישנה שמלווה אותי כבר מעל חמישים שנה ואת ספר שמות, בתורה, בו מסופר סיפור היציאה מעבדות לחרות. גם היום, בליל הסדר ה'תש"ף ה-08 באפריל 2020, אנו נמצאים בסגר, כל מדינת ישראל, והסגר הזה מונע מאיתנו לפגוש את בני משפחתנו היקרים. אז, מה הקשר בין אז והיום?
יציאת מצרים אירעה ב-1312 לפני הספירה, ב-י"ד ניסן ב'תמ"ח, 3,332 שנים לפני מגיפת הקורונה.
בספר הדורות הקצר, אשר חובר על-ידי הרב
שלמה בניזרי, העוסק בסקירה כללית של השתלשלות הדורות מבריאת העולם עד ימינו אנו, אנו למדים (עמוד 15) "ב-י"ד בניסן יום ד' שחטו את קורבן הפסח, ובליל יום חמישי (יום רביעי בלילה) הייתה מכת בכורות ולאחריה (בבוקר יום חמישי) היציאה ממצרים". התאריך העברי היה י"ד בניסן ב'תמ"ח. התאריך הלועזי היה 14 לאפריל 1312 לפני הספירה. כלומר, יציאת מצריים התקיימה בשנת 1312 לפני הספירה.
פענוח - סיכום הערך הנומרולוגי של הספרות הוא 7=1312. הספרה 1 הנמצאת בחזית השנה (1312), מתארת את הרעיון והעוצמה הגלומה בתקופה זו לחולל התחלה חדשה, פעולה יזומה בעלת גוון של תעוזה ללא פחד. הספרה 3 מתארת את היצירתיות המתוארת בעשר המכות על מצרים בה נקטו על-מנת להיחלץ מהסיטואציה שנמצאו - העבדות.
סכום הספרות 13 מתאר תקופה בה קל מאוד להילחם במציאות היומיומית. המלחמה לצד השני (למצרים) נראית כמעשה לא הגיוני ומההיבט שלהם זהו המעשה הלא נכון. סיכום הספרות 7 מתאר ניתוק רוחני ופיזי. העם/העבדים התנתקו מהעבדות ויצאו לחופש, ניתוק מהמוכר והידוע אל הלא נודע, ניתוק מאמונה או חוסר אמונה לאמונה באל אחד הוא אלוהים אלוהי העברים.
כאשר אנו בודקים את "מכת בכורות" נבדוק זאת לפי התהליך הבא:
שם פרטי - בכורות
שם משפחה - מכת
תאריך - 14.04.1312 לפני הספירה (היות ואנו עוסקים באנרגיה של מספרים, אין זה משנה אם האירוע או האדם נולד לפני הספירה, או אחריה. מה שחשוב זה לדייק במספרים).
בספירת תפארת, המתארת את הייעוד, אנו מוצאים את תצריף מספרי השיגעון 7=25. ואכן, אחרי שגם בכורו של פרעה מת, פרעה השתגע, לא חיכה לבוקר ובאמצע הלילה קרא למשה ואהרון ואמר להם לצאת ממצרים עם כל העם ככתוב בספר שמות י"ב, פסוקים כ"ט-ל"ב. כט וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה וַיהוָה הִכָּה כָל-בְּכוֹר בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבְּכֹר פַּרְעֹה הַיֹּשֵׁב עַל-כִּסְאוֹ עַד בְּכוֹר הַשְּׁבִי אֲשֶׁר בְּבֵית הַבּוֹר וְכֹל בְּכוֹר בְּהֵמָה. ל וַיָּקָם פַּרְעֹה לַיְלָה הוּא וְכָל-עֲבָדָיו וְכָל-מִצְרַיִם וַתְּהִי צְעָקָה גְדֹלָה בְּמִצְרָיִם כִּי-אֵין בַּיִת אֲשֶׁר אֵין-שָׁם מֵת. לא וַיִּקְרָא לְמֹשֶׁה וּלְאַהֲרֹן לַיְלָה וַיֹּאמֶר קוּמוּ צְּאוּ מִתּוֹךְ עַמִּי גַּם-אַתֶּם גַּם-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וּלְכוּ עִבְדוּ אֶת-יְהוָה כְּדַבֶּרְכֶם. לב גַּם-צֹאנְכֶם גַּם-בְּקַרְכֶם קְחוּ כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתֶּם וָלֵכוּ וּבֵרַכְתֶּם גַּם-אֹתִי. ייעוד מכת בכורות התגשם, העם המצרי השתגע מכאב אובדן הבכורות וגרש את עם ישראל מתוכו כנאמר בפסוק ל"ג. לג וַתֶּחֱזַק מִצְרַיִם עַל-הָעָם לְמַהֵר לְשַׁלְּחָם מִן-הָאָרֶץ כִּי אָמְרוּ כֻּלָּנוּ מֵתִים.
וזהו מספר ספירת בינה במפת קורונה נגיף 7=25. המספר 7, מופיע אף הוא בספירת תפארת של קורונה נגיף. בספירת בינה, אנו מוצאים את תצריף המספרים 4=22. זהו מספר מאסטר המספר לנו על אירוע מרכזי, הנזכר לדורי דורות.
את המספר 3 המייצג בין השאר את התקשורת ואת היצירתיות (ספירת הדעת במפת קורונה נגיף) אנו מוצאים במפת בכורות מכת גם בספירת כתר, המייצגת את המחשבות והשאיפות וגם בספירת נצח המייצגת את הכלי איתו מנצחים וגם מה יישמר וייזכר לנצח. ואכן, בספר הספרים, התנ"ך, הבסט סלר בכל הזמנים, מונצח סיפור מכת בכורות, כמכה העשירית, היצירתית ביותר, שגרמה למצרים לשחרר את עם ישראל מעבדות לחרות.
כמו שמכת בכורות גרמה למצרים לשחרר את עם ישראל מעבודת לחרות, אני מתפלל היום במוצאי החג הראשון של פסח, כי עם ישראל יצא לחופשי מסגר פסח, במהירה בימינו ונאמר אמן.